HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Musiktävlingen - Poll
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jul 22, 2005 2:45 am    Post subject: Reply with quote

Ok, tävlingen är över och vi har 7st färdiga bidrag med i tävlingen.
The line up is:
  • 13steps - Bastarthum - Vobiscum Sathanas
  • Emil Svensson - Life is short
  • Kultur - Herr Pes & the snapped, crackled & popped
  • Slinzer aka. McSlinz - No Love (Anti Snob Brigade) SSC
  • Preen aka. Medium. aka. Phille. aka P-diddy - Freeway
  • Slurp - The Mangler
  • Woody - Free Minds

Jag tog med slurps bidrag för att han inte ville Razz
Jag kommer att låta röstningen hålla på fram till den sista Juli [31/7] och den första augusti eller en dag senare eller två kommer vinnaren att presenteras.
Nu har jag inte fått någon info av någon artist som är värst matig gällande hur den spelades in, vad som spelades in och hur låten gjordes samt vad den handlar om men jag förväntar mig att det trillar in lite sådant runt omkring rätt snart...

Som vanligt så måste ni ge feedback till eran röst samt ha med lite kritik kring de andra låtarna, vilken eller vilka låtar som också kunde få en röst från er etc om inte just den låten ni valde var så fruktansvärt bra etc. Med andra ord vill jag ha minst två låtar recenserade, detta är som jag sagt förut till för att samtliga tävlande ska få lite info om vad folk tycker om deras alster, det som var dåligt/det som var bra/det som stack ut. Kom ihåg att inte kompisrösta utan att ge en ärlig röst baserad på hur bra låten är gjord, inte vilken musikstil den tillhör.
Rösta efter hur bra musiken är i första hand, inte hur inspelningskvaliten är. Visst, ljudbilden är mycket men vi har inte alla en hemmastudio för ett par hundratusen tillgodo! Och en sak till, tillåt er att lyssna på låtarna ett par gånger innan ni röstar, vi har gott om tid på oss så jag förväntar mig inte att se 10-20 röster trilla in redan idag direkt. Samt: lyssna på samtliga bidrag innan du röstar.

OK, jag tror jag lekt Herr.Lüger-mot-tinningen länge nog nu, börja tanka!
http://maffia.preen.se/maffia/ <-- här finns bidragen!

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!


Last edited by Kultur on Fri Jul 22, 2005 2:58 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jul 22, 2005 2:57 am    Post subject: Reply with quote

oook. Jag är trött som fan men here we go:
  • Låten kom jag på någon natt, gjorde ungefär 50% av den varpå jag blev färdig med den dagen efter. Ett ryck av inspiration.
  • Dess kreativa namn härstammar i att jag inte har någon text, därför inte någon titel som passar texten Wink
  • Skapat i madtracker2, fortfarande tracker 4-evvah. Inga egna samples, allt är ihopklistrat 16-del för 16-del i det här programmet. Och för de som känner igen trumljuden, japp: Trummorna är gjorda med Drumkit from hell Laughing
  • Mestandels influerat av Soilwork/Slipknot.
  • Poäng: öööh...det svänger?

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Jul 22, 2005 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, jag ska skriva lite om min låt.

Vet inte när jag skrev låten, men det var väl några veckor sedan.

Titeln och texten reflekterar livet, och frågorna kring. Anledningen till detta var att vi hade ett väldigt traumatiskt dödsfall på min f.d skola, så jag satt och tänkte på detta och tänkte att: detta gör jag en låt om.

Men lättare sagt än gjort. fick inget gjort, men sen lossnade det.

Skapat i ljudinspelaren, men med mycket bättre kvalla tror jag i alla fall, ny dator = bättre kvalla på min dator iaf.

Jag har inte planerat att vinna, jag lämnade in detta som bidrag för att visa er att min kvalite är bra, och att ni inte behöver älta om det så mycket längre Smile

Influerat av: öhmm. Ingen aning... Emil Svensson??? Nah, men det känns som detta är lite av ett eget stuk, för mainstream för winnerbäck, och för lite mainstream för beck Smile

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sun Jul 24, 2005 3:33 am    Post subject: Reply with quote

Min låt gjorde jag bara för att kände för det. så simpelt är det.
det tilltalade mig att göra dessa harmonier..! Peace and love!

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jul 25, 2005 16:09 pm    Post subject: Reply with quote

Gjorde låten en kväll när ja satt och tänkte på livet typ..svårt å förklara...

Använder skaletracker när ja gör musik =)

Free minds Namnet valde jag för att ja sluta tänka på tråkiga saker när ja lyssna på den =)

Tid ca 5 dagar innan ja vart helt klar..

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Jul 25, 2005 16:47 pm    Post subject: Reply with quote

Har lyssnat lite halvt nu.
Steps, lite bättre sång så Smile
Woody, tyvärr mycket sämre än angels enligt mig, låten hade behövt lite trummor.
Bernst-Gunnar, låter bra faktiskt, bra mycket bättre än dreams.
Slinzer, är det din egna musik? Isåfall är det bra som fan. Texten är väl sådär.
Slurpalainen, känns aldrig som låten kommer igång riktigt.
Ku(k)tur, Riktigt skön. Fast skulle vart lite mer enkla riff Smile
Emil, vet inte men ingen låt jag börja sjunga med i som jag gjorde i Inner Control.

Vette fan vem ja ska rösta på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Jul 25, 2005 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

Har lyssnat på alla låtar nu och jag tycker följande:

Steps: Grymt! Den va riktigt bra! Lite "tråkig" trumma kanske. Och sången skulle vart i mer skrikig form tycker jag. Men som sagt, den var bra!

Emil: Du har gjort bättre låtar tycker jag. Jag säger som förra gången, du borde öva på ditt komp tycker jag. Jag tror ditt komp skulle låta bättre på en stålsträngad. Men det var helt ok annars. Sången satt riktigt riktigt fint på sina ställen.

Kenny: /me är impad!! Riktigt jävla bra! Svängigt som fan. Lyssnade på den flera gånger. Det enda klagomålet jag har är trumman som låter som en colt spray vid ett tillfälle. Hehe. Jälvigt bra!

Slinz: Också där är jag impad! Grym låt. Det jag däremot inte gillade med den var din "rap". Du skulle haft mer kännsla i den. du rappar som om du bara läste text från ett papper. Lägg mer energi och kännsla i rappen mannen. Om du fattar avd jag menar?

Preen: Vet inte riktigt vad jag ska säga. Lyssnar aldrig på sådan typ av musik så jag vet inte omd et är bra eller dåligt riktigt. Men den var iaf skön att lyssna till. Inga klagomål direkt men då jag inte lyssnar på den sortens musik blir det väldigt svårt att kritisera.

Woody: Likadant som med Preen.

slurp: Hehe sorry men jag måste vara ärlig. Hela låten kändes som ett intro. Inte bra alls. Straight up! Hoppas du inte blir arg och 'a'ggar mig!! Very Happy

Vinnare: KULTUR! Du vann med en ganska fin marginal!

2a: Slinz!

3a: steps!

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Mon Jul 25, 2005 21:25 pm    Post subject: Reply with quote

KULTUR LEDER!!!!!!!!!!
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies