HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Maffia-Nytt 1/05
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[SM]Forz
Admin


Joined: 28 Dec 2002
Posts: 61

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 11:58 am    Post subject: Re: Maffia-Nytt 1/05 Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Maffia-Nytt är en artikelserie som kommer publiceras med jämna mellanrum med information kring Swedish Maffias community.

Det har varit hel del frågor kring vad som hänt och vad som kommer hända framöver.
Jag tänkte därmed i detta första Maffia-Nytt låta er få svar på en del frågor som många undrar över.

Några vanliga frågor:

Q: Varför har en del serverar dålig ping?, Varför är inte alla serverar uppe?, Kommer det någon ny matchserver?
A: Vi har ett tag haft problem med anslutningen att vi inte haft den kapacitet som vi har önskat, därmed är det problem med antalet serverar och deras ping-tider. Vi håller på ta nya tag för att få detta ordnat.

Q: När skall mapcycle bytas?
A: Vi har hållt på diskutera ett par olika idéer till hur användarna skall kunna påverka denna igenom röstning. Dock vill vi även ha serverar som endast innehåller standard maps.

Q: C-D vs VAC, Varför har vi Cheating-Death som anti-cheat-system?
A: Vi använder C-D för att det är den bästa lösningen för spelare och admins. Med VAC krävs dubbelt så aktiva admins för hålla fuskare ute.
Ett annat problem är att flera av våra serverar inte klarar av att köra VAC pga den stora ökningen i cpu-/minnesanvändning VAC skapar.

Q: Varför är det inte fler aktiva admins?
A: Vi gör vårat bästa att vara tillgängliga online när det passar resten av våra liv. Men precis som du har vi liv, jobb, familjer och andra saker som vi måste prioritera främst. Vi kan inte lova att någon spelar på serverna 24/7, men vi är vanligtvis tillgängliga på IRC. När du skriver ett "!admin"-kommando, var då någa med att du ALLTID inkluderar nickname på lamern, servernamn, ventrilorum, tid och varför du behöver hjälp.
"!admin Någon är i vårat privata ventrilorum och ska inte vara där" är inte alltid tillräckligt för att man direkt ska rusa in och hjälpa dig. Även så svaras det titt som tätt inte på våra /msg när vi behöver mer information. Vi kan inte fixa problemet ifall vi inte vet vem som orsakar det, var de är, och vad de gör. Ifall du spelar på en server och har problem, ta ett screenshot och ta deras steam ID först, SEDAN kan du gå och be om hjälp. På det sättet, ifall det inte finns någon admin tillgänglig för ögonblicket, kan du posta i cheaters/lamers-forumet, och så kan vi hjälpa till.

Q: Det har gått rykte om en ny webbsida, när kommer den?
A: Projektet har varit vilande ett tag men har påbörjats igen.


Vad har hänt sistonde?

En del kanske tror det står helt still bakom kulisserna, men det är inte riktigt sant.
Bla har vi utökat admin gänget med att erbjuda [FB]Kultur admin-medlemskap.
Sedan årsskiftet har vi regelbundet haft admin-möten ungefär varje månad för att diskutera förändringar och problem osv.
Förra veckan gjordes ett besök till serverhallen där vi har flera av våra serverar, ett nätaggregat blev bytt samt cs6 servern plockades hem för felsökning och ev uppgradering.


Hur ser kommande framtiden ut?

Samband med lansering av en ny webbsida kommer vi att kräva man är registrerad användare för att utnyttja en del av tjänsterna.
Exempel kommer ventrilo kräva detta och det är tänkt att man skall kunna skapa egna klanrum och mixrum på webbsidan.
Även serverar där endast medlemar får spela på. En medlems registrerade nick är även skyddat och kan ej utnyttjas av andra.
Men även övriga funktioner som ex rösta för map cycle kommer kräva att man är registrerad.
Vi skall försöka öka vidden av möjligheten att diskutera och rapportera om andra populära spel och ämnen.
En frågeenkät är under planering där ni skall få komma med era åsikter vad ni anser är viktigast för er och hur ni vill ha det.

Senaste tiden har vi fått flera förslag och önskemål ifrån er användare att prova allt ifrån kortare roundtime till använda vac.
Förutom att vi haft kapacitetsproblem på våran anslutning så börjar våran hårdvara blir ålderdomlig.
Skall vi klara av de krav och förslag som ställs måste vi förnya våran utrustning.
Vi håller på undersöka vad som behövs bytas och köpas in för fixa så mycket som möjligt med de pengar vi har till förfogande.

Med rätten att felstava och särskriva.
// Fall, 2005-03-03



Men jag har inte hört något om statsen än vad är det som har hänt egentligen varför funkar de inte????
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:33 pm    Post subject: Re: Maffia-Nytt 1/05 Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Med rätten att felstava och särskriva.
// Fall, 2005-03-03
tjaa... du är borttaget ur mitt "hitta särskrivningsfilter" så jag ser inte så mycket sånt längre. Denna text var exceptionellt (som är felstavat?) bra forumulerad och skriven så jag hade inga problem att hålla kontollen i läsningen.

Guldstjärna till Fall

Ännu en guldstjärna för att i varje fall jag fått lite information om maffias ställning då jag läst oroande poster i GD om att maffia förfaller. Jag är inte direkt aktiv medlem längre, mest beroende på att jag lirar EVE, kör godståg och sover mer än jag "hinner" spendera här. Dessutom är min internetuppkoppling undermålig och min dator borde inte palla spela CS:S i någon större utsträckning.

Kultur admin? ajaj, då man man inte svära i hans närhet heller - uuuh! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:52 pm    Post subject: Re: Maffia-Nytt 1/05 Reply with quote

Fenan wrote:
bra forumulerad och skriven så jag hade inga problem att hålla kontollen i läsningen.

Kan inte ta åt hela äran.
Q/A delen är skriven huvudsakligen av Tidey och översatt av Grieves.
Och korrektur läsning har Fren ställt upp med.
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:54 pm    Post subject: Re: Maffia-Nytt 1/05 Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Fenan wrote:
bra forumulerad och skriven så jag hade inga problem att hålla kontollen i läsningen.

Kan inte ta åt hela äran.
Q/A delen är skriven huvudsakligen av Tidey och översatt av Grieves.
Och korrektur läsning har Fren ställt upp med.
ajfan, jag trodde du blivit bättre Wink Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message
MrWalker



Joined: 13 Feb 2003
Posts: 210
Location: Oskarshamn

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Mr Walker wrote:
Har SM alla sina server burkar på en plats, och skulle det vara intressant med lina från annan ort?

Nepp, vi har dem på olika platser, men en burk hanterar ofta flera cs-servrar. Det är alltid intressant med nya bra linor Smile


hur långt tidperspektiv behövs för att en serverplats ska vara intressant?

_________________
"Du kan inte lära en dum hund att sitta"
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 23:57 pm    Post subject: Reply with quote

Mr Walker wrote:
magnus wrote:
Mr Walker wrote:
Har SM alla sina server burkar på en plats, och skulle det vara intressant med lina från annan ort?

Nepp, vi har dem på olika platser, men en burk hanterar ofta flera cs-servrar. Det är alltid intressant med nya bra linor Smile


hur långt tidperspektiv behövs för att en serverplats ska vara intressant?
Bättre att samtala via pm
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Mar 13, 2005 11:51 am    Post subject: Reply with quote

Hej. Nu har jag en liten undran. Vet ni hur ni kommer att göra med antifusk när allt detta träder ikraft? Smile
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

Q: När skall mapcycle bytas?
A: Vi har hållt på diskutera ett par olika idéer till hur användarna skall kunna påverka denna igenom röstning. Dock vill vi även ha serverar som endast innehåller standard maps.

Inte bara mapsen utan när fixar ni servrarna, en ny roundtime, bort med C-D? vem vet, när ska ni ta tummen ur och göra något nytt..

Okej, ungefär när kommer vi få rösta osv. och när kommer ni göra någon förändring eller har ni helt glömt bort att det ska hända något eller ska det få bli som det är? Det händer innan sommaren? Juni-Juli?

--
Hur funkar det i admin delen av forumet, när pratade ni sist med varandra eller aldrig någon som gör något?
Ring runt till alla adminsen och säg att dem ska svara på en tråd i admin delen, eller något sådant, eller varför diskuterar ni inget? Om ni har pratats vid redan, vad kom ni fram till?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 17:24 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:

Inte bara mapsen utan när fixar ni servrarna, en ny roundtime, bort med C-D? vem vet, när ska ni ta tummen ur och göra något nytt..

Så sent som möjigt, även om tid finnes så höppes vi att ingenting händer...

reboot wrote:

Okej, ungefär när kommer vi få rösta osv. och när kommer ni göra någon förändring eller har ni helt glömt bort att det ska hända något eller ska det få bli som det är? Det händer innan sommaren? Juni-Juli?

--
Hur funkar det i admin delen av forumet, när pratade ni sist med varandra eller aldrig någon som gör något?
Ring runt till alla adminsen och säg att dem ska svara på en tråd i admin delen, eller något sådant, eller varför diskuterar ni inget? Om ni har pratats vid redan, vad kom ni fram till?

Senaste mötet mellan admins var för 4dagar sen, som skedde på IRC. Mötet innan dess var väl kanske 14dagar innan det. Där imellan skrivs det lite på admin-forumet.

Ni kommer förhoppningsvis få rösta inom kort. Innan dess har vi småsaker som måste gå igenom bara. Samt att det finns saker vi tycker är viktigare än en mapcycle på en server som det läggs mer tid på.
Men som sagt förhoppningsvis inom kort.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

Det låter perfekt upp emot bra, tack.

MvH reboot
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 17:39 pm    Post subject: Reply with quote

Byta cykeln nu igen? De ändrade ju nyss och tog bort bahrain och deep6 som många tjatade om. Cykeln blev görbra imo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Mar 24, 2005 17:46 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Byta cykeln nu igen? De ändrade ju nyss och tog bort bahrain och deep6 som många tjatade om. Cykeln blev görbra imo.


Dont you worry, vi skall förmodligen bara köra detta på 1 server ibörjan när vi kör igång.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies