HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
bort med proddan

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moxx



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 1112

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:01 pm    Post subject: bort med proddan Reply with quote

bort med proddan säger jag bara!
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

whajna mindre rösta mera
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sun May 22, 2005 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ah, det är det som är så bra med en sån här form av direktdemokrati.
Ni röstar, vi får ut ett resultat, vi tar de banorna som större delen av folket har röstat på, de flesta och mesta får som dom vill.

Likadant om man inte vill ha med nån så kan man försöka få resterande av folket att förstå varför den ena alternativet är anus och ett annat är bra, argumentation! Underbart!
Fast då gäller det att man har några argument att komma med, inte bara "bort med proddan", för det är inte så genomtänkt...

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun May 22, 2005 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hur ska man säga om proddan då. Den är liten och trång, inga "öppningslägen" och T är körda redan från start om CT gör rätt eftersom dem är underläge. Den är mörk och låg i tak, finns mycket som gör att den blir trist.
Samt att CT inte behöver springa mer än 10 meter från BAS för att hålla den viktigaste platsen, lången. Finns få möjligheter på den är vad jag tycker.

Ersätt den med en större map med flera vägar och rymligare så man kan spela mera, och mera speed. Ersätt den med cbble.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun May 22, 2005 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

proddan är skoj, visar T lite laganda (kastar smoke och rushar med mp5 i lången) är de ju förbi ct på ett kick!
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun May 22, 2005 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Hur ska man säga om proddan då. Den är liten och trång, inga "öppningslägen" och T är körda redan från start om CT gör rätt eftersom dem är underläge. Den är mörk och låg i tak, finns mycket som gör att den blir trist.
Samt att CT inte behöver springa mer än 10 meter från BAS för att hålla den viktigaste platsen, lången. Finns få möjligheter på den är vad jag tycker.

Ersätt den med en större map med flera vägar och rymligare så man kan spela mera, och mera speed. Ersätt den med cbble.
Hålle rinte riktigt med där.
Om CT gör rätt...? Om T gör rätt då? I samlad skara stormar garage. Då öppnas det genast stora möjligheter för T.

Visst.. om CT spelar exemplariskt får T det svårt, men CT KAN inte spela exemplariskt eftersom de måste hålla långa OCH rusha till garage.

Vi antar att det är public och 8 pers/lag
På långa behöver inte CT ha så många till en början, det är en flaskhals och ett skönt sprayvapen där gör underverk om hela T stormar långa varpå de CT som står vid garage kan komma till undsättning.
tar T det lugnt på långa och har backup av en sniper måste CT hålla långa defensivt (dvs INTE sticka fram näsan). Då kan T lugnt avancera fram till T-korset. därefter har de 2½ möjligheter (trappa till labb, in i CT-bas (+boosta upp folk i vent))

Stormar hela T garage måste CT vara MIST 4-5 pers för att T inte ska köra över dem. Intar T garage kan de välja mellan trappa ner till CT-bas eller blipp-dörren till labb/CT-bas. de kan oxå splitta på sig och komma från 2 håll.

Om T splittar och kör några långa och några garage får CT det ännu svårare.

Problemet med alla public-amatörer är som vanligt att de fegar ur SÅ FORT de möter minsta motstånd. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: "ni dör inte på riktigt".

T måste inse att de MÅSTE rusha första biten. Det gäller att handla snabbt och springa dit man har närmast, annars får man det vansinnigt svårt och måste förlita sig på att CT saknar tålamod och sticker fram näsan, samt att man har bättre aim och/eller flyt än sin fiende.

Det är ett sånt JÄVLA whine om Prodigy bara för att den är olik de andra banorna med stora öppna ytor. Ordentligt trött på det.

Jag fick frågan häromdan varför den inte finns med i stora sammanhang, och mitt svar blev då: Därför att folk har svårt att anpassa sig.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun May 22, 2005 15:28 pm    Post subject: Reply with quote

Proddan är trist men inte såå svår som T.
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Sun May 22, 2005 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

IMHO cbbl is a tough map if there is not a full server, but proddan is great even with few ppl. Its my all time favorite map, lots of ways to go, things to hide behind, and the added fun of falling off the wall into certain death!

I like cbbl, but Id rather play proddan any day!

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun May 22, 2005 17:23 pm    Post subject: Reply with quote

Word Tidey!

Och som det har sagts. Proddan är framröstad därför ska det va kvar.
Se hur det blir i nästa röstning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Wed May 25, 2005 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jag fattar inte hur det kommer sig att det spelar typ 40938 pers på maffia, ungefär 49038 pers som idlar på irc, jag "reklamerade" vote-forumet under flera dagar. Och endå var det typ bara 50 pers som röstat. DÅ blir det såhär. Jag ser dock också att proddan skall bort då jag inte finner den rolig.
_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed May 25, 2005 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

det är för att du bara har tur
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed May 25, 2005 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Om T splittar och kör några långa och några garage får CT det ännu svårare.


Mjo fast tänk efter vilka FETA fördelar CT har. Speciellt uppe garage/hus, dem kan sitta från alla olika håll, inte alls svårt att hålla om det inte är noobs i CT såklart. Lången är ju 50% chans för båda lagen.
Är niemela, brostrom och Fren T och ska ut garaget mot 3 halv nybörjare, klart att dem lyckas då........

Detta håller du med om? Cool
Detta är även varför jag inte gillar proddan. Är det inte noobs uppe vid gula kan man inte gå den vägen, chansen är liten och lången visst.. mötas öga mot öga och gå en enda väg. Hellre Inferno med flera alternativ. Detta tycker jag.

Squad wrote:
också att proddan skall bort då jag inte finner den rolig.


Precis, finner den inte rolig heller. Du tycker inte den är rolig för att? Du tycker ungefär som mig?.. Det finns inte ord att förklara proddan riktigt för vad jag tycker.

Tidey wrote:
lots of ways to go, things to hide behind


Hmm, what beta do you have of prodigy? Razz
2 ways to go, if u dont count the ventilation. 2 ways to go, if u want to stop T's entrance. Not that much do hide behind if u goes one of those ways and not camping in the B2 spot (computor room). I mean, there is not more things to hind behind than on Inferno for exampel. U are maybe talking about hiding behind walls to peak out from?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Wed May 25, 2005 18:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte den är rolig för att det finns för lite alternativa vägar, är man T måste man få hjälp av sina lagkamrater, vilket jag inte kan påminna mig om att jag någonsin fått. Jag är en sån spelare som är i CT spawn innan min grabbar köpt klart Smile För att överdriva men endå. Banan är rolig som CT då man bara kan invänta och plocka bären som kommer springande, men tyvärr kan man ju inte vara CT hela tiden.
_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 25, 2005 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

See, I really dont get it..

Im not a good player. But playing T on Proddan is my fave all time map/team.. if you wanna win you gotta work as a team and have a plan. I dont find that CT has an undue advantage at all, playing T on proddan gets me the best stats of any map.

Theres lots of boxes to hide behind, the tank, the whole T spawn if you dont choose to rush.. using the vents is a great option and usually is unexpected. Planting in the lab is more challenging and way more fun.

Just because its not stupid-simple doesnt make it a bad map. T not rushing out of the garage stops the entire CT sniping probelm, and can give a quick victory.

It didnt get voted out, so it stays in. Hence the whole reason there is a vote on it. I personally think my head will explode if I have to play de_dust ever again, but if it comes up, Ill play it the best I can and try to have a good time with the people Im playing with-- Then I'll vote for the maps I like better next time the vote is up. Everyones vote "är värd lika mycket", and if people who agree with you dont vote then thats just how the cookie crumbles.

Oh, and "boo hoo people wont help me" doesnt tell me anything.. have you honestly tried to get your team to work together? Watch how Mr_Grieves or Fren do it some time and you'll see exactly the kind of stuff it takes to make a great team out of a bunch of strangers.

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu May 26, 2005 11:16 am    Post subject: Reply with quote

Det jobbiga man får höra när man försöker dra igång lagspel är att "vissa har en annan spelstil än dig". Dvs. de behöver inte hänga på laget och lagspela för de har en annan spelstil Rolling Eyes

Skärpning säger jag (*ögnar stammisarna speciellt*).

Fortfarande tänker folk på stats, frags och deaths för mycket.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun May 29, 2005 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Håller med, bort med proddan. Den blir spelbar på maffia först när man får någorlunda backup av sina teammates. När folk börjar att iaf försöka hjälpa laget istället för att campa. Visst, det finns folk som gör så idag, ibland blir det riktigt bra flyt. Men många gånger sitter man fast i ett lag där ALLA sätter sig i ett hörn och campar och vågar inte skjuta folk när det är fler än 2 för de inte vill dö, så istället får man alla i ryggen på sig. Proddan funkar inte som varken CT eller T om hela laget inte hjälps åt, och med tanka på hur det ofta är på Maffia just nu tycker jag det istället borde bli en annan map.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun May 29, 2005 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Jag hatar Proddan, men vi röstade fram den å då ska vi leva med den. Kan dock tycka att Maffia borde göra reklam för att röstningen är öppnad på förstasidan då det verkar som ett flertal missat omröstningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 3:21 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Jag hatar Proddan, men vi röstade fram den å då ska vi leva med den. Kan dock tycka att Maffia borde göra reklam för att röstningen är öppnad på förstasidan då det verkar som ett flertal missat omröstningen.


Håller med. Jag har inte haft någon aning om när det varit någon röstning.
Och när det nu blir en så tycker jag att vi ska rösta om att ta bort prodigy och ersätta den med cbble!

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 9:55 am    Post subject: Reply with quote

Fatwreck wrote:
Makrillo wrote:
Jag hatar Proddan, men vi röstade fram den å då ska vi leva med den. Kan dock tycka att Maffia borde göra reklam för att röstningen är öppnad på förstasidan då det verkar som ett flertal missat omröstningen.


Håller med. Jag har inte haft någon aning om när det varit någon röstning.
Och när det nu blir en så tycker jag att vi ska rösta om att ta bort prodigy och ersätta den med cbble!


Yup, sen förstår jag inte det där med att T ska sitta och campa, om CT är någe vettiga så sitter de och campar de också å då blir det ändå samma resultat som om T hade rushat från första början.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Jun 04, 2005 10:49 am    Post subject: Reply with quote

Detta händer fan hela tiden på 1:an också speciellt igår när jag var inne och lira...

1:an nominerar man 5 ev 4 banor.... dock ej de 5 senast spelade.... funkar som så... nån skriver nuke (servern svarar nuke är med i nomineringen), nån annan skriver dust2 (aj denna mapen spelade vi innan säger då servern), samma person skriver rotterdam (den kom med wiiie han blir jätte glad), nån annan skriver italy och den fjärde skriver oilrig. När de är ca 5 min kvar börjar röstningen då alla väljer 1. för nuke 2. för rotterdam 3. för itayl och 4. för oilrig. Sen att 5 röstar för 2:an 4 för 1:an 3 för 3:an 1 för 4:an och de resterande för samma map fast längre. Gör detta inte rättvist att de spelas Rotterdam även om de ingen som lirat banan sedan 2001 spelar väl ingen roll fortfarande majoriteten som vill lira den?


för o dra tillbaka till häromdagen

när servern hade räknat ut vilken map de skulle blir byte den.....

mapen börjar o dessutom började whinet....lät så här wheeeäää wheääää (bebis rop) varför denna mapen wääääää.... ??

Varför över huvudtaget lira på en server där man röstar fram maperna och man inte vill spela de?...

Skapa en egen server eller lira på en annan server där de är Only Train, Only Nuke osv. ??

Varför komma in på swm servrar där du får rösta o sen whina om de??

de är ju inte som Folkomröstning där ni röstar på en map o sen bestämmer admin att vi ska lira en annan map?

Eller de kanske de ni vill???

Sluta whina nu.... Ni röstar, ni gör ert val, vi räknar bara fram vilka som har röstat fram vilka DETTA ÄR SPELARNAS SERVER inte din server isf fixa en egen......

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies