HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Är du som mig?

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps
View previous topic :: View next topic  

Tycker du som reboot, dem markerade mapsen ska bytas mot r60-maps?
Ja
59%
 59%  [ 22 ]
Nej
40%
 40%  [ 15 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 37

Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 19:33 pm    Post subject: Är du som mig? Reply with quote

Då var jag igång igen, ingen annan vill ju, kanske vågar inte posta en ny topic om maps.
Spelade nyss, mappen var nuke. Skrev timeleft 2.00 nextmap prodigy.
Skrev: Ska vi vota en ny map? nrx dust2?
Admin lade upp en vote direkt, 100% yes.

Gjorde en topic för någon vecka sedan knappt, den verkade Adminsen köra /ignore på? Ingen admin som laggt in en post i den?
Det är en poll i den också som säger "Nya maps?, Ja, Nej?"
19 Ja
6 Nej
Någon som kan ta ut % Ja mot Nej på den? Verkar som det är dax och köra nåt nytt, eller gammalt. R60-maps är alltid populärt, gillas inte mill-fire ta bort dem då.

Tog screen samtidigt som jag quitade laggmappen aztec, såhär är mapsen på server 4:a:
Aztec - Lagg, Trist, Markerad
CPL2 - Denna var rolig första månaden.
Dust - Kass map, Trist, Spelas inte ens på några ligor för den är för kass - Markerad
Nuke
Dust2
Scud - Har inte denna hängt med en stund nu? Markerad
Inferno
Prodigy - Samma som Dust, gammal och grå, trist och vill bytas. Markerad

Från andra servrar om mapsen finns kvar än:

Office - Liten, trist, Utkörd. Markerad

Om vi nu skulle byta ut dem markerade mapparna mot något nytt, alltså inte rösta Ja och plocka bort den och den, utan byt ut ALLA markerade.
Ta lite och få mer som sagt.
Är det inte för lite train på servrarna?
Cpl_mill är väl inte så farlig, nu när dem ändå spelar CPL_strike2.

Vilka servrar spelar andra maps, lär mig dem aldrig och ofta säg at det är server 2-3. Inte ofta det spelas på dem, ofta är det ingen på just den servern som spelar den mappen man vill spela. Och försöker man komma in i 5 minuter så får man spela 15 minuter sen kommer Office eller något.

Detta är alltså en fråga, för att se om Spelarna på maffia tycker att r60 maps vore intressant eller byta ut dessa markerade mot intressantare mappar.[/b]

Detta är den topic som admin struntade i, http://www.swm.se/viewtopic.php?t=14510
För att dem inte ska strunta i detta nu, skriver jag: Lägg en post i denna www.xxx.xxx med !admin i #SM. Hoppas det blir ändring, en julklapp kanske?

::EDIT::
Du nu som känner för att spela en annan map mot maffianister, rösta på.
Har du en annan bra spelmap som spelas så lägg förslag. Nu eller aldrig..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 19:48 pm    Post subject: Reply with quote

jag håller med till 90% Wink jag tycker aztec e kul ibland Very Happy men annars har du helt rätt
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
jag håller med till 90% Wink jag tycker aztec e kul ibland Very Happy men annars har du helt rätt


Mappen var rolig i 1.3-1.5, inget lagg och man kan strefa ut och knäppa hur lätt som helst, helt enkelt jag som har dålig dator.
bort bort bort

T är i kläm endel också, en tunnel eller sidoväg på den hade gjort den mer spännande...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 20:42 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Derox wrote:
jag håller med till 90% Wink jag tycker aztec e kul ibland Very Happy men annars har du helt rätt


Mappen var rolig i 1.3-1.5, inget lagg och man kan strefa ut och knäppa hur lätt som helst, helt enkelt jag som har dålig dator.
bort bort bort

T är i kläm endel också, en tunnel eller sidoväg på den hade gjort den mer spännande...


Inget fel på aztec förutom att på den mapen är alla så jekla fega. Jag rushar nästan alltid, och jag tycker den är hur kul som helst och har alltid tyckt det. Våga mera helt enkelt. Problemet är att alla stannar innanför porten som T o då blir de ju som sagt ett övertag som ct.

För övrigt tycker jag Dust är helt ok public. Proddan o scud kan jag väl hålla med om är lite trissta

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Alla banor är roliga om det är rätt folk inne, så är det bara.

Jag tycker inte de ska ta bort banor, lägg till fler och gör vote's i slutet av varje map. Ha det så att det måste minst vara en cykel på 5 banor innan samma bana kan votas på igen.

Att folk ska orka skriva votemap i console är för mycket att begära, mkt lättare om de bara behöver trycka 1, 2, 3, ..., n (där n är ett godtyckligt heltal > 0)
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 21:06 pm    Post subject: Reply with quote

Vi tar upp detta i skrivande ögonblick.
Vi får se vad som händer.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 21:10 pm    Post subject: Reply with quote

Varför inte ta bort dust2, inferno och nuke? De var roliga första åren. Smile
_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 21:19 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Varför inte ta bort dust2, inferno och nuke? De var roliga första åren. Smile


Tror att du inte mena det dära men om du mena det så:
Inferno är fortfarande kul, och det är en jämn public bana enligt mig
Nuke är min favorit så den vill ja absolut ha kvar, den är också ganska jämn.
Dust 2 är kul då man inte spelar den för ofta, jämn map.

Sedan håller jag inte riktigt med att man ska bort med dom maps som ej är r60. dom maps jag gillar är:
Inferno
Nuke
Dust2
Clan 1 mill
Cpl stike (eller vad den heter)
Train
Office
Oilrig

skulle vilja att alla dom mapsen skulle finnas i någon mapcycle.

_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

office, det är rena rama skit mappen.

För att få det som mest spelare inne på severn tycker ska det vara:

Rockthevote system
Efter 5 minuter kan man skriva rockthevote, 50% av serverns spelare rockar och en vote kommer på dem nominerade mapparna.
Cannot play the 4 last played maps eller något.

Kommando:
!nominations (ser mapparna som finns utvalda till vote max 3st)
rockthevote (för att få en vote req. 50% av server spelare)
nominate de_dust2
de_dust2 (om inte nominate de_dust2 funkar)

Och därpå hela mapcyclen.
Detta system kör dem liknande på www.whiskyhornan.se !

Maxzor, nu kom det igen, en sån där dålig map med. Där man blir tvungen att byta server/quita. Kör dem vanliga mapsen eller kör rockthevote.. tycker jag. Evnt. rösta fram vilka maps som ska ersätta dem gamla, eller om dem ska ersätta.
Önskar att admins låter oss spelare på rösta, det vore hyggligt och inte låta skalan av 10 personer bestämma ödet för 4000 personer.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 23:52 pm    Post subject: Reply with quote

Många som röstat "ja" i din förra tråd vill ha banor som oilrig, siege och andra as_ och cs_ maps. Så... Innan du skriver att "vi" 4000 som vill som dig, var noga med kollandet och hörandet!
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 23:53 pm    Post subject: Reply with quote

nä, håller bara med om aztec, de andra markerade är några av mina favoriter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Dec 19, 2004 23:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vill även ha nya maps..
cs_thunder, oilrig, mjolby, osv. men det finns vissa maps som jag verkligen har imot. t.ex atzec, office, dust t.ex Ja antagligen för att jag aldrig har haft roligt på dem. Oilrig har man haft mycket roligt på t.ex gärna för min del. Siege är nog en av dem som jag skulle ha imot till slut ja, eftersom T är inlåsta och kan inget annat än campa på den, även på assault.
Denna topic var mer menad till att, ska vi rösta ut dem markerade mapsen och ersätta dem med dessa som oilrig t.ex
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 11:34 am    Post subject: Reply with quote

tröttnar du inte på att göra topics om samma ämne?
nåja, dust och prodigy är tråkiga banor om det inte är bra folk på servern, det kan jag hålla med om, men varför whinar ni på scud och cpl_strike? sluta vara rädda för förändring, de är riktigt bra banor bägge två. Personligen tycker jag att dust2 är den i särklass tråkigaste banan att springa runt på, men iom att den inte ställer några större krav på teamplay så funkar den oavsett vad det är för folk på servern.
Vad gäller de plugins som finns för att nominera banor osv vid banbyte är de bra i mina ögon, men ack! så irriterande ibland.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 15:13 pm    Post subject: Reply with quote

mts, tröttnar inte på nya topics så länge det bara blir /ignore fram admins sida.
Scud och cpl_strike är inte så farliga, dem går att leva med.

Skulle inte rockthevote system vara det alra bästa isf?
Så får den mesta delen av servern som dem vill, eller admin för rädd att dem inte ska få spela assault osv.? Smile

Ser bara possitivt på rockthevote, nån som kan nämna en nackdel?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Gsson99



Joined: 07 Jul 2004
Posts: 42

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 16:05 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Varför inte ta bort dust2, inferno och nuke? De var roliga första åren. Smile



Helt rätt håller med till fullo.

Train, clan mill 1 / 2 , aztec, proddan, dust 1 röstar jag på Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

vet inte va man ska skriva men det kanske ligger tillsåhär!:

De personer som inte rikigt har varit och spelat seriösa cw:s med en klan som är rätt seriös.. som satsar lite å så och istället spelar i jättegoa klaner som endast "bara" lirar cs för att ha ett gott skratt i ventrilo, snacka om helgens bravader samt dra en bärs till sammans, gillar kanske några "nya"maps eller de mapsen som kanske inte spelas så mkt på de stora officiella avenemangen och cuper! det kan jag nästan hålla med om! lirar man tillexempel "runmoden" så e fan det roligare att lira på banor man nästan aldrig sett heh för det e för att det e rätt "skoj" så när man sitter hemma och flummar heh!

Men om man lirar i en klan och behöver fräsha upp, värma upp lite på public väljer man oftast "aimmaps" på någon server (kanske sin egen med polarna) eller så lirar man på ett community som är svingött! då kanske man vill värma upp på de goa "officiella" banorna som r60 har för att det e ju de mapsen man skall lira sedan! + att man får upp "känslan att jag e heaton" om man värmer på samma mapp som man sedan ska lira med klanen på!

En liten tanke! det jag ville säga är att alla har olika smak och inga har rätt eller fel! samtidigt kan man ju ändra på Cykeln efter en tid.. och en poll visar ju rätt bra! drar pollen mer mot nej kanske det inte är dags för en change för de flesta är nöjda! drar det mer mot ett JA så kanske det är dags att ändra lite!

Tycker man ska lyssna på sina members =) blir goare då Wink

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Mon Dec 20, 2004 21:55 pm    Post subject: Reply with quote

de_dust2
de_inferno
de_nuke


räcker gott och väl.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Wed Dec 22, 2004 1:23 am    Post subject: Reply with quote

jag kan hålla med dig reboot om vissa punkter, samt razza om vissa punkter. Jag gillar aztec skarpt, det är bara en gång jag känt lagget, inte då helt säker på att det är pga av mappen eller servern...
Proddan, visst den är faktiskt tråkig. Den skulle jag klrar mig utan. Samma sak med scud och kanske t.o.m. dust. Men det är inget fel på nedera av dessa banor om T spelar friskt.
Att ta bort scud för att den varit med ett tag? jag fattar inte, d2 har funnits längre. Bara det att det finns ett litet fel på scud, men men.
Jag skulle klara mig utan dust2 och inferno också, de är så jävla utspelade. Vad jag vill är att spela mycket CS, på olika banor. Därför tycker jag maffia har gjort det bra att inte skära ner och ha en server med 2 banor, då e alla där istället för på de andra servrarna. Tussis idé är smart, borde nästan testa den på nån server.
Sen så har ansvariga för servrarna sagt att det är svårt att tillfredställa alla behov, alla vill olika vilket kanske jag visar i detta svar då jag hellre har cpl_strike2 än dust2 och inferno. Tycker maffia har gjort ett bra jobb med servrarna och deras cycle.

PS. train, det är en skoj bana. Allt emot uttjatad. DS

Puss alla

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Maps All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies