HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ninjas In Pyjamans tillbaka!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 16:45 pm    Post subject: Ninjas In Pyjamans tillbaka! Reply with quote

Clanen SK.swe har splittrats pga. kontrakt har gått ut. Alla spelar kontrakter utom Hypers hade gått ut, men SK hade inte följt kontraktet med Hyper korrekt och därför kunde han även brytas ut från SK.
Killarna tänker nu starta upp [NiP] igen, sponsorer och annat är på gång säger HeaToN till gamers.nu.

[NiP] är clanen från Counter-strike 1.3, clanen med HeaToN, Potti, Hyper, Ahl, Ja, jag minns dem inte alla själv.
Ninjas In Pyjamas vann mest CPL's än någon annan clan har gjort tidigare inom Counter-strike, om jag inte misstar mig. 7-8 st, kanske i rad.
Änu oklart om dem kommer dyka upp på CPL winter änu, jag väntar ivrigt på mer information i alla fall.
Jag tycker det är roligt att dem ska spela som [NiP] igen, det är ju trots allt det gamla SK.swe laget som bara bytt namn?
Någon som har fått deras nya Lineup vilka som ska spela och inte? Kan det vara detta?
-Heaton
-Potti
-Fisker
-Hyper
-Spawn

-Ahl


Gamers intervju wrote:
http://www.gamers.nu/i/?p=kronika&k=6

Fragbite länk wrote:
http://www.fragbite.com/?newsID=7227


Har du ingenting för dig ikväll, så spelar Sveriges stjärnor mot Norge 21.00 i Clanbase Nations Cup VII.
Lätt match för sverige, frabite tippar på 30% chans till Norge och 70% till Sverige att vi vinner.
Min lineup som jag har hört talas om skulle vara följande:
Heaton, Potti, Walle, Raggsockan och Någon från Spixiel?


Last edited by reboot on Sun Jan 02, 2005 16:54 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

Bara en sådan sak som att oldschoolklannamnet NiP är tillbaka är roligt. att sedan det inte längre spelglädjen utan pengarna som driver spelarna i toppen är ju en mindre rolig sak. skönt att vi på maffia har distans till sånt Smile


hehehe, förresten, raggsockan? Smile

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 16:58 pm    Post subject: Reply with quote

Precis, oldschoolnamnet Nip tillbaka, bara det betyder en hel del. Det blir extra intressant och se nu.
Jag tror inte dem har några pengar kontrakt än, det verkar som dem startat upp detta själv enligt intervjun och söker sponsorer..
Ja, raggsockan vet jag inte vem det är riktigt, har bara sett han i någon cs-film och gjort riktigt snygga saker.


Last edited by reboot on Mon Jan 03, 2005 15:06 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

fast nu verkar de ha gått steget längre med en kändisadvokat som manager Smile

http://www.fragbite.com/?newsID=7233

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 19:44 pm    Post subject: Reply with quote

har vetat det ett tag nu =)
och hyper ska inte va med, han har fortfarande kontrakt med sk Razz
jag vet lineup men säger inget =) mwhahaha

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 21:01 pm    Post subject: Reply with quote

PP|Rex0z wrote:
har vetat det ett tag nu =)
och hyper ska inte va med, han har fortfarande kontrakt med sk Razz
jag vet lineup men säger inget =) mwhahaha


Har han väl inte, iaf vad Heaton sa, vilken källa får du din information ifrån om att Hyper har kvar sitt Kontrakt.
Vad jag har läst tog dem hjälp av en advokat och fick loss Hyper från kontraktet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 1:44 am    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
PP|Rex0z wrote:
har vetat det ett tag nu =)
och hyper ska inte va med, han har fortfarande kontrakt med sk Razz
jag vet lineup men säger inget =) mwhahaha


Har han väl inte, iaf vad Heaton sa, vilken källa får du din information ifrån om att Hyper har kvar sitt Kontrakt.
Vad jag har läst tog dem hjälp av en advokat och fick loss Hyper från kontraktet.


Jo tydligen ska de ha tagit hjälp av väldigt duktiga advokater. Dock känner ju rexoz folk på inferno-online och folk i SK så jag tror nog på honom.
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 3:34 am    Post subject: Reply with quote

jag känner mig lite vilse då alla nämner massa killar som ska vara bra. Men har hört om NIP och det är väl mysigt att de kommer tillbaka. aja hejja nip, ja ska försöka se nån cplmatch nån gång, kanske e kul...
_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 9:05 am    Post subject: Reply with quote

Tycker det är väldigt kul att de går tillbaka till NiP! sedan tror jag att HeatoN och gänget har all chans i världen nu att bilda ett ännu större CS community där de enbart fokuserar på spelet CS! och kanske CSS i framtiden! jag menar vilka sponsorer säger nej till De spelarna nu? de har ju allt att vinna och suget för att vinna lär ha höjts radikalt i och med namnbyte + att killarna nog vill visa SK va de står någonstans UTAN SK och att de inte är beroende av SK utan klarar sig som Team själva!

Sedan angående Hyper så har rexoz rätt! Hyper är fortfarande kontraktsbunden till SK men HeatoN hade delvis rätt i att hans kontrakt inte var helt korrekt men delvis fel då Hyper inte är Loss från SK än enligt bds.. bds och SK ska diskuttera med Hyper om hur det ska bli har jag fattat det som!

Sedan så säger ju HeatoN i sitt uttalande att 1 av de "forna" SK.swe spelarna kommer inte vara med i den "lineup" av någon anledning och att de ska ta in en till spelare som antingen blir walle från spixel/eyeballers, dsn eller vilden från eyeballers.. framtiden får utvisa!

Det bästa var iaf att HeatoN påpekade att Potti hade varit inaktiv lite för att ta tag me livet!! men nu när de startat upp NiP igen så säger HeatoN att Potti kommer att spela lika mkt som förr i tiden och det är ett glädjande besked om det är sant!

NiP-FAN? Lätt Wink tror de kommer gå långt! deras sug för cs har ökat SOM fan speciellt deras sug för att vinna!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 13:56 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror inte att bds och sk är intresserade av att ha en spelare som inte vill vara kvar, när resten av laget försvunnit. det är bara tjafs om kontraktet och hur han löses ut ur det på ett för sk optimalt sätt.
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. kans wrote:
Tycker det är väldigt kul att de går tillbaka till NiP! sedan tror jag att HeatoN och gänget har all chans i världen nu att bilda ett ännu större CS community där de enbart fokuserar på spelet CS! och kanske CSS i framtiden! jag menar vilka sponsorer säger nej till De spelarna nu? de har ju allt att vinna och suget för att vinna lär ha höjts radikalt i och med namnbyte + att killarna nog vill visa SK va de står någonstans UTAN SK och att de inte är beroende av SK utan klarar sig som Team själva!

Sedan angående Hyper så har rexoz rätt! Hyper är fortfarande kontraktsbunden till SK men HeatoN hade delvis rätt i att hans kontrakt inte var helt korrekt men delvis fel då Hyper inte är Loss från SK än enligt bds.. bds och SK ska diskuttera med Hyper om hur det ska bli har jag fattat det som!

Sedan så säger ju HeatoN i sitt uttalande att 1 av de "forna" SK.swe spelarna kommer inte vara med i den "lineup" av någon anledning och att de ska ta in en till spelare som antingen blir walle från spixel/eyeballers, dsn eller vilden från eyeballers.. framtiden får utvisa!

Det bästa var iaf att HeatoN påpekade att Potti hade varit inaktiv lite för att ta tag me livet!! men nu när de startat upp NiP igen så säger HeatoN att Potti kommer att spela lika mkt som förr i tiden och det är ett glädjande besked om det är sant!

NiP-FAN? Lätt Wink tror de kommer gå långt! deras sug för cs har ökat SOM fan speciellt deras sug för att vinna!


Var det inte så att i händelse av att någon i nuvarande lineupen leftade skulle man ta in dsn eller vilden eller walle? Är inte riktigt säker.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 21:18 pm    Post subject: Reply with quote

Det enda jag reagerade på är väl det reboot skrev, att NiP vunnit CPL 7-8 ggr.
Sanningen är den att listan ser ut såhär

CPL 2000 Winner Team e9
CPL 2001 Winner NiP
CPL Summer 2002 Winner SK
CPL Winter 2002 Winner SK
CPL Summer 2003 Winner SK
CPL Winter 2003 Winner SK
CPL Summer 2004 Winner EYE
CPL Winter 2004 Winner NoA

Så med namnet NiP vann man 1 gång, under Schroet Kommandos tag så vann man 4 ggr. Sen kan man väl inte direkt säga att detta är ett dåligt facit kanske men ändå Smile

Sen har jag svårt för att tro att detta kommer bli nåt bra, man kommer inte komma upp i samma standard som förut. Finns många andra bra lag nu som kommer vara ivägen och det dröjer nog inte länge förräns killarna inser att de är för gamla för att spela datorspel på elitnivå

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JJ
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 03 Mar 2003
Posts: 245
Location: Borås

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 9:14 am    Post subject: Reply with quote

Oberst; Det har ju spelats ett antal CPL Europe också. Det där du räknade upp var de amerikanska eventsen. Sen om det blir 7 för det vet jag inte men.. Very Happy

Men som sagt, Kul att Namnet NiP kommer tillbaka. Även trevligt att potti börjar satsa REjält nu igen. Ska bli kul att följa detta..
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Det enda jag reagerade på är väl det reboot skrev, att NiP vunnit CPL 7-8 ggr.
Sanningen är den att listan ser ut såhär

CPL 2000 Winner Team e9
CPL 2001 Winner NiP
CPL Summer 2002 Winner SK
CPL Winter 2002 Winner SK
CPL Summer 2003 Winner SK
CPL Winter 2003 Winner SK
CPL Summer 2004 Winner EYE
CPL Winter 2004 Winner NoA

Så med namnet NiP vann man 1 gång, under Schroet Kommandos tag så vann man 4 ggr. Sen kan man väl inte direkt säga att detta är ett dåligt facit kanske men ändå Smile

Sen har jag svårt för att tro att detta kommer bli nåt bra, man kommer inte komma upp i samma standard som förut. Finns många andra bra lag nu som kommer vara ivägen och det dröjer nog inte länge förräns killarna inser att de är för gamla för att spela datorspel på elitnivå


Tror du har lite rätt! tvivlar på 7-8 segrar i rad! men kan tänka mig 4 eller nått om man räknar med europa! sedan så är det delvis fel för jag tror han menade lite att de hade 7-8 vinster i stora turneringar irad även fast han sa cpl RazzRazz jag menar under ett år vann NiP Allt förutom andra turneringen då man kom 4:a! resten vann man, däribland inräknat ESWC, CPL, Clanbase, Clickarena med mera heh Very Happy

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

3D vann väl över GoL på CPL Winter 2002?
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
3D vann väl över GoL på CPL Winter 2002?


Det kan du nog fan ha rätt i, minns inte om det va just winter 2002 men är bombis på att 3D slog just gol i en final

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1772Gurra



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 434

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

vinnare 2002 är 3D
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 0:24 am    Post subject: Reply with quote

Faen va sweet med NiP tillbaka Very Happy


Blir riktigt oldschool dvs....då fattas Matrix o lite andra klaner bara
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies