HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Moralfråga
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Visst är det relativa begrepp! Vad definerar en handling som egoistisk eller altruistisk?

Men det är ett intressant ämne och något även jag fört otaliga koversationer om. Personligen tror jag dock inte att Nietzsche hårddrar begreppen. På något plan tror jag varje individs handlingar (alla av dem) är egoistiska. Men det innebär inte nödvändigtvis att varje individ är vad man idag anser en egoist vara. Ordets innebörd har ändrats med tiden och har numera en synnerligen ond klang. Men att varje handling på något plan har en egennyttig grund ser inte jag som något förfärligt. Tvärtom, alla levande varelsers handlingar ser till det egna jagets intressen.

Om vi skulle föra diskussionen över mot begreppet moral (vilket jag tror JustinSane ville). Om man tar dig som exempel (om det går bra?) så tycker ju du att "utopi-handlingen" är moraliskt förkastlig, men piratkopiering mer försvarbart? Kanske inte helt moraliskt försvarbart, men ändå något din moral tillåter dig att göra?

Själv så säger mig min moral att handling nummer ett är mer moraliskt försvarbar än handling nummer två. Men min "moralkänsla" (om vi nu skall kalla det så) tillåter mig att utföra båda handlingar.

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 13:52 pm    Post subject: Reply with quote

Som sagt, jag ser det inte som egoism att man gör saker för den individuella egennyttan, men oftast så är kanske inte egennyttan det primära i en persons handling. Tycker att det är uppsåtet i handlingen som gör om den skall anses vara egoistisk eller inte. Tror inte att en individ som offrar livet för en annan nödvändigtvis tänker på sitt eget välbefinnande i just den sekund som beslutet måste fattas.

Tycker det hela är en tolkningsfråga som varje enskild individ får ta ställning till, jag förstår ditt å Nietzches tankesätt, men personligen så är det inte så jag väljer att se det hela. Jag ser det inte som egoism att folk väljer att skänka pengar, även om det kanske bidrar till att de själva mår bättre av det, så är det inte det som driver dem till att skänka pengar (Inte det som driver mig att skänka pengar iallafall). Som jag sa tidigare så ser jag inte det som att folk gör saker för sitt eget välbefinnande alltid, däremot tror jag att människor väljer att göra saker som inte skadar dem själva.
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:01 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Som sagt, jag ser det inte som egoism att man gör saker för den individuella egennyttan, men oftast så är kanske inte egennyttan det primära i en persons handling. Tycker att det är uppsåtet i handlingen som gör om den skall anses vara egoistisk eller inte. Tror inte att en individ som offrar livet för en annan nödvändigtvis tänker på sitt eget välbefinnande i just den sekund som beslutet måste fattas.

Tycker det hela är en tolkningsfråga som varje enskild individ får ta ställning till, jag förstår ditt å Nietzches tankesätt, men personligen så är det inte så jag väljer att se det hela. Jag ser det inte som egoism att folk väljer att skänka pengar, även om det kanske bidrar till att de själva mår bättre av det, så är det inte det som driver dem till att skänka pengar (Inte det som driver mig att skänka pengar iallafall). Som jag sa tidigare så ser jag inte det som att folk gör saker för sitt eget välbefinnande alltid, däremot tror jag att människor väljer att göra saker som inte skadar dem själva.


Det beror väl helt på hur ditt psyke är uppbyggd. Din moral byggs upp tidigt i din barndom, redan under "den anala fasen" börjar din så kallade "uppfostran". Din uppfostran och dina handlingar i ett tidigt skede av ditt liv, påverkar din moral senare i livet.

Det varierar från person till person hur var och en reagerar, då en moralisk fråga ligger helt i en persons moral (No shit), och eftersom alla människor har olika uppfattningar angående moral, finns det inget rätt eller fel.

Folk som skulle sagt "Ja, jag tar pengarna utan att tveka", är INTE psykiskt störda, eller på något sätt mentalt instabila. Det är bara det att dom har en annorlunda moralitetsuppfattning, som "Nej"arna inte kan realisera, därav den livliga diskussionen.

Jag skulle tagit pengarna, utan att tveka. Vad jag sedan hade gjort med pengarna vet ni inte, och kan således inte döma mig som person på grund av den handlingen.

Det finns konflikträdda människor, trångsynta människor, och det finns människor som dömer folk fruktansvärt enkelt. Det finns människor som är godhjärtade, det finns människor som är vidsynta, och det finns folk som kan diskutera livligt, men på en analytisk korrekt nivå.

Point: Alla är olika.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

In Love, jag tror inte någon hoppat på någon för att de tar pengarna, jag blev upprörd för att jag blev kallad hycklare när jag helt ärligt säger att jag inte hade begått ett bergssäkert rån.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Fren wrote:

Tråden handlar fortfarande inte om ett rån.
Tråden handlar fortfarande inte om fysiska skador.
Tråden handlar fortfarande inte om psykiska skador.
Tråden handlar fortfarande inte om att folk får skulden för det som hänt.
Tråden handlar fortfarande om att INGEN nånsin kommer få reda på att pengarna är borta, eller att just DU har tagit dem.


Quote:
Om ni fick chansen att göra ett bankrån där ni varken skulle åka dit eller komma till skada, ingen annan människa heller. Alltså 100% säkerhet att gå fri med säg 5 miljoner, skulle ni gjort det isf?


Alltså, det handlar om ett bankrån där någon skulle sakna pengarna.
Självklart skulle jag inte göra det. Å självklart tycker jag inte att det kan liknas vid att kopiera upphovsrättskyddat material. (även om jag inte kan rättfärdiga de senare så känns det som ett sjysstare brott).
Jag jag är medveten om att det först handlade om ett rån. Men jag ändrade det helt enkelt till stöld eftersom vid ett rån tvingar man till sig nåt av nån annan. DVS minst en annan person blir direkt utsatt för det, och jag kan absolut inte tänka mig att denne någon inte upplever det som traumatiskt = minst en person tar skada av det.

Handlar om ett rån hade jag ALDRIG gjort det.
Handlar det om en stöld hade jag lätt gjort det. (förutsatt som sagt att varken jag eller nån annan skadas eller råkar i trubbel)




Att kunna begå ett brott men inte ett annat är som sagt lite hykleri, men absolut inte till den grad att man ska känna sig dum för det.
ALLA människor (well... 99,99% iaf) har begått eller kommer begå brott enligt Svea rikes lag.
Man behöver inte bli stämplad som hyklare för det.

Sen medger jag tillslut (Razz) att jämförelsen mellan de 5 miljonerna och piratkopierad musik är vansinnigt tunn.
Det finns grova brott och det finns ringa brott.

But still... detta är det enda grova brottet jag skulle kunna tänka mig begå (förutom mord på den/de som skadar min familj).

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tolkar det där med att ingen skulle komma till skada, att det även inkluderar ekonomisk skada, så. Det som frågan säger är helt enkelt, skulle du kunna tänka dig att få 5 miljoner kronor, på ett olagligt sätt (råna en bank), ifall det var 100% att du aldrig skulle åka fast på det.

Jag svarar, klart som fan! Jag tackar inte nej till 5 miljoner som jag får på ett riskfritt sätt utan att folk tar skada av det på något sätt.

Själva rånet hade varit som en bonus, en sjuhelvetes andrenalinkick. Jag gör ett till försök att översätta frågan till något liknande. "Skulle du kunna tänka dig att hoppa fallskärm, över en förbjuden anläggning, vilket vanligtvis hade resulterat i 5 års fängelse, utan någon risk för skada eller annat, och sedan få 5 miljoner".

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:54 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag tolkar det där med att ingen skulle komma till skada, att det även inkluderar ekonomisk skada, så. Det som frågan säger är helt enkelt, skulle du kunna tänka dig att få 5 miljoner kronor, på ett olagligt sätt (råna en bank), ifall det var 100% att du aldrig skulle åka fast på det.

Jag svarar, klart som fan! Jag tackar inte nej till 5 miljoner som jag får på ett riskfritt sätt utan att folk tar skada av det på något sätt.

Själva rånet hade varit som en bonus, en sjuhelvetes andrenalinkick. Jag gör ett till försök att översätta frågan till något liknande. "Skulle du kunna tänka dig att hoppa fallskärm, över en förbjuden anläggning, vilket vanligtvis hade resulterat i 5 års fängelse, utan någon risk för skada eller annat, och sedan få 5 miljoner".


Men det är ju fortfarande att bryta mot svensk lag.
Men jo det är sant det du säger...

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:56 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. &Balzamon wrote:
magnus wrote:
Jag tolkar det där med att ingen skulle komma till skada, att det även inkluderar ekonomisk skada, så. Det som frågan säger är helt enkelt, skulle du kunna tänka dig att få 5 miljoner kronor, på ett olagligt sätt (råna en bank), ifall det var 100% att du aldrig skulle åka fast på det.

Jag svarar, klart som fan! Jag tackar inte nej till 5 miljoner som jag får på ett riskfritt sätt utan att folk tar skada av det på något sätt.

Själva rånet hade varit som en bonus, en sjuhelvetes andrenalinkick. Jag gör ett till försök att översätta frågan till något liknande. "Skulle du kunna tänka dig att hoppa fallskärm, över en förbjuden anläggning, vilket vanligtvis hade resulterat i 5 års fängelse, utan någon risk för skada eller annat, och sedan få 5 miljoner".

Men det är ju fortfarande att bryta mot svensk lag.
Men jo det är sant det du säger...

Det är att bryta mot lagen vid ett tillfälle, utan att någon kommer till skada, och sedan få 5 miljoner kronor. Det är ju inte typ som att all ens moral kommer förfalla efter detta, eller att alla människor får göra det. Så, helt klart säger jag ja Smile

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
TheMighty. &Balzamon wrote:
magnus wrote:
Jag tolkar det där med att ingen skulle komma till skada, att det även inkluderar ekonomisk skada, så. Det som frågan säger är helt enkelt, skulle du kunna tänka dig att få 5 miljoner kronor, på ett olagligt sätt (råna en bank), ifall det var 100% att du aldrig skulle åka fast på det.

Jag svarar, klart som fan! Jag tackar inte nej till 5 miljoner som jag får på ett riskfritt sätt utan att folk tar skada av det på något sätt.

Själva rånet hade varit som en bonus, en sjuhelvetes andrenalinkick. Jag gör ett till försök att översätta frågan till något liknande. "Skulle du kunna tänka dig att hoppa fallskärm, över en förbjuden anläggning, vilket vanligtvis hade resulterat i 5 års fängelse, utan någon risk för skada eller annat, och sedan få 5 miljoner".

Men det är ju fortfarande att bryta mot svensk lag.
Men jo det är sant det du säger...

Det är att bryta mot lagen vid ett tillfälle, utan att någon kommer till skada, och sedan få 5 miljoner kronor. Det är ju inte typ som att all ens moral kommer förfalla efter detta, eller att alla människor får göra det. Så, helt klart säger jag ja Smile


Ja asså jag håller med dig, jag skulle snabbt som attans ta pengarna och spendera, spendera. Men jag ville bara förtydliga lite Wink .

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Som sagt, jag ser det inte som egoism att man gör saker för den individuella egennyttan

Det är just det som är själva definitionen för egoism, eller var åtminstone på Nietzsche's tid. Numera har som sagt begreppet ändrat form och blivit till något fult och synnerligen ont.

Makrillo wrote:

Tycker det hela är en tolkningsfråga som varje enskild individ får ta ställning till, jag förstår ditt å Nietzches tankesätt, men personligen så är det inte så jag väljer att se det hela. Jag ser det inte som egoism att folk väljer att skänka pengar, även om det kanske bidrar till att de själva mår bättre av det, så är det inte det som driver dem till att skänka pengar (Inte det som driver mig att skänka pengar iallafall). Som jag sa tidigare så ser jag inte det som att folk gör saker för sitt eget välbefinnande alltid, däremot tror jag att människor väljer att göra saker som inte skadar dem själva.


Jag förstår hur du ser det också och respekterar självklart ditt synsett. Visst är det en tolkningsfråga. Det är ALLT i livet. Oavsett om det rör sig om tro eller forskning. Till och med logik, "logik är en systematisk metod att komma fram till en felaktig slutsats med övertygelse".

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 21:17 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
In Love, jag tror inte någon hoppat på någon för att de tar pengarna, jag blev upprörd för att jag blev kallad hycklare när jag helt ärligt säger att jag inte hade begått ett bergssäkert rån.


Ingen har hoppat på någon, och det var inte det jag sa.

Jag sa bara anledningen till den livliga diskussionen, eftersom jag satt och analyserade situationen på ett psykoanalytiskt sätt. Smile

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 22:30 pm    Post subject: Reply with quote

Rickard wrote:
Vad skall vi då med upphovsrätt till? Eller patentlag? Om någon skapar något och patenterar detta så kan ju lika gärna jag börja massproducera detta, han har ju fortfarande kvar sin prototyp?Och att någon faktiskt lagt ner tid, pengar och sin skäl i att skapa detta verk är ingenting du vill kännas vid?


Rickard wrote:
Då vill jag att du svarar ÄRLIGT (och jag skall inte tro att du ljuger) på hur mycket du köpt procentuellt sett av det du laddat ner?


Rickard wrote:
Om alla tänkte så om alla upphovsrättsskyddade verk var skulle vi då stå idag? Hur gör vi när alla företag gått i konkurs?

Jag tror det här var de bästa argumenten jag sett när det gäller varför man inte ska piratkopiera. jag jobbar själv med att utveckla programvara och om folk inte betalar för den så förlorar jag jobbet, så enkelt är det. Om folk säger att de skulle betala för den om det var bra, så antar jag att de inte tycker att de är bra när de använder det utan att betala. Varför använder folk saker de inte tycker är bra?

Argumentet gäller ännu mer film. Man ser normalt sett en film en gång. Hyr filmen om ni inte är säkra på att den är tillräckligt bra att köpa. Att hyra en film för 20-50 kronor har ni väl råd med?

Rickard, är det ok om jag använder dina argument i diskussioner med andra. Jag tyckte de träffade de viktiga punkterna väldigt bra.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 1:31 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Rickard, är det ok om jag använder dina argument i diskussioner med andra. Jag tyckte de träffade de viktiga punkterna väldigt bra.


Jovisst, det är klart att det är ok. Smile

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 1:32 am    Post subject: Reply with quote

En moralfråga eftersom det talats lite om nedladdning av olika material från nätet. På Telias hemsida står detta om deras 24 Mbit-abonnemang:
Quote:
Bredare än brett, snabbare än snabbt. Med Telia Bredband 24 Mbit kan du ladda hem musik och filmer snabbare än någonsin! Det här är abonnemanget för dig som vill utnyttja maximal tillgänglig bandbredd som adsl-tekniken tillåter.

Observera ladda hem musik och filmer. Är det moraliskt riktigt när man vet att majoriteten av dessa filmer och musiken ligger i gråzonen idag och kommer ligga på den olagliga sidan när nya lagen träder i kraft?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 9:08 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
En moralfråga eftersom det talats lite om nedladdning av olika material från nätet. På Telias hemsida står detta om deras 24 Mbit-abonnemang:
Quote:
Bredare än brett, snabbare än snabbt. Med Telia Bredband 24 Mbit kan du ladda hem musik och filmer snabbare än någonsin! Det här är abonnemanget för dig som vill utnyttja maximal tillgänglig bandbredd som adsl-tekniken tillåter.

Observera ladda hem musik och filmer. Är det moraliskt riktigt när man vet att majoriteten av dessa filmer och musiken ligger i gråzonen idag och kommer ligga på den olagliga sidan när nya lagen träder i kraft?
Det är ett fult säljknep.
Man tolkar det direkt till olovligheter, medans Telia kan förneka totalt och peka på de lagliga filerna, även om de bara lurar sig själva.
Jag tycker det itne är direkt omoraliskt, men de borde LÄTT själgt in en rad med "Tänk på att olovlig spridning av upphovsrättsskyddat material är olagligt".
Funderar på om Telia själva inte kan få sota för det när de stänger nåns uppkoppling och denne hänvisar reklamen "Men det står ju att...", "Jag trodde det var ok iom att...".
Om man tittar med sitt ignorerande öga kan reklamen ses som en uppmaning.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 11:54 am    Post subject: Reply with quote

skulle ha gjort det lätt
_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

Utan att ens tveka, utan att ens tänka tanken nej, skulle jag ha gjort det. och sen försvunnit bort Wink
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Fairlane wrote:
En moralfråga eftersom det talats lite om nedladdning av olika material från nätet. På Telias hemsida står detta om deras 24 Mbit-abonnemang:
Quote:
Bredare än brett, snabbare än snabbt. Med Telia Bredband 24 Mbit kan du ladda hem musik och filmer snabbare än någonsin! Det här är abonnemanget för dig som vill utnyttja maximal tillgänglig bandbredd som adsl-tekniken tillåter.

Observera ladda hem musik och filmer. Är det moraliskt riktigt när man vet att majoriteten av dessa filmer och musiken ligger i gråzonen idag och kommer ligga på den olagliga sidan när nya lagen träder i kraft?
Det är ett fult säljknep.
Man tolkar det direkt till olovligheter, medans Telia kan förneka totalt och peka på de lagliga filerna, även om de bara lurar sig själva.
Jag tycker det itne är direkt omoraliskt, men de borde LÄTT själgt in en rad med "Tänk på att olovlig spridning av upphovsrättsskyddat material är olagligt".
Funderar på om Telia själva inte kan få sota för det när de stänger nåns uppkoppling och denne hänvisar reklamen "Men det står ju att...", "Jag trodde det var ok iom att...".
Om man tittar med sitt ignorerande öga kan reklamen ses som en uppmaning.

Användaravtalen styr vad som är tillåtet och inte tillåtet, så lagligt finns det ingen risk att skriva så i en reklam för abonnemanget. Jag tycker att det är en helt okej reklam. Det är inte okej att folk bryter mot lagen med sina abonnemang, men i praktiken så ger Telia blanka fan i vad du gör med ditt abonnemang, sålänge det inte stör andra användare. Telia är helt emot att spionera på sina användare och lämnar aldrig ut information till piratbyrån och andra. En eventuell diskussion tas privat mellan Telia och kunden. Vad som kommer ske med denna policy efter lagändringen, vet jag inte. Jag kan tänka mig att man kommer försöka fortsätta ha det som det är. Reklamen ovan speglar lite den inställningen som Telia har.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 2:06 am    Post subject: Reply with quote

go telia go Very Happy jag vill ladda hem

artister borde uppträda mer live. Då överlever dom som är bra musiker. Ifall man bara köper deras skivor som är hitlåtar då kommer den "riktiga" musiken försvinna. Gratis musik till alla! Fler uppträdanden!
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 2:28 am    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
go telia go Very Happy jag vill ladda hem

artister borde uppträda mer live. Då överlever dom som är bra musiker. Ifall man bara köper deras skivor som är hitlåtar då kommer den "riktiga" musiken försvinna. Gratis musik till alla! Fler uppträdanden!



Matte de musiker som inte spelar intrumental musik då? Eller de som är dåliga live? Shit p fritt...

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies