HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dagbok -- WoW
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 14:39 pm    Post subject: Dagbok -- WoW Reply with quote

Mannar, nu tycker jag det är allt för lite aktivitet på forumet ;(
så jag kom på en "spamm topic" så man alltid har nått nytt att läsa Very Happy
detta är då alltså en "Dagboks"-topic, du skriver ner kanske timme för timme eller hur du nu vill VAD du har gjort inom wow idag Smile

Dagbok, nr1 wrote:

loggade in efter att ha övningskört, drar 2 snabba AB innan jag går för att fixa halloween tjafs Smile upptäcker att jag blivit honored med AB och flyger då till Arathi för att köpa lite tjafs, visar sig vara skit mot eqn jag har så jag flyger till hillsbrad och köper mig sage pedant o cloak (just börjat me pvp).
drar en snabb AV (kom in när horde var o manglade ner oss) och drog ihop ungefär 7k honor idag Smile
loggade ut och nu sitter jag här och väntar på BWL ikväll Smile


peace out ppl.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

Bröl
Idag har jag grindat lite, kört Sunken Temple, Blackrock Depths och PvPat. Är 55, har AV rewardsen, är riktigt nice. Försökte skaffa film till PvP-film, fast det var bara massa 60 i epixx som gankade i WPL när jag kom dit. Shit happens, over and out /Merg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 17:16 pm    Post subject: Reply with quote

Väntar på MC som börjar 19.30, hoppas på en invite.
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 19:20 pm    Post subject: Reply with quote

Har varit och hjälp syrran och hennas kille med att snickra på deras hus idag. Ringde en snubbe från england från gillet runt klockan 4 och sa att drakarna var uppe, så förhoppningsvis när jag loggar in nu så har dom tagit dom och börjat rensa MC som skulle börja klockan 6.
Sen så blir det väl onyxia med alts och pickups, för att sen avsluta dagen med en vanlig onyxia med mains. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 19:39 pm    Post subject: Reply with quote

jag söp up 10g på wow idag på öl. Smile
CHEERS!

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Sun Oct 23, 2005 23:19 pm    Post subject: Reply with quote

Började MC ~19-20.00, laggade utav bara helvete, men vi fick ner både lucifron och magmadar.

Lucifron droppade nåt skit som jag inte kommer ihåg, och Magmadar droppade Legplates of Might, Eskhandar's Right Claw och några caster leggings. Eskhandar's claw som jag som rogue gärna ville ha gick till en warrior som biddade på leggings från en jävla master loot bugg.

Men iallafall, vi hoppade vidare till gehennas och hon föll ganska snabbt, droppade nightslayer gloves och sabatons of might. Jag har redan NS gloves så jag höll mig cool som rogue med högst dkp.

När vi hade rensat fram till Garr pallypullade nån och han föll. Smile Gutgore ripper, drillborer disk och fire ruined grimore droppas, en annan jävla rogue jävlades med mig så jag fick ripper för 139 dkp vilket är det högsta dkpn vi har biddat änsålänge.

Vi bestämde oss för att ta resten imorgon, har ingen dkp för att vinna nåt, men hoppas någon annan har det. Godnatt. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 11:15 am    Post subject: Reply with quote

zmasken wrote:
Började MC ~19-20.00, laggade utav bara helvete, men vi fick ner både lucifron och magmadar.

Lucifron droppade nåt skit som jag inte kommer ihåg, och Magmadar droppade Legplates of Might, Eskhandar's Right Claw och några caster leggings. Eskhandar's claw som jag som rogue gärna ville ha gick till en warrior som biddade på leggings från en jävla master loot bugg.

Men iallafall, vi hoppade vidare till gehennas och hon föll ganska snabbt, droppade nightslayer gloves och sabatons of might. Jag har redan NS gloves så jag höll mig cool som rogue med högst dkp.

När vi hade rensat fram till Garr pallypullade nån och han föll. Smile Gutgore ripper, drillborer disk och fire ruined grimore droppas, en annan jävla rogue jävlades med mig så jag fick ripper för 139 dkp vilket är det högsta dkpn vi har biddat änsålänge.

Vi bestämde oss för att ta resten imorgon, har ingen dkp för att vinna nåt, men hoppas någon annan har det. Godnatt. Very Happy



139 dkp för gutgore? :O ...kostar bara 60 för oss Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zmasken



Joined: 20 Jun 2003
Posts: 479

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 11:37 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
zmasken wrote:
Började MC ~19-20.00, laggade utav bara helvete, men vi fick ner både lucifron och magmadar.

Lucifron droppade nåt skit som jag inte kommer ihåg, och Magmadar droppade Legplates of Might, Eskhandar's Right Claw och några caster leggings. Eskhandar's claw som jag som rogue gärna ville ha gick till en warrior som biddade på leggings från en jävla master loot bugg.

Men iallafall, vi hoppade vidare till gehennas och hon föll ganska snabbt, droppade nightslayer gloves och sabatons of might. Jag har redan NS gloves så jag höll mig cool som rogue med högst dkp.

När vi hade rensat fram till Garr pallypullade nån och han föll. Smile Gutgore ripper, drillborer disk och fire ruined grimore droppas, en annan jävla rogue jävlades med mig så jag fick ripper för 139 dkp vilket är det högsta dkpn vi har biddat änsålänge.

Vi bestämde oss för att ta resten imorgon, har ingen dkp för att vinna nåt, men hoppas någon annan har det. Godnatt. Very Happy



139 dkp för gutgore? :O ...kostar bara 60 för oss Very Happy


Vad kör ni för DKP-system då? Och jag hade en retlig rogue till som jävlades med mig.

Grejen var också att jag inte ville vänta en vecka till.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:

139 dkp för gutgore? :O ...kostar bara 60 för oss Very Happy


Alla använder inte samma värden... det kan vara allt från olika poäng för bossar, olika "tidsdkp", olika minimumbud osv. Likaså kan man startat med samma värden men ändrat av olika anledningar, tex. gjort BWL mer värt om man haft problem med folk som bara dyker upp för MC osv. För att inte tala om skillnaden mellan bid-dkp och ett zero sum (Eller nån annan typ av fixed price) system som jag antar att SP har, då han säger att något kostar ett visst antal dkp.

Om man skulle gå efter bara rena siffror skulle ju vi framstå som galna, Dragonfang Blade för 2900 dkp tex Wink Gutgore går oftast för runt 800-900 dkp tex. För oss skulle 139dkp för Gutgore vara skitbilligt då minimum är 125, men specifika nummer för enskilda items säger egentligen inget om själva systemet eller om det är dyrt/billigt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 14:02 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
SilentPredator wrote:

139 dkp för gutgore? :O ...kostar bara 60 för oss Very Happy


Alla använder inte samma värden... det kan vara allt från olika poäng för bossar, olika "tidsdkp", olika minimumbud osv. Likaså kan man startat med samma värden men ändrat av olika anledningar, tex. gjort BWL mer värt om man haft problem med folk som bara dyker upp för MC osv. För att inte tala om skillnaden mellan bid-dkp och ett zero sum (Eller nån annan typ av fixed price) system som jag antar att SP har, då han säger att något kostar ett visst antal dkp.

Om man skulle gå efter bara rena siffror skulle ju vi framstå som galna, Dragonfang Blade för 2900 dkp tex Wink Gutgore går oftast för runt 800-900 dkp tex. För oss skulle 139dkp för Gutgore vara skitbilligt då minimum är 125, men specifika nummer för enskilda items säger egentligen inget om själva systemet eller om det är dyrt/billigt.


Ser ut som att ni kör ett liknande system som min klasspolares guild.
Han kom en dag och sa: Höhö, köpte Prophecy gloves för 792DKP igår.
Blev helt paff i fejjan och kom sedan på att alla kör med olika system.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 14:32 pm    Post subject: Reply with quote

duela en hel del utan för IF idag och tog min andra lvl 60 gubbe.

http://img391.imageshack.us/my.php?image=wow20051024144448845bi.jpg

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

zmasken wrote:
SilentPredator wrote:
zmasken wrote:
Började MC ~19-20.00, laggade utav bara helvete, men vi fick ner både lucifron och magmadar.

Lucifron droppade nåt skit som jag inte kommer ihåg, och Magmadar droppade Legplates of Might, Eskhandar's Right Claw och några caster leggings. Eskhandar's claw som jag som rogue gärna ville ha gick till en warrior som biddade på leggings från en jävla master loot bugg.

Men iallafall, vi hoppade vidare till gehennas och hon föll ganska snabbt, droppade nightslayer gloves och sabatons of might. Jag har redan NS gloves så jag höll mig cool som rogue med högst dkp.

När vi hade rensat fram till Garr pallypullade nån och han föll. Smile Gutgore ripper, drillborer disk och fire ruined grimore droppas, en annan jävla rogue jävlades med mig så jag fick ripper för 139 dkp vilket är det högsta dkpn vi har biddat änsålänge.

Vi bestämde oss för att ta resten imorgon, har ingen dkp för att vinna nåt, men hoppas någon annan har det. Godnatt. Very Happy



139 dkp för gutgore? :O ...kostar bara 60 för oss Very Happy


Vad kör ni för DKP-system då? Och jag hade en retlig rogue till som jävlades med mig.

Grejen var också att jag inte ville vänta en vecka till.


jo iofs...tror vi har techisg lr nått ^^ kan länka sidan
http://aos.techisg.org/ sedan då ser ni nog vart ni ska trycka ^^


najs micke, ja har fan inte sett han meteora på skit länge!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 17:34 pm    Post subject: Reply with quote

När det gäller DKP så har jag ingen aning om vad ni snackar om. Vi rollar för våra saker, fast vi börjar på random 150 och får 5 mindre för varje gång man är i MC och ytterligare 5 för varje boss, +70 om man vann något. Lägst roll vinner.

Idag blir det en massa pvp tror jag. Kanske en Strat SS raid om jag hinner. Behöver fortfarande mina bracers.

_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 18:07 pm    Post subject: Reply with quote

MuffinMan wrote:
När det gäller DKP så har jag ingen aning om vad ni snackar om. Vi rollar för våra saker, fast vi börjar på random 150 och får 5 mindre för varje gång man är i MC och ytterligare 5 för varje boss, +70 om man vann något. Lägst roll vinner.

Idag blir det en massa pvp tror jag. Kanske en Strat SS raid om jag hinner. Behöver fortfarande mina bracers.


Det där lät intressant, förklara gärna mer.

Det vanligaste jag vet är att man får DKP för att döda bossar och vissa kör med DKP gain om man är i tid till raids.
Sen har man vissa minimum för olika items, tier2, tier3, legendary etc. etc.
Sedan biddar man som en auktion, ex. Bid for [Claw of Nefarian].
Person#1: 100
Person#2: 120
Person#3: 210

etc. tills alla förutom en har lagt sig.

Har också sett guilds som kör så att den med högst DKP får säga om han/hon vill ha ett item, så dras ett bestämt antal DKP bort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 19:06 pm    Post subject: Reply with quote

Vi kör inte auktion, vi biddar bara. /w <masterlooter> (Eller annan person om masterlootern vill ha det föremål man biddar på) xxx dkp. Simple as Wink Vi har också minimumbud, i vårt fall 100 för tier1, 200 för tier2. 125 för andra items, samt 50dkp för "crap". Dvs hittills Shadowstrike och Wristguards of Stability.

Men det finns massor av system, och nästan alla gulds gör någon modifikation för att det ska passa just dem bättre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 20:14 pm    Post subject: Reply with quote

lite om det ni pratar om:
vi håller på o ställer om till null, kommer ta ett tag. Null = du har ett SATT pris på items och det är först ett item KÖPS du får dkp, t.ex spinal reaper 300 / 40, så då får man så mkt dkp.
Sedan vid "bid" äre, den som needar som har högst, vill inte hann ha, nej då frågar man nästa.

ontopic:
lirade lite på min alt, levlade en lvl. Drog på taekwondo, kommer hem o LÄNGTAR efter BWL, startar vent, startar wow, skriver psas samtidigt som jag frågar "so, what are u guys up to atM?" , som svar "SS is down, we are playing poker"...
SS går upp, vi loggar in, vi laggar skit, ss går ner, vi flyttar raid, jag bangar.
TACK BLIZZARD <3

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 21:22 pm    Post subject: Reply with quote

vilken server spelar du på narya/neonb?
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="godzpeed/Tisljan]Det där lät intressant, förklara gärna mer.[/quote]

Jag har inte riktigt hundra koll på det men som jag förstår så är det på följande sätt:
Man börjar med en viss poäng. Tror det är 150. Om man hittar något man vill ha så rollar man /random 150. En annan kille vill ha samma sak, men han har dödat en bunta med bossar och varit på en del raids, så han har fått minus på sin roll (5 poäng per raid och 5 extra per boss). Låt säga att han har en poäng på 90. Då rollar han /random 90. Lägst roll vinner. Eftersom kille nr 2 har varit på fler raids och dödat fler bossar, har han då större chans att rolla lägst, men alla har endå en chans att få något.
Det är rättvist på alla håll imo eftersom det slutar alltid att man får något. Har du /random 0 så kan du inte förlora Smile.
När man väl vunnit något så får man pluspoäng. Kille nr 2 som vann med sin /random 90 fick 70 poäng till. Nästa sak han vill ha måste han rolla /random 160 vilket gör att han har väldigt mycket mindre chans att få en sak till och kille nr 1 med sin /random 150 har då ett visst överläge.

_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Oct 24, 2005 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Dagbok:

Våndades hela dagen över att jag borde läsa till tentorna nästa vecka och att jag missar Razorgore trys. Räknade några tal i någon timme och bestämde mig för att logga in vid 21 och se om han var nere eller om de behövde prällehjälp.
Kl. 22 dog han, det var skoj Smile

Ska sova nu. Tentor...
Back to top
View user's profile Send private message
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Tue Oct 25, 2005 5:00 am    Post subject: Reply with quote

Lirade lite sporadiska AB games, har snart dratt ihop 300k CP denna veckan ( för mkt AB varning här :S ) Slöade lite o väntade på att vi skulle köra MC, tog de resterande bossarna fram till O'l Raggy, sen var jag dock tvungen att dra till jobbet så jag fick aldrig veta hur det gick me Raggy. Jobba natt är ingen höjdare, iaf inte när man ska raida på kvällarna Razz Nu sitter jag här på jobbet, hem om 1 timme Razz
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies