HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Musiktävlingen - Poll
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ELKER / Laneby



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 153

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Min röst går till Emil

+ Bra röst
Hörs tydligt
Bra text som tilltalar iaf mig

- Inspelningen
Ljudkvalité

Som sagt, Min röst går till, Emil "InLove" Svensson. Han har en fin låt som tilltalar, bra röst och han sjunger tydligt. Emil, du kan verkligen komma någonstans, du har talang. Det som var minus i ditt bidrag är väl kvaliten på låten. Har inte så mycket mer att klaga på. Fint gjort!


På andra plats kommer Woody, inte långt ifrån första plats.

+ Bra uppbygnad
Häftiga ljud som kryddar till låten
Följer den "röda linjen"

- Kanske lite Väl många ljud/instrument.

Sumering: Bra låt, med en uppbygnad som är super, följer den "röda linjen". Woody har jobbat med många ljud/instrument vilket isig är ett plus, men tyvärr inte i detta bidrag då det låter lite väl mycket. Keep on the good work Woody!


På tredje plats kommer faktist resterande bidrag, alla var mycket duktiga!
Kultur, Preen, Steen, Stoc och Dannecate, mycket bra jobbat, gillar allas bidrag, så kan tyvärr inte sätta ut en 3a, 4a, 5a, 6a och 7a =)

_________________
www.Laneby.com
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

Min röst går till Medium, troligtvis det enda av bidragen jag skulle lyssna på för att jag faktiskt tycker det är bra (tyvärr).

På en stark andraplats ser jag Steen, gillade attityden i början av låten men tycker den tappade lite mot mitten.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Steen



Joined: 27 Oct 2002
Posts: 649
Location: Åkersberga

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jol-Bo wrote:
På en stark andraplats ser jag Steen, gillade attityden i början av låten men tycker den tappade lite mot mitten.


Wee! Känns bra. Tack ska du ha! Very Happy
Volvos inlägg känns ju mindre bra, fast man kan ju inte gå och bli sur för det. Speciellt när jag inte är så nöjd med låten själv. Very Happy . Topp 10 i alla fall. Razz

_________________
www.tattarna.se
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 21:48 pm    Post subject: Reply with quote

Här kommer jag då:

1:a plats: Woody. Ett musikaliskt geni... Mycket bra låt.

2:a plats: Medium. Behöver jag säga mer? Övergången 2:04 var bland det bästa jag har hört i tranceväg.

3:e plats: Kultur: Väldigt bra.

4:e plats går till resterande bidrag.

5:e plats. In Love. Kan inte bedöma min egen låt. lite halvimproviserat utgången från en grund. Smile

VÄL MÖTT ALLIHOPA!!!!

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 22:35 pm    Post subject: Reply with quote

Ok.. min röst och motivering följer...

Trodde först att jag hade väldiga problem med mitt röstande.. dealen var den att jag hörde början av Kulturs låt och tyckte det verkade jävligt soft och härligt... hände dock inte så mycket mer och mitt intresse svalnade.. skönt.. slapp jag rösta på Kenny för då hade säkert något kisso kommit och gnällt om att jag röstade på honom för att vi är klanmates.. skönt..

Lyssnade på In loves låt som verkade riktigt het på många sätt och vis, men jag tycker tyvärr det känns som att det mumlas lite och att det skulle sitta fint med lite om det artikulerades lite mer.. sen ska du köpa dig en riktig mikrofon eller nåt, för kvaliten suger ju... din musik förtjänar mycket bättre... blir det en ny fräsch inspelning av samma låt lär den piska skiten ur startfältet...

Lyssnade på de andra låtarna.. diggar ju att Stoc ger sig på att rappa loss..hehe..

Men men...

Lyssnade jag på Woodys låt... tyckte den verkade en smula smula taskigt tajmad och att det är något ljudspår som ligger lite fel...typ släpar efter.. tänkte jag dissa först... sen insåg jag att jag diggade just precis det.. kändes som ett väldigt skönt sug efter ett tag... sen blev det ju sjukt mycket "Giana Sisters"-feeling över det hela.. jag tror förvisso kanske inte att det direkt är den låt som lagts ner mest jobb på, men jag tycker den enkla slingan och det övriga fungerar utmärkt, mest tack vare att det är något som är osynkat och släpar lite...


Min röst går till Woody

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 22:52 pm    Post subject: Reply with quote

Info om min låt öhhh hmmmm jo så här var det

Mitt ex som ja aldrig har slutat älskat etc etc vill ta upp kontakten med mig så ja skrev låten när ja satt och tänkte på henne Wink


Ja har juh som sagt var lekt med mina musik program länge å ja brukar använda mkt ljud å så tyvärr blev det lite för mkt men men jag är nöjd med låten ändå =)

Använder skaletracker innan det kom använde jag Fasttracker 2

Min röst går till: Dreams (Pre Version)

Men alla andra låtar var mkt bra dom med.


//Woody


*EDIT* Skall kanske säga att ja fick kontakt med exet för mindre än 2 veckor sen så ni nu inte tror att det är en gammal låt ja rotat fram nej den är nyskapad Smile*EDIT*

_________________

http://digg3r.blogspot.com/


Last edited by woody on Tue Feb 08, 2005 0:43 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
HispA



Joined: 29 Oct 2002
Posts: 694
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 0:03 am    Post subject: Reply with quote

Woody går min röst till, enda låten jag egentligen skulle kunna lyssna på riktigt go' faktiskt Very Happy.
_________________
Lets go Penguins!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
maLic
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 20 Aug 2003
Posts: 324
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 6:51 am    Post subject: Reply with quote

Min röst går till Emil. Gillade den låten väldigt mycket. Smile

Plus att Emil är mycket trevlig Wink

_________________
Ska man skriva något orginellt här? Smile
maLic a.k.a Liquid / lquD (:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Jag rangordnar de tre bästa.

1. Woody, gillade också det där eftersläpet som lupus pratade om.
2. Kultur, jätteskön att lyssna på
3. Preen, bra techno

Blev iofs imponerad av er allihop, men vem vet, det kanske inte är så svårt som jag tänkt mig.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 10:02 am    Post subject: Reply with quote

Inte helt lätt faktiskt. Smile

Men jag röstar så här.

1. Kultur

2. Preen

3. Emil

Satt och vägde mellan preen och kultan en hel del men jag gillade det där lite softa soundet som kenny fått till och just att det är en sån där låt som kan ligga på i bakgrunden och rulla som en liten snygg bakgrund.

För övrigt så var alla bidrag jäkligt bra, tyvärr som en del sagt så hade man kunnat önska bättre ljud på en del.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Vinnare utan inbördes rangordning:

Blå) Medium - Bra låt. Soundet känns igen från många andra liknande låtar. Kvalitén, teknisk uppbyggnad håller helt klart bra klass. Jämt tempo och bra tryck. Hade kunnat vara gjord av vilken professionell DJ som helst. Många klassiska moment i låten gör dock att den saknar individualitet i mina öron.

Gul) Kultur - Fin känsla och stämning. Förväntade mig till och med lite tjejsång i mitten av låten, men det har man ju inte alltid liggandes på lager att klämma in. Låten fungerar i befintligt skick som någon interludium-låt på en platta, den är inte stark nog att sälja själv, men hade lätt platsat som 8:e låt på någon artists skiva.

Lila) Woody - Bra tryck i låten, eskalerande power precis som jag gillar i låtar av den här typen. High-hat:en kändes väldigt baktakt innan trummorna kom in och styrde upp det hela. 1:50 in i låten kommer nya instrument in och byter karaktär på låten. Efter ett par lyssningar så stämmer det, men första gången jag hörde låten kom det lite plötsligt. Det och melodislingan i stort ger dock låten mer individualitet än Mediums låt. Man skulle kanske kunna experimentera med ännu starkare trummor, men det är kanske jag som är en sucker för sånt. Lite för långt avslut kanske, man tappar farten. Jag hade gärna avslutat hårdare.

Gemensamt för ovanstående låtar är att de känns relativt färdiga. Det har varit det mest avgörande för mig. De andra låtarna kändes väldigt mycket beta i bästa fall. Hedrande fjärdeplatser:

Steen - Kan ge mig fan på att jag har hört melodislingan förut. Lite "Byssan lull" men jag kan inte hitta låten i arkivet. Nån technolåt? Trummorna kändes ganska otighta. Trevlig slinga dock, men saknade kraft i resten av låten. Jag har svårt att tänka mig nån text till låten i nuvarande skick, och jag har svårt att tänka mig att låten skulle fungera kommersiellt helt utan sång.

Suricate - Hero - Enrique Iglesias - anyone? Låter lite efterfest när alla har somnat och han gör sitt för att impa på den sista vakna bruden. Det gör iofs originalet också. Lite kort låt. Jag tycker låten är bra byggd, och bra framförd, dock saknar jag fler instrument och det känns som en cover.

Stoc - De första sekunderna gör att klockrent känns som en skolmusikal: Nedsläckt scen, spotlighten på en ensam figur framför en svart ridå som presenterar upplägget för nästa scen. Ekot och pianot hjälper till. Ridån går upp, en hiphoppare glider in från höger, kliar sig lite under kepskanten och börjar sjunga. Se till att han börjar sjunga lite tidigare. Fan.. jag kanske borde ta och kolla på 8 mile, jag har inte sett den ännu. Fixa till ordentlig sång och se till att inte klippa av låten i mitten så kan det kanske bli något. Nu känns det verkligen att det är någon som sjunger i micken vid skrivbordet, men tänk er känslan att det står en powerfull snubbe på en scen och sjunger med ordentlig röst. Inledningen och beaten är skön och går lätt att bygga vidare på.

Emil - Självmordsteman har aldrig attraherat mig som låtar. "Snart är jag död, ingen vet vem jag är, men jag bryr mig inte" fungerar inte som låttext för mig. Jag har svårt att höra orden i refrängen och i andra och tredje versen. Jag gillade gitarrspelet i början och innan tredje versen och tror att det skulle kunna göra sig bra med rejält ackomanjemang av andra instrument. Tredje versen och sista refrängen tyckte jag lyfte låten. Lite Counting Crows-vibbar i sista refrängen? Nja, nånting iaf. Lite väl mycket negativa känslor i början, men bättre mot slutet.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.


Last edited by [siLL]Urethra on Thu Feb 10, 2005 11:17 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Lila) Woody - Bra tryck i låten, eskalerande power precis som jag gillar i låtar av den här typen. High-hat:en kändes väldigt baktakt innan trummorna kom in och styrde upp det hela. 1:50 in i låten kommer nya instrument in och byter karaktär på låten. Efter ett par lyssningar så stämmer det, men första gången jag hörde låten kom det lite plötsligt. Det och melodislingan i stort ger dock låten mer individualitet än Mediums låt. Man skulle kanske kunna experimentera med ännu starkare trummor, men det är kanske jag som är en sucker för sånt. Lite för långt avslut kanske, man tappar farten. Jag hade gärna avslutat hårdare.


Man tackar. Har redan börjat filat lite på låten bara för skojs skull så en ny verision dyker upp så småningom bara för skojs skull

Tack alla som röstat =)

Baah okej tack alla andra med =)

//Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

Min röst går till Dannecate Razz

Den var den enda jag kunde lyssna på ...nästan
Det enda som var felet med den låten var det där hero grejen... började tänka på Enriqueueue och det vill jag inte göra!!!!!

Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lol
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 0:07 am    Post subject: Reply with quote

Mole^^ wrote:
Min röst går till Dannecate Razz

Den var den enda jag kunde lyssna på ...nästan
Det enda som var felet med den låten var det där hero grejen... började tänka på Enriqueueue och det vill jag inte göra!!!!!

Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lol
Ok, då får jag kliva in som sura gubben här och påpeka att jag och alla andra musiker här (antar jag) vill ha mer feedback än så? Väldigt tråkigt sätt du uttrycker dig på som nog kan såra en eller annan som är väldigt känslig för sånt här, samt att som jag skrev i den första tråden: Jag vill se feedback på åtminstone en eller två låtar till, samt lite mer specifikt varför du tycker att dannes låt var den bästa? Han vill säkert ha lite mer motivation på den punkten också.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 0:52 am    Post subject: Reply with quote

Magnus röstar som följande.

Placering 1 Kultur
Motivering
Något riktigt orginellt. Sjukt tight. Bra kvallité på ljud. Den bygger uppåt och försvinner på ett skönt sätt in i mig. Jag kan ta åt mig den och har säkert lyssnat i plus 30 minuter på denna, sedan jag drog ner den på hårddisken för ett par dagar sedan. Detta är en låt som platsar på en av mina roadtripsskivor, helt klart. Ju mer jag lyssnar, ju mer gillar jag den, små genomtänkta detaljer som jag upptäcker i efterhand, det gillar jag, och det blir den avgörande faktorn. Låten verkar enkel i början, men det är så mycket tanke.

Placering 2 Preen
Motvering
Jag förväntade mig något riktigt bra, och det fick jag. Jag ryser när den stegar framåt. När basen kommer in i början och låten skjuter iväg så sprider sig oundvikligen ett leende på mina läppar och jag vill dansa!!! Preen (Phille) är en av mina favoritartister. Jag har det mesta av honom tror jag och lyssnar ofta på hans alster.

Placering 3 Steen
Motivering
Brilliant namn på låten. Även ifall det stagnerar lite efter ett tag, så är det en geniun känsla över det hela. Början av låten är passionerad och riktigt bra. Det är kärlek. En klockren 3:e placering bland flera bra låtar.

Placering 4 Woody
Motivering
En skön låt, jag gillar 4bitars-ljudet i mitten av låten. Tar mig tillbaka till svunna tider, och det vinner en 4:e plats.

Placering 5 Emil Svensson
Motivering
Detta är inte min typ av musik, vilket gör att Emil kanske får en omotiverad låg placering. Helt klart begåvat. Emil kan sjunga och spela, låten lägger sig på ett skönt sätt, men gör mig lite förvirrad, är den glad eller ledsen? Ser fram emot fler låtar.

Placering 6 Stoc
Motivering
Rolig rap.I början så vet man inte riktigt vart låten ska gå. Det faller på dålig musikkvallité och text. Visste inte att Stoc kunde rappa.. hahaha. Snyggt gjort.

Placering 7 Dannecate
Motivering
Du kan göra bättre, det är jag övertygad om. Gitarren är ostämd och det är en dålig ripp av Hero - Englisias (stavning) Vilket inte heller är en bra låt enligt mitt tycke. Är detta medvetet? Nejtack.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Dåså, då ska vi se vad gamle Makrillos musiköra fick för upplevelser av allt skränande å dånande med instrument:

7. Stoc - Sthlms Kungen
För det första så var det dålig kvalité på låten, vilket gjorde det hemskt att höra i mina öron, för det andra så var det rap, vilket inte alls är min sorts musik, sen tyckte jag väl att det var en del konstiga halv-övergångar i musiken. (heter det övergångar det där som jag tycker är halvt egentligen? (kass på termer)) Iallafall, brusig musik å suspekta övergångar renderar i en sistaplats i det täta startfältet. Det positiva med låten anser jag vara att det är en Rap-låt, vågat! =)

6. S-Test (dannecate?)
Låter lite som "I can be your hero baby..." sen så är det mest som grill-på-stranden-med-gitarren-musik, ganska intetsägande å lite tråkigt. Sen låter sången lite småfalsk å gitarren träffar kanske inte rätt alla gånger. Med bättre ljudupptagning hade den kanske varit bättre, vad vet jag.

Efter dessa två sistaplatser så anser jag att de fem bästa låtarna är riktigt bra, kan lyssna på allihop och känna att det är bra musik. Så bli inte besvikna över dessa placeringar.

5. Emil Svensson - Inner Control
Tycker Emil låter lite som sångaren i 3 Doors Down, men tycker inte han hittar riktigt rätt med denna låten, den är helt ok, med studio-slipning å förbättrad engelska hade den hamnat högre upp på listan. (eller längre ner eftersom jag går baklänges!) Cred för akustiskt och för sången!

4. Alexander Steen - Two Minutes of Audio
Oj oj oj, den börjar verkligen som om den kunde bli riktigt jäkla bra, älskar suspekta öppningar på musik å detta föll mig verkligen direkt på läppen. Men sen tycker jag låten hittar helt fel. Istället för att bli som jag hade önskat, ett inferno med musik, så fortsätter den att lunka i en minut, och den känns ibland som ett ihopklipp olika stycken musik som från början inte hade som avsikt att vara tillsammans, vilket ju är ett litet minus. Helt godkänd låt ändå och den var länge med bland mina funderingar för toppskiktet.

3. Preen - Dreams (Pre Version)
Denna var svårplacerad, men till slut fick den sättas på plats, tredjeplats närmare bestämt. Den största orsaken till detta är faktiskt det att den låter som de flesta professionella trance-låtar som jag hört å tycker är bra. Det tråkiga med trance i min mening är att alla låtar låter som en blandning av varandra. (Nej, jag menar inte alla, men en majoritet) Det är verkligen en jätteskön låt å jag ska köra den för min flicka sen så att hon också får höra, då hon är trance-fanatiker så kanske den får högre poäng där.


2. Kultur - Konkret Koncep
Ingen perfekt låt i sig, och kanske lite repetetiv ibland, men ändå ett skönt stycke musik, och en fullgod tvåa, funderade ett tag på att placera Kulturen först, sen kom jag på att kultur, vaffan är det. Jo, AMIGAMUSIK:

1. Woody - Angels
Denna har allt! Verkligen ett mästerstycke musik, i klass med Hubbards musik till amiga. Jag är kär i låten så att säga, särskilt den första minuten. Har inget att anmärka på när det gäller detta stycke.
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 7:47 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Kultur wrote:
Mole^^ wrote:
Min röst går till Dannecate Razz

Den var den enda jag kunde lyssna på ...nästan
Det enda som var felet med den låten var det där hero grejen... började tänka på Enriqueueue och det vill jag inte göra!!!!!

Wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee lol
Ok, då får jag kliva in som sura gubben här och påpeka att jag och alla andra musiker här (antar jag) vill ha mer feedback än så? Väldigt tråkigt sätt du uttrycker dig på som nog kan såra en eller annan som är väldigt känslig för sånt här, samt att som jag skrev i den första tråden: Jag vill se feedback på åtminstone en eller två låtar till, samt lite mer specifikt varför du tycker att dannes låt var den bästa? Han vill säkert ha lite mer motivation på den punkten också.


Ok.. då ber jag om ursäkt ifall jag lät som juryn i Idol, men jag klarar vekligen inte av Trance Dance hela grejen.. det var därför jag skrev så.
Motivering:

Dannecate - Den bästa låten av de allihopa, för att auokustiska(?!) gillade jag verkligen med sången också.

In Love - Väldigt bra inspelat och bra gitarr men texten föll.

Stoc - Bra beat.

Steen - Ganska hyfsad, skulle passa svinbra till ett tv-spel ( det i början iaf )

Kultur - Bongotrummorna lät som om det kom från Age Of Empires, men när det andra började höras så blev det bättre.

Woody - Lät som Anastacia först, men sedan det där wieeeeoooo soundet var ganska skönt.


nu vågar jag inte göra säga vad jag tycker mera, nu blir det nationellt prov, så ... WIIIIEEEOOOO
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 9:03 am    Post subject: Reply with quote

Jag vill gärna slänga in en röst på Kulturs låt, mest för att jag är barnsligt förtjust i rhodesljudet och att den sticker ut mest.
_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 9:52 am    Post subject: Reply with quote

Vore intressant och se vad ni musiker röstar på iom att ni inte får rösta på er själva Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 10:02 am    Post subject: Reply with quote

Kultur och WOody får min röst.. jag kan inte bestämma vilken men de var de låtar som var bäst producerade.

de andra låtarna som har liveinspelning är i många fall bra men ljudkvalitén är kass och därav faller de. Sen handlar det inte bara om kvalité utan mixning vilket jag inte tror att någon av livelåtarna hade... (Man spelar in olika instrument på olika spår och sen fixar man med volym efteråt i program som soundforge, acid, cubase, reason osv)

Som en som sysslar med musik så är sådant viktigt och det var det som kultur skrev att man b.la. skulle ha med i tanken när man röstade and by that I give woody and kultur my vote ½ / ½.

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 2 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies