HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
de_kass eller de_dust2 14/16

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 18:27 pm    Post subject: de_kass eller de_dust2 14/16 Reply with quote

Hej,

Idag blev jag riktigt trött när jag spelade den där Arab banan med 3 bombplatser, vad den nu heter. Ser ut som utländsk i alla fall.
Visst jag kan förstå att "vi spelare har röstat fram" bla.bla. Inte för jag har röstat någonting dem senaste veckorna/månaderna för det har blivit för jobbigt.

Spelarnas Val wrote:
Röstade fram de_kass för att den fick röster, spelarnas val är spelarnas val. Rösta en annan map om du inte vill ha med den


Förstår detta, men frågan är om det verkligen är bra? Maffia har gått lite downhill senaste tiden som dem flesta säkert märkt. Pga. Sommaren/WoW/BF2 vad man nu lägger detta.
Jag var inne och spelade på SM2 och sedan bytte den till de_arab-banan som jag pratade om och *vips* disconnectade alla en efter en tills det var 1on1. Den bytte map till Train vilket är en bra map, men liksom servern är tom efter att den banan har spelats (OM det inte är de fåtal som röstat fram den som råkar vara inne och spela).

Det jag frågar är, är det verkligen värt att spela de_kass 1on1?
Är den mappen värd så mycket för dessa få som röstat fram den, kan vi inte spela de_train t.ex med 14 spelare inne... Såg många nya ansikten inne på servern men som disconnectade, det kommer inte hit nytt folk i mängder direkt Wink

Fulla servrar framför de_kass

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

Undersökningar har gjorts och det har faktiskt visats att De_Dust2 är den mest spelade banan i Counter-strike. Train/Nuke/Inferno hänger väl på i svansen i topp-listan anar jag.
Folken connectar hellre till en server med Dust2 framför de_kass. Spela en map som man spelat eller en ny map som man inte alls känner igen.
Jag tror spelare utifrån som söker i "Server list" hellre connectar till De_Dust2/Nuke/Inferno/Train.

Detta är precis vad jag försöker tala om på ett milt sätt, hoppas ni ser lite på det som jag. Fler som spelar än maps som x-antal tycker om.
Bygga upp communityt till det som det en gång var..

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

Det du säger är alltså att vi ska lägga ner spelarnas server? Iaf som konceptet är idag.

Ifall det tekniskt skulle kunna lösas på ett bra sätt, så skulle jag kunna tänka mig olika server-inställningar, beroende på vad för tid på dygnet det är. Tider när vi oftast har mindre spelare kan man köra de typiskt mest "populära" banorna som de_dust/2.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 1:29 am    Post subject: Reply with quote

Inte lägga ner men förändra, ta bort det som utrotar spelarna när vissa maps kommer. Synd som det är, så är det även sant. Folk droppar när endel maps kommer.
Ja, det är en bra idee det där med tider. På dagtid mellan 06.00-18.00 kan man köra med de_kass, scud etc. och på kvällstid dem mer "populära" mapsen. Detta är vad jag tycker eftersom jag spelar på kvällarna. Man kan alltid rösta fram tiderna, men jag tror ej de löser problemet om mappen spelas på kvällstid. Tiderna har kanske ingen betydelse, mappen måste bort? Vem har svar på detta... Ingen vet..

Även om mappen de_kass finns med på kvällarna gör det ingen skilnad, jag droppar i alla fall eller spelar mindre kan man väl säga. Kommer mappen på kvällen finns väl risken att fler droppar än att den spelas på dagen. Vet inte hur man ska lösa problemet men någonting måste göras...

*None-thinking generation*

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 13:12 pm    Post subject: Reply with quote

Finns inte votemap kvar?
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Förmodligen sant det du säger, folk försvinner när brahim kommer.
cs1:an har jag försökt få dom populäraste, vi kommer nog att ändra mapcyclen på cs3:an

Men cs2:an, tja folk kommer alltid tjata om att det är samma maps om och om igen, vi vill lyssna på dom med. Det har vi chansen på cs2:an. Vi tar det som flest folk tycker om.

cs1:an och cs3:an kommer det att finnas dom maps som vi admins tror att ni uppskattar. Iochmed att cs2:an finns att rösta fram annorlunda maps så kan vi sätta cs1:an och cs3:an med en mapcycle med maps som vi vet spelarna över lag tycker om, Dust2,Nuke,Inferno m.m.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Finns inte votemap kvar?


Ehm... Tänk Rolling Eyes
Det löser nog inget problem. Om du ska börja spela på en ny server, vill du då gå in på de_kass för att sedan rösta bort den. Ibland även när man skriver votemap eller uppmanar till det ser andra personer på en som en "whinare/spammer". Votemap räddar nog ingenting i detta tillfälle....
Jag ser det genom en ny spelares syn, hur vi ska få in mer folk till communityt och inte hur dem som redan spelar ska kunna komma förbi mappen.

Det låter som en liten possitiv start iaf att det kommer bli nya maps på en server...
The Way to Go!

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies