HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ta bort Cheating Death
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  

Ska CD tas bort
Ja
57%
 57%  [ 40 ]
Nej
42%
 42%  [ 29 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 69

Author Message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Wed Feb 23, 2005 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Är det bara jag som minns att man kan ha CD Optional?

Glöm inte att vi kommer få in fler serversurfare; dvs sånna som bara hittar en schysst server med pra ping, map och många spelare.
Dessa har ingen aning om våra regler (även om de generella tsayy:as ut lite då och då) så server logen kommer fyllas med "vorda sproket"...


Finns ett program eller nåt som gör så att när man skriver något dåligt så kommer det inte upp utan det kommer upp någon annan text, typ: skriver man "fan" så kommer det upp "oops, det där bode jag inte sagt"
Har för mig att man kan med det programmet styra upp och lägga in mängder av otilåtna ord, det hade funkat...

Nej, till CD valde jag.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 2:24 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]kassius wrote:
Finns ett program eller nåt som gör så att när man skriver något dåligt så kommer det inte upp utan det kommer upp någon annan text, typ: skriver man "fan" så kommer det upp "oops, det där bode jag inte sagt"
Har för mig att man kan med det programmet styra upp och lägga in mängder av otilåtna ord, det hade funkat...

sen är det ju en massa ord som har lite olika innebörd i olika sammanhang...
hora, till exempel (på 1.6-servrarna då), är det ett dumt ord, eller var det bara
nan som forklarade att de inte kunde höra?

_________________

http://www.leasticoulddo.com/
http://www.questionablecontent.net/
http://www.frozenreality.co.uk/comic/bunny/
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 7:21 am    Post subject: Re: Ta bort Cheating Death Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Eftersom merparten av servarna står helt tomma så föreslår jag att CD ska tas bort helt. De KOMMER att fyllas upp eftersom folk som inte orkar ladda ner el slå på CD kommer att kunna hoppa in. Som det är nu är det riktigt tråkigt med bara en server med folk på och jag är övertygad om att CD är orsaken. Sök lite på andra servers och sortera efter spelare. De utan CD är proppfulla som det ska va.
Just nu 15/16 på en server 6/15 på en och fyra tomma. Detta är inte särkilt kul och jag vet att många håller med mig. Det finns lika mycket fusk som knäcker CD som knäcker VAC så det argumentet faller rätt platt.
Fuskarna som kommer tas om hand medelst demo och postning i Cheaters/lamers eventuellt ut i #Sm och ropa på admins.


1. Störst orsak till server står tomma är INTE pga C-D utan att vi har bara princip 2 serverar som fungera tillfredsställande. Vi jobbar på försöka lösa det men innan dess är de inte någon idee o spekulera allt förmycket.

2. Ditt argument om C-D vs VAC acceptera jag inte för valve uppdatera vac max 1 gång per kvartal, även VAC bannar bara kända fusk.

3. Bristande aktiva admins pga dels wow är ett problem som självklart säger att de skulle bli värre om de kommer fler fuskare.

4. Som det är nu har vi inga servers som skulle kunna köra VAC tillfredställande.
(Följande servers kan INTE köra vac: cs1, cs2, cs3, cs4)
cs5 skall klara av vac men pga linan inte är löst så vill folk ej spela där.(Skulle inte klara av att massa folk kommer in)
cs6 är offline, maskinen hämtade vi tisdags för felsöka. Maskinen vill ej gå upp efter strömavbrott.
cs7 är online med special mod. Orsaken till tomhet där verkar vara intresset har sjunkit för detta.

Kort och gott är cs5 den enda som klara av att köra vac men pga linan inte klara av en fullsatt server så ser jag ingen orsak att ta bort det så den maxas, för då lämnar folk direkt igen för vem vill spela med 500-1000 i ping.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Prova C-D optional då Smile bara för en vecka eller så för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det är iaf lika lätt att fuska i VAC som i C-D. När man kör VAC så slipper man ju alla som nånsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju är bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 11:26 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Prova C-D optional då Smile bara för en vecka eller så för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det är iaf lika lätt att fuska i VAC som i C-D. När man kör VAC så slipper man ju alla som nånsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju är bra.


Att köra optional kan vara en ide för ett kort tag, om alla kör med CD och olle smurf tittar in och tycker om servern men käner sig utanför då han inte har CD Så kanske han kan ändra sig och tanka hem det och när fall stänger ner optional så kanske olle smurf stanar kvar hos maffia.

Tja en liten tanke på möjligt senario.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Prova C-D optional då Smile bara för en vecka eller så för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det är iaf lika lätt att fuska i VAC som i C-D. När man kör VAC så slipper man ju alla som nånsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju är bra.

Som sagt jag håller inte med dig angående fusk.
Om man bortser fusk stopp så är vac dessutom praktiskt värdelöst.(Allså cpu, minne etc)
Angående slipper de som blivit tagna.. nja man blir bannad typ 1 år.
Man hade hårda straff förut men har minskat det pga klagomål.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Feb 24, 2005 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
[KACFM]Volvo 240 wrote:
Prova C-D optional då Smile bara för en vecka eller så för att se om det kommer mycket nytt blod.
Det är iaf lika lätt att fuska i VAC som i C-D. När man kör VAC så slipper man ju alla som nånsin blitt tagna för fusk av VAC vilket ju är bra.

Som sagt jag håller inte med dig angående fusk.
Om man bortser fusk stopp så är vac dessutom praktiskt värdelöst.(Allså cpu, minne etc)
Angående slipper de som blivit tagna.. nja man blir bannad typ 1 år.
Man hade hårda straff förut men har minskat det pga klagomål.
Jag blev bannad 5 år Very Happy
Tror iofs att mitt konto är unbannat nu eftersom jag kan spela med det på en annan server med VAC. Detta är dessutom inte alls bra.

Sen kan jag med en gång totaldementera att lika många fusk slipper igenom CD som vac. det är sååååå mycket fel.
CD uppdaterades förra veckan. Varför tror du de uppdaterar ett anticheat? jo för att täcka de då senaste fusken...
VAC har mig veterligen inte uppdaterats på över en månad. Det har kommit ganska många nya fusk sen dess.

Fakta är att CD ÄR bättre på att stoppa fusk än VAC.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 28, 2005 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker absolut att maffia ska ha kvar CD. Som Fren sa så stoppar det fusk bättre än VAC. Plus att det utgör en MYCKET viktig sak. Det håller jobbiga strö-spelare borta från maffia. Har man CD så visar man att man faktiskt ansträngt sig (i typ 30 sekunder men ändå vafan Very Happy) för att lira på just maffia. Finns inte många av dessa "strö-spelare" som är villiga att ladda ned och installera CD bara för att spela på en server en gång. Så "dont ever change maffia!"...åt mindstånde inte vad gäller CD Razz Very Happy
_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 28, 2005 22:56 pm    Post subject: Reply with quote

Det är inte ofta man finner nytt folk på servrarna, forumet etc. Mycket av detta beror nog dessvärre på CD. Varje dag är det nästan alltid samma personer som skriver på forumet, skriver i #sm etc. och därför får man heller inte träffa på några nya ansikten. Visst, vac skyddar inte lika bra som CD, men CD stoppar både fuskare, mindre trevligt folk och mycket trevligt folk att finna servrarna. Just nu känns det som om Maffia står still. De förändringar (som jag lagt märkte till) är WoW-sektionen som verkar gå utmärkt. Kanske är detta en anledning till att mer och mer folk bytt över till några andra servrar? Själv spelar jag inte speciellt mycket public men har jag möjlighet gör jag det på Maffias servrar, med eller utan CD.

Vad händer om Maffia inaktiverar Cheating Death? Kommer gamla "rävar" spela mindre ofta? Kommer mer folk visa sina ansikten?

Vad händer om Maffia använder CD Optional? Själv tycker jag det är trist att se någon spelandes med nicket "[NO-CD]Swegamers | Polisen" eller liknande. Kanske lägger jag inte märke till personen lika mycket,... Däremto hade man fått möjligheten att träffa på nya människor och tycker de om Maffia kan de ju utan problem slösa 20 sekunder på att ladda ner CD. Detta vore enligt mig det bästa alternativet.

Vad händer om Maffia inte förändrar någonting? Kommer fler spelare byta över till andra servrar? Kommer spelare fortfarande ha krångel med sitt CD (code 20 eller vad allt heter)? Eller finns det någon annan lösning att locka mer spelare till servrarna?

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

Har spelat ungefär varje dag i en vecka nu och jag har nog lirat med ungefär samma personer varje dag.. nästintill. Det känns som om det är lite drygt 20-30 pers som lirar på maffia. Thats it. Somethings gotta change
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 18:06 pm    Post subject: Reply with quote

Det blir helt enkelt till att väga upp för- och nackdelar.
Många spelare
Nya spelare

Mer fuskare/tk:are/bug abuse/osv
Mer fula ord

I teprin skulle det funka utan CD, men då krävs det att:
1. Vi har fler spelande admins
2. Var och en av er hjälper oss att haffa cheaters (men att inte dubbelanmäla på forumet)
3. Vi blir mer toleranta mot att nån tex säger "kuk" när han dör
4. Ni inte svarar "språket" när han säger det, utan nåt mer diplomatiskt typ "Var snäll och..."
5. Alla hjälps åt att utföra uppdragen och köra lite taktiskt spel.
6. Ni inte skäller ut nån som inte utför dessa uppdrag, utan förklarar för honom att "vi försöker hålla oss till uppdragen"
7. Att ni slutar se allt i svart-vitt

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 19:34 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
Har spelat ungefär varje dag i en vecka nu och jag har nog lirat med ungefär samma personer varje dag.. nästintill. Det känns som om det är lite drygt 20-30 pers som lirar på maffia. Thats it. Somethings gotta change

Sad but true.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

Kort undran: Finns det något i reglerna som säger att man måste följa uppdrag?
Skulle vara användbart om det gjorde det så man kan tala om det för folk som inte sköter sig och inte vill lyssna.
Jag har för mig det står något om att "stick to task*" är prioritet nr 1, men det blir lite luddigt när bomben (t.ex.) väl är plantad och alla fraghuntar istället för att vakta bomben.

*plant bomb, defuse bomb, rescue hostage, osv.

Man kan alltid köra med CD optional i någon vecka och se om det verkligen kommer nytt folk. Gör det det så kan man ju se att CD leder till mindre folk. Sen får man utvärdera om det är rätt "sorts" folk som kommit in också...
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Mar 01, 2005 21:02 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Kort undran: Finns det något i reglerna som säger att man måste följa uppdrag?
Skulle vara användbart om det gjorde det så man kan tala om det för folk som inte sköter sig och inte vill lyssna.
Jag har för mig det står något om att "stick to task*" är prioritet nr 1, men det blir lite luddigt när bomben (t.ex.) väl är plantad och alla fraghuntar istället för att vakta bomben.
Nej det finns ingen regel.
Vi kan inte förbjuda folk att jaga iväg efter fiender när bomben är plantad.
Men vi kan whina om det Very Happy

Det ÄR trots allt public, även om jag hatar att få svaret "men public..."
Så länge vi stammisar visar gott TP kommer fler och fler få reda på hur ballt det är att få in värsta taccsen public, något som inte händer ofta runt om i världen, och de kommer hänga på.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 1:32 am    Post subject: Reply with quote

Innan man gör något så kan man ju testa å se hur det nya systemet kommer att funka. Dvs att man måste vara reggad på sidan för att få spela.

Det kan ju iofs också innebära att servrar står tomma.

En grej i allafall. Adminsfrågan igen. Som fall skrev, många admins spelar inte cs alls numera. Och många spela WoW, och några stycken spelar 2 gånger per vecka.

Är det kanske inte dags att erbjuda adminrights till några utvalda stammisar som kan tänkas behärska sina rättigheter. Jag tror inte ens jag kan räkna på fingrarna hur många admins det är som inte spelar, men som har adminrights idag.
Och visst, vi har cd. Men fler aktiva admins skadar inte. Tror dels att stämningen blir bättre, och även mer "schysst" spel på servrarna.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 3:44 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Laggar gör det väl inte, problemet är att servrarna står TOMMMA, och det beror på att folk inte orkar ladda ner C-D
Dessutom syns inte maffia servarna för de som kryssat i att de vill ha ett "secure" anticheat.


Tar det bort folk som inte orkar köra igång CD så tar det väl även bort den mängden fuskare som inte orkar köra igång CD?
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 7:33 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Fakta är att CD ÄR bättre på att stoppa fusk än VAC.


Och tar även bort 1000x mer spelare än VAC som inte vill sätta på C-D.
Jag röstar lite för inställningen att man ska kunna spela med [No-CD].
Vi behöver inte köra Vac, vi kan köra att om man vill spela med C-D och besvisa sig själv att man inte fuskar (förhoppningsvis) köra med C-D.. eller välja att fuska. Kasta in någon mer admin som spelar oftare, det syns ganska tydligt när någon fuskar.

Att C-D stoppar mer än VAC tror jag dem flesta köper, men om det är värt att byta C-D mot möjligtvis fulla servrar vet jag inte om alla köper. Kör [No-CD] så tvingar vi dem som ser fusk misstänkta ut att sätta på C-D och komma tillbaka.

Någon sade att problemet med admins var att dem spelade WoW, det blir ju inte bättre ju längre vi väntar eftersom dem kanske tycker att CS public inte är värt att spela som det är nu.

Språket kan vi väl vara lika hårda på? På whiskyhörnan verkar det funka i alla fall, och där får man inte ens säga fan när man dör.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Bra förslag Omstart!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Wed Mar 23, 2005 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

tycker att ni borde fixa bac och leta upp admins som är villiga att kolla igenom några screens varje dag. Kanske är detta för krävande för servrarna, men vad vet jag Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Apr 05, 2005 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tror inte Gamers lämnar ifrån sig BAC.
Fragbite har nu också fixat ett egetutvecklat anticheat, som lägger upp skärmdumpar 2ggr i minuten under spelaren profil på hemsidan, där alla spelare kan kolla på allas screen och om något verkar vara otillåtet eller fel så rapporterar de dessa screens till oss poliser, som i sin tur får ta ställning.
Grejen är att vi är tvungna att ha konkreta bevis för att kunna stänga av en spelare, ty de är betalkunder.

Maffia, som är en mer publik community behöver ju inte ha konkreta bevis etc.(låter kånstigt, men vet ej hur jag skulle formulera det annorlunda)
Har man tillräckligt många spelane admins, som visar sig på servrarna, kan detta räcka ganska långt, tror jag. Men som sagt, det är aldrig fel med anticheat.
Då är ju frågan vilket som är bäst, och det kan jag inte uttala mig om.

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies