HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Statsen tillbaka!
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 22:17 pm    Post subject: Statsen tillbaka! Reply with quote

Vår allas Mortal & Fall har jobbat lite extra hårt med att få tillbaka playerstatsen (Feta Creds!) och dom har nu ordnat till detta till er, antagligen uppskattat som vanligt.
För att slippa Inriktningen på Frags som oftast brukar hända när vi har statsen vill understryka poängsystemet som man får när man fullföljer sitt uppdrag. Skillen i CS sitter inte hur många man har dödat eller hur hög Kills/Death man har. Att sitta på konstiga ställen, utan att hjälpa sitt lag, för att få en massa enkla frag kan vem som helts göra, krävs ofta knappt någon skill alls för detta. Eller hur? Så det är därför någon med lägre kills/death ligger högre i listan än er (Ja, jag har fått denna fråga mer än en gång på IRCn) - Systemet prisar den riktigt skillade spelaren ifrån wannabeen. Och så här funkar det.

De_Banor:
Lyckas inte T planta? To bad -3 för alla i T-Laget i skillpoints.
Lyckas inte CT Deffa? To bad -3 för alla i CT-Laget i skillpoints.
Är du kvar på banan utan att försöka (att du blir slayad) synd, -1 skillpoints ovanpå -3 alltså -4 skillpoints.

Men självklart så blir man inte bara straffad när man inte lyckats, men blir också belönad när man gör något bra. Om man plantar bomben +2 till plantaren, sprängs den så är det yttligare +1 till plantaren, dessutom belönas hela T-Laget med +4 för ett job well done!. Med andra ord belönas sjävla plantaren med +7 i skillpoints medans CT laget står avundsjukt med -3poäng.
Lyckas istället CT deffa bomben blir det +2 till deffaren och +2 till laget (alltså +4 till sjävla deffaren) medans alla i T-Laget blir av med -2 (Ni lyckades ju med att planta bomben och blir därför inte lika hårt drabbade. som ni hade blivit ifall ni inte hade gjort det. Och eftersom plantaren får +2 för plant går han bara +-0 i skillpoints)
Och om CT lyckas se till att inte T platar överhuvudtaget för ni också lite mer för vunnen runda, +3 till alla i CT-Laget. Medans alla T-Laget får -3 i skillpoints
Kanske inte låter så mycket poäng för vissa, men 10vunna rundor kan betyda 30-40 extra poäng utöver dom poäng man får för fragsen man gör medans man vinner rundan. Varför gå minus när man istället kan gå ännu mer plus?

Lite mer överskådligt: http://www.swm.se/viewtopic.php?t=16164
Där står också poäng för dom lite mer ovanliga CS_Maps och AS_Maps.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Tue Apr 26, 2005 22:58 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 22:24 pm    Post subject: Reply with quote

GÖTT!! GJ!! Ska gibba som få nu! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Gulle



Joined: 18 Nov 2004
Posts: 981

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 7:05 am    Post subject: Reply with quote

Hur många måste vara inne på servern för att statsen ska räknas ?
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 8:03 am    Post subject: Reply with quote

Snyggt som fan D&D!! Stats forever! Nu kan jag se hur bra jag egentligen är!
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 8:34 am    Post subject: Reply with quote

jättebra jobbat Smile
tänkte bara att man kanske skulle få lite mer poäng för att deffa då faktiskt är svårare än o planta. Det är ju enklare att försvara bomben i en tex 1on1 situation än att desarmera den... bara lite från mej =)

_________________
Ingenting är omöjligt! Det omöjliga tar bara lite längre tid!


Last edited by musse on Wed Apr 27, 2005 9:54 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 9:20 am    Post subject: Reply with quote

doh! nu kommer jag börja spela asdåligt Smile

Funkar inte ps_password? Jag vill inte heta dude på statsen bara för att jag heter det i min cfg ;(

GoodJob ByTheWay

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
MemOreX



Joined: 01 Jun 2003
Posts: 19

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 10:28 am    Post subject: Reply with quote

Laughing Wink GUDDDD va skönTT!! Very Happy tack för ni fixat de nu kommer maffia serverna va packade 24/7 Very Happy Cool Ses på serverna !
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Och om CT lyckas se till att inte T plantar överhuvudtaget för ni också lite mer för vunnen runda, +3 till alla i CT-Laget. Medans alla T-Laget får -3 i skillpoints
Lite mer överskådligt: http://www.swm.se/viewtopic.php?t=16164
Jag antar att det fungerar på samma sätt om T vinner genom att döda alla CT, eller?

Hoppas att det inte leder till ökad drop om man är på ett förlorande lag. Känns ju som om risken finns iaf.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

ah, skönt att fokus försvann från hur många man pangar så jag slipper ligga sist Very Happy
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Tufft! I vanlig ordning så är jag mycket sämre än jag tror att jag är! Laughing
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FusioN aka Chilling



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 803
Location: Malmö

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

hmm jag kan inte säga att det är dåligt att statsen är tillbaks men lite dåligt enligt mig att det är det är nu, vi säger man är 1vs5 och är CT/T (gör inte större skillnad i den situationen) och du skall planta bomben/deffa bomben, GL !! -3 direkt, lite onödigt..
tycker man ska få poäng för fragga, när jag spelar public spelar jag för känslan av att fragga "freestyle", det är därför public lir är så gött, pcw/cw där kan man ta det lugnt, koncentrera sig på att planta bomben och hindra T från att planta, det är klart man skall tänka på det på pub lir också men jag tror de flesta lirar pub för att även fragga och ha kul, tror det kommer bli lite segare lir nu då inte många CT kommer rusha eftersom dem kommer tänka nej fan, orka få - poäng i stats jag tar det lugnt och väntar, och T kommer ta det lugnt, försöka plocka ut så många som möjligt och sen planta, alltså kommer det vara rätt tråkigt och inget snabbt roligt spel imo

//FusioN

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 15:41 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte om statsen spelar så stor roll (jag brydde mig aldrig om dem sist de var uppe) men vadå inte rusha? Man tokrushar ju för att överraska och panga ner motståndaren tvåsiffrigt mot ensiffrigt.

Har man en skön ledare som Anders (Lupus) t.ex. så är det tokrush varje runda i stort sett Smile
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 16:55 pm    Post subject: Reply with quote

Om man har CD på, varför reggas inte hitboxarna?!?!
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

FusioN aka Chilling wrote:
hmm jag kan inte säga att det är dåligt att statsen är tillbaks men lite dåligt enligt mig att det är det är nu, vi säger man är 1vs5 och är CT/T (gör inte större skillnad i den situationen) och du skall planta bomben/deffa bomben, GL !! -3 direkt, lite onödigt..
tycker man ska få poäng för fragga, när jag spelar public spelar jag för känslan av att fragga "freestyle", det är därför public lir är så gött, pcw/cw där kan man ta det lugnt, koncentrera sig på att planta bomben och hindra T från att planta, det är klart man skall tänka på det på pub lir också men jag tror de flesta lirar pub för att även fragga och ha kul, tror det kommer bli lite segare lir nu då inte många CT kommer rusha eftersom dem kommer tänka nej fan, orka få - poäng i stats jag tar det lugnt och väntar, och T kommer ta det lugnt, försöka plocka ut så många som möjligt och sen planta, alltså kommer det vara rätt tråkigt och inget snabbt roligt spel imo

//FusioN
Vilken tur då att du fortfarande kan köra ditt race utan att bli straffad för det.
...så länge du inte bryr dig om statsen.

Vi har vår inriktning på Maffia och det är Team play. Vill du inte köra team play blir du inte bara ogillad, dina stats blir oxå lidande.
Trist va..?

Counter Strike ÄR ett TP-spel som baseras på det anfallande lagets taktiker.
Vill du bara springa runt och skjuta folk ska du nog spela DooM eller nåt. Kväjk kanske.

En kommentar som får mig att kväljas är:
"Men orka! public ffs!"

Team Play is the shit!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 17:50 pm    Post subject: Reply with quote

musse wrote:
jättebra jobbat Smile
tänkte bara att man kanske skulle få lite mer poäng för att deffa då faktiskt är svårare än o planta. Det är ju enklare att försvara bomben i en tex 1on1 situation än att desarmera den... bara lite från mej =)

Det får du med, +2 för deffen och +2 för vunnen runda = 4p emot 3p.
Individmässigt är det som du säger mer skillat, därför +1 mer än normalt.
Lagmässigt är det mer skillat att T inte får planta, att dom plantar är ju ett nederlag, därför bara +2 istället för +3.

Exempel:
Om det står 1 på lilla, 1 på cat och resten rushar lången är en vanlig syn, konstigt att T lyckas planta? - CT kunde gjort mycket bättre ifrån sig som ett lag.

FusioN aka Chilling wrote:
hmm jag kan inte säga att det är dåligt att statsen är tillbaks men lite dåligt enligt mig att det är det är nu, vi säger man är 1vs5 och är CT/T (gör inte större skillnad i den situationen) och du skall planta bomben/deffa bomben, GL !! -3 direkt, lite onödigt..

Det är väl aldrig 1vs5 ifrån ibörjan eller?
FusioN aka Chilling wrote:

tycker man ska få poäng för fragga, när jag spelar public spelar jag för känslan av att fragga "freestyle", det är därför public lir är så gött, pcw/cw där kan man ta det lugnt, koncentrera sig på att planta bomben och hindra T från att planta, det är klart man skall tänka på det på pub lir också men jag tror de flesta lirar pub för att även fragga och ha kul, tror det kommer bli lite segare lir nu då inte många CT kommer rusha eftersom dem kommer tänka nej fan, orka få - poäng i stats jag tar det lugnt och väntar, och T kommer ta det lugnt, försöka plocka ut så många som möjligt och sen planta, alltså kommer det vara rätt tråkigt och inget snabbt roligt spel imo

//FusioN

Missförstå mig inte, självklart får du poäng för att fragga, fraggar du medans du gör ditt jobb som spelare får du ännu mer skillpoints istället för att få minuspoäng. Varför inte få det? Det skall ju inte endast vara till den som är bäst att stå i ett hörn med AWP och knäpper gubbar, skiter i att deffa bomb eftersom motståndarna är 1man mer. Självklart skall man få minus i skillen för detta, för det är inte skill att göra så.
Sen får ju också laget ännu mer pengar till bra vapen medans motståndarna får sämre = ännu mer enkla frags istället för att springa runt med en glock emot colt. Så man har allt att vinna på att sköta sitt jobb.
Personligen tycker jag om CS, eftersom det är ett lagspel. Desto mer samspel och bättre TP det är desto roligare är spelet, och detta är oavsett public, mixx, pcw, cw whatever. Det är alltid roligare desto mer TP det är.
Finns aim_maps annars, där går det ut på att fragga. På de_banor går det ut att som lag planta en bomb/försvara bombplatser.

In love wrote:
Om man har CD på, varför reggas inte hitboxarna?!?!

huh? inte sett, vad heter du så skall vi se.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

mycket bra jobbat.
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 19:32 pm    Post subject: Reply with quote

Prah prah! Very HappyVery Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
FusioN aka Chilling



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 803
Location: Malmö

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 20:09 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
FusioN aka Chilling wrote:
hmm jag kan inte säga att det är dåligt att statsen är tillbaks men lite dåligt enligt mig att det är det är nu, vi säger man är 1vs5 och är CT/T (gör inte större skillnad i den situationen) och du skall planta bomben/deffa bomben, GL !! -3 direkt, <a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=22&k=lite%20on" onmouseover="window.status='lite on'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">lite on</a>ödigt..
tycker man ska få poäng för fragga, när jag spelar public spelar jag för känslan av att fragga "freestyle", det är därför public lir är så gött, pcw/cw där kan man ta det lugnt, koncentrera sig på att planta bomben och hindra T från att planta, det är klart man skall tänka på det på pub lir också men jag tror de flesta lirar pub för att även fragga och ha kul, tror det kommer bli lite segare lir nu då inte många CT kommer rusha eftersom dem kommer tänka nej fan, orka få - poäng i stats jag tar det lugnt och väntar, och T kommer ta det lugnt, försöka plocka ut så många som möjligt och sen planta, alltså kommer det vara rätt tråkigt och inget snabbt roligt spel imo

//FusioN
Vilken tur då att du fortfarande kan köra ditt race utan att bli straffad för det.
...så länge du inte bryr dig om statsen.

Vi har vår inriktning på Maffia och det är Team play. Vill du inte köra team play blir du inte bara ogillad, dina stats blir oxå lidande.
Trist va..?

Counter Strike ÄR ett TP-spel som baseras på det anfallande lagets taktiker.
Vill du bara springa runt och skjuta folk ska du nog spela DooM eller nåt. Kväjk kanske.

En kommentar som får mig att kväljas är:
"Men orka! public ffs!"

Team Play is the shit!


tror du överdriver med att kommentera på det sättet, jag menade inte att jag vill springa runt och skjuta folk som man gör i DooM eller Duke Nukem osv, och ja jag vet att cs är baserat på tp, kanske uttryckte mig fel men det är som att säga den som plantar bomben flest gånger på cpl turnering vinner, jag menar att fraggandet borde göra lite poäng, inte tas bort helt, det var bara min åsikt..

//FusioN

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
FusioN aka Chilling



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 803
Location: Malmö

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 20:11 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
musse wrote:
jättebra jobbat Smile
tänkte bara att man kanske skulle få lite mer poäng för att deffa då faktiskt är svårare än o planta. Det är ju enklare att försvara bomben i en tex 1on1 situation än att desarmera den... bara lite från mej =)

Det får du med, +2 för deffen och +2 för vunnen runda = 4p emot 3p.
Individmässigt är det som du säger mer skillat, därför +1 mer än normalt.
Lagmässigt är det mer skillat att T inte får planta, att dom plantar är ju ett nederlag, därför bara +2 istället för +3.

Exempel:
Om det står 1 på lilla, 1 på cat och resten rushar lången är en vanlig syn, konstigt att T lyckas planta? - CT kunde gjort mycket bättre ifrån sig som ett lag.

FusioN aka Chilling wrote:
hmm jag kan inte säga att det är dåligt att statsen är tillbaks men lite dåligt enligt mig att det är det är nu, vi säger man är 1vs5 och är CT/T (gör inte större skillnad i den situationen) och du skall planta bomben/deffa bomben, GL !! -3 direkt, <a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=22&k=lite%20on" onmouseover="window.status='lite on'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">lite on</a>ödigt..

Det är väl aldrig 1vs5 ifrån ibörjan eller?
FusioN aka Chilling wrote:

tycker man ska få poäng för fragga, när jag spelar public spelar jag för känslan av att fragga "freestyle", det är därför public lir är så gött, pcw/cw där kan man ta det lugnt, koncentrera sig på att planta bomben och hindra T från att planta, det är klart man skall tänka på det på pub lir också men jag tror de flesta lirar pub för att även fragga och ha kul, tror det kommer bli lite segare lir nu då inte många CT kommer rusha eftersom dem kommer tänka nej fan, orka få - poäng i stats jag tar det lugnt och väntar, och T kommer ta det lugnt, försöka plocka ut så många som möjligt och sen planta, alltså kommer det vara rätt tråkigt och inget snabbt roligt spel imo

//FusioN

Missförstå mig inte, självklart får du poäng för att fragga, fraggar du medans du gör ditt jobb som spelare får du ännu mer skillpoints istället för att få minuspoäng. Varför inte få det? Det skall ju inte endast vara till den som är bäst att stå i ett hörn med AWP och knäpper gubbar, skiter i att deffa bomb eftersom motståndarna är 1man mer. Självklart skall man få minus i skillen för detta, för det är inte skill att göra så.
Sen får ju också laget ännu mer pengar till bra vapen medans motståndarna får sämre = ännu mer enkla frags istället för att springa runt med en glock emot colt. Så man har allt att vinna på att sköta sitt jobb.
Personligen tycker jag om CS, eftersom det är ett lagspel. Desto mer samspel och bättre TP det är desto roligare är spelet, och detta är oavsett public, mixx, pcw, cw whatever. Det är alltid roligare desto mer TP det är.
Finns aim_maps annars, där går det ut på att fragga. På de_banor går det ut att som lag planta en bomb/försvara bombplatser.

In love wrote:
Om man har CD på, varför reggas inte hitboxarna?!?!

huh? inte sett, vad heter du så skall vi se.


hehe nej det är klart det aldrig är 1vs5 från början men när det är sådana situationer blir det lite jobbigt att klara defusen då man brukar dö efter att dödat 2-3 stycken, klart man kan fixa det då och då men you get the oint, jag är ingen som bangar för att deffa oavsett motstånd/antal utan jag bara ville säga det kan bli jobbigt i sådana situationer och lite väl trist att förlora points över det, annars är det bra att statsen är uppe igen

//FusioN

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 21:03 pm    Post subject: Reply with quote

Oh noes! NU kommer jag ju att bli stats-fanatisk å feg när jag spelar.. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies