HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tattoo´s och bodyart tråden UPDATE!!!!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Aug 09, 2006 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

ska också göra mig en liknande tattuering som zwonka. men jag anser att ett namn eller en text på 9 bokstäver blir jävligt långt och därför får storleken vara rätt liten.. man ska ju liksom kunna se texten om man går 3 meter bakom Razz

4-6 innehåller "min text" och det är inget namn. lite som 13steps säger, vafan, glömmer man av namnet är det illa, och ska man tattuera in sitt namn kommer ju brudarna aldrig fram och säger "tja, va e ditt namn då?" Very Happy

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Aug 09, 2006 16:43 pm    Post subject: Reply with quote

ja jag har tänkt på det där.. men jag har ju en ganska långa underarm så Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 1:21 am    Post subject: Reply with quote

Alex kom igen nu! Ditt namn? Näääe, skriv åtminstone till "Den store" / "The great" så att man får en känsla av din hybris!
Jag har gått i tankar på tatueringar ett bra tag nu och tänker nog boka tid ganska snart, det blir musikrelaterat förstås...


För er som inte fattar, bara själva symbolen där, inte strecken i bakgrunden..

Just nu känner jag att jag vill ha den längs högra underarmen, men bröstet har varit med på tapeten också. Vill ha den ungefär 10-12cm lång och 4-5cm bred, inte helt hundra på allt sådant än. En annan grej jag är sugen på är att tatuera in noterna, antingen melodi eller kanske ackorden också till någon låt, bara det att det är lite lätt omöjligt att välja en låt som man kan vara stolt över längre än 2 år..
Går även i tankar på att tatuera in rage against the machine någonstans med fonten som dom kör med på det här omslaget.


Däremot kommer jag då ha lite mer mellanrum mellan "against" och "the".
Anledningen till rage against the machine är väl för att jag kan motivera det bra mycket bättre än något annat band, eftersom det var det första bandet som fick mig att engagera mig i politik överhuvud taget, vilket för mig är viktigt.
Den tatueringen tänker jag mig i ryggen, mellan skulderbladen

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 6:36 am    Post subject: Reply with quote

Mitt skit! Man ser inte allt...


santostattoo.jpg
 Description:
 Filesize:  178.16 KB
 Viewed:  591 Time(s)

santostattoo.jpg


Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Zwonka, jag tycker att du ska köra på. Jag har mitt namn Brian Lynch intatuerat över skulderbladen på ryggen. Jag gjorde tatueringen 1994, och har inte ångrat den. Ska man skriva text, så anser jag det vara bättre än att ta något som man kanske inte kan stå för flera år senare. Ditt namn kommer aldrig ändras, och det handlar om något personligt. Vad är mer personligt än ditt namn? När det gäller att tatuera in band, och bandnamn så är det jäkligt vanskligt. Smaken ändras ju över åren, bandet kan byta inriktning och bli kassa, eller så kan något annat oförutsett hända. När det gäller redan splittrade band, så har vi ju sett ett antal ganska pinsamma återföreningar genom åren. Man ska nog vara ganska säker på att bandet kommer hålla den kvalitet de en gång hade vid en eventuell återförening. Jag har punkbandet Black Flags symbol intatuerad över ena bröstet, men där är jag rätt säker på att det aldrig blir återförening (och skulle det bli det så är jag säker på att Greg Ginn håller stilen).

Hur som helst så är det alltid någon som kommer säga att de aldrig skulle tatuera in det som du har tatuerat in, så det är egentligen bara att köra på, så länge du själv är nöjd.


Kultur wrote:
En annan grej jag är sugen på är att tatuera in noterna, antingen melodi eller kanske ackorden också till någon låt, bara det att det är lite lätt omöjligt att välja en låt som man kan vara stolt över längre än 2 år..


Som Robbie Williams då eller? Wink

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 20:09 pm    Post subject: Reply with quote

Ska tatuera in denna bilden på ena skuldran. 15cm hög ska den bli.
Har biohazardmärket mellan skuldrorna.
Har komponerat ihop den med min "svåger" som photoshoppat den..
Ska föreställa ärkeängeln Mikael som typ misslyckats med nåt... Very Happy
O mitt namn är ju Mikael Razz
Runt 3 lök skulle den gå på hos Tattoworld.
Deluxe, var gaddar du dig?



archangel-gabbes.gif
 Description:
 Filesize:  36.9 KB
 Viewed:  538 Time(s)

archangel-gabbes.gif


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]McRae(MFF) wrote:
Ska tatuera in denna bilden på ena skuldran. 15cm hög ska den bli.
Har biohazardmärket mellan skuldrorna.
Har komponerat ihop den med min "svåger" som photoshoppat den..
Ska föreställa ärkeängeln Mikael som typ misslyckats med nåt... Very Happy
O mitt namn är ju Mikael Razz
Runt 3 lök skulle den gå på hos Tattoworld.
Deluxe, var gaddar du dig?

vakert namn. biohazard märket är också något jag är inne på att tatuera, har även sett på någon hemsida en tatuering som föreställer uppriven hud och sen är det kablar och lampor mm så att det ser ut som en robot Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 20:25 pm    Post subject: Reply with quote

widing la upp en ball tattoo en gång... det man såg var att "huden" var bort och istället för ett skenben/smalben var en stötdämpare Smile rätt cool.

mikael fint namn third that. ^^

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Thu Aug 10, 2006 20:45 pm    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
widing la upp en ball tattoo en gång... det man såg var att "huden" var bort och istället för ett skenben/smalben var en stötdämpare

nått i den stilen men "robotdelar" skulle va grymt, fast en dämpare på benet skulle ju va ballt Very Happy
sen om jag av nån anledning kommer till ett olympiskt spel ska jag sätta in dom och 3kronor på insidan av överarmen. känner en brud som har det i svart på höften jävligt snyggt
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Aug 11, 2006 6:25 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:

Kultur wrote:
En annan grej jag är sugen på är att tatuera in noterna, antingen melodi eller kanske ackorden också till någon låt, bara det att det är lite lätt omöjligt att välja en låt som man kan vara stolt över längre än 2 år..


Som Robbie Williams då eller? Wink
Haha fan! Du hittade min sanna inspiration till att permanent märka mig själv! Laughing
Visserligen har jag inget emot Robbie Williams, men han är inte min ledstjärna här i livet precis!
Att tatuera in bandnamn är oftast en väldigt dålig idé, det är sant. Men jag är lite mer inne på det här med att tatueringarna ska vara en sorts karta genom ens liv, så att tatuera in rage's logga i ryggen betyder inte att jag för evigt är en commie, eller att jag för alltid anser att dom är världens bästa band utan mer att ha en symbol för när jag började bry mig om saker, egentligen.
Eller... jag menar DU ÄR INTE MIN RIKTIGA PAPPA!!!

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Sat Aug 12, 2006 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

jag ringe bloodwoorktatto igår och frågade vad dem trodde att det skulle kosta att skriva mitt namn på underarmen, och han tippade på ca 1500-2000 spänn Smile så det är bara till o sätta igång o spara Razz

eller det klart, om nån är sugen att köpa min golfklubbor för 2000 spänn så säg till Very Happy

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 2:25 am    Post subject: Reply with quote

Min gaddning kommer vara inspirerad från en mörk och brutal manga kallad berserk. Där huvudpersonen är märkt med "the brand" som gör att han tillhör helvetet men han flyr sitt öde.

Kommer ha en själaflod som kommer ur en virvel som troligtvis sitter på nedre delen av magen.. Den kommer sträcka sig antingen över till ryggen eller till ena armen där huvudkarraktären kommer posera med själva "thebrand" i bakgrunden eller en av alla demoner.
Det enda jag fortfarande är kluven på är ifall själafloden ska gå från midjan och så över till ryggen och därmed passera över nacken.. eller om den ska gå direkt från midjan bak till ryggen.

Ska boka tid med Teds tattoo art i helgen om det går. Annars gör jag det direkt på måndag. Räknar med att den kommer kosta strax över 10 lakan
Jag återkommer glatt med bilder när den sitter på kroppen ;D


(Själafloden)

(The brand)

(huvudkarraktären. dock ej säkert att det är så en del av ryggen kommer se ut. kommer skräddarsy bilden lite eller kanske t o m byta ut.)
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 10:29 am    Post subject: Reply with quote

idag skrev jag ut texten, och tejpade fast den på armen Razz

provade lite o kollade hur det skulle se ut Smile men frågan är hur man ska skriva det ? ska man börja med A på armbågen så att man ser det rätt när man tex går bakom, eller ska man ha A vid handleden så man själv kan läsa det ? Razz ska man skriva det som vanlig text alltså Alexander eller ska man skriva

A
L
E
X
A
N
D
E
R

jag röstar ju för det andra... men om man ser den snabbt så kanske det är svårt att uppfatta vad det står Razz jag vill alltså bara ha lite råd, svårt att veta vilket som skulle bli snyggast... men jag tror att vi vilket fall som helst så kommer det bli ballt som fan Wink och huvudsaken är ju att jag själv mår bra med det jag har på min kropp eftersom den ska sitta där resten av livet Razz

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 10:56 am    Post subject: Reply with quote

har en polare som skrev "All eyes on me" på underarmen och så skrev han från handleden och "uppåt" så att säga så att han själv kan läsa och jag tycker att det va jävligt skumt. sen tycker jag du ska skriva:
A
L
E
X
A
N
D
E
R
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 11:07 am    Post subject: Reply with quote

du börjar väl förståss på armbågen med första bokstaven som är "A" och fortsätter ner mot handleden med sista bokstaven. spänn armen och du kan läsa görfint Smile
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Aug 14, 2006 11:39 am    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
du börjar väl förståss på armbågen med första bokstaven som är "A" och fortsätter ner mot handleden med sista bokstaven. spänn armen och du kan läsa görfint Smile


precis, det är det jag tänkt med.. men man blir ju lite osäker när man tänker på det Razz sen är ju frågan hur mycke man ska vrida det... funderar på att ha typ från armbågen och vrida upp det så att R kommer på handleden mot lillfingret Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Tue Aug 15, 2006 1:02 am    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
du börjar väl förståss på armbågen med första bokstaven som är "A" och fortsätter ner mot handleden med sista bokstaven. spänn armen och du kan läsa görfint Smile


Finns inget "förståss" inom bodyart Wink
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Tue Aug 15, 2006 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
miklo! wrote:
du börjar väl förståss på armbågen med första bokstaven som är "A" och fortsätter ner mot handleden med sista bokstaven. spänn armen och du kan läsa görfint Smile


Finns inget "förståss" inom bodyart Wink


hehe, men för att göra "både" och på zwonkas fråga, om man skulle göra den så att man kan läsa den själv eller om "de bakom" ska se den. så gör man väl hellre båda delarna Razz

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Nov 06, 2006 20:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen som kollar på miami ink ?
brinn bra Cool

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Mon Nov 06, 2006 22:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jo jag har ju inte gaddat mig på riktigt, men jag satt idag o ritade lite på ett papper (som sen slutade med att jag ritade med bläck på armen) på en tatoo jag länge velat ha.Det är helt enkelt en sol med med lite flammor runt om. Cirkeln är typ livet som hela tiden är i rörelse (flammorna). Aktivt liv. Dock ska inte cirkeln vara dela som jing o jang bilden.

Vad tycker ni om den? På insidan av armen, så den endast kan visas när man själv vill.



Bild 44.jpg
 Description:
lol
 Filesize:  95.52 KB
 Viewed:  403 Time(s)

Bild 44.jpg



_________________
Freeze bitch! You have been caught by a FreezeBitch!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next
Page 9 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies