HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Homosexualitet är en synd
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 11:15 am    Post subject: Homosexualitet är en synd Reply with quote

Som topic säger så släpper nu Maria Hallman sin bok "Homosexualitet är synd".

Hon var på nyheterna förra veckan och PR:a sin nya religösa bok. Hon står helt bakom Pastor Åke Green och tycker att homosexualitet är ett val och en synd. Bögarna/Flatorna måste sluta vara bögar/flator och det tror hon vi kan bota genom att folk i allmänhet ska veta att det är en synd.

tussilago skrev:
...och fortfarande behöver man inte vara "böghatare" bara för att man anser att utlevande av homosexualitet är en synd enligt sin religion.

visst är alla religösa människor olika och alla tänker olika, men byter du ut ordet "homosexualitet" till ordet "invandrare" eller "jude" i Åke Greens predikan eller i Maria Hallmans bok så har du en rätt och slätt Nazist/Rasist/Anitsemit bok. Är inte det konstigt

Jag skulle inte dra mig för att kalla antisemiter för Judehatare varför inte kalla religösa fanatiker som tycker att homosex är en abnormitet för böghatare. Varför ska alltid religösa få säga vad fan dom vill? Är det verkligen så fint att vara religös så man får slå sina fruar, hedersmörda, stöta bort barn som är homos etc... Religösa har ingen mer rätt i sammhället än nån annan, varför särbehandlas då dessa grupper?!?!

citat Åke Green:

Och sexuella abnormiteter är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen;

contra

Och judar är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen.

contra

Och invandrare är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen.


Är inte detta hets mot minoritet och folkgrupp ? Jag tycker det är det och jag tycker det borde vara olagligt att tala så inför större grupper. Så jävla dumt att Åke vart friad, det visar bara att det är okej att trycka ner bögar, flator, judar, araber, bisexuella etc etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Så sant så sant.
Det roliga är att de trampar sig själva på tårna eftersom de bygger upp ett förakt mot kristendomen.

Jag har faktiskt större förståelse för folk som hatar homosexuella för att de tycker det är äckligt.

Personligen tycker jag:
trångsynta är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 11:48 am    Post subject: Reply with quote

bra talat delux !! de va precis detta jag ville han fram i både min homosexualitets tråd och den om kristendommen..

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Dannediehard
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 21 Nov 2002
Posts: 284
Location: Gbg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Här skrev jag ett jätte långt inlägg men kom på att jag bara skrev samma som deluxarn, vilket gjorde att jag tog bort det och skriver bara, jag håller med dig
_________________
Next friday is hawaiin shirt day

jobbe: kan förstöra en hel dag det
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

För att leka djävulens advokat lite granna...

Likställelsen mellan judar och sexuella abnormiteter är felaktig. Istället för judar så Judendomen eller utövandet av judiska riter möjligen.

Det är lite däri jag tror att skälet till att det är inte lika extrem tabu på att uttrycka sina tankar och ord om människors sexuallitet som det är om dess ursprung. En viss mängd människor pendlar genom livet mellan homosexuella och heterosexuella aktiviteter. Att byta ursprung går ej. Det går även att avstå ifrån att utöva sex med en partner av samma kön men utöver döden så är det inget som kan hindra dig från att aktivt tillhöra ditt ursprung.

Det ligger nog även i att det är akten i sig som om möjligen ska bli straffbar, inte själva läggningen. DVS om du har homosexuella drifter så tycker de att du ska vara stark, kämpa mot och låta gud hjälpa dig. Ingen bestraffning ska ske försän den homosexuella akten har tagit plats. Nazisterna å andra sidan bestraffade dig för den du är (såväll som vad du gjorde).



Med dessa ord övergår jag snabbt till mitt eget försvarstal så slipper jag skriva det senare.

Jag personligen har inget emot homosexuella eller homosexuellt beteende. Vissa (för mig) extrema sexuella beteenden faller inte mig på läppen men om de inblandade har en trevlig stund så kör hårt för all del.

Jag tycker att en människas sexuallitet är en av de grundläggande rättigheterna tillsammans med sådant som att få ha sin egen åskit och sin egen tro. Att därför begränsa människor från att leva ut sin sexuella läggning (utöver det som då är accepterat av båda parter och inte orsakar någon permanenta skador) är lika fel som att neka någon från att tänka och tycka som de vill. Därmed så har de extremkristna rätt till sin religion och likaså har människan rätt att utöva sin sexualitet med vilket kön som helst. Jag tycker inte helller att det går att säga att alla kan byta sitt homosexuella beteende mot ett heterosexuellt enbart baserat på att vissa människor gjort det. Jag tror att vissa kan "byta" för att de troligen är bisexuella och helt enkelt blir kära i en person av motsatta könet än deras tidigare kärlek. Resterande människor är fasta i sin läggning och ska ha rätt att utrycka och utöva det.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 13:15 pm    Post subject: Reply with quote

Hade faktiskt en diskussion om homovigslar igår med ett par polers. Min åsikt i frågan är att om kyrkan ska få diskriminera bögar så ska muslimer få begå hedersmord. (Nej, min åsikt är inte att detta ska ske, men att det ska vara konsekvent lagen som styr religionen å inte tvärtom.) Att t.ex. inte tillåta homovigslar i kyrkan är en diskrimering och möjligen hets mot folkgrupp, vilket är emot svensk lag. Därmed ska homosexuella få viga sig om de vill. Och ingen ska komma å göra påhopp om att det är ett genetiskt fel, en synd eller vad som helst. Det är som att säga att negrer är korkade för att de är svarta på huden. Homosexualitet är i mina ögon en sexuell avvikelse precis som S&M, fetischer, föredragande av oralsex över samlag.. etc. etc. Ska inte folk som tycker om att suga klubba få samma rättigheter som alla andra?
Back to top
View user's profile Send private message
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 14:02 pm    Post subject: Reply with quote

amen delux Wink bra skrivet, håller med dig till fullo!
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 14:13 pm    Post subject: Reply with quote

Bra skrivet Freddan, håller med dig totalt!!



Fren wrote:
Så sant så sant.
Det roliga är att de trampar sig själva på tårna eftersom de bygger upp ett förakt mot kristendomen.

Jag har faktiskt större förståelse för folk som hatar homosexuella för att de tycker det är äckligt.

Personligen tycker jag:
trångsynta är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen


Också dig håller jag med väldigt mycket. Det finns fan inget jag hatar mer än trångsynta människor.

Trycker jag ner trångsynta nu föresten? Hehe...

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är väl ganska rejält blå som de flesta här redan vet förmodligen, därmed kan jag nog klassas som lite konservativ (tro inte jag är troende!!!).

Men jag ska säga att jag är helt inne på deluxes linje här, det känns som att kyrkan har en position i samhället som ingen får ifrågasätta. Inte heller får man ifrågasätta deras ideal, nu kanske inte detta stämmer men det är min uppfattning om situationen.

De troende tar förmodligen för givet att vi icke troende skall ha respekt för dem, likaså borde de väl fatta att homosexuella också vill ha den respekten. Inte fasiken attackerar vi(de flesta) icke troende de troende med såna här påhopp.

Fast nu skall jag attackera kyrkan; Det är nog kyrkan som är svulsten i samhället och fanatikerna inom den...

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 14:50 pm    Post subject: Reply with quote

Swallow jag drog absolut ingen parralell mellan judar och homosexualitet. Det var mer att om man byter ut ordet bög/homo mot jude så blir det direkt hets mot folkgrupp. Men använder man ordet "bög" får man använda precis som man vill publikt.

Det är så *orättvist att sverige har sagt att nazisterna inte får ha torgmöten där dom heilar och har sig när kyrkan får göra precis som dom vill, utan konsekvenser som vi dödliga skulle få ta.

(*Inte orättvist att dom inte får ha torgmöten men ni förstår)

Är så jävla trött på religion och blir tröttare och tröttare. Men ju mer dom gör bort sig och ju större klyftan blir mellan oss dödliga och de upplysta desto mer religionsförakt blir det...
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

Jag accepterar iofs att kyrkan och troende tycker det är en sak som är fel när en kille gillar en kille. Det är ju deras religion och det står skrivet i deras bibel (eller?), men att sprida det vidare till icketroende är ju helt fel. Det är först då det blir "hets" mot folkgrupp.

Det är i alla fall min åsikt det.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 15:44 pm    Post subject: Reply with quote

Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

Muslimer gillar heller inte bögar, men det är det tyst om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Muslimer gillar heller inte bögar, men det är det tyst om.

Det är inte alls tyst om detta. Det beror helt enkelt på vem som säger vad vi ett speciellt tillfälle. När en homosecuell person riskerar straff i hemlandet pga sin sexuella läggning kommer det fram. Det har även kommit fram diskussioner som förts i moskén. På samma sätt som i diverse kristna kyrkor.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Det är tyst i sensationspressen om det iaf.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Muslimer gillar heller inte bögar, men det är det tyst om.


Finns det någon religion (Där de tror på att det finns en Gud) som faktiskt är för homosexualitet? Det står i bibeln/koranen att homosexualitet är en synd, det trodde jag folk visst, så på vilket sätt är det "tyst" om det?
I buddhismen och antagligen hinduismen med, så är man inte emot det, men de har ju inte någon bibel som bestämmer åt dem heller. Det dem tycker är dåligt är det som skadar dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.

Angående homosexuella och adoption. Vad är ditt argument för att inte tillåta det?

Jag tror det vanligaste är att barnen kommer bli mobbade pga att de inte smälter in, eller kanske att de kommer bli knäppa då de inte har en mamma.

Dock, ifall man ska diskriminera på detta sättet, varför sätta stopp vid sexuell läggning. Kan vi inte även då samtidigt lagstifta mot andra folk som enligt många inte passar in i samhället så bra. Här är en konsekvent förslagslista på folk som inte skulle få ha barn: motorcyckelknuttar med mycket tatueringar, långt hår och skägg, extrema hårdrockare, folk som jobbar som kända nakenmodeller eller porrskådisar, osv. Angående avsaknad av mammor, så bor många ensamma med pappa såklart. Ska man vara konsekvent utefrån det argumentet, så kan man förbjuda pappor att ensamma ha vårdnad av barn.

Du förstår säkert min poäng.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 16:57 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Det är tyst i sensationspressen om det iaf.

Just nu ja. Nu diskuterar man den kristna kyrkans syn på homosexualiteten. Anledningen är dels Pastor Green, vars fall är rätt aktuellt, och dels påven och därmed den katolska kyrkans syn på homosexualitet. Det är helt enkelt en tajmingfråga. Både den seriösa pressen (DN etc) och nyhetsförmedlingarna via TV och radio har tagit upp den muslimska synen förut när det var mer aktuellt. Kan inte svära på att aftonblaskan och sexpressen hängde på då jag läser dem lite mindre seriöst.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 17:09 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
JustinSane wrote:
Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.

Angående homosexuella och adoption. Vad är ditt argument för att inte tillåta det?

Jag tror det vanligaste är att barnen kommer bli mobbade pga att de inte smälter in, eller kanske att de kommer bli knäppa då de inte har en mamma.

Dock, ifall man ska diskriminera på detta sättet, varför sätta stopp vid sexuell läggning. Kan vi inte även då samtidigt lagstifta mot andra folk som enligt många inte passar in i samhället så bra. Här är en konsekvent förslagslista på folk som inte skulle få ha barn: motorcyckelknuttar med mycket tatueringar, långt hår och skägg, extrema hårdrockare, folk som jobbar som kända nakenmodeller eller porrskådisar, osv. Angående avsaknad av mammor, så bor många ensamma med pappa såklart. Ska man vara konsekvent utefrån det argumentet, så kan man förbjuda pappor att ensamma ha vårdnad av barn.

Du förstår säkert min poäng.


tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas. Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen. Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 17:25 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:

tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas. Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen. Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.


Kan du visa en källa om detta?
Jag har aldrig sett ett bevis om detta. Och om det finns i sin hjärna efter att man "ärver" de då från sina föräldrar, hur kom homosexueliteten till?

Sen att fortplantningen blir sämmre i Sverige....ehm, har du kollat att det är rekord mycket barn de senaste 3 åren?
Bara undra....


BRA skrivit annars Deluxe

[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Next
Page 1 of 17

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies