HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vilken Peak vill ni ha kvar?
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Sun May 16, 2004 13:52 pm    Post subject: Vilken Peak vill ni ha kvar? Reply with quote

Tjena alla.

För ett tag sedan kom det ju en ny Peak till swedish Maffia som många kanske märkt på ett eller annat vis. Jag blev lite smått irriterad på detta och bad honom byta nick osv. men det hjälpte inte. Det skapade lite allmänt tjaffs bland maffias spelare på irc, på grund av att ingen var på min sida. Alla utom två, nämligen Fren och Quest. Resten ville tydligen att det skulle finnas två Peak på sm.

Vi gjorde en överenskommelse om att han skulle heta PeaK med stort K och jag skulle heta Peak med litet k. Dagarna gick och jag har spelat med honom lite då och då, och han har aldrig hetat PeaK med stort K som vi kom överens om. han går in och heter Peak precis som jag och följer då inte vad vi kom överens om. Sen gick ytterligare ett par dagar, då en admin frågade mig om det var mej han hade kickat på en server nyss. Så den nya Peak har då alltså varit inne och misskött sig och blivit kickad och där med tror folk att det är jag som misskött mig. Sen går det ytterligare några dagar igen och den andra Peak börjar skaffa sig några spelvänner på sm. Jag går in på en server flera skriver Hej peak osv. ja skriver hej vem är du? ett exempel från idag, skrev då: Jag är ju Simon, din favorit.
Fast jag känner ingen simon över huvud taget. Även min vänner börjar hejja på den nya Peak och han står då som ett frågetecken och förstår inte vem som hejjat på honom. och så kommer det att fortsätta.

Jag orkar inte med detta. Han får gärna lira här, men jag vill inte att han lirar med mitt nick. Någon av oss måste byta, det avgör admins. Jag tänker inte spela här så länge det finns någon som heter exakt likadant.

// Peak - the real one - som varit en trogen maffia spelare i cirka 2 år

_________________
Alla barnen lekte kurragömma, utom sten för han var en igelkott =/


Last edited by peak on Sun May 16, 2004 14:29 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun May 16, 2004 13:53 pm    Post subject: Reply with quote

har ni kommit överens så får han väl fan ta å följa det.
Du ska va kvar!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:08 pm    Post subject: Reply with quote

Mina åsikter i ämnet.

1. Vad jag vet finns det inget sätt att resarvera ett namn.

2. Namnbråk är inte en sak för detta forum.

3. Så länge den andra Peak uppför sig bra på servrarna behöver du inte oroa dig för att han sjall ge dig dåligt ryckte.

4. Stör det dig att han han använder samma namn som du när han spelar och det inte stör honom får väl du byta namn då.
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:10 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
har ni kommit överens så får han väl fan ta å följa det.
Du ska va kvar!

håller med volvo

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker inte om den nya Peak, han uppför sig inte.
Sen har han även nickat min och mina irl kompisars "clan" ett antal gånger och jag har då sagt till honom, och då fått ett tyket svar tillbaka.
Men ändå tycker jag den här disskutionen om namn bara är löjlig, att inte du tar och byter då om du nu vantrivs så mycket....

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

om han nickar likadant som dig och inte uppför sig är det du som skall vara kvar... that's it....
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

Wobin_Hood wrote:
Mina åsikter i ämnet.

1. Vad jag vet finns det inget sätt att resarvera ett namn.

2. Namnbråk är inte en sak för detta forum.

3. Så länge den andra Peak uppför sig bra på servrarna behöver du inte oroa dig för att han sjall ge dig dåligt ryckte.

4. Stör det dig att han han använder samma namn som du när han spelar och det inte stör honom får väl du byta namn då.


1. Jag har inte sagt att det finns, jag sa att jag vill att det ska finnas en Peak, vill ni att de ska vara två så drar jag.

2. Vart ska man skriva om "namnbråk" ?

3. Han uppför sig inte.

4. Jag tänker inte byta nick. Antingen är jag den enda Peak, eller så spelar jag inte här.

tillräckliga svar på dina frågor? Cool

_________________
Alla barnen lekte kurragömma, utom sten för han var en igelkott =/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Coltsux



Joined: 06 May 2003
Posts: 193

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

men för i helvete.. hur jävla petig får man vara..
det är för fan ett cs-nick.. inte hela världen, finns säkert 1000 olika sköna nick som du kan komma på..
Back to top
View user's profile Send private message
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

Coltsux wrote:
men för i helvete.. hur jävla petig får man vara..
det är för fan ett cs-nick.. inte hela världen, finns säkert 1000 olika sköna nick som du kan komma på..


När man nyligen börjat spela cs känns det inte som något problem att byta nick. Men en sak som du kommer att märka framöver, när du lirat med ditt nick i cirka 3 år, är att du kommer att bli mer och mer fast med det, att du blivit igenkänd osv. Då vill man inte byta nick hur som helst, då håller man sig till ett nick. Sen får du tycka cad du vill Razz

_________________
Alla barnen lekte kurragömma, utom sten för han var en igelkott =/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

inte för att vara sån men den nya peak kan dra, speciellt eftersom han inte ens sköta sej ordentligt.
kan ju verka fjantigt att tjafsa om ett nick men det är ju faktiskt hela ens identitet på internet och då vill man ju inte att nån fjant ska dra ner en i smutsen.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Oj oj oj sicket liv det kan bli för att det finns någon annan med samma nick. Ta o släng dit en stjärna eller nått på ditt nick då. Gör då den andre peak också det så tycker jag att man kan benämna det som fakenick vilket resulterar i bann här på maffia.
_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:46 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
inte för att vara sån men den nya peak kan dra, speciellt eftersom han inte ens sköta sej ordentligt.
kan ju verka fjantigt att tjafsa om ett nick men det är ju faktiskt hela ens identitet på internet och då vill man ju inte att nån fjant ska dra ner en i smutsen.


Du sa hela sanningen.
Kan bara hålla med, nicket är ju det enda som kännetecknar ens personlighet här i denna världen.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Coltsux



Joined: 06 May 2003
Posts: 193

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

peak wrote:
Coltsux wrote:
men för i helvete.. hur jävla petig får man vara..
det är för fan ett cs-nick.. inte hela världen, finns säkert 1000 olika sköna nick som du kan komma på..


När man nyligen börjat spela cs känns det inte som något problem att byta nick. Men en sak som du kommer att märka framöver, när du lirat med ditt nick i cirka 3 år, är att du kommer att bli mer och mer fast med det, att du blivit igenkänd osv. Då vill man inte byta nick hur som helst, då håller man sig till ett nick. Sen får du tycka cad du vill Razz


vad får dig att tro att jag är nyligen börjat lira cs?
jag har lirat ett tag nu och jag har bytt nick ganska konstant..
sen så nu lär ju alla veta att det finns en peak som "stör" dig och ifall du säger till alla att du byter till kanske träd så vet ju alla om det


Last edited by Coltsux on Sun May 16, 2004 14:58 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

Som jag sa innan på servern när ni tjaffsa, förläng nicket då. Du har kvar ditt gamla, bara lagt till lite. Som en clantag fast på andra sidan Razz
"Peak Performace" som exempel.

Håller med Peak om att det inte "bara" är att byta nick.
Som han säger, man blir igenkänd av det. Man fäster sig vid det.
För mig är det tråkigt när någon stammis byter nick.
T.ex så Hette Skumil, Lillen väldigt länge innan det kom en ny "Lillen" på maffia. Då bytte Skumil tillbaka till sitt första nick som han spelade med ibörjan: Skumil.
Men han heter ju fortfarande "Lillen" i alla(??) stammisars ögon, iallafall vi mina och i SM, vi ropar på Lillen på IRC, säger Lillen till han på Vent osv osv.

Så mitt förslag är: bygg på det lite med ett mellanslag, så kommer fortkortningen fortfarande bli Peak som folk kommer skriva till på IRC, Vent servrarna.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sun May 16, 2004 15:07 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Sun May 16, 2004 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Nej, nej och åter nej Razz Jag kommer inte att byta nick eftersom att jag är igenkänd på andra ställen än sm. Till exempel på gamers.nu och även bland ett stort antal klaner som spelar på en ganska hög nivå.

Han är ju en fakenicker, han borde få byta. Jag menar om jag skulle gå in och heta Fairlane eller Fall, eller kanske till och med någon stammis, så skulle ja få en permbann direkt. Jag anser mig själv som lite stammis eftersom att jag tidigare fått vent spons samt haft AMX-konto så att jag har kunnat boka maffias vip server.

_________________
Alla barnen lekte kurragömma, utom sten för han var en igelkott =/


Last edited by peak on Sun May 16, 2004 15:04 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun May 16, 2004 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Den andre peak är jäkla dryg, otrevlig och jävligt tråkig. Min Peak är den riktiga peak, och det är han som startat upp denna tråden. killen som jag har spelat med under min tid på maffia. Som sköter sig.

Det finns bara en peak, och det är min peak.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun May 16, 2004 15:03 pm    Post subject: Reply with quote

Asså seriöst. Tänk er själva ex. Fren (sry att jag tar dig som ex.). Men inte fan ska han behöva byta nick om det kommer in en ny kille på servrarna som heter Fren. För ett bra tag sedan nu kommer jag ihåg att det kom in en kille som hette Fren på en av maffias servrar. Eftersom att man då kunde (man kanske fortfarande kan) kolla om personen har mer userlevels än andra så visste man direkt att det var en fakenickare. Killen åkte på ban och så ska det såklart vara. Detsamma gäller den nya Peak. Om han nu inte sköter sig för den delen utan skämmer ut Peak's identitet över internet så tycker jag absolut att det ska räknas som fakenick. Den orginella Peak tycker inte jag ska behöva byta nick utan ha kvar sitt gamla så som jag kommer göra om någon börjar nicka Tollezone. Ne för fasen... Rätt ska vara rätt.
_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
peak



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 71
Location: Sweden, Eskilstuna

PostPosted: Sun May 16, 2004 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

Tack alla som är på min sida.
_________________
Alla barnen lekte kurragömma, utom sten för han var en igelkott =/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sun May 16, 2004 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med Tolle. Antar att det skulle bli helt andra reaktioner om det dyker
upp en till Fren här på servrarna och på forumet. Sorry att jag tar dig som
exempel Fren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sun May 16, 2004 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

het "riil Peak" eller något hädanefter då ffs!

(* riil = real )
big deal liksom.

om det nu är så att den nya peak inte uppför sig så förstår jag inte varför han inte blir bannad?!

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies