HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Homosexualitet är en synd
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 17:34 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
magnus wrote:
JustinSane wrote:
Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.

Angående homosexuella och adoption. Vad är ditt argument för att inte tillåta det?

Jag tror det vanligaste är att barnen kommer bli mobbade pga att de inte smälter in, eller kanske att de kommer bli knäppa då de inte har en mamma.

Dock, ifall man ska diskriminera på detta sättet, varför sätta stopp vid sexuell läggning. Kan vi inte även då samtidigt lagstifta mot andra folk som enligt många inte passar in i samhället så bra. Här är en konsekvent förslagslista på folk som inte skulle få ha barn: motorcyckelknuttar med mycket tatueringar, långt hår och skägg, extrema hårdrockare, folk som jobbar som kända nakenmodeller eller porrskådisar, osv. Angående avsaknad av mammor, så bor många ensamma med pappa såklart. Ska man vara konsekvent utefrån det argumentet, så kan man förbjuda pappor att ensamma ha vårdnad av barn.

Du förstår säkert min poäng.


tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas.

Jag tycker att synen på "kärnfamiljen" dvs, mamma, pappa och barn, idagens samhälle, är förlegad. Bara för att två killar, eller två tjejer inte stämmer in i värderingar som härstammar från förra århundradet, betyder inte att det är dåligt. Homosexuella är här för att stanna, ifall vi vill ha jämnställdhet för kvinnor, varför inte även då för homosexuella? Någonstans måste vi börja.

JustinSane wrote:

Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen.

Jag och mängder andra blev mobbade, fast vi inte hade homosexuella föräldrar. Det förstörde inte mig som person, men var ingen trevlig upplevelse. Känns inte som ett tillräckligt starkt argument för att neka homosexuella en sådan grundläggande sak som barn. Isf borde, som jag skriver ovan, även barn nekas (inte bara via adoption), till alla som inte är en "kärnfamilj". Jag har en kusin som nyligen blivit mamma (ej adoption), hon är tatuerad över i stort sett hela kroppen. Med samma inställning så skulle hon inte få föda eller ha barn. Henns barn riskerar ju att bli retad i framtida skolor osv. Iom att homosexuella blir jämnställda med resten av Sverige, och det blir mer vanligt, så kommer folk att lika mycket retas för att de har två mammor eller pappor, som att de bara har en mamma eller pappa, vilket var ovanligt, för säg, 60-70 år sedan?

JustinSane wrote:

Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.

Isf bör man även förbjuda homosexuella att träffa hetrosexeulla helt. Tänk ifall homosexualiteten "smittar" andra? Ifall du är homosexuell får du inte prata eller träffa barn. Sveriges överlevnad är ju på spel, vi får ta till alla medel. Hmm..

Sexualitet är inget liten drift, utan ligger väl på 2:a plats efter överlevnadsintinkten. Du lär inte kunna förtränga den på det sättet, oavsett ifall du vill.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Så sant så sant.
Det roliga är att de trampar sig själva på tårna eftersom de bygger upp ett förakt mot kristendomen.

Jag har faktiskt större förståelse för folk som hatar homosexuella för att de tycker det är äckligt.

Personligen tycker jag:
trångsynta är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen


What this man said. Man får väl ha sex med vem man vill och hur man vill så länge alla är med på det och ingen kommer till skada? Fattar inte vad folk egentligen har emot det. Att jag sen kanske inte direkt njuter av att titta på två män som kysser varandra förändrar inte min inställning.

Sen vad gäller homovigslar;
De ska få samma rättigheter som gifta heterosexuella par, finns ingen anledning att inte göra så. Däremot anser jag inte att Svenska Kyrkan ska kunna tvingas att viga homosexuella par kyrkligt. Kyrkan är skild från staten, och de ska få ha rätten att vägra par vigsel (Vilket jag tror de kan göra av en rad olika skäl, även om jag inte läst på ämnet närmare). Det kommer, om de inte redan finns, att bildas samfund som gärna viger homosexuella som vill ha en kyrklig/kristen vigsel. Men åsiktsfrihet och religionsfrihet fungerar åt båda håll.

Jag tycker inte om att "tvingas på" kristna värderingar och kristen tro, men samtidigt ska inte vi "tvinga på" dem våra ateistiska/agnostiska/humanistiska/whatever uppfattningar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 18:53 pm    Post subject: Reply with quote

Att homosexuella ännu inte får gifta sig etc är ju bara en restprodukt av att kyrkan was da shit förr i tiden. Det är inte alls samma melodi numera.
däremot så är det fortfarande så att Kyrkan är där man gifter sig och ifall kyrkan nu ska vara separerad från staten så borde kyrkan få besluta som dom vill i den här frågan. I ren demokratisk och fri anda.
Som ickekristen anser jag mig inte ha någon större rätt att kräva att kyrkan ska göra som jag vill, när jag funderar på att gå ur kyrkan för att jag inte stödjer den samt inte tror på varken bibel, att jesus var Guds son eller att Gud ens finns.
Jag kan förstås kritisera, vilket jag gör, men det är orealistiskt att kyrkan ska ändra på sig för att en ickekristen inte håller med om dess beslut.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 19:17 pm    Post subject: Reply with quote

mm jag såg den där kärringen på nyheterna igår..
Det är skönt att kyrkan får skit för det här i alla fall.
Jag tycker att alla fundamentalister är pantade.
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 19:32 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
JustinSane wrote:
magnus wrote:
JustinSane wrote:
Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.

Angående homosexuella och adoption. Vad är ditt argument för att inte tillåta det?

Jag tror det vanligaste är att barnen kommer bli mobbade pga att de inte smälter in, eller kanske att de kommer bli knäppa då de inte har en mamma.

Dock, ifall man ska diskriminera på detta sättet, varför sätta stopp vid sexuell läggning. Kan vi inte även då samtidigt lagstifta mot andra folk som enligt många inte passar in i samhället så bra. Här är en konsekvent förslagslista på folk som inte skulle få ha barn: motorcyckelknuttar med mycket tatueringar, långt hår och skägg, extrema hårdrockare, folk som jobbar som kända nakenmodeller eller porrskådisar, osv. Angående avsaknad av mammor, så bor många ensamma med pappa såklart. Ska man vara konsekvent utefrån det argumentet, så kan man förbjuda pappor att ensamma ha vårdnad av barn.

Du förstår säkert min poäng.


tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas.

Jag tycker att synen på "kärnfamiljen" dvs, mamma, pappa och barn, idagens samhälle, är förlegad. Bara för att två killar, eller två tjejer inte stämmer in i värderingar som härstammar från förra århundradet, betyder inte att det är dåligt. Homosexuella är här för att stanna, ifall vi vill ha jämnställdhet för kvinnor, varför inte även då för homosexuella? Någonstans måste vi börja.

JustinSane wrote:

Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen.

Jag och mängder andra blev mobbade, fast vi inte hade homosexuella föräldrar. Det förstörde inte mig som person, men var ingen trevlig upplevelse. Känns inte som ett tillräckligt starkt argument för att neka homosexuella en sådan grundläggande sak som barn. Isf borde, som jag skriver ovan, även barn nekas (inte bara via adoption), till alla som inte är en "kärnfamilj". Jag har en kusin som nyligen blivit mamma (ej adoption), hon är tatuerad över i stort sett hela kroppen. Med samma inställning så skulle hon inte få föda eller ha barn. Henns barn riskerar ju att bli retad i framtida skolor osv. Iom att homosexuella blir jämnställda med resten av Sverige, och det blir mer vanligt, så kommer folk att lika mycket retas för att de har två mammor eller pappor, som att de bara har en mamma eller pappa, vilket var ovanligt, för säg, 60-70 år sedan?

JustinSane wrote:

Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.

Isf bör man även förbjuda homosexuella att träffa hetrosexeulla helt. Tänk ifall homosexualiteten "smittar" andra? Ifall du är homosexuell får du inte prata eller träffa barn. Sveriges överlevnad är ju på spel, vi får ta till alla medel. Hmm..

Sexualitet är inget liten drift, utan ligger väl på 2:a plats efter överlevnadsintinkten. Du lär inte kunna förtränga den på det sättet, oavsett ifall du vill.


Som du säger så måste man dra en gräns någonstans. Och jag tycker gränsen går tidigare än att få skaffa barn. J

Jag menar inte att homosexualtitet smittar, men vafan man påverkas, den person som påstår att han inte påverkas av andra är löjlig.

Att få ha barn är ingen rättighet. Missköter du denna möjlighet som din kusin har fått blir hon av med barnet. Vem har sagt att man dömer folk efter tatuteringar? Hon kan få se ut som hon vill. Hon kommer säkerligen vilja att ta hand om barnet på bästa sätt.

Och säg inte att jag dömer homosexuella, jag är bara säker på att ett barns uppväxt kan bli otroligt problematisk och få en svårighet att hitta sig själv utan en mamma eller pappa som förebild plus den brutala mobbningen.
Barn som blir mobbade under flera års tid tar skada. Och nu handlar det inte om fult utseende eller någonting utan folk som kränker din enda trygghet. Att inse att sina föräldrar inte är superman ungefär, utan istället är utsatta i samhället kommer knäcka många. Säkerligen kommer många gå starka ur en sådan sak, men jag tror även att självmord och depressioner kommer öka om homoadoption skulle tillåtas.
Jag tycker det räcker som enda argument. Det är ingen rättighet att ha barn!

Som jag har fattat det så har väl ingen blivit retad bara för att bara ha en mamma eller en pappa? Det kan väl ske helt ofrivilligt med hjälp av olyckor osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
magnus wrote:
JustinSane wrote:
magnus wrote:
JustinSane wrote:
Bögar och homosexuella får göra vad de vill tycker jag. Om de vill gifta sig låt dem. Men jag tycker inte att de ska få adoptera.

Angående homosexuella och adoption. Vad är ditt argument för att inte tillåta det?

Jag tror det vanligaste är att barnen kommer bli mobbade pga att de inte smälter in, eller kanske att de kommer bli knäppa då de inte har en mamma.

Dock, ifall man ska diskriminera på detta sättet, varför sätta stopp vid sexuell läggning. Kan vi inte även då samtidigt lagstifta mot andra folk som enligt många inte passar in i samhället så bra. Här är en konsekvent förslagslista på folk som inte skulle få ha barn: motorcyckelknuttar med mycket tatueringar, långt hår och skägg, extrema hårdrockare, folk som jobbar som kända nakenmodeller eller porrskådisar, osv. Angående avsaknad av mammor, så bor många ensamma med pappa såklart. Ska man vara konsekvent utefrån det argumentet, så kan man förbjuda pappor att ensamma ha vårdnad av barn.

Du förstår säkert min poäng.


tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas.

Jag tycker att synen på "kärnfamiljen" dvs, mamma, pappa och barn, idagens samhälle, är förlegad. Bara för att två killar, eller två tjejer inte stämmer in i värderingar som härstammar från förra århundradet, betyder inte att det är dåligt. Homosexuella är här för att stanna, ifall vi vill ha jämnställdhet för kvinnor, varför inte även då för homosexuella? Någonstans måste vi börja.

JustinSane wrote:

Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen.

Jag och mängder andra blev mobbade, fast vi inte hade homosexuella föräldrar. Det förstörde inte mig som person, men var ingen trevlig upplevelse. Känns inte som ett tillräckligt starkt argument för att neka homosexuella en sådan grundläggande sak som barn. Isf borde, som jag skriver ovan, även barn nekas (inte bara via adoption), till alla som inte är en "kärnfamilj". Jag har en kusin som nyligen blivit mamma (ej adoption), hon är tatuerad över i stort sett hela kroppen. Med samma inställning så skulle hon inte få föda eller ha barn. Henns barn riskerar ju att bli retad i framtida skolor osv. Iom att homosexuella blir jämnställda med resten av Sverige, och det blir mer vanligt, så kommer folk att lika mycket retas för att de har två mammor eller pappor, som att de bara har en mamma eller pappa, vilket var ovanligt, för säg, 60-70 år sedan?

JustinSane wrote:

Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.

Isf bör man även förbjuda homosexuella att träffa hetrosexeulla helt. Tänk ifall homosexualiteten "smittar" andra? Ifall du är homosexuell får du inte prata eller träffa barn. Sveriges överlevnad är ju på spel, vi får ta till alla medel. Hmm..

Sexualitet är inget liten drift, utan ligger väl på 2:a plats efter överlevnadsintinkten. Du lär inte kunna förtränga den på det sättet, oavsett ifall du vill.


Som du säger så måste man dra en gräns någonstans. Och jag tycker gränsen går tidigare än att få skaffa barn. J

Jag menar inte att homosexualtitet smittar, men vafan man påverkas, den person som påstår att han inte påverkas av andra är löjlig.

Att få ha barn är ingen rättighet. Missköter du denna möjlighet som din kusin har fått blir hon av med barnet. Vem har sagt att man dömer folk efter tatuteringar? Hon kan få se ut som hon vill. Hon kommer säkerligen vilja att ta hand om barnet på bästa sätt.

Och säg inte att jag dömer homosexuella, jag är bara säker på att ett barns uppväxt kan bli otroligt problematisk och få en svårighet att hitta sig själv utan en mamma eller pappa som förebild plus den brutala mobbningen.
Barn som blir mobbade under flera års tid tar skada. Och nu handlar det inte om fult utseende eller någonting utan folk som kränker din enda trygghet. Att inse att sina föräldrar inte är superman ungefär, utan istället är utsatta i samhället kommer knäcka många. Säkerligen kommer många gå starka ur en sådan sak, men jag tror även att självmord och depressioner kommer öka om homoadoption skulle tillåtas.
Jag tycker det räcker som enda argument. Det är ingen rättighet att ha barn!

Som jag har fattat det så har väl ingen blivit retad bara för att bara ha en mamma eller en pappa? Det kan väl ske helt ofrivilligt med hjälp av olyckor osv.


Jag tror faktiskt jag håller med dig Matte. Men vad menar du med att det inte är någon rättighet att ha barn? Det är ju faktiskt något man själv skapar tillsammans med en kvinna. Jag anser att varje människa har rättighet till att skaffa barn, om man nu inte är helt pantad/sinnessjuk.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 20:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
JustinSane wrote:

tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas. Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen. Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.


Kan du visa en källa om detta?
Jag har aldrig sett ett bevis om detta. Och om det finns i sin hjärna efter att man "ärver" de då från sina föräldrar, hur kom homosexueliteten till?

Sen att fortplantningen blir sämmre i Sverige....ehm, har du kollat att det är rekord mycket barn de senaste 3 åren?
Bara undra....


BRA skrivit annars Deluxe

[/b]



ledsen missade ditt inlägg, om jag har fattat det rätt så litar du inte på något av mina påståenden? Isf måste jag säga att det inte går ihop, om det inte finns före i ens hjärna hur ens sexualitet kommer se ut, och om inte vi blir påverkade av andra, vad gör en till homosexuelll isf? När du har svarat på den frågan kan du få mina bevis.

Om du inte vet det så är 3 år en extremt kort tid. Att för tillfället många skaffar barn tyder inte alls på att det går framåt. Förresten visste jag inte ens att det slogs några rekord. Där emot är dem högre än vad dem har varit på några år. Vilket är bra, men knappas något speciellt.
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 20:08 pm    Post subject: Reply with quote

fattar inte quoten. Men balz skrev detta:
Jag tror faktiskt jag håller med dig Matte. Men vad menar du med att det inte är någon rättighet att ha barn? Det är ju faktiskt något man själv skapar tillsammans med en kvinna. Jag anser att varje människa har rättighet till att skaffa barn, om man nu inte är helt pantad/sinnessjuk

Det jag menar är att missköter man sitt föräldraskap, alltså man är en olämålig förälder kan man bli i fråntagen sitt barn. Det är alltså ingen rättighet att vara förälder. Man ska tänka på barnets bästa.
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane, jag ursäktar mig nu i förväg om du tycker jag går alltför hårt fram. Men jag antar att du i ditt lilla sinne anser dig själv vara lämplig förälder? Vet du vad, det gör inte jag! Varför? Jo, ett av dina huvudargument till att inte homosexuella skall få adoptera är:
JustinSane wrote:
den brutala mobbningen.
Samtidigt gör du följande uttalanden:

JustinSane wrote:
Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen.


JustinSane wrote:

Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.


Ser du problemet? Ta en titt i spegeln. Vad jag menar är att om du verkligen är övertygad om att barns karaktär speglas av deras föräldrar och samhället (vilket jag håller med om) så måste du väl också inse att den attityd du har är en del av problemet. Det blir en form av ond cirkel. Dina två huvudargument är inte svåra att slå hål på.

Argument nr 1:
JustinSane wrote:
Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen.


Och på den grunden bör alla personer som på något sett avviker från bilden av en "normal kärnfamilj" (och exakt vad ÄR det?) inte få ha barn. Alltså, personer med sex tår, fem fingrar, vindögda, korta, långa, håriga och så vidare skall inte få rätten att adoptera barn då dessa barn lider större risk att bli mobbade av andra ungar (vars föräldrar antagligen är mer än bara lite trångsynta).


Argument nr 2:
JustinSane wrote:

Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.


Då startar vi åsiktsregistrering. De personer som inte har åsikter som faller inom ramen för "normala åsikter" får inte adoptera eller behålla sina egna barn om de får några. De måste ju trots allt tycka och tänka som "kollektivet". För deras barn får ju inte påverkas negativt. Det enklaste torde väl vara om vi "rensade" samhället på "oönskade" individer så vårt folk växer upp till att bli starkt och inom ramen för det "normala idealet".... hmmm.. känner igen det...

JustinSane wrote:
Att inse att sina föräldrar inte är superman ungefär, utan istället är utsatta i samhället kommer knäcka många. Säkerligen kommer många gå starka ur en sådan sak, men jag tror även att självmord och depressioner kommer öka om homoadoption skulle tillåtas.


Var har du fått den "faktan" ifrån?

JustinSane wrote:
Som jag har fattat det så har väl ingen blivit retad bara för att bara ha en mamma eller en pappa? Det kan väl ske helt ofrivilligt med hjälp av olyckor osv.


Även denna skulle vara intressant att veta var du fått "faktan" ifrån? Vet inte hur det var när du var ung, men när jag var det så var trots allt skilsmässobarn inte så vanligt som idag och visst var det ett par som blev retade för det och skämdes.

JustinSane wrote:
Det jag menar är att missköter man sitt föräldraskap, alltså man är en olämålig förälder kan man bli i fråntagen sitt barn. Det är alltså ingen rättighet att vara förälder. Man ska tänka på barnets bästa.


Återigen, vad är det som inte gör en homosexuell person till "lämplig" förälder?

Sist, årets citat:
Fren wrote:
trångsynta är en djup cancersvulst på hela samhällskroppen

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 20:46 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:

tja, var ska jag börja. Just nu finns det många vuxna som inte får adoptera eftersom de är överviktiga och har andra saker som inte passar. Jag tycker först och främst att möjligheten till en kärnfamilj ska finnas. Det kommer bli än mycket svårare för en svart person att smälta in, han är inte bara neger han har också två bögar som farsor. Vad tror du på allvar händer? Jag kan ärligt påstå att som liten hade jag dum som man var kan kunnat mobba den personen. Man påverkas väldigt mycket av samhället och sina föräldrar. Jag tror det finns risk att man vill bli som sin farsa osv. T ex Johans farsa är läkare han tror att det är bäst att vara en läkare, fast han hare egentligen inte funderat över andra alternativ. Johans farsa är homosexuell, Johan börjar också gillar killar. Jag tror att ens sexuella läggning finns däruppe i hjärnan men jag tror också den kan påverkas tidigt i ens ålder. Vilket även är bevisat. Fler homosexulla mindre fortplantning. Vilket är en stor nackdel för Sverige. Jag tror även att det är viktigt att man får en kvinnlig och en manlig förebild. Men det går att hitta på annat vis. Men helst ska det nog vara en far och moder.


Så om jag umgås mycket med bögar så kommer jag antagligen bli bög. Eller om jag rappar tillräckligt mycket i duschen och går med allt för stora baggy-jeans så kommer jag bli en bronx-neger? Är det ungefär så du menar? Kommer mitt barn vilja tattuera sig en massa bara för att dens föräldrar har en massa tattueringar? Min mamma och pappa är totalt emot tattueringar och hatar alla mina.

Att feta (jätte feta då) inte får adoptera är ju pga deras hälsorisk och inte pga att barnen kommer bli mobbade, för isfl tycker jag vi drar en fet gräns med BOLD PENNAN . För dessa "sorter" kommer garanterat få frågor och blickar mot sig.

Brännskadade föräldrar (Smälta ansikten)
Dvärgar
Vita/Svarta (Rasblandning)
Vuxna med amputerade lämmar
Rullstolsbundna
Autistiska
Damp/AD-HD
Bögar
Flator
Människor med talproblem
Skåningar/Danskar
Naturister
Dysleksi
Läspare
Analfabeter
etc etc.. För dessa barn kommer garanterat få höra skit om sina föräldrar och skulle det vara så att ett barn får umgås allt för mycket tid med en läspare så skulle nog den också börja läspa?

Så jävla mycket bullshit, och även om så var fallet att ungen skulle bli bög. VAD FAN GÖR DET? Är det något fel att vara bög eller, du motsäger ju dig själv Justin Sane.

[i]Det är okej att vara bög och böga och ha sig, men dom får inte adoptera för då får dom en bögunge?
Back to top
View user's profile Send private message
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 21:38 pm    Post subject: Reply with quote

okej, coola ner ett snäpp nu. Jag har aldrig sagt att du kommer bli precis som du umgås. Jag har sagt att man PÅVERKAS. Du påverkas mest av dina föräldrar om du har en bra relation med dem. Har aldrig sagt att om du umgås med bögar blir du bög osv. Men kan dra ett simpelt exempel, Vilket parti röstar era föräldrar på? Vilket parti röstar du på? Vart bor du? Vilken dialekt pratar du? Vilket tvättmedel köper du? Jo, antagligen via eller ariel. Vet ni varför? För reklamen PÅVERKAR oss. Där har ni ren fakta. Sen läs gärna när jag skriver JAG TROR och inte när jag skriver det är så att. Vilket du hade missat flera gånger rickard.

Ja! Jag tycker det är dåligt med många bögar. Fortplantningen kommer inte fungera på ett bra sätt. Och jag tror fortfarande att man behöver en mamma och en pappa, HELST. Om man nu har chansen att få det. Därför vill jag ha så lite homosexulla som möjligt. Har inget emot dem, men allt vore bättre. Men det är alltid spännande med olika människor. Rickard jag är väl medveten om att vi har detta problem att vi är samhället och om inte vi accepterar saker kommer det forsätta att vara så. Men är det värt massa självmord och depressioner, vilket JAG TROR kommer efter mobbningen. Jag förespråkar även en manlig och kvinnlig förebild.

Hmm, det kanske är möjligt att de kanske inte skulle få adoptera barn, dvärgar, handikappade osv. Men just nu kan de få barn själva. Och då är inte den frågan aktuell eftersom vi inte kan göra nåt åt saken. Vad jag tycker om det är en annan sak.

Till min "fakta" jag påstod inte att det var fakta utan poänterade tydligt vad jag trodde, varken mer eller mindre.

Och nej, jag är inte mogen för att bli förälder har aldrig påstått detta heller.

Trångsynt? Jag vill påstå att här öppet diskutera och är villig att ge och ta emot åsikter för att utveckla oss alla inte är speciellt trångsynt. Jag försöker sätta mig in hos folk hur de lever varför de lever så och var de tänker som de gör. Vilket jag har kommit fram till att jag hade absolut inte velat bli uppväxt som svart och ha homosexulla föäldrar i detta samhälle. Jag vet svarta som har det nog svårt. Jag vet även en person med en förälder som är homosexuell. Barnen lider! Trångsynthet är tycker jag, när man är så egoistisk att man ska ha barn. Trots att barnen ska få lida.
Back to top
View user's profile Send private message
kicko



Joined: 04 Apr 2005
Posts: 39

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:04 pm    Post subject: bögar Reply with quote

Jag fattar inte ens hur detta kan diskuteras.... Det är FEL att vara bög och att bögar ska få adoptera är ennu mera fel!... det borde vara dödstraff på alla bögar som ber om att få adoptera!!!
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm kicko..


popcorn.gif
 Description:
 Filesize:  2.88 KB
 Viewed:  8249 Time(s)

popcorn.gif


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kicko



Joined: 04 Apr 2005
Posts: 39

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:07 pm    Post subject: bögar Reply with quote

kan dom som tycker att bögar borde få adoptera förklara sig!??
Back to top
View user's profile Send private message
Rockstyle! apan



Joined: 04 Apr 2005
Posts: 29

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag fattar inte folk tänker med när de säger bögar ska få adoptera. För det första är det lika sjukt som att ha djursex/vara ihop med sin hund, för det andra sprider det sjukdomar i samhället. Jag menar det räcker en av hans "pappor" skär sig på tummen när han ska skära bröd och ungen inte ser det, och vipps har han aids med. Dessutom kommer antagligen ungen tro att det är normalt tills han blir ungefär 8-10år och inser att han är mer eller mindre den ända som har så. jag menar han lär inte bli lite mobbad, tänk själv på föräldrar möten "det här är min pappa, och det här är också min pappa" "stig är han e lilla strumpbyxor och grå kjol, Niklas är han med rosa scarf och piercing i tungan"

jag menar tänk om massvis med folk blir bögar för det är så tilltåtet, går an att säga nu. att det är okej, det tror jag inte du säger när du blir våldtagen av en 32cm neger som är bög en kväll på vägen hem från krogen

_________________
Tjooohoo
Back to top
View user's profile Send private message
kicko



Joined: 04 Apr 2005
Posts: 39

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:14 pm    Post subject: Reply with quote

jag håller med apan Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:18 pm    Post subject: Reply with quote

Rockstyle! apan wrote:
Jag fattar inte folk tänker med när de säger bögar ska få adoptera. För det första är det lika sjukt som att ha djursex/vara ihop med sin hund, för det andra sprider det sjukdomar i samhället. Jag menar det räcker en av hans "pappor" skär sig på tummen när han ska skära bröd och ungen inte ser det, och vipps har han aids med. Dessutom kommer antagligen ungen tro att det är normalt tills han blir ungefär 8-10år och inser att han är mer eller mindre den ända som har så. jag menar han lär inte bli lite mobbad, tänk själv på föräldrar möten "det här är min pappa, och det här är också min pappa" "stig är han e lilla strumpbyxor och grå kjol, Niklas är han med rosa scarf och piercing i tungan"

jag menar tänk om massvis med folk blir bögar för det är så tilltåtet, går an att säga nu. att det är okej, det tror jag inte du säger när du blir våldtagen av en 32cm neger som är bög en kväll på vägen hem från krogen

Det kan ju inte vara svårt o putta bort en kille som bara är 32cm lång!
Jag är 185cm lång...
Muhahaha
Muhaha
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
isqb



Joined: 29 Oct 2003
Posts: 655
Location: Sverige, Orsa

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

Både kickos och Rockstyle! Apan´s inlägg är ju rent ut sagt skrattretande.
Sjucka och TOTALT värdelösa argument från båda personer.

hur FAN ökar chansen att jag blir våldtagen av en neger om bögadoption blir tillåten i Sverige? och hur FAN kan du säga att det borde vara dödstraff på det?

Personligen har jag inget emot bögar. Dom är väll människor som alla andra, kanske lite speciella, men ändå bara människor.

_________________
http://www.savepic.com/freepicturehosting/is.php?i=295484&img=isqb.jpg

17:30:30 ‹Eldboll› SO this is the great libary of no. Who, or rather what, are they? They sime to be some kind of imp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker två personer här borde växa upp och komma ut i verkligheten. Som om alla bögar hade aids, och dra en paralell mellan bögar och djursex? Väx upp eller återgå till er lunarstorm.

Kom en 32cm kort neger och skulle våldta mig skulle jag nog stoppa han i ölglaset och pissat i det. Sen kan jag inte tänka mig att en 32cm kort människa har en så lång kuk.

När ni kommer upp till 20 cm gränsen så fattar ni att en 32 cm lång människa inte är så stor och farlig som ni tror, av med sokkiplasten, kasta he-man borgen och kom ut och lek.
Back to top
View user's profile Send private message
Rockstyle! apan



Joined: 04 Apr 2005
Posts: 29

PostPosted: Mon Apr 04, 2005 23:04 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet att de adoptiv barn jag har sett har varit svarta. (Tror du dom adopterar typ spanjorer då eller? man tar la det som är billigast med tanke på att det måste vara rätt svårt att få jobb om man är bög och står för det.) kanske en slump...

hur som helst ökar självklart risken för att våldtäkter åt det hållet begås om bögar får adoptera. Det kommer i alla fall inte minska.


Ja bögar är också människor men det är även mongolider. Det går an att sitta och säga nu att allt ska vara så tillåtet och normalt. Men det räddar dig fortfarande inte från dregel på axeln från ett stående mongo på bussen eller en bög som sitter och "diskret" försöker smeka på dig.

"argumentera aldrig med idioter, de drar ner sig till deras nivå och slår dig i erfarenhet"

Glöm nu inte att jag är lika normal och är lika mycket värd som alla andra människor.

_________________
Tjooohoo


Last edited by Rockstyle! apan on Mon Apr 04, 2005 23:12 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
Page 2 of 17

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies