HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
rekommenderas ComHem?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Aug 29, 2005 11:51 am    Post subject: rekommenderas ComHem? Reply with quote

Jag har sedan när jag flyttat till Hallsberg levt på en uppkoppling som knappt går att lira på,
då den är uppdelad i ett internt näverk som sedan är uppkopplad mot internet på fn 7 olika linor
(varav jag fått reda på hur jag ställer in 2, då bredbandssupporten inte hjälper till).

Jag har nu fått ett litet fint jack med comhemlogga och 3 anslutningar samt ett reklamblad från comhem
om att skaffa bredband hos dem. Jag har fattat att om jag köper modem själv så slipper jag bindningstid.
(Alternativt kan jag köpa modem från comhem för 995kr och slippa bindningstid med.)

Jag har sökt runt på maffia angående comhems kvalitet, och det verkar inte som om någon på senare tid har haft så stora problem med comhem och att lira t.ex. cs.

Är comhem något att ha September 2005? (jag har inget å välja mellan, inget telefonjack)
Är det någon skillnad på kvaliteten på 8000 och 500, förrutom ned och uppladdningshastigheten? (med telia hemma hos mamma så blev internet enormt mycket mer stabilt med telia8000 än då vi haft telia500)
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon Aug 29, 2005 12:50 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har en kompis i min guild (WoW) som har ComHem. När hon kör WoW så disconnectas hon ibland då vi raidar. Jag vet inte om det har med att hon får mkt högre informationsflöde eller något sådant. Hon blir inte disconnectad när hon spelar "vanligt", dvs. då inte 10 magar drar blizzard osv Wink

Hon bor i närheten av Hallsberg (i Åsbro tror jag) för övrigt, ja jag till och med presenterade henne för dig i Hallsberg ju Wink
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Aug 29, 2005 15:23 pm    Post subject: Re: rekommenderas ComHem? Reply with quote

Quote:

Är comhem något att ha September 2005? (jag har inget å välja mellan, inget telefonjack)

Ifall du inte har något att välja på.. så.. är det väl inte så mycket att fundera på Wink
Comhem kan säkert vara jättebra. Det är omöjligt att säga ifall du kommer att få en problemfri upplevelse, pga att detta ofta varierar pga lokala faktorer från ort till ort.

Quote:

Är det någon skillnad på kvaliteten på 8000 och 500, förrutom ned och uppladdningshastigheten? (med telia hemma hos mamma så blev internet enormt mycket mer stabilt med telia8000 än då vi haft telia500)

Ingen skillnad överhuvudtaget. Samma utrustning, samma framföring, samma allt Smile Jag kan tänka mig att detta berodde på att för ett tag sedan, så flyttades vissa 8000-kunder, för att det inte skulle bli förstoppning i nätet. Kanske blev ni då vid bytet flyttade till en annan access, vilket kan förklara det hela. Detta är inget som sker idag dock, då nätet har en större kapacitet och är anpassat för höga hastigheter överallt.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Mon Aug 29, 2005 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har sa upp mitt Telia8000 för ett tag sedan och nu har jag ComBort 128/64 också. Har spelat både BF2 och CS med det. Fungerar utmärkt.

//sen får ni gärna meddela mig när det är maffia folk i Hallsberg!!! Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Aug 29, 2005 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

tutten wrote:
ComBort 128/64


Inte roligt att tanka patcher med den uppkopplingen kan jag tänka mig..


ComHem har faktiskt varit mycket bra de senaste månaderna, det har blivit någon form av ett tronskifte. Felia och Comhem (vi laggar ut igen) har enligt många gått om både BBB och andra fiber lev...

Kör på det Fenan ! Smile

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Aug 30, 2005 15:37 pm    Post subject: Reply with quote

tutten wrote:
Jag har sa upp mitt Telia8000 för ett tag sedan och nu har jag ComBort 128/64 också. Har spelat både BF2 och CS med det. Fungerar utmärkt.

//sen får ni gärna meddela mig när det är maffia folk i Hallsberg!!! Twisted Evil
å om du gillar det å bor nära mig så är det ju ännu bättre.

tack tack Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[WDB]Rullstol
Senior Admin


Joined: 09 Jan 2003
Posts: 1169

PostPosted: Wed Aug 31, 2005 18:39 pm    Post subject: Reply with quote

jag har ett modem från tele2 bredband via kabel liggande och mig veterligen skall det vara samma som com-hem använder.
Kolla om du har någon spec på vilka modem som dom har som godkända för deras nät. Finns det med är det ditt om du står för frakten.

Rullis

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Aug 31, 2005 18:53 pm    Post subject: Reply with quote

svarta motorolamodemet.... funkar finfint.
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Wed Aug 31, 2005 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

jag har haft comhem länge, det ända som är lite minus med dom är kundkänst.
tog ett par dagar innan vårat bredbands/telefoni modem började funkade osv.
annars så är det nästan inga avbrott.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies