HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ragnaros wipe på 1%, faaaaaaan (Edit: död ^^)
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed May 18, 2005 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

Nu när han är död, vilket monster är värst i spelet? Finns det ännu värre grejer?
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Wed May 18, 2005 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Nu när han är död, vilket monster är värst i spelet? Finns det ännu värre grejer?


Leeroy Jenkins
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Wed May 18, 2005 20:16 pm    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
magnus wrote:
Nu när han är död, vilket monster är värst i spelet? Finns det ännu värre grejer?


Leeroy Jenkins


haahahaha Very Happy "LEEERROOOOY JEEENKIIINS"

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Wed May 18, 2005 21:03 pm    Post subject: Reply with quote

KR tog han igår... Fast jag leftade dem förra veckan för jag var förbannat trött på PvE... Rerollade horde och gick med i clan potestas... PvP ftw!
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed May 18, 2005 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Nu när han är död, vilket monster är värst i spelet? Finns det ännu värre grejer?

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed May 18, 2005 22:45 pm    Post subject: Reply with quote

Deathwing kommer med nästa patch, och han blir nog riktigt ond.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 2:20 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Deathwing kommer med nästa patch, och han blir nog riktigt ond.


Nedu den kommer inte i nästa patch... Har inte sagt datum eller nått om den ännu. Battlegrounds kommer i nästa dock vilket dom förövrigt lägger till just nu.

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 7:23 am    Post subject: Reply with quote

Precis instancerna e klara, men dom släpps inte änu
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 8:40 am    Post subject: Reply with quote

Svåraste bossen i spelet atm är Illidan, men han har inte släppts ännu.
Blizzards egna kommentar.

Och btw; wee Battlegrounds om några timmar. =)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 10:33 am    Post subject: Reply with quote

"Atm" betyder väl ändå "at the moment" eller på svenska "just nu". Då är det väl märkligt att ta upp nånting som inte ens finns med i spelet just nu? Just nu är det väl Ragnaros som är jobbigast att spöa?
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 11:21 am    Post subject: Reply with quote

Grattis till ghosten!! Hoppas på fler glada nyheter i framtiden! Very Happy
_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
"Atm" betyder väl ändå "at the moment" eller på svenska "just nu". Då är det väl märkligt att ta upp nånting som inte ens finns med i spelet just nu? Just nu är det väl Ragnaros som är jobbigast att spöa?


DoubleU O aRe Dee

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Jun 08, 2005 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Nu när han är död, vilket monster är värst i spelet? Finns det ännu värre grejer?

här har du, titta på bifogad bild



farlig.jpg
 Description:
 Filesize:  102.58 KB
 Viewed:  334 Time(s)

farlig.jpg



_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Jun 20, 2005 12:30 pm    Post subject: Reply with quote

Äh, finns det inga bilder? Länkar? På supermonstrena ni snackar om.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Mon Jun 20, 2005 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

www.nihilum.co.uk där finns bilder Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Jun 23, 2005 2:56 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Äh, finns det inga bilder? Länkar? På supermonstrena ni snackar om.


Blackwings Lair kommer att bli inlagd i spelet nästa Onsdag, den kommer då vara den svåraste spelbara "Instancen".

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/blackwing.html Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jun 25, 2005 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

Är i MC just nu för första gången, har en liten paus nu. Har hittills gjort Lucifron, Magmadar, Gehennas och Garr, och allt går finfint. Jag var inte alltför effektiv på Magmadar, och Garr dödade mig i ett slag, men i övrigt har det gått bra Wink Inte haft råd att bidda på ngt än med mina 200 (el. 400) dkp, men det har droppats Prophecy hjälm och två st Robe of Volatile Power.

Många här har ju vart i MC massor av gånger, men tänkte att vissa av er andra kanske ändå tycker det kan va kul att se lite hur det är första gången. Kommer skriva mer när de e klart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 0:02 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Är i MC just nu för första gången, har en liten paus nu. Har hittills gjort Lucifron, Magmadar, Gehennas och Garr, och allt går finfint. Jag var inte alltför effektiv på Magmadar, och Garr dödade mig i ett slag, men i övrigt har det gått bra Wink Inte haft råd att bidda på ngt än med mina 200 (el. 400) dkp, men det har droppats Prophecy hjälm och två st Robe of Volatile Power.

Många här har ju vart i MC massor av gånger, men tänkte att vissa av er andra kanske ändå tycker det kan va kul att se lite hur det är första gången. Kommer skriva mer när de e klart.


Ja tack, posta gärna SSs också. (:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 2:50 am    Post subject: Reply with quote

Screenshots tog jag tyvärr inga Sad

Lite bakgrund, tog mig till lvl 60 i vår IRL-guild, men som alla vi satsade jag ju på en större guild för MC/Onyxia. Har gjort en del Strat/Scholo och fått hyfsade items, men inte "endgame" items på varje slot, och har samtidigt inte kunnat gå med den guild som de flesta polarna finns i (Apotheosanity @ Daggerspine) då de, som kanske enda guild i hela världen, har för många priests :p Hur som helst, idag mitt i ett Scholo-run får jag en guildinvite och frågan om jag vill med till MC. Visst tänker jag och hakar på.

Det första som händer? Wipe efter uselt pull Wink Allt känns ovant i början, man har ingen koll alls. Vem ska man heala??? Sånt släpper efterhand och det börjar flyta på. Lucifron ner på första försöket, inga problem alls där. Magmadar blev lite knepigare, men combatress av priests/palas som i sin tur ressade andra ooc gjorde att det också gick lätt till slut. Även om jag lyckades med konststycket att dö 2 ggr Wink Därefter var det dags för Gehennas.

Gehennas har två st "vakter" hos sig, så givetvis har vi en tank för G själv och sen två till. 10s in har vår main tank och en offtank dött Wink Dock löser det sig riktigt bra, och även om det tar tid går det ganska lätt sen. Näste man för rakning är Garr. Garr har 6-8 (vet faktiskt inte) minions, som alla ska tankas av ngn, och dödas innan Garr själv. Detta går utan några som helst problem, även om Garr tar lång tid att döda.

Fortsätter med Baron Geddon, som är en rolig snubbe Wink Gör något Hellfireliknande som efter ett tag gör riktigt ont, han har även en AE-dot som tar 400 mana och 400hp per tick. Men roligast av allt är när han förvandlar en till en bomb, som gör 2000dmg på en själv och alla runt om. Överlevar oftast om man springer till en sluttande (inåt) vägg så man inte dör av fallet när man flyger i luften Wink Inga som helst problem med Geddon, allt flöt på.

Next up, Shazzra. AEar och blinkar (teleport) in bland casters då och då. Har en småjobbig curse som fördubblar magic dmg. taken, samt en egen buff som halverar skadan på Shazzra själv. Även det här gick fint, även då vår ooc resser blev AEad väldigt tidigt.

Alla bossar hittills togs i första försöket, även om vi wipat ett par ggr efter misslyckade pulls. Vi wipar (Dock med soulstone som vanligt) på vägen till nästa boss, Sulfuron, på ett lavapack efter en massa röra med banish hit och dit. Vi sätter igång och rensar framför Sulfuron, men vi dör IGEN på ett lavapack. Det är nu det "roliga" börjar... vi har tre Warlocks. En har SSat en Paladin, en har sin på cooldown och en har helt enkelt glömt det. Jamen va bra, en Pala är SSad tänker ni. Jo, men så dissar han precis efter han dött och innan han hunnit reincarnata. Dock räddas dagen av rogues med jumper cables och vi kan fortsätta, dödar Lavapacket och sedan är det Sulfuron. Han har ett antal minions även han, och man har helt enkelt en tank per mob och dödar minionsen en och en innan det är Sulfuron. Ingen svår fight detta, även om den återigen är tidskrävande.

Sedan bestämmer vi oss för att Golemagg får bli det sista för kvällen. Han har två stora vovvar som vaktar honom, dessa får varsin grupp ansvara för och hålla i schack medan vi dödar Golemagg. Även här dör två tanks, en som tankar en hund (kan lätt ersättas) och även vår MT. Vår MT ressas direkt i stort sett, men Golemagg flyttar sig en bit uppåt och bort från hans två kompisar. Ingen tänker direkt på det då, och han dödas ganska lätt även om det återigen tar tiiid. Han har ruggigt mkt liv den jätten.

Nåja... dags att loota. Han droppar Lawbringer Chestguard, Robes of Prophecy samt ett fint castersvärd. Nåja... en Paladin bjuder 900+ dkp för chesten och vinner. Men då Golemagg flyttat sig långt ifrån de två andra, och denna paladin vart nere hos dem anser spelet att han var för långt ifrån och master lootern kan inte ge honom den. Den går sedan till näst högsta. Samma sak händer med Prophecy-chesten. Men där kan den varken gå till #1 eller #2, och då två andra Prophecyitems redan droppat är det jag och en annan Priest som bjudit de 400 vi kan (200 man startar med + att man kan gå -200) och får då rolla. Han rollar 39 och jag börjar jubla inombords.. innan jag rollar 21 SadSad

Hur som helst, för att sammanfatta; 8 timmar (ouch), 8 bossar i första försöket, 3 Cenarion (Druid) items droppar, två äckligt fina robes (se föregående inlägg), 3 Prophecy delar (Hjälm, chest, boots), lite smått och gott för bla. Paladins, ett finfint fistweapon för Rogues, Striker's Mark (Som alla Hunters redan hade. Ganska kaxigt för en rogue att springa omkring med den Very Happy).

Vi gjorde Lucifron och Magmadar med 34 pers (Varav bara 4 mages), men resten med 40, uppdelat på (om någon nu bryr sig): 6 präster, 4 druider, 5 warriors, 7 mages, 2 (senare 3) Warlocks, 6 Paladins, 2 Hunters samt 8 (senare 7) rogues.

Ser fram emot att köra mer MC, och då ett antal präster nu brännt större delen av sina poäng redan lär jag kunna börja få litegrann nästa run. Detta är också så långt guilden kommit så vitt jag vet. Man har nått hit tidigare, men jag *tror* inte man tagit Domo än. Hur som helst vet jag att man inte gjort Ragnaros, och jag vet att man inte gjort 8st samma kväll. Så jag är riktigt nöjd Wink

EDIT: Kan tillägga att pullar man tre vanliga mobs där nere (Beroende på vilka) kan det innebära en säker wipe. Även vanliga mobs kan skjuta fina fireballliknande saker som tar, utan att critta, 4000+ dmg. Sånt är INTE roligt för casters. Alla instanser upp till BRD är lätta, kräver inga speciella strategier och man har råd med misstag. Det är först iochmed BRD det börjar bli lite kul, och det blir bara roligare och roligare Wink Utmaningar är kul, så alla ni som ännu inte nått så högt, ni har mkt att se fram emot. Även om det ju såklart blir lite långtråkig när man gjort samma instans 15+ggr, men det får man leva med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Sun Jun 26, 2005 9:31 am    Post subject: Reply with quote

yay, jättebra skrivet lathund! Exclamation
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies