HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Admins på Source
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike:Source
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 14:18 pm    Post subject: Admins på Source Reply with quote

Finns det möjlighet att utse speciella source admins iom att väldigt många admins spelar inte source och misskötarhetsfaktorn är stor på source serverarna.
Jag tänkte på mig och [KACFM]Mcrae då vi spelar mycket cs:soruce men man lackar rätt rejält när folk skiter i uppdrag runda efter runda efter runda.

Eller finns det inga adminmods till source eller hur är det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

Fanns inga adminmods sist jag hörde. Ban-systemet hade en gräns på ett visst antal m.m. Vote-funktionen fungerar fortfarande eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 14:20 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Fanns inga adminmods sist jag hörde. Ban-systemet hade en gräns på ett visst antal m.m. Vote-funktionen fungerar fortfarande eller?

jag har ingen konsol Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

Fanns en tråd om hur man bindar console i CS:S för ett tag sedan, kolla in den Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 14:41 pm    Post subject: Reply with quote

Hittade den, tack.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Thu Dec 23, 2004 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

Det är verkligen tråkigt med så mycket whine och fula ord på servrarna, det är för mycket för att skriva upp alla / ta screens..
Jag har tillochmed bindat P till Varda spraket Razz
css1.maffia.dk
css2.maffia.dk
behöver fler aktiva/spelande admins som kan hålla koll på servrarna
(jag riktar ingen direkt kritik, bara att hjälpa förslag av volvo, allt är sant)
over und out

_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Sun Dec 26, 2004 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker också att vi ska ha speciella CS:S admins. Det blir mkt enklare att hantera allt då.. IMO.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 0:08 am    Post subject: Reply with quote

Vi håller på att fixa CS:S-biten, problemet ligger i att det finns väldigt dåliga adminmöjligheter för CS:S.
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 0:20 am    Post subject: Reply with quote

Som jag märkt fattas det en hel del console kommandon, alla vote kommandon är borta.
Hur man går console:
Options, Kontroller, Advanced där kan man bocka i Developer Mode. Starta om cs du får upp console i start, och där binda consolen till 1 knapp.
Bind x "toggleconsole"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 1:44 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Vi håller på att fixa CS:S-biten, problemet ligger i att det finns väldigt dåliga adminmöjligheter för CS:S.


Går det fixa autoslay osv. när man inte deffar m.m ?
Som volvo sa, släng in några adminsrättigheter på oss som lirar cs:s under tiden, sen när ni fixat "den biten" så ta bort dem.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Fri Dec 31, 2004 2:21 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]kassius wrote:
magnus wrote:
Vi håller på att fixa CS:S-biten, problemet ligger i att det finns väldigt dåliga adminmöjligheter för CS:S.


Går det fixa autoslay osv. när man inte deffar m.m ?
Som volvo sa, släng in några adminsrättigheter på oss som lirar cs:s under tiden, sen när ni fixat "den biten" så ta bort dem.


Det är ju just det, det finns inget bra sätt att ge ut adminrättigheter eftersom det inte finns några mods för det. Men det kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 21:27 pm    Post subject: Reply with quote

Spelade på en server tidigare idag där dom hade en Fullt fungerande Admin mod.

Du kunde bla spärra fula ord ja hjälpte som testa lite å man blev auto bannad efter ett antal dumma ord. Man hade dom vanliga komandona Nextmap timeleft och thetime Plus vote map Funktion. Samt rank system Ja tyckte det funka kanon så en sådan mod PÅ css servrarna vore fint som snus. Man kunde visst ta hem det på www.sourcemod.net sa dom till mig... Hoppas denna info kan vara till nån nytta. //Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Har spelat en hel del i helgen på maffia css och det är hopplöst, en admin borde vara inne 24/7 det är segt campande från båda håll, folk som skiter i att planta/defusa VÄLDIGT mycket dåligt språk etc etc, har slutat spela på maffia nu för det är lönlöst, synd att ni inte haft tid till att fixa det Sad
_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 10:02 am    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Spelade på en server tidigare idag där dom hade en Fullt fungerande Admin mod.

Du kunde bla spärra fula ord ja hjälpte som testa lite å man blev auto bannad efter ett antal dumma ord. Man hade dom vanliga komandona Nextmap timeleft och thetime Plus vote map Funktion. Samt rank system Ja tyckte det funka kanon så en sådan mod PÅ css servrarna vore fint som snus. Man kunde visst ta hem det på www.sourcemod.net sa dom till mig... Hoppas denna info kan vara till nån nytta. //Woody

Finns tyvärr inget stöd för Linux ännu. Det mesta är skrivet i C/C++, och det är ju portabelt, men delar av koden är skriven i Assembler.. vilket är ruggigt plattformsspecifikt, så det blir nog svårt att hacka igång det själv. Även ifall man skulle lyckas så blir det strul när framtida patchar släpps osv. Bra initiativ annars!

[KACFM]kassius wrote:
Har spelat en hel del i helgen på maffia css och det är hopplöst, en admin borde vara inne 24/7 det är segt campande från båda håll, folk som skiter i att planta/defusa VÄLDIGT mycket dåligt språk etc etc, har slutat spela på maffia nu för det är lönlöst, synd att ni inte haft tid till att fixa det Sad

Jo, vet hur det är, i stort sett lika illa som vilken annan lamer-2k server.. önskar verkligen att det fanns någon bra lösning, men som det är nu så är möjligheterna att administrera det hela i stort sett värdelösa. :-\ Vi lovar att smälla på trummorna när CS:S är uppstyrt till Maffia-nivå.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 11:54 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
woody wrote:
Spelade på en server tidigare idag där dom hade en Fullt fungerande Admin mod.

Du kunde bla spärra fula ord ja hjälpte som testa lite å man blev auto bannad efter ett antal dumma ord. Man hade dom vanliga komandona Nextmap timeleft och thetime Plus vote map Funktion. Samt rank system Ja tyckte det funka kanon så en sådan mod PÅ css servrarna vore fint som snus. Man kunde visst ta hem det på www.sourcemod.net sa dom till mig... Hoppas denna info kan vara till nån nytta. //Woody

Finns tyvärr inget stöd för Linux ännu. Det mesta är skrivet i C/C++, och det är ju portabelt, men delar av koden är skriven i Assembler.. vilket är ruggigt plattformsspecifikt, så det blir nog svårt att hacka igång det själv. Även ifall man skulle lyckas så blir det strul när framtida patchar släpps osv. Bra initiativ annars!

[KACFM]kassius wrote:
Har spelat en hel del i helgen på maffia css och det är hopplöst, en admin borde vara inne 24/7 det är segt campande från båda håll, folk som skiter i att planta/defusa VÄLDIGT mycket dåligt språk etc etc, har slutat spela på maffia nu för det är lönlöst, synd att ni inte haft tid till att fixa det Sad

Jo, vet hur det är, i stort sett lika illa som vilken annan lamer-2k server.. önskar verkligen att det fanns någon bra lösning, men som det är nu så är möjligheterna att administrera det hela i stort sett värdelösa. :-\ Vi lovar att smälla på trummorna när CS:S är uppstyrt till Maffia-nivå.


Och den dagen kommer jag börja lira source! för hur hur mkt folk äns klagar över att source är ett helt annat spel än 1.6 med mera i känsla och så vidare, så tycker jag fan att känslan kanske inte e densamma (trodde man det :S?) men att känslan nästan blivilt lite bättre, alltså att när man börjar vänja sig vid source så kommer man än en gång säga att detta var en bra uppgradering/generationsskifte/spelskifte..

Så fel på känslan är det inte enligt mig =) och ja jag har spelat både seriöst och inte seriöst i cs Very Happy, klart som fan jag skulle vilja ha kvar den äldre "känslan", men om det nu förmodas att bytas till CSS kommer jag inte lägga av för det! utan helt enkelt lära mig de nya rekylerna! De som spelar mkt har ju ett försprång till de "nya", för det första vet man till 100 hur man ska använda "gubben" och vapnerna och framför allt vilka vapen! sedan kan man alla mapsen i huvudet! sedan tror jag man lär sig åp rekordtid hur man ska hantera vapnet på bästa sätt! det är som att lära sig cykla och sedan ta upp cykeln efter 30 år och så tar det 1 minut sedan är man lika bra igen Wink

Sry för väldigt mkt offtopic men var tvungen =)

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 17:05 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.sourcemod.net/forums/viewtopic.php?t=222&start=0

Denna verkar funka på flera bra servrar som jag lirat på det sista.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 19:50 pm    Post subject: Reply with quote

Nu har det gått snart 2 veckor sen sist, vad är det som är svårt med det administriva ?
Flera andra servrar funkar det klockers för, va inne å lirade source på maffia i går, ingen skillnad sen 10 dagar tillbaka, folk campar och är allmänt otrevliga och tröga...
Jag vill ha det där trevliga som maffia har på 1.6 i source Very Happy

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Jan 22, 2005 21:40 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen som kan svara på 1 simpel fråga ?
_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Jan 22, 2005 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

Rätt lång tråd så jag vet inte riktigt vad som gäller nu, men i början av tråden så står det att den inte finns för linux och killen som gjort den inte avser att göra det för linux heller. Om det finns en linux-version som är bra så antar jag att den kommer att slängas in.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Jan 23, 2005 2:03 am    Post subject: Reply with quote

Bra bumpat Danne
Jag har gett en Linuxversion till Mortal som han skulle kika lite på. Detta var ett par dar sen och Mortal har mycket annat att stå i.
Man jag lovar att vi inte vill annat än att ha in admin på CSS-servrarna.

Vi jobbar på't Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Counter-Strike:Source All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies