HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Planka.nu - Miljöhjältar/förtryckt underklass eller parasiter?
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

M.Y.S | Delerium wrote:
mer skatter på bilar o skit förutom för glesbygds befolkning ! dom ska istället få avdrag för att deras bil e ett måste allt som oftast !


Det finns ju både psotiva och negativa saker med att bo i glesbygden och det är ju ett val man gör att bo där.
Om de ska ha avdrag på bilen så ska de fanimej skatta extra för den fina naturen de upplever.

Ett sånt resonemang går inte ihop det är väl bara att flytta om man inte trivs och trivs man så ska man inte gnälla.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 21:28 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
TheMighty.Zwonka wrote:
Rickard wrote:

Sist till alla er som tycker kollektivtrafiken är så förbaskat dyr, pröva att äga och köra bil! Ni tror väl ändå inte att det bara är bensinen som kostar (även om den är dyr nog)?


skönt att du sa det ! Razz jag har ju som ni vet skaffat bil o fy satan va dyrt de e... fick skatten på 2000 spänn denna månaden o så ska de ju betalas lån o försäkring! ja tack till kollektivtrafik, gratis eller ej, de kvittar Very Happy

tjoo !

Pff skatt är för noobs Razz å 500 spänns försäkrning på det = Billigt!


hahaha ja de kostar ju inget att försäkra en gammal skruttig volvo från 1892... o den e ju skattefri oxå... Razz NOOB !!

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 21:35 pm    Post subject: Reply with quote

Tideypoo wrote:
If youre not students and have a good job, I can see why its not a big price to pay, but you cant get blood from a stone.

Tidey


I find it most interesting that most of the students I know and have met always complain about the price on just about everything and demand lower prices for students. Yet they still manage to spend 2-4 nights a week at the pub. Confused

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Mar 17, 2005 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty.Zwonka wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
TheMighty.Zwonka wrote:
Rickard wrote:

Sist till alla er som tycker kollektivtrafiken är så förbaskat dyr, pröva att äga och köra bil! Ni tror väl ändå inte att det bara är bensinen som kostar (även om den är dyr nog)?


skönt att du sa det ! Razz jag har ju som ni vet skaffat bil o fy satan va dyrt de e... fick skatten på 2000 spänn denna månaden o så ska de ju betalas lån o försäkring! ja tack till kollektivtrafik, gratis eller ej, de kvittar Very Happy

tjoo !

Pff skatt är för noobs Razz å 500 spänns försäkrning på det = Billigt!


hahaha ja de kostar ju inget att försäkra en gammal skruttig volvo från 1892... o den e ju skattefri oxå... Razz NOOB !!

tjoo !

1973, NOOB Razz INTE skruttig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 0:05 am    Post subject: Reply with quote

really? wouldnt know. The people I know wind up taking a part time job that usually interferes with their studies to some degree, and only because they need money for rent and books.

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 9:08 am    Post subject: Reply with quote

Jag har plankat ett par år då jag hade väldigt lite pengar och inte ansåg att jag hade råd att lägga pengar på månadskort men iom att jag nu har börjat tjäna mer pengar så köper jag kort, grejen är den att vi gör det vi kan komma undan med om vi inte anser att det är för krångligt. Att åka tunnelbana gratis i sthlm är inte speciellt svårt därför gör man det. Inte fan tänker jag i flera led när jag tar mig förbi en spärr för att åka tre stationer.
Däremot så köper jag gärna ett månadskort nu på grund av ren bekvämlighet, man slipper oron över att det ska stå kontrollanter när man ska upp.
Det etiska har jag faktiskt inte brytt mig om speciellt mycket om jag ska vara ärlig.

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Men du är ju trots allt ärlig och försöker inte påstå dig vara någon form av rebell som gör uppror mot förtrycket. Du erkänner ju rätt uppochner att du helt enkelt gav f-n i att betala, inte sant?
_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 10:45 am    Post subject: Reply with quote

ungefär så ja, connex är ju iofs satan på jorden men ändå.... Wink
_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Mar 18, 2005 11:31 am    Post subject: Reply with quote

Som en rädd skåning har jag aldrig vågat planka tunnelbanan. Men däremot plankades det friskt på Pågatågen till Malmö från Lund. Ifall en konduktör skulle komma hann man alltid gå till ena änden i lagom tid tills tåget stannade i en skithåla mellan och man fick hoppa av och vänta på nästa tåg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies