HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maps för Server-Rotation? #3
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  

Din Map
Inferno
11%
 11%  [ 12 ]
Cbble
10%
 10%  [ 11 ]
Nuke
8%
 8%  [ 9 ]
Clan1_mill
8%
 8%  [ 9 ]
Clan2Fire
8%
 8%  [ 9 ]
rotterdam
8%
 8%  [ 9 ]
Train
7%
 7%  [ 8 ]
Dust2
5%
 5%  [ 6 ]
Scud
5%
 5%  [ 6 ]
Italy
5%
 5%  [ 6 ]
cpl_strike
5%
 5%  [ 6 ]
Aztec
3%
 3%  [ 4 ]
Heat
3%
 3%  [ 4 ]
cs_thunder
2%
 2%  [ 3 ]
de_deep6
1%
 1%  [ 2 ]
Prodigy
0%
 0%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 105
This poll has expired.

Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 19:07 pm    Post subject: Reply with quote

Okej Reboot....

Reboot wrote:
Ja är det inte mer än rätt då om flest voter ligger på dem. Som det är nu baserar man ju sin röst på efter hur dem andra har röstat.

Jo som jag sa innan, det blir nog mest röster på dessa maps, men det betyder inte att det är den mapen som folk allra helst vill spela. Utan kanske bara dom mapsen som folk tycker är "ok".

Reboot wrote:
Nu kan ju en grupp med spelare runt 9 personer bestämma sig för att rösta in Assault och då lyckas, eftersom det inte kräver så mycket votes.

Så om 9pers vill spela Assult, så skall dom inte få det för att?

Reboot wrote:
Som det är nu är det oftast Admins på Maffia som gillar dust, rotterdam och den sorten av banor. Nu om dem bestämmer sig för att ha den lägger dem alla röster på endast den. Whooops fick dem rotterdam och alla andra mappar har mindre röster. Det funkar inte enligt mig.

OK, nu har inte detta hänt. Och kommer förmodligen inte hända heller, vi är likadana som er, delade, vi tycker inte om samma saker alltid.
Men vad försöker du säga att våra röster är värda mindre? Varför skulle vi inte få lägga våran röst på den "sortens" banor? Varför skulle vi inte få rösta på samma? Vad är det som är fel att "våran" map vinner? - För att det är "den sortens bana"?

Reboot wrote:
Om nu dem flesta andra mappar fick mindre röster för många gick till Rotterdam av dem som röstade , så räcker det med att 3 andra kompisar gaddar ihop sig och för in en annan map. Inte blir det rätt då?

Ja precis det jag menar - Du menar att om vi har fler röster så måste vi sätta en lika stor röst på våran prio2-5 map, kanske inte den som vi verkligen vill ha (förmodligen den du vill ha) Så blir det ju inte den mappen vi verkligen vill ha, bra va?

Reboot wrote:
Som det är nu kan jag gå till skolan och regga många konton och rösta fram en map som ingen annan röstat på, eller gå in på mina kompisars o rösta. Om det är många fler votes blir det svårare att rösta fram en map hur som helst.

Varför skulle du inte kunna göra samma sak med 5röster?
Om jag har ett konto, du har startat 5. - Vårat sätt: Jag har 1röst emot dina 5. - Ditt sätt: Jag har 5röster emot dina 25. Samma sak, samma problem
Och detta kan vi ta även med ditt "gadda ihop sig" - Vi är 5admins som gaddat ihop oss och vill ha vissa maps, du är ensam och vill ha vissa maps. Vårat sätt: våra 5röster emot din enda. Ditt sätt: våra 25röster vs. dina 5. Det är också samma sak, och samma problem.

Så jag vill avsluta med en fråga, med dina egna ord: vissa på maffia gillar dust, office. - På vilket sätt blir der enklare för dom att få igenom sina maps med ditt system, emot det vi har nu? - Skulle gissa på svaret "lika stor chans som nu" - Varför då fixa nått som inte är trasigt.
Men mitt svar är att dom inte får samma chans som nu, dom får det svårare - Och det säger du själv: Vi kommer se mer av dust2, nuke ect. ect.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

Harvey wrote:
Så om 9pers vill spela Assult, så skall dom inte få det för att?


Lyckas dem få 9pers som vinnande på mitt system med 5 röster, givetvis ska dem då få vilken map dem vill. Den map som är vinnande ska ju givetvis spelas. Fast lyckas man skrapa ihop 9 röster med detta nuvarande system vilket inte alls är svårt, så får man ju den mappen. Lättare att vinna som det är nu.
Ja dem ska få det, så lyder även nuvarande system. Vinnande map, sedan är frågan, det är mkt lättare att vinna en map som det är nu.

Harvey wrote:
OK, nu har inte detta hänt. Och kommer förmodligen inte hända heller, vi är likadana som er, delade, vi tycker inte om samma saker alltid.
Men vad försöker du säga att våra röster är värda mindre? Varför skulle vi inte få lägga våran röst på den "sortens" banor? Varför skulle vi inte få rösta på samma? Vad är det som är fel att "våran" map vinner? - För att det är "den sortens bana"?


Givetvis ska ni få er bana. Era röster är lika mkt värda. Dem är mindre värda i ett 5 maps system eftersom det då ger mer balans. Nu är en röst i 1maps-system värt mkt, enligt mig (mer om det längre ner). Som det är nu är det inte bra balans enligt mig.
"Att alla admins kmr lägga sin röst", det kommer nog inte hända, det var mer principen/händelsen jag menar. Det krävs inte mycket för att vinna en map med 1maps-system.

Harvey wrote:
Varför skulle vi inte få rösta på samma? Vad är det som är fel att "våran" map vinner? - För att det är "den sortens bana"?

Ni får rösta på samma, kan vi inte ta ett 5maps-system eftersom det ger mer balans och sedan kan ni rösta på samma om ni vill det. Är det nog mycket folk som röstar på den mappen så det vinner, klart ni ska spela den då.

Harvey wrote:
Reboot wrote:
Om nu dem flesta andra mappar fick mindre röster för många gick till Rotterdam av dem som röstade , så räcker det med att 3 andra kompisar gaddar ihop sig och för in en annan map. Inte blir det rätt då?

Ja precis det jag menar - Du menar att om vi har fler röster så måste vi sätta en lika stor röst på våran prio2-5 map, kanske inte den som vi verkligen vill ha (förmodligen den du vill ha) Så blir det ju inte den mappen vi verkligen vill ha, bra va?


Ni behöver inte sätta lika många röster på den andra mapparna, men det kommer nog bli det automatiskt med ett 5 maps system. Vilket skapar mer balans att man inte kommer kunna lägga in få röster för att få sin map.
Om ni sedan inte får er map för den har lite röster är det helt enkelt så att inte många vill ha den. Eller tvärt om, om många vill ha den är väl det bra. Då kommer den mappen i cyclen på ett rättvist (balanserat) sätt.

Harvey wrote:
Reboot wrote:
Som det är nu kan jag gå till skolan och regga många konton och rösta fram en map som ingen annan röstat på, eller gå in på mina kompisars o rösta. Om det är många fler votes blir det svårare att rösta fram en map hur som helst.


Här är ännu ett princip exempel. Att det är röstat i grupper.
Det behövs inte många i en grupp för att få sin map. Om sedan jag och mina kompisar, eller säg fåtal andra spelare på Maffia community vill ha en map så behövs det inte mycket.

Harvey wrote:
På vilket sätt blir der enklare för dom att få igenom sina maps med ditt system, emot det vi har nu?


Förmodligen kommer dem inte få det lika lätt, eftersom den andra banorna är mer populära än office etc.
Den mest spelade banan är ju dust2 och sedan nuke tror jag. Det är ju dem mest populära banorna. Lättare kommer dem nog inte få, deras röster kommer bara få mindre värde i ett 5maps-system eftersom det krävs att många kommer rösta på dem. Det kommer bli mer balanserat värde än i 1maps-system, 5röster kommer inte vara klarläggande för en maps i cyclen. Vad jag tror.

Harvey wrote:
Men mitt svar är att dom inte får samma chans som nu, dom får det svårare - Och det säger du själv: Vi kommer se mer av dust2, nuke ect. ect.


Yepp, dem får det svårare eftersom en röst är mindre värd.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Men nu måste du ändå höra dig sjäv? och vara kritiskt emot vad du säger?
- Du säger att det blir mer balanserat, men att en grupp får det svårare och den andra lättare?

- Du säger att det är svårt att vinna över en map, men det är lätt att vinna en map?

- Du säger att det blir svårare att gadda ihop sig till en viss map, eftersom man har fler röster. - Detta är väl sant iofs, nu kan man gadda ihop sig till flera maps.
Det är ju inte antal röster man egentligen räknar, det är ju EN persons åsikter. Om vi admins (för att ta det som exempel igen) är en majoritet, och du ger oss ännu fler röster så utökar du ju våran makt. Vi har nu möjlighet att gadda ihop oss på yttligare 4st maps, och kan nu bestämma mapcyclen precis som vi vill.
Som jag förklara i förra posten:
Och detta kan vi ta även med ditt "gadda ihop sig" - Vi är 5admins som gaddat ihop oss och vill ha vissa maps, du är ensam och vill ha vissa maps. Vårat sätt: våra 5röster emot din enda. Ditt sätt: våra 25röster vs. dina 5. Det är också samma sak, och samma problem.

Det är väl självklart att det är röstat i grupper, dom som tycker om en map röstar ju på sin map? Antar att du stör dig på antal röster på rotterdam? - Och att du säger att dom gaddat ihop sig, att dom har gått ihop - Vad är skillnaden på dom som röstat på Dust2 emot dom som röstat på rotterdam? - Varför skulle inte dom som röstat på Dust2 ha gaddat ihop sig och gått ihop för att få den att vinna?

Jag tror problemet som du vill få fram är att det är för lite röster, det krävs inte mycket röster för att göra en skilland. Detta vill du få bort genom att helt enkelt lägga in mer röster - visst jag är på hur du har tänkt, men du måste ta ett steg längre, så är problemet att det är fortfarande samma personer som röstar. Dom tycker fortfarande samma sak. Men dom kan inte säga det dom tycker lika tydligt.
Det du behöver är inte mer röster - Det är mer personer som röstar.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 22:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har inte sett några sammansvärjningar i Adminkanalen ännu, men jag la iallafall min röst på Clan1_mill för att jag finner den betydligt mer underhållande än övriga maps. =) Rotterdam har jag aldrig spelat.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 22:54 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Jag har inte sett några sammansvärjningar i Adminkanalen ännu, men jag la iallafall min röst på Clan1_mill för att jag finner den betydligt mer underhållande än övriga maps. =) Rotterdam har jag aldrig spelat.


Mjaa, menade inte att det finns sammansvärjningar, menar att det är lätt att påverka mapröstningen med få röster.
I alla fall, harvey du verkar inte hålla med mig riktigt heller om vad jag menar med balans.
Skippar diskutionen eftersom jag lär aldrig få mig förståd. Så jag skriver frågor istället som du svarar på så är de slut sen..
Sedan handlar det inte bara om att "gadda ihop" sig som detta verkar ha hakat upp sig på, utan att även kunna välja fler maps än en när man röstar. Om man nu kan gadda ihop sig på 5 maps, gör det då. Jag ser ingenting som är sämre med 5maps iaf.

Tycker du 1maps-system är mer rättvisare än 5maps-system?
Tycker du att det är lättare att vinna en map med 1maps-system (det vill säga, har en röst mer betydelse där)?

edit:

reboot wrote:
Fast det ultimata är egentligen det jag sa till dig på irc Harvey, som du också hade tänkt på..?
Alla skriver en lista på 5 maps.. t.ex


Harvey wrote:
reboot: Absolut skulle detta vara det bästa. Vi håller på att kolla på detta! Vi kollar på om vi kan "modda" votesystemet att ni får fler röster! Förhoppningsvis igång redan vid nästa röstning om map rotation, så kan ni rösta på X antal maps, istället för en enda! Nice va?!


En fråga till, varför tycker du att det är bättre med 5maps, balans,rättvisa eller "ej gaddning"? Razz
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 0:35 am    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:

Mjaa, menade inte att det finns sammansvärjningar, menar att det är lätt att påverka mapröstningen med få röster.

Återigen, eftersom det är lite personer som röstar, även om man ger folk mer röster, så är det fortfarande lätt och påverka mapröstningen, med alla dess exempel jag har dragit innan.
Det spelar ingen roll om man ger folk mer röster, det enda som händer är att folk får svårare att tydligt visa vilken map dom vill ha.

reboot wrote:

I alla fall, harvey du verkar inte hålla med mig riktigt heller om vad jag menar med balans.
Skippar diskutionen eftersom jag lär aldrig få mig förståd. Så jag skriver frågor istället som du svarar på så är de slut sen..
Sedan handlar det inte bara om att "gadda ihop" sig som detta verkar ha hakat upp sig på, utan att även kunna välja fler maps än en när man röstar. Om man nu kan gadda ihop sig på 5 maps, gör det då. Jag ser ingenting som är sämre med 5maps iaf.

Tycker du 1maps-system är mer rättvisare än 5maps-system?
Tycker du att det är lättare att vinna en map med 1maps-system (det vill säga, har en röst mer betydelse där)?


Ja jag tycker att 1maps-systemet är mer rättvist än 5maps systemet.
Det är svårare att visa för oss vilken map man vill skall vinna, den man allra helst vill lira på, vi kan inte se ifall personens röst på Dust2 är hans absoluta första val, eller den map han i värsta fall kan tänka sig lira på. Och det är väl väldigt tråkigt om de_name vinner bara för att det är den som map som mest folk i värsta fall kan tänka sig lira? - Sen allt det andra du kan läsa i alla mina posts, jag har tagit upp en hel del, så jag förstår inte varför du ställer frågan, svaret finns ju i varenda posts som jag skrivit, känns som du inte har läst dom riktigt???

Nej det tror jag inte. På ditt sätt kan man ju t.om. isåfall enklare vinna 5maps av 5, alltså bestämma mapcyclen totalt, ifall man som du säger gaddar ihop sig. -
f.ö så är det skitsamma hur enkelt det är att vinna en map så länge det är lika enkelt för alla, det du tar upp är ju precis det vi egentligen vill, att folk faktist går in och röstar på den map som just dom vill skall komma med i mapcyclen, och det är ju det vi är ute efter. - På ditt sätt blir det däremot svårare för vissa, och det är inte alls det vi är ute efter. -Varför det blir svårare hoppas jag att du faktist har läst vid det här laget- Alla skall ha samma chans. Eller lika lätt om du så vill.

reboot wrote:

edit:

reboot wrote:
Fast det ultimata är egentligen det jag sa till dig på irc Harvey, som du också hade tänkt på..?
Alla skriver en lista på 5 maps.. t.ex


Harvey wrote:
reboot: Absolut skulle detta vara det bästa. Vi håller på att kolla på detta! Vi kollar på om vi kan "modda" votesystemet att ni får fler röster! Förhoppningsvis igång redan vid nästa röstning om map rotation, så kan ni rösta på X antal maps, istället för en enda! Nice va?!


En fråga till, varför tycker du att det är bättre med 5maps, balans,rättvisa eller "ej gaddning"? Razz

Japp Jag tyckte att det var en bra idè när jag läste ditt förslag. När jag tänkte vidare så tycker jag inte så längre, varför har jag ju återigen skrivit i mina föregående posts.

Din sista fråga fatta jag inte.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hades I.B



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 150
Location: Bagis/Sthlm

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 11:56 am    Post subject: Reply with quote

CS_Thunder och Rotterdam... damn, det var inte igår man lira dessa !

Två av min "Old School" favvisar... vill spela nu !

Jag la min röst på cs_thunder så den fick en liten till röst i sammanhanget !

_________________

Never fear, for where there’s a will, there’s a way, and I have a way.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 16:30 pm    Post subject: Reply with quote

saken är ju den att det fanns vissa maps jag ville lägga min röst men det var så få/ingen som hade röstat på den mapen så jag ville inte slösa min röst på den banan. Hade jag haft 3 eller 5 röster hade jag lagt en av mina röster på den banan. Just nu röstar jag för att balansera så att någon map jag gillar vinner.

Gällande en map kanske många kan gadda ihop sig eller tycka lika men när det är flera maps så skiljer sig smaken mer. Alla kan väl dra fram 3 banor som de tycker är väldigt bra.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

Konstigt att 70 pers röstat i denna pollen och runt 45 stycken i de andra.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Jun 03, 2005 22:08 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror att man kan stå ut med en massa konstiga serverinställningar så länge man får spela "sina" banor vilket skulle förklara det lägre röstantalet i omröstningarna kring inställningarna.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Jun 05, 2005 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

Om inga fler röster skulle läggas just nu, skulle det bli 8 maps i maplisten då?
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Jun 06, 2005 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Om inga fler röster skulle läggas just nu, skulle det bli 8 maps i maplisten då?


hehe tänkte också på det, men det är ju trotts allt några dagar kvar.

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jun 09, 2005 16:45 pm    Post subject: Reply with quote

snart är min feta map klar Cool det blir en cs-map... skulle ju vara kul om den kunde komma upp nån gång Smile säger till när den är klar så kan alla ni som vill provspela säga till Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies