HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maps för Server-Rotation? #3
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  

Din Map
Inferno
11%
 11%  [ 12 ]
Cbble
10%
 10%  [ 11 ]
Nuke
8%
 8%  [ 9 ]
Clan1_mill
8%
 8%  [ 9 ]
Clan2Fire
8%
 8%  [ 9 ]
rotterdam
8%
 8%  [ 9 ]
Train
7%
 7%  [ 8 ]
Dust2
5%
 5%  [ 6 ]
Scud
5%
 5%  [ 6 ]
Italy
5%
 5%  [ 6 ]
cpl_strike
5%
 5%  [ 6 ]
Aztec
3%
 3%  [ 4 ]
Heat
3%
 3%  [ 4 ]
cs_thunder
2%
 2%  [ 3 ]
de_deep6
1%
 1%  [ 2 ]
Prodigy
0%
 0%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 105
This poll has expired.

Author Message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
[SM]Fall wrote:
JustinSane wrote:
håller med reboot jag la själv min röst på nuke för att höja den men nu verkar d2 ligga efter osv, fast det nästan alltid är fullt när d2 spelas. Det är ganska uppenbart att systemet inte fungerar.

Trodde det var meningen det skulle vara spelarna som röstade fram maps.. Men när ni röstar något udda så fungerar systemet inte? Detta är självklart era val och systemet fungera mao som tänkt.
Dock tycker jag detta system har brister och det har jag sagt ifrån början.
Jag vill slumpmässigt välja spelare ifrån webbsidan eller gå efter statistik över vilka maps som är mest populära i det stora hela.
Men tillsvidare låter vi er rösta på forumet och är intresset lågt blir det även lätt för ett par personer att påverkar resultatet.


Det stora felet tycker jag är att alla bara har en röst, man borde ha fem röster å sen får man korrelera data. =)


För det första så är det för lite som röstar, inte någons fel. Det är helt enkelt bara väldigt synd. Sen borde man få röstar på 3-5 maps för just nu är en röst värd extrem mycket. Det är inte många banor som vinner med speciellt många röster.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 16:21 pm    Post subject: Reply with quote

De borde annonsera detta på servrarna och på hemsidans startsida.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 16:31 pm    Post subject: Reply with quote

Bra idé, det är fixat
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi


Last edited by magnus on Wed Jun 01, 2005 17:09 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
Jag vill slumpmässigt välja spelare ifrån webbsidan eller gå efter statistik över vilka maps som är mest populära i det stora hela.


Ojsan, hur många ska du fråga? Intressant taktik.. Har du lust o skriva mer hur du kommer gå till väga?

Statistiken på statsen? (haha) det kommer ju gå bra. Alla sitter dock inte på reserved slot och spelar endast dem mapsen man vill, utan mer eller mindre tvingas spela en map man inte gillar ibland.

Många saker som är oklara, förklara gärna. Intresserad! Cool

Läser lite om vad ni tycker om min taktik om röstningen, den tycker jag själv är rätt bra. Mapsen kommer troligen bli dust2, nuke etc. etc.
Efter som den stora mängden röstar 5 maps, då det blir även mest rättvist. Eller är det så att admins vill ha med lite custom maps och ej vill rösta så?

Fall, vad ser du i att rösta en map som är bättre än att rösta 5st. Är det Harvey som denna fråga ska ställas till, han som har hand om detta? Ni brukar alltid ha en bra förklarning varför det ena är bättre än en andra..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
HOOLIGANS ATTACK!



Joined: 14 May 2005
Posts: 198

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

Cbble det är bara så Razz!
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Fall wrote:
Jag vill slumpmässigt välja spelare ifrån webbsidan eller gå efter statistik över vilka maps som är mest populära i det stora hela.


Ojsan, hur många ska du fråga? Intressant taktik.. Har du lust o skriva mer hur du kommer gå till väga?

Statistiken på statsen? (haha) det kommer ju gå bra. Alla sitter dock inte på reserved slot och spelar endast dem mapsen man vill, utan mer eller mindre tvingas spela en map man inte gillar ibland.

Många saker som är oklara, förklara gärna. Intresserad! Cool

Läser lite om vad ni tycker om min taktik om röstningen, den tycker jag själv är rätt bra. Mapsen kommer troligen bli dust2, nuke etc. etc.
Efter som den stora mängden röstar 5 maps, då det blir även mest rättvist. Eller är det så att admins vill ha med lite custom maps och ej vill rösta så?

Fall, vad ser du i att rösta en map som är bättre än att rösta 5st. Är det Harvey som denna fråga ska ställas till, han som har hand om detta? Ni brukar alltid ha en bra förklarning varför det ena är bättre än en andra..

Som jag fattar det på dig så är det bättre med 5röster för då blir det mer, som du själv uttrycket det: "Dust2, Nuke ect. ect." verkar på dig som att då får du större chans att få dom maps som just du vill ha, det är inte så det funkar. - Förmodligen för att dom tvingas att även lägga sin röst på custom map eftersom det inte finns så många kända andra banor? - Och där med vinner dom?

Exempel: 50pers (ungefär så många som röstat nu) Skulle rösta på dom 11maps som finns uppe nu och låt oss säga 30pers vill absolut ha rotterdam, det är deras absolut prio 1 val, alltså mer än hälften - Rotterdam har då 30röster. Men nu finns det hela 220st röster kvar som dom skall lägga ut på 10andra maps. Krävs inte mycket geni att förstå att rotterdam inte har så stor chans som den borde ha emot dom vanliga custom maps (dust2,nuke ect. ect.) som folk egentligen inte har emot att lira, men det kanske inte är folkets prio 1 val. Dom kommer ändå vinna.
Dom kommer fortfarande få allas röster på ett eller annat sätt även om folk hellre ser en annan map i mapcyclen. Så kommer folks Prio3,4 och t.om prio5 val komma före, om deras prio1 om det är en liten annorlunda map och det är mer än hälften som vill se den i maplisten.

Så du har rätt, det kommer förmodligen bli mer Dust2, nuke, ect. ect.

Varför skulle det bli mer rättvist om du har 5röster istället för 1?
Min personliga åsikt är att dom som tycker om någon annorlunda map skall ha lika stor chans att få in deras map i mapcyclen som er andra.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 19:17 pm    Post subject: Reply with quote

låt de få rotterdam i en månad så vi kanske slipper den för alltid sen.
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Harvey wrote:
Så du har rätt, det kommer förmodligen bli mer Dust2, nuke, ect. ect.


Ja är det inte mer än rätt då om flest voter ligger på dem. Som det är nu baserar man ju sin röst på efter hur dem andra har röstat.
Nu kan ju en grupp med spelare runt 9 personer bestämma sig för att rösta in Assault och då lyckas, eftersom det inte kräver så mycket votes.

Enligt mig ger mitt förslag mer rättvisa. Ja det kmr nog bli mer clan1_mill, d2 osv. för fler spelare gillar dem framför prodigy, dust2.

Fattade inte riktigt vad du menade med att det inte finns fler kända banor?
Att folk kmr skriva dust, prodigy osv. för att det inte finns fler orginal maps att välja bland?
Om man nu vill ha 5 maps som prodigy, dust, rotterdam, office, assault är väl detta ett dröm läge? Du får ju rösta på alla dina maps. Är det sen så att dina maps inte kmr vidare är de helt enkelt för att inga fler vill spela dem?

Som det är nu är det oftast Admins på Maffia som gillar dust, rotterdam och den sorten av banor. Nu om dem bestämmer sig för att ha den lägger dem alla röster på endast den. Whooops fick dem rotterdam och alla andra mappar har mindre röster. Det funkar inte enligt mig.

Om nu dem flesta andra mappar fick mindre röster för många gick till Rotterdam av dem som röstade , så räcker det med att 3 andra kompisar gaddar ihop sig och för in en annan map. Inte blir det rätt då?


Last edited by reboot on Wed Jun 01, 2005 19:55 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Custom map är alltså en "hemmagjord" bana och INTE en orginalbana
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 19:57 pm    Post subject: Reply with quote

Liksom varför inte rösta med 5?
Vill du nu ha 5 custom maps, skriv då ner dem och ser man sedan hur det går...

Som det är nu kan jag gå till skolan och regga många konton och rösta fram en map som ingen annan röstat på, eller gå in på mina kompisars o rösta. Om det är många fler votes blir det svårare att rösta fram en map hur som helst.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 20:01 pm    Post subject: Reply with quote

Fall wrote:
om man får rösta 5st så blir det svårt att påverka.(tror jag)
Det skall vara en balansgång.
Största problemet är att forumet tillåter inte mer än 1 röst.
Isf måste vi utveckla ett eget röst system för just maps.


Det jag menar med att svårare att gadda ihop sig för en map.

Om alla skriver sina maps dem vill ha, så kan jag räkna ihop dem.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 20:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ärligt talat, jag har inget emot att välgjorda maps som clan1_mill, cplfire och prodigy kommer in i mapcyclen.

Men cobble och rotterdam är inga riktiga maps, de är randomskapelser, och ett bevis för att demokratin här inte fungerar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 21:12 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Ärligt talat, jag har inget emot att välgjorda maps som clan1_mill, cplfire och prodigy kommer in i mapcyclen.

Men cobble och rotterdam är inga riktiga maps, de är randomskapelser, och ett bevis för att demokratin här inte fungerar.


Men om folk röstar fram en sådan map så är den väl ändå demokratiskt vald, eller?
Om t.ex. ett främlingsfientligt parti (som anses av många vara "fel") blir invalt i riksdagen så gör det inte det mindre demokratiskt valt för det.
Det är ingen som hotar någon att rösta si eller så. Fri vilja och fritt val.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Harvey wrote:
Så du har rätt, det kommer förmodligen bli mer Dust2, nuke, ect. ect.


Ja är det inte mer än rätt då om flest voter ligger på dem. Som det är nu baserar man ju sin röst på efter hur dem andra har röstat.
Nu kan ju en grupp med spelare runt 9 personer bestämma sig för att rösta in Assault och då lyckas, eftersom det inte kräver så mycket votes.

Enligt mig ger mitt förslag mer rättvisa. Ja det kmr nog bli mer clan1_mill, d2 osv. för fler spelare gillar dem framför prodigy, dust2.

Fattade inte riktigt vad du menade med att det inte finns fler kända banor?
Att folk kmr skriva dust, prodigy osv. för att det inte finns fler orginal maps att välja bland?
Om man nu vill ha 5 maps som prodigy, dust, rotterdam, office, assault är väl detta ett dröm läge? Du får ju rösta på alla dina maps. Är det sen så att dina maps inte kmr vidare är de helt enkelt för att inga fler vill spela dem?

Som det är nu är det oftast Admins på Maffia som gillar dust, rotterdam och den sorten av banor. Nu om dem bestämmer sig för att ha den lägger dem alla röster på endast den. Whooops fick dem rotterdam och alla andra mappar har mindre röster. Det funkar inte enligt mig.

Om nu dem flesta andra mappar fick mindre röster för många gick till Rotterdam av dem som röstade , så räcker det med att 3 andra kompisar gaddar ihop sig och för in en annan map. Inte blir det rätt då?



om det är så ojämnt, varför får man inte mer än fler röster vid andra tillfällen? Enkelt, man ska välja sitt 1:a val, inte sitt 2:a, 3:e, 4:e lr 5:e val, utan de första valet
Alltså, om du tycker att folk "gaddar" ihop sig, då kan du väl också "gadda" ihop folk så att du får de mapsen du vill ha. Varför är de jämnare när de blir mera ströpoäng, nu får man bara välja de valet man vill ha sokm prio 1...vill folk ha rotterdam låt dom då ha det istället för stunden.
Om man strör ut poängen kommer d2, nuke, inferno o de andra standarsmapsen vinna ganska enkelt med tanke på att de flesta anser varke om eller ej om dom igentligen.
Tycker folk dock att rotterdam är en rolig map, så låt dom tycka det. Men om du ska klaga på systemet o att man ska ha fler röster etc etc etc


Stanna kvar på 1 vote per person. Att ha fler röster kommer bara spridda rösterna på standard banorna. Sen valde jag nuke denna gånge, enligt mig den roligaste mapen....men som sagt, det är ju en smak sak alltihop


LaLuSh wrote:
Ärligt talat, jag har inget emot att välgjorda maps som clan1_mill, cplfire och prodigy kommer in i mapcyclen.

Men cobble och rotterdam är inga riktiga maps, de är randomskapelser, och ett bevis för att demokratin här inte fungerar.



Skoj att du tycker att cbble inte är välgjord.... är en helt fungerande map enligt mitt tycke, svår men jekligt välgjorde dock. Lär dig smådetaljerna på den banan o du kan plocka folk innan de ser dig. cbbl e snusk svår, men det gäller att fungera som ett lag på den.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 21:43 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Ärligt talat, jag har inget emot att välgjorda maps som clan1_mill, cplfire och prodigy kommer in i mapcyclen.

Men cobble och rotterdam är inga riktiga maps, de är randomskapelser, och ett bevis för att demokratin här inte fungerar.
Kära du...

clan1_mill och clp_fire är custom maps. Förvisso gjorda av "proffs" för cpl (och europa...-tävlingen).
Rotterdam och cbble är orginalbanor som medföljde spelet.

Hur kan folk inte fatta det!?

Skit i om det är customs eller orginal. Gillar man inte en bana så gör man inte och då röstar man ju såklart inte på den. Simple as that.

Ninjja wrote:
Skoj att du tycker att cbble inte är välgjord.... är en helt fungerande map enligt mitt tycke, svår men jekligt välgjorde dock. Lär dig smådetaljerna på den banan o du kan plocka folk innan de ser dig. cbbl e snusk svår, men det gäller att fungera som ett lag på den.
Fungera som ett lag!? plzzzzz public ffs!
Har du inte hajjat att cs-spelare inte fungerar i lag. att dessa kids är typ de mest egoistiska, fragkåta människor som finns?
SÅÅÅÅ mycket gnäll från CS-spelare. Blir man 5 år gammal så fort man sätter sig framför datorn!? (Menar såklart inte just LaLush nu utan rent generellt)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed Jun 01, 2005 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:


Ninjja wrote:
Skoj att du tycker att cbble inte är välgjord.... är en helt fungerande map enligt mitt tycke, svår men jekligt välgjorde dock. Lär dig smådetaljerna på den banan o du kan plocka folk innan de ser dig. cbbl e snusk svår, men det gäller att fungera som ett lag på den.
Fungera som ett lag!? plzzzzz public ffs!
Har du inte hajjat att cs-spelare inte fungerar i lag. att dessa kids är typ de mest egoistiska, fragkåta människor som finns?
SÅÅÅÅ mycket gnäll från CS-spelare. Blir man 5 år gammal så fort man sätter sig framför datorn!? (Menar såklart inte just LaLush nu utan rent generellt)



Sa jag nånstans public lr klan?
Jag sa bara att man skulle fungera som ett lag, för att man e en klan
behöver man inte fungera som ett lag. Det var ett allmänt faktum för att de ska funka på cbbl.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 7:04 am    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Fren wrote:


Ninjja wrote:
Skoj att du tycker att cbble inte är välgjord.... är en helt fungerande map enligt mitt tycke, svår men jekligt välgjorde dock. Lär dig smådetaljerna på den banan o du kan plocka folk innan de ser dig. cbbl e snusk svår, men det gäller att fungera som ett lag på den.
Fungera som ett lag!? plzzzzz public ffs!
Har du inte hajjat att cs-spelare inte fungerar i lag. att dessa kids är typ de mest egoistiska, fragkåta människor som finns?
SÅÅÅÅ mycket gnäll från CS-spelare. Blir man 5 år gammal så fort man sätter sig framför datorn!? (Menar såklart inte just LaLush nu utan rent generellt)



Sa jag nånstans public lr klan?
Jag sa bara att man skulle fungera som ett lag, för att man e en klan
behöver man inte fungera som ett lag. Det var ett allmänt faktum för att de ska funka på cbbl.
Efterson du uppenbarligen inte förstod parodin i mitt inlägg så ska jag påpeka den nu. *påpek*

Sa JAG nånting om klan?
Och JA du sa nånting om public. För det är ju maffias publicserver vi pratar om, annars ska du inte skriva i den här tråden.

annars håller jag med dig ninjja. cbble kräver mycket TP, men jag tycker den är en av de roligaste banorna.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Följde verkligen rotterdam med spelet? :S
Jag har den iallafall inte på min dator.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 13:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ninja wrote:
Alltså, om du tycker att folk "gaddar" ihop sig, då kan du väl också "gadda" ihop folk så att du får de mapsen du vill ha.


Jag tycker inte att folk gaddar ihop sig, mer en vana för vissa på maffia att gilla dust, office. Sedan har jag bara sagt att det går, själva principen funkar som att "gadda" ihop sig, samla röster.
Det är ju precis det jag försöker motverka också, att man inte ska kunna gadda ihop sig. Är inte det ett värdelöst röst system tycker du?

Efter som du inte verkar säga emot att man kan gadda sig och tycker att man ska gadda sig. Tycker du då att detta är det bästa röstsystemet som finns?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Jun 02, 2005 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Dexer wrote:
Följde verkligen rotterdam med spelet? :S
Jag har den iallafall inte på min dator.

den kom runt version 7.1 däromkring.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies