HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vill du ha flera admins på Maffia?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

Vill du ha fler admins på Maffia?
Ja, det behövs verkligen!
42%
 42%  [ 24 ]
Ja, det vore bra.
36%
 36%  [ 21 ]
Nej, något bra anti-cheat system räcker.
15%
 15%  [ 9 ]
Nej, allt är bra!
5%
 5%  [ 3 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 57

Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 1:10 am    Post subject: Vill du ha flera admins på Maffia? Reply with quote

Som frågan lyder, ständigt aktuellt. Berätta gärna ifall du specifikt har åsikter angående CS eller CS:Source, eller har annat som du vill ta upp Smile
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 2:54 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att ett anticheat räcker
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 3:44 am    Post subject: Reply with quote

det beror ju på vilka som får ...

men jag tycker så här , ta bort res slot för alla som har det som inte är admins !

sen kan ni nog rensa lite bland adminsen också , ta bort för dem som inte lirar tillräckligt ofta.

sen kan ni skaffa fler tevliga admins , inte sådana som hotar om ban för att man säger lo2 1 gång.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 5:05 am    Post subject: Reply with quote

HAP wrote:

sen kan ni nog rensa lite bland adminsen också , ta bort för dem som inte lirar tillräckligt ofta.

Vi har även olika typer av admins, sådana som bidrar på andra sätt även, förutom att spela. Men vi går igenom listorna och tar bort dem som inte är tillräckligt aktiva i sina uppgifter.

HAP wrote:

sen kan ni skaffa fler tevliga admins , inte sådana som hotar om ban för att man säger lo2 1 gång.

Trevliga tycker jag allehopa är Smile Vi har redan haft denna diskussionen en gång, det gäller mer ett specifikt fall än generellt.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Har det blivit mer spelare sedan avskaffandet av C-D? Jag tycker då iaf inte det, varför inte återinföra C-D, igen?
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sat Aug 13, 2005 13:38 pm    Post subject: Reply with quote

Saibot wrote:
Har det blivit mer spelare sedan avskaffandet av C-D? Jag tycker då iaf inte det, varför inte återinföra C-D, igen?


det har det väl visst blivit. ibland kunde man komma in mitt på en söndag då det var helt tomt.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
fredrik51



Joined: 14 Aug 2005
Posts: 1
Location: munkedal

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

HAP wrote:
det beror ju på vilka som får ...

men jag tycker så här , ta bort res slot för alla som har det som inte är admins !

sen kan ni nog rensa lite bland adminsen också , ta bort för dem som inte lirar tillräckligt ofta.

sen kan ni skaffa fler tevliga admins , inte sådana som hotar om ban för att man säger lo2 1 gång.
jaså
vad

_________________
det här spelet e bra
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Sun Aug 14, 2005 22:51 pm    Post subject: Reply with quote

ja, det tycker jag att det behövs. Kanske inte admins som presenteras eller som får feta credz för det, utan några osynliga admins som kan ta hand om fuskare. Som spelare är det väldigt tryggt att veta att det finns minst 1 admin inne på servern som kan kicka alt. banna i 180 minuter. Låter sen en admin med superrights att permbanna att kolla över det suspekta i GR. Alltså...

Man har poliserna inne på servern som har möjlighet till kick och en kort ban om misstankarna är höga. Dessa poliser har ingen annan makt eller talan rörande annat värd mer än spelarna. Kan inte byta map, kan inte pilla med annat utan endast kicka, slapa, banna.
Sen får våra domare kolla på klippet inspelat från GR och kolla om personen verkligen fuskade eller inte. Fuskar han inte så häver man bannen på 180 min om det är nån tid kvar och fuskar han förlänger man den till passande tid.

Iom att man ger poliserna så små adminrättigheter är det svårt att missbruka den lilla makt man har och om flera snedsteg märks så blir denne självklart av med sin rights.

::Edit::
det där med reserved slot. Kan man inte på nåt sätt göra att det finns endast en reservedslot till admins? Om det är nån fuskare inne på en server så är det väl inte absolut nödvändigt att två admins kilar in och kickar denne? Har jag fel?

Hej

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Aug 15, 2005 1:37 am    Post subject: Reply with quote

Richard Olsson wrote:
ja, det tycker jag att det behövs. Kanske inte admins som presenteras eller som får feta credz för det, utan några osynliga admins som kan ta hand om fuskare.

Admins kan fejknicka, så.. jag förstår inte rikitgt det viktiga med att rekrytera okända människor.

Quote:

Som spelare är det väldigt tryggt att veta att det finns minst 1 admin inne på servern som kan kicka alt. banna i 180 minuter. Låter sen en admin med superrights att permbanna att kolla över det suspekta i GR. Alltså...

Jag är inte så säker på att admins är universalhjälpmedlet mot fuskare. Jag tror att det är något bra, men tryggheten tror jag att vi får genom att låta flera saker jobba tillsammans.

Quote:

Man har poliserna inne på servern som har möjlighet till kick och en kort ban om misstankarna är höga. Dessa poliser har ingen annan makt eller talan rörande annat värd mer än spelarna. Kan inte byta map, kan inte pilla med annat utan endast kicka, slapa, banna.
Sen får våra domare kolla på klippet inspelat från GR och kolla om personen verkligen fuskade eller inte. Fuskar han inte så häver man bannen på 180 min om det är nån tid kvar och fuskar han förlänger man den till passande tid.

Iom att man ger poliserna så små adminrättigheter är det svårt att missbruka den lilla makt man har och om flera snedsteg märks så blir denne självklart av med sin rights.

De tankegångarna finns även hos mig och andra admins.

Quote:

det där med reserved slot. Kan man inte på nåt sätt göra att det finns endast en reservedslot till admins? Om det är nån fuskare inne på en server så är det väl inte absolut nödvändigt att två admins kilar in och kickar denne? Har jag fel?

Det här är min åsikt. Jag bidrar som admin med mer tid och engagemang än vanliga spelare, en reserverad plats är en liten lön för detta. Med detta tankesättet så skulle även vanliga reserverade platser gå bort. Så att folk som bidragit med massa pengar och hårdvara inte fick någon lön för att de hjälpt Maffia.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Mon Aug 15, 2005 18:44 pm    Post subject: Reply with quote

Men då skulle man väl bara kunna sätta så att att det rymms 14 spelare och sedan ha typ 7 reserved slots. Då man ju alla med res slot komma och och admins kan också komma in och göra sin sak.
Eller har jag fel?

*edit* kanske skulle ha varit fler vent-admins också, rätt många kisson som kommer in och stör hela tiden */edit*

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Absolut
Speciellt på cs:s admins
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 14:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker alla ska va admins Smile

näe, men fler e alltid bra. Sen e det som Fren säger, ett anticheat sopm funkar skulle göra livet, om inte lättare, så i varje fall säkrare mot fuskorz...
Back to top
View user's profile Send private message
Kneeo



Joined: 16 Aug 2005
Posts: 68
Location: Skellefteå

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker också att det behövs fler admins. Ett anticheat skulle vara det ultimata för servarna nu också tycker jag eftersom det är ganska mycket fuskare eftersom det inte är nåt anitcheat just nu.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

Mer kanske inte behövs, AKTIVA.! Very Happy
_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Ztripe



Joined: 25 Jan 2005
Posts: 2

PostPosted: Tue Aug 16, 2005 19:57 pm    Post subject: Reply with quote

Detta är nog bästa stället o spela cs på... Det är väldigt sällan någon fuskar så man ser det. Men några admin till så man blir av med det sista patrasket. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Fri Aug 19, 2005 0:19 am    Post subject: Reply with quote

wcs wrote:
Jag tycker också att det behövs fler admins. Ett anticheat skulle vara det ultimata för servarna nu också tycker jag eftersom det är ganska mycket fuskare eftersom det inte är nåt anitcheat just nu.


och vilket anticheat stoppar fuskarna nu förtiden då? det enda som fungerar är något som tar screenisar på skärmen (punkbuster som tyvärr inte ängre finns)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri Aug 19, 2005 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Corn wrote:
wcs wrote:
Jag tycker också att det behövs fler admins. Ett anticheat skulle vara det ultimata för servarna nu också tycker jag eftersom det är ganska mycket fuskare eftersom det inte är nåt anitcheat just nu.


och vilket anticheat stoppar fuskarna nu förtiden då? det enda som fungerar är något som tar screenisar på skärmen (punkbuster som tyvärr inte ängre finns)


Stoppar det fuskarna att komma in då? Just med punkbuster vet jag inte... Men med andra skärmdumpsanticheat (världens snyggaste ord) så stoppar det ju inte. Man kan ju bara se ifall använder något. Oftast WH då också.. Eller är det inte så?

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Aug 19, 2005 11:49 am    Post subject: Reply with quote

[SM]mIx! wrote:
Corn wrote:
wcs wrote:
Jag tycker också att det behövs fler admins. Ett anticheat skulle vara det ultimata för servarna nu också tycker jag eftersom det är ganska mycket fuskare eftersom det inte är nåt anitcheat just nu.


och vilket anticheat stoppar fuskarna nu förtiden då? det enda som fungerar är något som tar screenisar på skärmen (punkbuster som tyvärr inte ängre finns)


Stoppar det fuskarna att komma in då? Just med punkbuster vet jag inte... Men med andra skärmdumpsanticheat (världens snyggaste ord) så stoppar det ju inte. Man kan ju bara se ifall använder något. Oftast WH då också.. Eller är det inte så?

och det finns även sätt att komma förbi sådana antifusksystem. Med det sagt så fungerar ju antifusk på det sättet att många serversurfare tar en annan server att fuska på.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Aug 19, 2005 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns inget anticheat i världen som stoppar alla fuskare och alla fusk (Fren klassas inte som anticheat Razz).

Jag tycker CD funkar utomordentligt.
De cheaters som slipper igenom tar jag.

[scenario]
En krog.
Det är åldersgräns på 18 år.
Antingen sätter man ut en vakt i dörren som kollar leg på alla och därmed stoppar de absolut flesta minderåriga.
De som ändå slinker in åker dit av bartendern som tycker han ser ung ut.

Eller så låter man det vara fritt in men man anställer jättemånga bartenders och vakter/värdar inne på krogen som går runt och spejar hela tiden.

[/scenario]

Att ha en dörrvakt är MYYYYCKET mer effektivt

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
MrWalker



Joined: 13 Feb 2003
Posts: 210
Location: Oskarshamn

PostPosted: Sat Aug 20, 2005 9:27 am    Post subject: Reply with quote

Jag röstade för fler admins.. dock brukar problemet vara att alla admins svärmar.. någon ropar nu lirar vi i irc kanalen sen gå massa gamla maffianer in.. dock 1/3 admins sen när alla lirat klart så drar alla kändisar och då även alla admins. (så uppfatar jag läget)

Dock tycker jag det mäst behövs att man börjat jobba hårdare på Css serversarna, där ser man aldrig någon som man kan anta ha admin status

_________________
"Du kan inte lära en dum hund att sitta"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies