HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
New(ish) Maps added to cs3 and cs4
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
9 : de_bahrain
15 : de_bahrain

Den ska komma två gånger i cykeln? (inte mig emot såhär i början)

Kul förändring! Väntar spänt på x_motel och nakatomi! Very Happy


kan ni inte ta bort den helt o lägga till de_cbble istället ? Very Happy

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Viscera wrote:
Spelade deep6 igår o det var en hel hög som gnällde om votemap, vafan, byt till nån av de andra 4 maffia-servrarna om det inte passar


Tyvär är ju inte alla maffias fulla eller har spelare som spelar på dem, och om voten gick igenom var det väl bara bra, så den större mängden fick spela det dem ville.
votemap finns där för en anledning ja.
Men jag HATAR folk som spammar ut
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 4 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 3 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 1 kvar"

Det ser jag som whine whine whine whine whine whine!
ALLA CS-spelare (iaf de som kan skilja på dust2 och deep6) VET att det finns nåt som heter votemap. Vill man spela en annan bana så votar man. Man behöver inte påminna folk om det.

SLUTA UPPMANA FOLK ATT VOTA ANDRA BANOR! GHAAAAAARRRR Mad

btw, hur kan ni ens ha mage att gnälla om en bana som dyker upp en gång var fjärde timme (typ)!? när den kommer upp kan ni väl gå och läsa ett kapitel ur er favvisbok eller en serietidning, gör läxorna, kolla på ett avsnitt simpsons, fixa en macka och ät, skriv lite på forumet, surfa lite... Eller bättre upp: Spela den förbannade banan och lär er den lika bra som aztec.
Men GNÄLL INTE!

Jag minns när Dust2 var ny. Folk gnällde som fan å den för att den var för stor. För att den var tråkig osv osv. Nu är den topp3 av de mest populära kartorna. Varför? Jo, för att den var ny. Folk kunde inte alla haxxställen och andra småsaker. En karta blir rolig när man kan den fullt ut (om den inte är totalt obalanserad såklart).

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 23:03 pm    Post subject: Reply with quote

jag trodde de va förbjudet enligt reglerna att spamma votemap ? eller ? ingen blir ju straffad o de händer typ varje gång aztec ska upp eller nån annan bana som folk inte gillar.. ??

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 23:15 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty.Zwonka wrote:
jag trodde de va förbjudet enligt reglerna att spamma votemap ? eller ? ingen blir ju straffad o de händer typ varje gång aztec ska upp eller nån annan bana som folk inte gillar.. ??

tjoo !
Jo det är förbjudet, men det känns som om det inte är tillräckligt att banna för.
Om jag är inne säger jag alltid till de som spammar

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 23:41 pm    Post subject: Reply with quote

Kan vi inte ta bort de_dust2 och de_aztec från alla mapcykler? Smile *rör om i grytan*
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 10:32 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Kan vi inte ta bort de_dust2 och de_aztec från alla mapcykler? Smile *rör om i grytan*


jo det vore ju perfekt! eller hur? tror att alla skulle komma tillbaka till maffia då! dust2 och aztec är ju inte alls populära längre! så ta bort dessa 2 banor, och medans ni redan är på gång ta bort nuke, inferno också!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 11:25 am    Post subject: Reply with quote

oj, en sarkastisk kans!?
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Kan ni inte ta bort deep6 ur mapcyceln iallafall, tror inte jag sett någon som har nått positivt att säga om den. Lägg in någon annan flummig bana.. typ cs_church eller mansion istället. Smile (eller Estate... ) de är ju lika seriösa iallafall.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Kan ni inte ta bort deep6 ur mapcyceln iallafall, tror inte jag sett någon som har nått positivt att säga om den. Lägg in någon annan flummig bana.. typ cs_church eller mansion istället. Smile (eller Estate... ) de är ju lika seriösa iallafall.
depp6 är ju ascool! Very Happy Confused Jag är en av de som vill ha den kvar, och det finns fler kan jag garantera.
Det jag kan säga som är positivt om den är:
Den är en av de absolut snyggaste banor jag spelat
Den är skön med trånga utrymmen så man slipper få en sniper i ryggen var man än springer (hence aztec). Det ger dessutom mer utrymme för andra vapen än colt/AK/awp. som tex m3/tmp/mac10
Den är skönt balanserad när man vet hur den ska spelas. Man kan lätt springa om varandra och kniva folk i ryggen.
Den innehåller, mig veterligen, inga bugar.

Det negativa, förutom att den är just custom och ny för de flesta:
Den är stor. Svårt att hitta i början vilket många kan finna tröttsamt varpå de droppar.
De som gillar öppna fighter må inte gilla den (de som alltid står vid trapp, vid bron eller på yard-bomb-plats på aztec med en awp).
Det är svårt att ha riktig kontroll på sina fiender eftersom det finns så många vägar.

Det handlar inte om just deep6 utan om custom-banor. Det är nog skit samma för de som inte gillar custom maps om den heter de_deep6 eller cs_church...

Så länge vi inte har så många fungerande servers får vi baka in allas önskemål på de vi har. Detta inkluderar att de som inte vill spela samma banor om och om igen får dras med dust2 flera ggr/cycle och de som inte gillar customs får dras med deep6 och bahrain en eller två ggr/cycle.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
votemap finns där för en anledning ja.
Men jag HATAR folk som spammar ut
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 4 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 3 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 1 kvar"

Det ser jag som whine whine whine whine whine whine!


Det finns anledning till att folk skriver så, det är för att mapcyclen är kass. Tyvär kan man inte byta server heller eftersom den andra troligen är full, utgår från att folk endast spelar på 2 servrar som spelar samma map.
Går det inte att scripa så att det alltid efter 5 minuter kommer en Admin-Votemap fråga om Dust2 istället 1. Yes 2. No.. Votar mängden spelare yes är det väl bara bra.

Fren wrote:
Jag minns när Dust2 var ny. Folk gnällde som fan å den för att den var för stor.


Ojjj, när var den ny, trodde den fanns sedan Beta eller kom den i första hela verisionen? Har för mig jag spelade den till 1,3... 1,2 fanns ej?

Fren wrote:
SLUTA UPPMANA FOLK ATT VOTA ANDRA BANOR! GHAAAAAARRRR
2 r-60 servrar med r60-mapsen och inställningar.


Vilket datum är det beräknat att något skall hända? Innan sommaren eller efter?
Om ni nu inskaffade 2st Cutom-servrar enkelt, kan ni inte göra om den ena till R60 server (byta mapcycle till r60).

Zwonka wrote:
jag trodde de va förbjudet enligt reglerna att spamma votemap ?


Det är nog inte rätt tillfälle att köra den regeln eftersom spelarna inte har för mycket att välja mellan, quit eller spela prodigy.

Tussilago wrote:
Kan vi inte ta bort de_dust2 och de_aztec från alla mapcykler? *rör om i grytan*


Jag trodde vi kämpade för att locka hit spelare inte jaga iväg, efter alla resultat tror jag dust2 är den mest omtyckta/mest spelade banan.
"Kan vi inte ta bort alla custom maps som ingen spelar match på från alla mapcycler?"

Mackan wrote:
typ cs_church eller mansion istället.


En oldschool server, det hade varit asgrymt och spela lite natt lir på, då hade vi kunna ha sets lite på natten ibland Wink evnt. rockthevote system på alla servrar för att se om mängden verkligen vill spela dessa hela tiden.

------------------------------------------------

Vad är det som behövs för att byta mapcycle t.ex?
Kan en vanlig admin göra det från sin dator, ifall det är 2 R60 servrar ni ska ha, ifall en vanlig admin kan göra det kan jag sponsra med kommandona för att byta roundtime osv. om det är problemet...

Eller måste man gå in i server datorns cfg? Dvs. Knäppa på en skärm till den och installera grejjor?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 15:08 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Fren wrote:
votemap finns där för en anledning ja.
Men jag HATAR folk som spammar ut
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 5 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 4 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 3 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 2 kvar"
"votemap 3 dust2! bara 1 kvar"

Det ser jag som whine whine whine whine whine whine!


Det finns anledning till att folk skriver så, det är för att mapcyclen är kass. Tyvär kan man inte byta server heller eftersom den andra troligen är full, utgår från att folk endast spelar på 2 servrar som spelar samma map.
Går det inte att scripa så att det alltid efter 5 minuter kommer en Admin-Votemap fråga om Dust2 istället 1. Yes 2. No.. Votar mängden spelare yes är det väl bara bra.
Det finns ingen som helst anledning att spamma.
ALLA smo spelat CS mer än 6 månader VET att votemap-funktionen finns och alla vet hur man använder den.
Ok om man skriver "Votemap 5 Dust2" EN gång, men fler gånger är helt onödigt.
Är man smart väntar man med att skriva det till en ny runda börjar, så ser alla det.
Att spamma är inte tillåtet.

Det finns script som langar upp en vote när det är några minuter kvar av banan. Antingen ranom maps eller så kan spelarna själva nominera banor.
Jag har framförd etta till de övre adminsen så vi får se vad som händer.
När har jag ingen aning om.

reboot wrote:
Fren wrote:
Jag minns när Dust2 var ny. Folk gnällde som fan å den för att den var för stor.


Ojjj, när var den ny, trodde den fanns sedan Beta eller kom den i första hela verisionen? Har för mig jag spelade den till 1,3... 1,2 fanns ej?
d2 kom med 1.1 tror jag. eller var det 1.3? näe, 1.1 har jag för mig

reboot wrote:
Fren wrote:
SLUTA UPPMANA FOLK ATT VOTA ANDRA BANOR! GHAAAAAARRRR
2 r-60 servrar med r60-mapsen och inställningar.


Vilket datum är det beräknat att något skall hända? Innan sommaren eller efter?
Om ni nu inskaffade 2st Cutom-servrar enkelt, kan ni inte göra om den ena till R60 server (byta mapcycle till r60).
som sagt: vi vet inte när det händer, men det kommer hända.
du vet att vi redan kör en massa r60 maps va? d2, inf, nuke, aztec tex
en hel server med ALLA r60-maps och BARA r60-maps kommer förmodligen komma då allt kommer igång.

reboot wrote:
Tussilago wrote:
Kan vi inte ta bort de_dust2 och de_aztec från alla mapcykler? *rör om i grytan*


Jag trodde vi kämpade för att locka hit spelare inte jaga iväg, efter alla resultat tror jag dust2 är den mest omtyckta/mest spelade banan.
"Kan vi inte ta bort alla custom maps som ingen spelar match på från alla mapcycler?"
Självklart var det ett skämt från tussilago Wink
Vi KOMMER ha en server med custom maps. Där står det fast, men sen beror det på hur många servers vi får upp och när.
Som det är nu blandar vi så alla får en bit av kakan.
Ni som inte gillar customs får dessutom en större bit.

reboot wrote:
Mackan wrote:
typ cs_church eller mansion istället.


En oldschool server, det hade varit asgrymt och spela lite natt lir på, då hade vi kunna ha sets lite på natten ibland Wink evnt. rockthevote system på alla servrar för att se om mängden verkligen vill spela dessa hela tiden.
Lite mysko att du först säger att du inte vill ha custom maps, och sen vill du ha det...
Du kanske iofs var sarkastisk med understrukningen Rolling Eyes


reboot wrote:
Vad är det som behövs för att byta mapcycle t.ex?
Kan en vanlig admin göra det från sin dator, ifall det är 2 R60 servrar ni ska ha, ifall en vanlig admin kan göra det kan jag sponsra med kommandona för att byta roundtime osv. om det är problemet...

Eller måste man gå in i server datorns cfg? Dvs. Knäppa på en skärm till den och installera grejjor?
Att byta en permanent cykel och ändra roundtime osv är en rätt stor process.
Först ska såklart ni spelare vilja ha det.
Sen ska admins hålla med om det (men era ord är våra lagar Wink)
Sen ska Mortal, Fall och MadTrax vara med på det.
Sen ska nån med behörighet till servrarna lägga in banor och ändra kommandon.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 16:06 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Lite mysko att du först säger att du inte vill ha custom maps, och sen vill du ha det...
Du kanske iofs var sarkastisk med understrukningen


Nej, jag vill ha lite custom maps, dvs. om jag får det som jag vill, thunder och sådana gamla maps, estate.. att spela på ibland på nätterna kanske, man behöver ju inte blanda mapcyclen med custom maps, utan jag menar en server för sig som kör sådana banor.

Ah, jo.. Ser det minsann ibland att det körs Aztec, Inferno osv. Fast det tragiska där är att det kommer någon halvtimme/timme med custom maps emellan, och ofta är det bara 1-2 servrar som har spelare inne på, så ont om alternativ.

Bra att det är på gång i alla fall, även fast det verkar ta sin tid att komma igång Wink

Fren wrote:
Sen ska admins hålla med om det (men era ord är våra lagar )
Sen ska Mortal, Fall och MadTrax vara med på det.


Hehe sen när bytte ni lag i lagboken egentligen, "era ord är våra lagar" enligt alla votes som varit tycker jag sällan dem gått igenom.. jo Mortal Fall är ju den största tröskeln, risken är ju att dem t.ex gillar Prodigy, och då blir ju den mappen på dem flesta servrar även fast dem knappt spelar på Maffia själva.
Slå en signal och be dem bestämma något ikväll då, så det blir lite gjort.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 17:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gillar proddan Very Happy

Ni ska veta att vi behandlar era request-polls på adminforumet.

Det står saker i vägen farför det tar tid.

Som läget är nu kommer cykeln inte ändras drastiskt.

Och varken Mortal, Fall, eller MadTrax, eller nån annan admin, gör något drastiskt utan att informera först

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu Mar 03, 2005 17:59 pm    Post subject: Reply with quote

Som någon har sagt så är inte alla servrar friska än, således är det inte prioritet nr 1 för de ansvariga att fixa mapcykler. Nr 1 är att reda ut och få bra servrar.
Men som ni vet så är det personer som tar av egen tid och egna resurser för att ge oss dessa CS-servrar (och forum) och man kan inte kräva att de har tid att fixa allt på en gång.
Denna diskussionen kan tas med större chans om snara beslut då vi har friska servrar *gissar*.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Tissulago wrote:
Men som ni vet så är det personer som tar av egen tid och egna resurser för att ge oss dessa CS-servrar (och forum) och man kan inte kräva att de har tid att fixa allt på en gång.


Sant om sagt..fast något borde ju göras innan maffia tonar bort. Det jag vill säga med att byta en server snabbt kanske är ett bra val.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

Förslag: De servrar som kör med extrakryddade mapcycles - dra ner maptime till en kvart/tjugo minuter. Om det kommer upp en bana som man inte gillar så vill man iaf inte spela den en 25-30 minuter. Om man vet att pinan är kort så kanske man stannar kvar på servern iaf?

Eller så svarvar jag åt fel håll..

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Mar 04, 2005 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

Tror du är påväg åt fel håll. Folk tjatar ju om att vota på nästa i cyclen ibland även om det bara är runt 5 min kvar på nuvarande bana.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Mar 05, 2005 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Jag bytte väll map de första gångerna deep6 kom upp eftersom alla ylade som småbarn direkt. MEN 80% av samtliga hade aldrig lirat kartan förut och då tycker jag att man kan chilla med gnället. Man kan väll iaf prova nya saker innan man fördömmer allt. Känns trist när man vet att folk har jobbat för att fixa till nya maps sen duger inte det heller. Visst, 2 nya maps är inte så mycket. Visst, det kanske inte är era favoritmaps men det är en förändring, tycker man kan uppskatta det man får.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 20:30 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
Jag bytte väll map de första gångerna deep6 kom upp eftersom alla ylade som småbarn direkt. MEN 80% av samtliga hade aldrig lirat kartan förut och då tycker jag att man kan chilla med gnället. Man kan väll iaf prova nya saker innan man fördömmer allt. Känns trist när man vet att folk har jobbat för att fixa till nya maps sen duger inte det heller. Visst, 2 nya maps är inte så mycket. Visst, det kanske inte är era favoritmaps men det är en förändring, tycker man kan uppskatta det man får.

det är samma sak som med små små barn som börjar gnälla direkt när saker och ting inte passar istället för att utforska och lära... Deep6 är skitskoj bana, men den kräver tp och blir skitsvår när man inte hittar, blir lätt ganska tråkigt tyvärr

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Mar 06, 2005 21:53 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är en sådan som spelar cs för det är roligt, alla tycker att olika saker är roliga. Tar Volvo som exempel om det är okej.
Volvo tycker alla custom maps är roliga och spela, för han tycker det är roligt att spela nya banor och testa sig runt.
Jag är en sådan som inte tycker att nya banor är roligt för det tar tid och lära sig och tänk om banan inte är rolig efter man testat den 2 timmar, vilket jag varit med om. Hellre går jag in på en bana jag vet att jag har roligt på och där jag kan prova mina skills mot andra och inte testa mina map skills mot den andras skills om mappen.

Helt enkelt, alla har vi olika visioner om vad som är roligt i cs. Tydligen tycker jag exempel vis att gamla WRC3 + hagel/usp är roligt, men det tycker inte adminsen. Därför skaffar dem det inte. Jag tycker inte heller om nya maps och därför spelar jag dem inte och försöker skaffa andra... men jag tycker om maffia och därför vill jag spela en vanlig map med dem Wink

Diskutionen ni är inne i, votade när en ny bana kom. Själv klart man försöker vota om en ny bana spelas och jag inte kände för det när den kom. Sedan om ni säger att jag inte ger banan ett försök eller vågar inte testa nytt så kan jag stå för det Smile Onödigt att lägga ner någon timme på en bana om man inte ens har roligt.
Kan endast säga, underbart när alla servrar rullar som man kan välja server efter vad man själv tycker är roligt för stunden.

mts wrote:
det är samma sak som med små små barn som börjar gnälla direkt när saker och ting inte passar istället för att utforska och lära... Deep6 är skitskoj bana


Ett exempel till, vem vet, varför är inte du små små barn som inte vill spela vanliga maps och måste spela andra maps för dem andra är för bra på vanliga, man kan alltid vända på allt.
Det är din åsikt om banan att du tycker den är rolig, jag kan den inte och spelar hellre en bana som jag är 100% säker på att den är rolig. Fast finns ju dem banor man kan som också är tråkiga..

[Ingen får ta illa upp, alla som nämns är bara exempel namn kunde ha tagit Pelle och Lisa istället]
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies