HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Lägesrapport-topicen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 101, 102, 103  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 10:10 am    Post subject: Reply with quote

igår gick jag ner i stratholm med 4 andra för att få tag på 2 orbs till en warrior som hade fått nått epic 2h. Fy fan va dom hade nerfat den instansen, så vi sprang igenom hela den utan äns va nära en wipe fast vi råka göra några misslyckade pulls.
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jo "Scarlet Bastion" delen av Strat är rejält nerfad. Jag skulle inte säga att den var så himla svår tidigare heller, men om man gjorde ett dåligt pull då var det wipe. Nu har man råd med misstag. Dock måste Battlemages och i mindre grad Sorcerers där inne vara bland de jobbigaste mobs som finns.

För egen del sparar jag till epicmount nu. Lånade ut 150g till en polare igår för att köpa sitt, och nu är det dags för oss två att farma pengar till mitt Wink Fattas 400 :p

Appropå det, vad rekommenderar ni för ställen att grinda på? Duo-grinding i Tyr's hand är det bästa jag sett hittills, men vad gäller solo? SM Graveyard är en sak, Felwood (Satyrer tex) funkar ju, likaså Ogres i Deadwind, men inget av dem kommer ju i närheten av Tyr's Hand. Är präst med 31/9/11 spec btw.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

jävla störigt.. darkmoon fair kom till elwynn för någon dag sen. Och igår så crashar hela servern och nästa dag när man kommer in så e dom borta.. va fan asså Embarassed
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Aug 07, 2005 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Vi fick ner Onyxia till 24% idag. Jag vill känna på de sista 10 procenten så man kan ta henne Wink

Last edited by &tussilago on Sat Sep 03, 2005 16:34 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 0:44 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Jo "Scarlet Bastion" delen av Strat är rejält nerfad. Jag skulle inte säga att den var så himla svår tidigare heller, men om man gjorde ett dåligt pull då var det wipe. Nu har man råd med misstag. Dock måste Battlemages och i mindre grad Sorcerers där inne vara bland de jobbigaste mobs som finns.

För egen del sparar jag till epicmount nu. Lånade ut 150g till en polare igår för att köpa sitt, och nu är det dags för oss två att farma pengar till mitt Wink Fattas 400 :p

Appropå det, vad rekommenderar ni för ställen att grinda på? Duo-grinding i Tyr's hand är det bästa jag sett hittills, men vad gäller solo? SM Graveyard är en sak, Felwood (Satyrer tex) funkar ju, likaså Ogres i Deadwind, men inget av dem kommer ju i närheten av Tyr's Hand. Är präst med 31/9/11 spec btw.


själv grindar jag silithus, essence of air.

Lägesrappor:
ragnaros ner till 50% efter 3 försök (våra första). 3e spawnade sons på 55%, men många rogues var tyvärr redan då döda..

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 2:33 am    Post subject: Reply with quote

Den nya instancen som ska komma... den ligger i STV, jag var där och lekte men dog såklart med direkten. Eller det finns väl ingen instance nu i Zul´Gurub nu?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 2:45 am    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Den nya instancen som ska komma... den ligger i STV, jag var där och lekte men dog såklart med direkten. Eller det finns väl ingen instance nu i Zul´Gurub nu?


den instansen finns ej än den är "under development" Smile ...ja längtar tills den! ett nytt set till varje klass! o ja lär vara 60 när det stället kommer Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 2:52 am    Post subject: Reply with quote

Zul'Gurub kommer förmodligen inte att bli en: "/4 LFG ZG"-instance, utan lite svårare endgame instance men inte lika hård som MC/BWL.

120 nya epicdrops, låter mumsigt.

Very Happy

Gj Lava.


Last edited by ishimura on Mon Aug 08, 2005 8:03 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 3:11 am    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
Zul'Gurub kommer förmodligen inte att bli en: "/4 LFG ZG"-instance, utan lite svårare endgame instance men inte lika hård som MC/BWL.

160 nya epicdrops, låter mumsigt.

Very Happy

Gj Lava.


ok, jaa 160 nya epic, inte liiite de Very Happy ...de står ju osså iofs på sidan 20 manna raid för instansen =) ...jag villse BILDEr på alla nya seten! Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 10:44 am    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
Zul'Gurub kommer förmodligen inte att bli en: "/4 LFG ZG"-instance, utan lite svårare endgame instance men inte lika hård som MC/BWL.

120 nya epicdrops, låter mumsigt.

Very Happy

Gj Lava.


värt att tillägga är att jag och 3 andra hade 14timmar på oss att fixa fin FR, Very Happy jag skrapa ihop 120 buffad, arryn en warrior kom upp till 280 från typ 40 (alla epic grejoor som han redan hade gav väl 40).
:9 annars måste jag säga att ragnar var mkt MINDRE än jag trott. :S och hans röst var fanemejj det roligaste hittills, börja nästa skratta varje gång han fick lust o söga "DIE INSECT".

iaf, nu är både MC o onyx dött. vi i lava fundar på nytt försök i BWL. tyvärr sägs skiten fortfarande smålagga på vår server.. men vi får väl se.

sen ang. zul'gurub, jag tror det är precis som micke säger, det är en guild instance, inte nåe LFG. Redan jobbigt o skrapa ihop me folk till UBRS, palla 5 pers till. sen står det att det kommer nya bossar som är ultimat scriptade, tvivlar på att det är meningen att man ska klara dom me random players som just dingat 60 (vilket man ofta fick göra när man grindade UBRS).
Set:en från zul'gurub tro JAG kommer vara inriktade på att vara bra i den kommande highlvl instancen Hil'yal eller va den nu ska heta. MC, onyx och bwl är ju redan sammansvorna, onödigt med mer FR equip o så. hoppas på att få se en frostinstance snart Smile vore jäkligt ballt.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 11:33 am    Post subject: Reply with quote

Tog Magmadar igår igen, men denna gång var det lite smålustigt eftersom våran MT blev disconnectad efter halva fighten och hundjäveln gick lös och dödade folk till höger och vänster. På nåt vis lyckades vi ändå få ner han och när han dog var det typ 3 pers som ännu levde Razz

Han är ju något enklare om man har någon som tankar honom Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

vår guild har dödat alla utom ragnaros.. :/ vi ska göra ett nytt försök på honom i helgen men problemet är att inte melee gubbarna flyttar på sig när han gör den där "slå alla jätte långt upp i luften saken". btw så fick jag epic mount, felheart robes och felheart golves förra veckan :O
_________________
e du haus?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 14:30 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Tog Magmadar igår igen, men denna gång var det lite smålustigt eftersom våran MT blev disconnectad efter halva fighten och hundjäveln gick lös och dödade folk till höger och vänster. På nåt vis lyckades vi ändå få ner han och när han dog var det typ 3 pers som ännu levde Razz

Han är ju något enklare om man har någon som tankar honom Wink


Då Magma har fear, och inte några adds som behöver tankas, ska ni alltid ha MT2 redo att rycka in om MT1 blir fearad, eller disconnectad. Men den fighten är inte speciellt svår, har hänt alla möjliga grejer där som vi klarat Wink Ex. en gång när han tog död på mer än hälften av våra healers :p Snabbt agerande av ett par druider + ress från de nyligen ressade löste det. Roligast var kanske när ett pack med vovvar respawnade (För att vi lyckats wipa en gång på Lucifron så allt hade tagit tid) och dödade de flesta ranged DPS och healers Wink Som tur var var han nästan död då, och vi tog ner honom med rogues (Som står på andra sidan) + mind flay och moonfire :p

Gjorde andra halvan av MC igår (4 bossar per dag, detta för att de som inte får plats första gången inte ska gå lottlösa) och det hade sina problem. Shazzrah på 32% - Rejäl laggspike på 25s. När den är slut ser det ut som en snabbspolad film när Shazzrah dödar alla. Nåja, vi börjar ressa och har fått up 5 pers när servern går ner i en timme. Laggerspine är ett ytterst välförtjänt namn... det är tydligen så för alla servers som står på samma ställe som Daggerspine, men de flesta gör som tur är inte det. Aja, när servern kommer upp igen har allt respawnat så vi knappt kan ressa fler. Dock var det en Warlock uppe så det löste sig. Sen fortsätter problemen när vi wipar säkert 4 ggr på Lavapacks Wink Dock går Shazzrah, Geddon, Golemagg och Sulfu utan problem. Hittade två st. BoE-epics förresten, något vi inte gjort ofta, dels Belt of Might på den första Molten Giant i starten och sen Belt of Prophecy från en mob nära Geddon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Aug 08, 2005 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

hittade en epic-ring idag i ZF. Dum som jag var equippade jag den direkt. Ångrade mig som fan. Men var det verkligen så klantigt? Stamina är väl bra för en mage?
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 4:48 am    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
hittade en epic-ring idag i ZF. Dum som jag var equippade jag den direkt. Ångrade mig som fan. Men var det verkligen så klantigt? Stamina är väl bra för en mage?


oj i ZF ! Najs


Stamina o spirit är bra för en mage iaf! Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 17:09 pm    Post subject: Reply with quote

skulle satt den på AH för en typ 200g om jag var mage, warrior ring imo +140 liv duger även för mage.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
hittade en epic-ring idag i ZF. Dum som jag var equippade jag den direkt. Ångrade mig som fan. Men var det verkligen så klantigt? Stamina är väl bra för en mage?


det finns 3 sånna på stormscale's ah. ingen vill ha. imo är den konstig, inte riktigt övermäktig på nått, dvs ingen klass ring alls. vem som helst kan ha den.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet att en hel del guilds har lyckats få ner honom tidigare, men vi har valt att "skynda långsamt" och ansåg oss inte redo förrän nu. Tror att någon skriver fullständig rapport, ni får den när den e klar. Håll till godo med detta för nu:



Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

Amzing, simply amazing.



Jävligt rolig idé. ;D
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Aug 09, 2005 22:34 pm    Post subject: Reply with quote

Tja, var ju inte vår idé från början, har gjorts tidigare men är väl inte såå vanligt iaf Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 101, 102, 103  Next
Page 3 of 103

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies