HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
P<-- CW

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike
View previous topic :: View next topic  
Author Message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Sun Jan 30, 2005 23:01 pm    Post subject: P<-- CW Reply with quote

Jag har upptäkt en grej på forumet som gör mig lite konfunderad. Folk sprider hej vilt information om hur hårt dom krossat andra klaner på PCW.
Själv tycker jag att det är rätt så dålig stil att skryta med PCW-resultat (såvida man inte möter en riktigt elite klan, då det är själva mötet man är intresserad av). PCW är ju till för att träna in taktiker och spel och är egentligen inte en riktig match. Om ni möter maffiaklaner så kan ni väl göra det till ett CW och få det officiellt. Det blir dessutom roligare att vinna då.

/Herr Petnoga

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Jan 30, 2005 23:36 pm    Post subject: Reply with quote

jag kissar på alla som spelar pcw och sen snackar om det.
Back to top
View user's profile Send private message
XiaN



Joined: 30 Jan 2005
Posts: 25
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 1:24 am    Post subject: Re: P<-- CW Reply with quote

narcissist wrote:
Jag har upptäkt en grej på forumet som gör mig lite konfunderad. Folk sprider hej vilt information om hur hårt dom krossat andra klaner på PCW.
Själv tycker jag att det är rätt så dålig stil att skryta med PCW-resultat (såvida man inte möter en riktigt elite klan, då det är själva mötet man är intresserad av). PCW är ju till för att träna in taktiker och spel och är egentligen inte en riktig match. Om ni möter maffiaklaner så kan ni väl göra det till ett CW och få det officiellt. Det blir dessutom roligare att vinna då.

/Herr Petnoga



Jag tycker att det inte spelar någon roll om man skryter eller inte. Även ifall det bara är en pcw så ger klanen alltid sitt bästa, så att om man vinner över en klan som ändå är duktiga så vill man ju dela det med sig till andra och bevisa att man kan spela Very Happy

_________________
X to the N and aim for the head!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 1:42 am    Post subject: Reply with quote

Mjo. Men samtidigt är det ju så att man övar in taktiker, timing osv... Man kanske bestämmer sig för att helt enkelt köra igenom 5 nya taktiker man bara gått igenom lite lätt innan. Och skiter totalt i standardtaktikerna som kanske funkar men vill testa på något nytt.

Håller för övrigt med narcissist.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 2:08 am    Post subject: Re: P<-- CW Reply with quote

XiaN wrote:
Jag tycker att det inte spelar någon roll om man skryter eller inte. Även ifall det bara är en pcw så ger klanen alltid sitt bästa, så att om man vinner över en klan som ändå är duktiga så vill man ju dela det med sig till andra och bevisa att man kan spela Very Happy

Man ger inte 100%(sitt bästa) på en PCW
Det gör iallafall inte vi, vi testar nya saker. För att veta vad som funkar och vad som inte funkar. "Ah jag testade att göra si eller så och det funka visst inte" - Tränar in nytt, testar, förbättrar för att sen testa igen.
Det enda som egentligen ger 100% på i en PCW är aimen, då kan man ju lika gärna gå på public? För inviduell skill gör väl knappast ett lag?

Men ger däremot 100% på CWs. Då kör man på det som man vet funkar bäst, man kör på det man kan. Man testar inget, man kör på rutin, på det lagspel som man testade, förbättrade och tränade tills man kände att det var bra nog till att köra på en CW match.

Känns väl inget att skryta om att man vunnit över ett lag som har spelat på den map som dom tycker fungerar dåligt, med de taktiker som dom inte tycker sitter. När dom spelar med det som dom inte tycker är bra nog ännu att spela med på en CW.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Instämmer helt.
PCW står för Practice Clan War (oder ngt) och det betyder att man tränar.

Om man spelar t.ex. Basket, så skryter man inte om att man vann en match på träningen.

Det lågaste som finns är att gå in i t.ex. vår IRC kanal och skriva/spamma

"Hahahah ni vart ägda!"
osv.

Vi hade några som startade topics på vårat forum som inte precis var snälla..

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 9:25 am    Post subject: Re: P<-- CW Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
XiaN wrote:
Jag tycker att det inte spelar någon roll om man skryter eller inte. Även ifall det bara är en pcw så ger klanen alltid sitt bästa, så att om man vinner över en klan som ändå är duktiga så vill man ju dela det med sig till andra och bevisa att man kan spela Very Happy

Man ger inte 100%(sitt bästa) på en PCW
Det gör iallafall inte vi, vi testar nya saker. För att veta vad som funkar och vad som inte funkar. "Ah jag testade att göra si eller så och det funka visst inte" - Tränar in nytt, testar, förbättrar för att sen testa igen.
Det enda som egentligen ger 100% på i en PCW är aimen, då kan man ju lika gärna gå på public? För inviduell skill gör väl knappast ett lag?

Men ger däremot 100% på CWs. Då kör man på det som man vet funkar bäst, man kör på det man kan. Man testar inget, man kör på rutin, på det lagspel som man testade, förbättrade och tränade tills man kände att det var bra nog till att köra på en CW match.

Känns väl inget att skryta om att man vunnit över ett lag som har spelat på den map som dom tycker fungerar dåligt, med de taktiker som dom inte tycker sitter. När dom spelar med det som dom inte tycker är bra nog ännu att spela med på en CW.


Lyssna på denna kille för han vet va han snackar om AJJT!? Mycket bra skrivet Harv!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 16:18 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tar både pcws och cws seriöst. Det bör alla göra för varför annars spela? Under träningarna (pcws) är det viktigt att de övriga i laget lär sig lita på varandra och framför allt veta hur de andra spelar. Tar man inte pcws seriöst så bör man avvakta med cws tills man lärt sig ta all sin dyrbar tid seriöst.
_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
XiaN



Joined: 30 Jan 2005
Posts: 25
Location: Malmö

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 17:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tolle wrote:
Jag tar både pcws och cws seriöst. Det bör alla göra för varför annars spela? Under träningarna (pcws) är det viktigt att de övriga i laget lär sig lita på varandra och framför allt veta hur de andra spelar. Tar man inte pcws seriöst så bör man avvakta med cws tills man lärt sig ta all sin dyrbar tid seriöst.


Precis... Håller med tolle där till 100%. Förr var det kanske så att folk inte tog pcw`s särskilt seriöst, men med åren så har det blivigt lite mer så här att pcw och cw är likadant. Liksom när vi i klan S-P ska söka på t.ex. Pracc.se(IRC) så söker vi alltid på pcw och inte cw. Jag har nästan aldrig sett någon söka på cw match. Det är ju också som Harvey sa man ger alltid 100% aim och då kör man ju sitt bästa Confused

_________________
X to the N and aim for the head!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Jan 31, 2005 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

PCW bör vara jätteseriöst, men inte på det sättet att man satsar allt för att vinna. Snarare satsa allt på att bli bättre och träna på det man är dålig på. Vilket inte är sådär jättesmart om man verkligen jättemycket vill vinna. Testa nya saker man snappat upp. Precis som Harvey skriver.

Som jag fick lära mig av en mycket bättre spelare precis när jag började lira: Ett PCW går antingen bra eller dåligt, det finns inga resultat och ingen vinner ett PCW.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 9:45 am    Post subject: Reply with quote

XiaN wrote:
Tolle wrote:
Jag tar både pcws och cws seriöst. Det bör alla göra för varför annars spela? Under träningarna (pcws) är det viktigt att de övriga i laget lär sig lita på varandra och framför allt veta hur de andra spelar. Tar man inte pcws seriöst så bör man avvakta med cws tills man lärt sig ta all sin dyrbar tid seriöst.


Precis... Håller med tolle där till 100%. Förr var det kanske så att folk inte tog pcw`s särskilt seriöst, men med åren så har det blivigt lite mer så här att pcw och cw är likadant. Liksom när vi i klan S-P ska söka på t.ex. Pracc.se(IRC) så söker vi alltid på pcw och inte cw. Jag har nästan aldrig sett någon söka på cw match. Det är ju också som Harvey sa man ger alltid 100% aim och då kör man ju sitt bästa Confused


Man söker inte cw i pracc.se i och med att pracc står för practise Wink, sedan är CW allt som oftast inget man söker "hej vi söker cw, vår server, va bra" utan CW är typ matcher man lirar om man lirar in ladders-ligor,cuper med mera. Till exempel så är r60 matcher CW:s i och med att matcherna har större innebörd.

Tolle, självklart har du rätt men du pratar iofs som om att starta en ny klan? då alla måste lära känna varje person på sina pcw:s? jag menar om man redan spelat 8 månader med varandra i klanen och redan känner varandra soppas mkt (ex: SM) så kan de redan hur alla spelar, alltså så kan man då börja fokusera på taktikerna.. kan säga så här det är ingen ide att börja fokusera på att "smida" taktiker innan alla i klanen känner varandra ingame mycket bra.. Taktikledaren måste ha bra koll på hur alla spelar för att kunna "positionera" denna spelaren Wink

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Tue Feb 01, 2005 11:18 am    Post subject: Reply with quote

sen e ju inte #pracc(.se) o dom så mycket o hurra för heller. E ni bra blir ni invitade till invite kanaler där ni kan få bättre motstånd =)
_________________
Ingenting är omöjligt! Det omöjliga tar bara lite längre tid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 14, 2005 19:33 pm    Post subject: Reply with quote

PCW's spelas ju inte för att vinna.. Det jag hatar mest är ju klaner som droppar när nåt lag fått mer än 12 rundor och skriver GG, Ni/Vi vann!!. Det är ju som sagt för träning skull..



Denna kanske passar in här? :

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Lol.JPG Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies