HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Antal maps i mapcycle
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  

Antal Maps i Mapcycle?
Sätt in Mapvote scriptet istället
30%
 30%  [ 15 ]
Top5
22%
 22%  [ 11 ]
Top8
16%
 16%  [ 8 ]
Top7
14%
 14%  [ 7 ]
Top6
12%
 12%  [ 6 ]
Top3
4%
 4%  [ 2 ]
Top4
2%
 2%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 50
This poll has expired.

Author Message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Apr 14, 2005 20:57 pm    Post subject: Antal maps i mapcycle Reply with quote

På Volvos begäran kommer en vote om hur många maps som skall finnas i Mapcyclen! Denna röstning kommer inte att ske var 30:e dag, utan mycket mer sällan! Tänk efter före!

Tog 2-8st, mer eller mindre känns fel, men om det för någon känns rätt, säg till och vänta med att rösta tills det alternativet kommer upp!
Lade också till om ni hellre vill se mapvote scriptet som finns inlagd på vår andra server, istället för mapcycle. - Kommer att tolka detta TopX vs Script, får Top3: 2röster, Top5: 3röster och Scriptet: 4röster - Vinner Fast Mapcycle vs Mapscript med 5emot4 röster -

Kom ihåg! Lagd röst ligger. Disskutera gärna innan ni röstar!

Denna kommer att stängas den 1:a Maj och kommer att genomföras på servern tillsammans med dom andra ändringarna den 15:e Maj.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sat Apr 30, 2005 22:07 pm; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Apr 14, 2005 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

votemapscriptet är bra, då får majoriteten som de vill därtill går det ju inte att spela samma bana förrän efter x antal andra (där x = 5 just nu va?)
kanske kan vara en artikel att inte ha en massa konstiga banor tillgängliga bara... nåja, vad vet jag...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Apr 14, 2005 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

Men herregud. Varför ska vi lägga in ett sånt där votescript när det redan finns på de andra servrarna? Eller det finns i allafall på en server vet jag. Gillar folk inte att spela top5maps som det är nu så finns det väl 3 andra alternativ för spel på maffia?

Det känns som att maffia har gått från 1 full server till minst 2 bara på ett par dagar. Och att spelarnas servers är mer till för maffias alla eliter. Nä skämt å sido... Kvaliten eller vad jag ska kalla det har höjjts enormt mkt. Efter majoritetens "inställningar". Inte förstöra det nu Sad

Men annars är det inte mer än rätt att dra en vote om saken...

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Apr 14, 2005 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med mix, känns som om det förstör hela idén om det
scriptet skulle komma in även här.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 0:17 am    Post subject: Reply with quote

Scriptet kan vara skönt att slippa på ett ställe. Ifall man bara vill följa en cycle med grymma maps och ta det lugnt så är det ett bra ställe. Lite fler maps tycker jag dock inte skulle skada, så det blir lite variation (även om vi nu byter/lägger till maps varje månad ungefär).
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 2:32 am    Post subject: Reply with quote

Tänk på att votemapscriptet följer fortfarande en mapcykel.
Nominerar man inte maps själv så gör scriptet det åt en.
Man kan dessutom bara välja in de maps man tycker är roliga i scriptet, så man slipper custom maps.

Jag röstade iaf på att lägga in scriptet.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det är lite dubbelmoral att vägra vote-script iofs.
För med vote-script väljer verkligen spelarna vad de vill spela, direkt, på servern. Eller vill vi hindra spelarna från att välja?

Vill majoriteten lira en custom map (karnak t.ex.) så kan de nominera den och rösta genom den. Vill folk köra d2, nuke osv. (orginalbanor) så röstas de genom istället.
Så länge mapcykeln håller sig till de banor vi röstat fram (orginalbanor nästan alla, clan1_mill är väl custom tror jag) så finns det heller ingen risk att det skulle råka bli banor som ingen vill spela.

Givetvis måste röstningen fungera så att det kan bli; train, d2, clan1_mill, custom map, nuke, tain, osv.
Dvs. om man bara kan rösta på en och samma map var 5:e röstning så måste det vara framröstade maps som kan komma mellan där (inte bara custom/ickeframröstade maps).

Jag vill, på spelarnas server, kunna lira custom maps också, utan att tvingas välja bort det sköna folk som kommer med servern (bra ping, dragit mycket folk på senare tiden).

Jag röstar för vote-script med kravet/åsikten att de framröstade mapsen ska ligga i grunden som mapcykel.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 11:48 am    Post subject: Reply with quote

Mapvote-system/Rockthevote-system jag pratar om i början här Smile

Sätter ni in mapvote grejjen blir det ju absolut inte som många har tänkt sig, oss som vill bli av med custom maps. Nu kommer man kunna vota office och allt massa skit. Jag såg detta som en möjlighet att äntligen så spela vanliga maps på Maffia.
Varför går ni inte in och spelar på den servern där det är Rockthevote system?

Tussi wrote:
(bra ping, dragit mycket folk på senare tiden).


Anledningar för att det är bra drag och spelarna som är bra är där:
1. Inget C-D req.
2. R60maps-liknande

Om då Office/Dust/Prodigy osv. kommer spelas där, vad är vitsen med servern? Den blir som alla dem andra? Förutom små förändringar.
Bättre att dela servrarna, cs4 endast vanliga maps och snabbt spel, om ni vill spela Dust/Office osv. gå in på en vanlig Maffia server, alla dem mapsen ligger väl redan i den cyclen.

Fren wrote:
Nominerar man inte maps själv så gör scriptet det åt en.
Man kan dessutom bara välja in de maps man tycker är roliga i scriptet, så man slipper custom maps.


Oddsen på att ingen kommer nominera en map under 20minuter är ganska liten enligt mig. Alla vill ju spela sin map.
Om man får välja mapsen som man kan nominera på, för att slippa customs.. Vilka maps vill du då ha med som inte är custom? Menar du att man ska få rösta vilken ordning Train, Inferno, Dust2, Nuke, cpl1_mill ska komma i?
Förklara mer för mig/oss vilka banor du menar man ska få rösta mellan för att det inte ska bli custom? Om Office/dust etc. är custom för dig, vad är då vitsen med rockthevote-system?

Enligt mig använder man rockthevote-system för att blanda R60-maps/CB-maps Custom maps, custom maps är office/dust/etc./Estate/Mjolby/etc.
Inte för att välja vilken ordning en R60-cycle ska komma i... Förmodligen har jag nog jättemisstolkat vad du syftade på Shocked

PS. Om jag låter sur eller går på hårt så är jag inte sur Razz Endast emot att vi ska ta bort det viktigaste på servern och ersätta med en annan så den blir lik alla andra Wink Exclamation

/gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Fren wrote:
Nominerar man inte maps själv så gör scriptet det åt en.
Man kan dessutom bara välja in de maps man tycker är roliga i scriptet, så man slipper custom maps.


Oddsen på att ingen kommer nominera en map under 20minuter är ganska liten enligt mig. Alla vill ju spela sin map.
Om man får välja mapsen som man kan nominera på, för att slippa customs.. Vilka maps vill du då ha med som inte är custom? Menar du att man ska få rösta vilken ordning Train, Inferno, Dust2, Nuke, cpl1_mill ska komma i?
Förklara mer för mig/oss vilka banor du menar man ska få rösta mellan för att det inte ska bli custom? Om Office/dust etc. är custom för dig, vad är då vitsen med rockthevote-system?

Enligt mig använder man rockthevote-system för att blanda R60-maps/CB-maps Custom maps, custom maps är office/dust/etc./Estate/Mjolby/etc.
Inte för att välja vilken ordning en R60-cycle ska komma i... Förmodligen har jag nog jättemisstolkat vad du syftade på Shocked

/gustav
Custom maps är fortfarande banor som INTE är gjorda av CS-teamet.
Vill du att jag ska rabbla upp alla standard maps kan jag göra det, men det ska nog inte behövas.
Dust och office ÄR standard maps.

Att köra votemapsystemet på Spelarnas Server kan vara bra för att antingen att ni ska kunna bestämma ordningen på banorna ja, men det verkar lite overkill att ha ett script för, eller så kan det vara till för att ni ska ha möjligheten att spela nån annan än de fem banor som ligger i cykeln (nuke, d2, inferno, mill, train). Så ni får LITE mer variation.
I scriptet kan man bestämma vilka maps som ska kunna nomineras. mill ni lägga in bara dessa fem maps så är det ju klart att vi gör det. Men det lämnar utrymme för andra roliga maps oxå.

Det är så jag menar.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 13:32 pm    Post subject: . Reply with quote

Jag tycker inte custom maps ska ens va som alternativ på den där servern. Den är skit bra som den är,och tycker samma sak som mix med sina argument. Om mna vill ha "custom" maps så kan man dra in på de andra servrarna. Enda som jag tyckte var att man skulle kunna ha 1-3 maps till i mapcycle. röstade på 8maps i cycle
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ingen som påstått att cutsom maps kommer finnas på servern (om ni inte vill ha det förståss).

Standardbanorna till Counter Strike är (så vi har det klart för oss):
as_highrise
as_oilrig
as_tundra
cs_747
cs_assault
cs_backalley
cs_estate
cs_havana
cs_italy
cs_militia
cs_office
cs_siege
cs_thunder
de_airstrip
de_aztec
de_dust
de_dust2
de_cbble
de_chateau
de_inferno
de_nuke
de_prodigy
de_rotterdam
de_train
de_vegas
de_vertigo

Det är dessa som inkluderats vid uppdateringar eller vid köp av spelet.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 14:23 pm    Post subject: Re: . Reply with quote

mackan wrote:
Jag tycker inte custom maps ska ens va som alternativ på den där servern. Den är skit bra som den är,och tycker samma sak som mix med sina argument.


Om detta nu är spelarnas server så ska väl ni spelarna bestämma. Om då majoriteten vill ha custom så ska väl det införas. Omröstning funkar ju rätt bra för att få reda på det men då bör den gå igång till nästa omröstningsperiod.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 14:44 pm    Post subject: Re: . Reply with quote

[GTI]Sallow wrote:
mackan wrote:
Jag tycker inte custom maps ska ens va som alternativ på den där servern. Den är skit bra som den är,och tycker samma sak som mix med sina argument.


Om detta nu är spelarnas server så ska väl ni spelarna bestämma. Om då majoriteten vill ha custom så ska väl det införas. Omröstning funkar ju rätt bra för att få reda på det men då bör den gå igång till nästa omröstningsperiod.


Precis! Men det kanske är det som är tanken? I dunno.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 15:12 pm    Post subject: Re: . Reply with quote

[GTI]Sallow wrote:
mackan wrote:
Jag tycker inte custom maps ska ens va som alternativ på den där servern. Den är skit bra som den är,och tycker samma sak som mix med sina argument.


Om detta nu är spelarnas server så ska väl ni spelarna bestämma. Om då majoriteten vill ha custom så ska väl det införas. Omröstning funkar ju rätt bra för att få reda på det men då bör den gå igång till nästa omröstningsperiod.


Ja, det är sant. Majoriteten ska ju bestämma, fast tänk om den bestämmer att det blir Rockthevotesystem. Vad är det som skiljer sig mellan cs4.maffia.dk(spelarnas) och resten? Kan man inte bara få ha mapcycle på en server och vill man spela med sådant system gå in på en annan, dem är ju nästan intill lika?

Fren wrote:
Det är så jag menar.


Okej, mm.. Fast jag anser att spelare kommer lämna osv. inte lika poppis om De_dust1 och office etc. spelas. Det är faktiskt sant också, den mest omtyckta och spelade mappen är Dust2.
Och sedan beror det på vad som skiljer sig från dem andra servrarna med spelarnas servrar.
Krävs det C-D på dem andra servrarna?
Finns det rockthevote system på någon annan server?
Isf, låt servern vara som den är och spela på den andra servern för Dust1/Office etc. Bra att tänka på innan man votar, att det redan kanske finns en sådan server.

/gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 15:39 pm    Post subject: Re: . Reply with quote

reboot wrote:
Okej, mm.. Fast jag anser att spelare kommer lämna osv. inte lika poppis om De_dust1 och office etc. spelas. Det är faktiskt sant också, den mest omtyckta och spelade mappen är Dust2.
Och sedan beror det på vad som skiljer sig från dem andra servrarna med spelarnas servrar.
Krävs det C-D på dem andra servrarna?
Finns det rockthevote system på någon annan server?
Isf, låt servern vara som den är och spela på den andra servern för Dust1/Office etc. Bra att tänka på innan man votar, att det redan kanske finns en sådan server.

/gustav
fortfarande är det så att NI väljer vilka banor som ska finnas på servern. Om Dust1 finns med är det ju för att NI vill ha den. Då lär ju folk inte lämna...?
Dessutom, om NI nominerar den och den vinner omröstningen är det ju NI som vill ha den...
Jag förstår inte problematiken.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 15:54 pm    Post subject: Reply with quote

Tokiga är att när folk röstat fram en bana så vill de rockthevota så fort det går ändå. Hända nästan varje bana igår. Iofs var detta på en annan server.
Tycker inte spelarnas server ska ha rockthevote grejs. Blir bara att folk tjatar om att byta hela tiden. Även om de nyss röstade fram nuke så vill de direkt byta igen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

håller med volvo. Sallow ja det är ju kristallklart att det är våran server och att om majoriteten röstar på ett vistt sät så blir det så. Men jag tror att majoriteten är på de mappar som spelas väldigt ofta och är populära i spel/match/taktik syfte. tex cs_backalley har jag aldrig sett på en pcw. Mängden flockas dit ner de ser att alla "spel" mapsen är i rotation där. Klart man kan ha en votefunkton "med standard match,spel" maps iofs + ett par maps till i cycle.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 16:31 pm    Post subject: Reply with quote

mackan wrote:
håller med volvo. Sallow ja det är ju kristallklart att det är våran server och att om majoriteten röstar på ett vistt sät så blir det så. Men jag tror att majoriteten är på de mappar som spelas väldigt ofta och är populära i spel/match/taktik syfte. tex cs_backalley har jag aldrig sett på en pcw. Mängden flockas dit ner de ser att alla "spel" mapsen är i rotation där. Klart man kan ha en votefunkton "med standard match,spel" maps iofs + ett par maps till i cycle.

Jag är väldigt förvirrad. Om ingen vill spela t ex cs_backalley varför skulle den då röstas fram? Omvänt, om den röstas fram varför skulle ingen vilja spela den?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 17:05 pm    Post subject: . Reply with quote

därför att jag tror att de som röstade på banor osv til lservern och de som spelar där vill ha vanliga banor som man brukar spela som då dust2 och Nuke tex
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
fortfarande är det så att NI väljer vilka banor som ska finnas på servern. Om Dust1 finns med är det ju för att NI vill ha den. Då lär ju folk inte lämna...?


Fren wrote:
Om Dust1 finns med är det ju för att NI vill ha den.


Kanske är 1 person lägger den i rockthevote finns chansen att bara han känner för att försöka få sin map. Finns en tanke i det med.

Pelle vill spela cs_heat, lägger till den i cyclen på en gång när mappen börjar. Adam vill spela cs_assault och volvo de_prodigy. Ingen av dessa var röstade som spelarnas map.

Spelarna får rockthevote om det så ska bli, fast får spelarna spelarnas map om office, dust och train är nominerade? Happ, tror ni förstår sedan när det väl är rockthevote-system. Skippar den diskutionen och börjar på en ny.

Finns det inte intresse för en till server med samma inställningar? Tycker det verkar som om man hellre spelar på cs4:a än 3:an och 5:an.
Sade till Krösuz, kan inte ni med C-D fylla upp server 3 (smile), med det menade jag inte att dem med C-D inte får spela på 4:an utan varför spelar dem inte på 3:an?
Första man tänker på tror jag är, för att det inte finns spelare där. Varför finns det inte spelare där och spelare på 4:an?
Intresse för en till server som 4:an finns nog.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies