HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tack för min tid!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 10:02 am    Post subject: Reply with quote

bara du stannar på forumet å irc så! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 10:07 am    Post subject: Reply with quote

Permbannad wrote:
Kom igen nu stammisar! Finn 5 fel ELLER strunta i det och gör något viktigare.

Det var så enkelt så jag kunde inte låta bli, även om det är oviktigt.

Fel 1. Ditt nick.

Quote:
Dch är inte rasist/nasist eller våldtäcksman.

Fel 2. 2 stavfel i meningen oven, plus att ingen påstått att han är våldtäktsman eller nazist.

Quote:
Jag mår inte dåligt för att dch skrev hatramsor om Djurgården, jag skrattar hellre. Jag kan skratta åt alla möjliga fotbollslag då detta inte intresserar mig.

Fel 3. Ingen har påstått sig må dåligt över detta, däremot att det är larvigt och dumt. Hat föder hat och sånna här ramsor etc ökar risken att några förvirrade invidider dras in i gängen som pucklar på varann i samband en fotbollsmatch. Det stora felet är dock att du kommenterar en sak du inte bryr dig om.

Quote:
Jag har insett mina dumma korkade kommentarer men bryr mig inte speciellt mycket för den delen ändå, då detta endast är en lek ändå.

Fel 4. CS är en lek, att angripa folk och såra dem är inte en lek. Att skriva i ett forum kanske är en lek i vissa sammanhang, men väljer man att slänga ur sig massa dumheter och svara med "jag lägger ner nu" så fort man blir emotsagd, så har man inte ens lärt sig något av leken. Man har inte lärt sig att diskutera och man har inte lärt sig att stå för sina ord.

Quote:
Skriv dina egna åsikter som du gjort, rätta dig från andra och ta inte varje förklarelse mellen liv & död. Låt folket tolka på sitt sätt och tolkar de fel så kan det förklaras smidigt. Vägrar de insé vad du försöker säga, strunta i det.

Fel 5. Till skillnad från vissa andra så kan åtminstone dch se varför folk tolkar det han skrev dumt. Till skillnad från vissa andra så kan han be om ursäkt när han gjort något fel. När man skriver så att andra ska läsa och förstå bör man försöka uttrycka sig så tydligt som möjligt för att undvika missförstånd. Bättre att tänka efter först och få det tydligt än att behöva förklara allt efteråt. Tänker man efter först så ser man att "och ta inte varje förklarelse mellan liv & död" blir smått omöjligt att förstå.

Jag fann 5 fel. Vinner jag något?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane


Last edited by Fairlane on Mon Dec 13, 2004 10:54 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 10:10 am    Post subject: Reply with quote

*LE BIG OFFTOPIC OUI LE BIEN!*
Fairlane wrote:

Jag fann 5 fel. Vinner jag något?

du kan få ett trasigt lysrör av ellinor om du vill Shocked
(tyckte det var bra att du fick gå och handla, du behöver lite motion så du inte får åderförkalkning på gamla dar Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Hej!

Sitter på jobbet nu aningen hungrig och trött! ni alla har väl känt likadant =)

ok har inte haft tillgång till nätet på 100 år känns det som (ok 6 dagar).. Så jag har inte läst detta förens nu! vill inte gå in och skriva va jag anser om ämnet vid detta tillfälle! många har tagit upp de jag känner! såå nog om det!

Det jag blev lite fundersam över va det där snacket om hur VIP eller stammisar inte skall bli särbehandlade eller inte.. Jag tycker alla människor är lika värda! men jag anser inte att människovärde är ämnet i fråga om man särbehandlar en VIP med mera! Om man ser på "VIP" "Stammis" status ute i världen så skiljer det sig VÄLDIGT mkt i åsikt än på maffia (eller än vad många tycker på maffia)

Många tycker att en stammis alternativt VIP skall få ett hårdare straff om man gör något fel,, det tycker jag låter helt konstigt. En vip eller stammis är just VIP eller stammis baraför att denna person har Skött sig utmärkt, och kanske tillochmed varit bra för "stället" där den personen varit stammis eller VIP på..(Mer åt VIP hållet).. om en VIP gäst till exempel ryker ihop med någon på krogen kommer den andra gästen som inte är VIP att säkerligen bli utslängd även fast inte vakterna/ägaren vet vem som startade allt.. ELLER en VIP gäst kommer in på ett ställe och säger att han vill ha ett bord! då kommer ägaren att flytta på en "vanlig" gäst för att ge plats för "VIPPEN" kanske tragiskt men sant! detta kallas för "särbehandling".. frågan e luddig som in i hel-- det vet jag! men jag tycker att en VIP skall kanske bli "bättre" förlåten och mer "förlåten" än en som inte är stammis eller VIP.. jag menar ok att en stammis eller VIP skall kunna reglerna, men varje människa är ju inte Felfri.. Man kanske har en dålig dag! så kommer man hem och råka göra något man ångrar tåtalt och får ett VÄRRE straff bara för att man e stammis/vip än en vad en vanlig "gäst" skulle få! det tycker jag låter det motsatta vad VIP står för i mina ögon =)

Samtidigt så förstår jag också att särbehandlig inte är den rätta vägen.. men en sak kan man ju tänka på, Är man vip är man oftast Familj/vän eller liknande.. eller också så har man "köpt" in sig som VIP.. och om man har gjort det anser jag att man har mer "rättigheter" påstället än vanlig gäst! det säger ju sig själv =) även fast jag låter lite trångsynd! =)

ÄSCH dubbelmoraliska jag Very Happy jobba vidare!!

p.s Hoppas all löser sig dcH!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 11:03 am    Post subject: Reply with quote

TheMighty. kANS wrote:
Det jag blev lite fundersam över va det där snacket om hur VIP eller stammisar inte skall bli särbehandlade eller inte.. Jag tycker alla människor är lika värda! men jag anser inte att människovärde är ämnet i fråga om man särbehandlar en VIP med mera! Om man ser på "VIP" "Stammis" status ute i världen så skiljer det sig VÄLDIGT mkt i åsikt än på maffia (eller än vad många tycker på maffia)

Många tycker att en stammis alternativt VIP skall få ett hårdare straff om man gör något fel,, det tycker jag låter helt konstigt. En vip eller stammis är just VIP eller stammis baraför att denna person har Skött sig utmärkt, och kanske tillochmed varit bra för "stället" där den personen varit stammis eller VIP på..(Mer åt VIP hållet).. om en VIP gäst till exempel ryker ihop med någon på krogen kommer den andra gästen som inte är VIP att säkerligen bli utslängd även fast inte vakterna/ägaren vet vem som startade allt.. ELLER en VIP gäst kommer in på ett ställe och säger att han vill ha ett bord! då kommer ägaren att flytta på en "vanlig" gäst för att ge plats för "VIPPEN" kanske tragiskt men sant! detta kallas för "särbehandling".. frågan e luddig som in i hel-- det vet jag! men jag tycker att en VIP skall kanske bli "bättre" förlåten och mer "förlåten" än en som inte är stammis eller VIP.. jag menar ok att en stammis eller VIP skall kunna reglerna, men varje människa är ju inte Felfri.. Man kanske har en dålig dag! så kommer man hem och råka göra något man ångrar tåtalt och får ett VÄRRE straff bara för att man e stammis/vip än en vad en vanlig "gäst" skulle få! det tycker jag låter det motsatta vad VIP står för i mina ögon =)

Samtidigt så förstår jag också att särbehandlig inte är den rätta vägen.. men en sak kan man ju tänka på, Är man vip är man oftast Familj/vän eller liknande.. eller också så har man "köpt" in sig som VIP.. och om man har gjort det anser jag att man har mer "rättigheter" påstället än vanlig gäst! det säger ju sig själv =) även fast jag låter lite trångsynd! =)
jag förstår hur du menar, men det är ändå inte riktigt det det handlar om här.

Att en VIP-gäst på en restaurang får bordet som nån annan sitter på har vi redan:
En maffia-VIP vill in på en full server. En icke-VIP åker ut (vet inte om det är så just nu, men vi har iaf haft det så en längre tid)

En VIP-gäst på en krog börjar bråka med en icke-vip utan att nån vet vem som började.
Lite svårt exempel på maffia eftersom det finns loggar på nästan allt, men jag har aldrig dragit mig för att skicka ut båda två.

En krog-VIP eller en icke-VIP som helt plötsligt börjar slå sönder inredningen på krogen:
icke-VIPen åker med största sannorlighet ut och blir polisanmäld
VIPen får detsamma straff plus han blir av med VIP-statusen. Eftersom han är känd på krogen kommer han nog ha mkt svårt att komma in igen medans icke-VIPen lär kunna komma tillbaka nån vecka/månad senare.

VIP på maffia innebär inte immunitet från straff utan det ger lite mer godis i påsen. Som tex en egen forumavdelning (där man kan snacka skit om alla icke-VIPar Razz Wink), res-slot på servrarna osv
Men baksidan är att om man missköter sig blir man inte bara av med sin VIP-status utan oxå tillit och i svåra fall får man hårdare straff.
Jag kan iaf inte minnas att en VIP fått ett lägre straff för samma brott som en icke-VIP.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 11:09 am    Post subject: Reply with quote

FReNuLuM wrote:
TheMighty. kANS wrote:
Det jag blev lite fundersam över va det där snacket om hur VIP eller stammisar inte skall bli särbehandlade eller inte.. Jag tycker alla människor är lika värda! men jag anser inte att människovärde är ämnet i fråga om man särbehandlar en VIP med mera! Om man ser på "VIP" "Stammis" status ute i världen så skiljer det sig VÄLDIGT mkt i åsikt än på maffia (eller än vad många tycker på maffia)

Många tycker att en stammis alternativt VIP skall få ett hårdare straff om man gör något fel,, det tycker jag låter helt konstigt. En vip eller stammis är just VIP eller stammis baraför att denna person har Skött sig utmärkt, och kanske tillochmed varit bra för "stället" där den personen varit stammis eller VIP på..(Mer åt VIP hållet).. om en VIP gäst till exempel ryker ihop med någon på krogen kommer den andra gästen som inte är VIP att säkerligen bli utslängd även fast inte vakterna/ägaren vet vem som startade allt.. ELLER en VIP gäst kommer in på ett ställe och säger att han vill ha ett bord! då kommer ägaren att flytta på en "vanlig" gäst för att ge plats för "VIPPEN" kanske tragiskt men sant! detta kallas för "särbehandling".. frågan e luddig som in i hel-- det vet jag! men jag tycker att en VIP skall kanske bli "bättre" förlåten och mer "förlåten" än en som inte är stammis eller VIP.. jag menar ok att en stammis eller VIP skall kunna reglerna, men varje människa är ju inte Felfri.. Man kanske har en dålig dag! så kommer man hem och råka göra något man ångrar tåtalt och får ett VÄRRE straff bara för att man e stammis/vip än en vad en vanlig "gäst" skulle få! det tycker jag låter det motsatta vad VIP står för i mina ögon =)

Samtidigt så förstår jag också att särbehandlig inte är den rätta vägen.. men en sak kan man ju tänka på, Är man vip är man oftast Familj/vän eller liknande.. eller också så har man "köpt" in sig som VIP.. och om man har gjort det anser jag att man har mer "rättigheter" påstället än vanlig gäst! det säger ju sig själv =) även fast jag låter lite trångsynd! =)
jag förstår hur du menar, men det är ändå inte riktigt det det handlar om här.

Att en VIP-gäst på en restaurang får bordet som nån annan sitter på har vi redan:
En maffia-VIP vill in på en full server. En icke-VIP åker ut (vet inte om det är så just nu, men vi har iaf haft det så en längre tid)

En VIP-gäst på en krog börjar bråka med en icke-vip utan att nån vet vem som började.
Lite svårt exempel på maffia eftersom det finns loggar på nästan allt, men jag har aldrig dragit mig för att skicka ut båda två.

En krog-VIP eller en icke-VIP som helt plötsligt börjar slå sönder inredningen på krogen:
icke-VIPen åker med största sannorlighet ut och blir polisanmäld
VIPen får detsamma straff plus han blir av med VIP-statusen. Eftersom han är känd på krogen kommer han nog ha mkt svårt att komma in igen medans icke-VIPen lär kunna komma tillbaka nån vecka/månad senare.

VIP på maffia innebär inte immunitet från straff utan det ger lite mer godis i påsen. Som tex en egen forumavdelning (där man kan snacka skit om alla icke-VIPar Razz Wink), res-slot på servrarna osv
Men baksidan är att om man missköter sig blir man inte bara av med sin VIP-status utan oxå tillit och i svåra fall får man hårdare straff.
Jag kan iaf inte minnas att en VIP fått ett lägre straff för samma brott som en icke-VIP.


Ok tack fren! nu fick mina trötta ögon och hjärna lite mer vett Very Happy! jo jag håller faktiskt med dig i allt du skrev faktiskt.. Jag gillade din "parallell" med de 2 som slog sönder.. den meningen bevisade faktiskt rätt bra att vippen får ett hårdare straff då han misster sitt VIP + all respekt.. men det e ju också självfallet om nått så grovt händer =) det jag mer syftade på då jag skrev va nått litet misstag! (halvt klantigt misstag) som kanske bara skulle hända den dagen då man var trött och förbannad på chefen på jobbet med mera =)!

Men jag håller me dej bra poäng!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 11:18 am    Post subject: Reply with quote

TheMighty. kANS wrote:
Ok tack fren! nu fick mina trötta ögon och hjärna lite mer vett Very Happy! jo jag håller faktiskt med dig i allt du skrev faktiskt.. Jag gillade din "parallell" med de 2 som slog sönder.. den meningen bevisade faktiskt rätt bra att vippen får ett hårdare straff då han misster sitt VIP + all respekt.. men det e ju också självfallet om nått så grovt händer =) det jag mer syftade på då jag skrev va nått litet misstag! (halvt klantigt misstag) som kanske bara skulle hända den dagen då man var trött och förbannad på chefen på jobbet med mera =)!

Men jag håller me dej bra poäng!
mjo, sen är det såklart så att vi KAN behandla från fall till fall.
Vi är inga paragrafryttare och vi kan dessutom lyssna på vad förövaren har att säga till sitt försvar.
Flexibilitet.
Speciellt när det gäller halvklantiga misstag Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 11:53 am    Post subject: Reply with quote

Grejen är den att jag är varken VIP eller stammis isf. Jag har/hade VIP på servrarna men inte på forumet och sedan så har jag vart här varje dag sedan i sommras och det är inget jämfört med många andra här. Så jag är en helt vanlig random och precis som vilken människa som helst..
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 12:07 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. dcH- wrote:
Grejen är den att jag är varken VIP eller stammis isf. Jag har/hade VIP på servrarna men inte på forumet och sedan så har jag vart här varje dag sedan i sommras och det är inget jämfört med många andra här. Så jag är en helt vanlig random och precis som vilken människa som helst..
Stammis är du.
VIP är du inte men din skribentstatus kan jämföras med det.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

Nu har du satt dig i klistret dcH.

Måste sägas att det du skrev var lite smygrasism hur man en vrider och vänder på det, Även om det var felskrivningar och om du är dålig på att formulera dig. Nej nu får du göra om och göra rätt som min gamle chef på ett tryckeri brukade säga.

Tips: Ta aldrig (LÄS ALDRIG MED ETT L) fakta från sosse/skvallerblaskan Aftonbladet, Det är att köpa grisen i säcken. Smygrasism är nästan värre än både rasism och nazism för det brukar alltid vara dom man inte tror kan vara rasister som är det.. i smyg bakom det vattenkammade höloftet till huvud.

Ville inte lägga mig i denna disskution då jag igentligen tycker dcH är en ganska skön prick i alla sammanhang men vissa åsikter delar vi definitivt inte. Som realist ser jag att det är viss fel på invandrarpolitiken i Sverige men jag tror heller inte att det hjälper att gå och snacka skit om olika raser och grupper, Det hjälper inte ett skit. Skulle du dcH levt ett år av mitt liv skulle du ha ändrat total uppfattning om vad du står för idag och se att även invandrare gör fel men kan rätta till det senare i livet genom att gå igenom det som vi "svenskar" får gå igenom då vi gjort något olagligt. Dom föds inte till svin det är sammhället och skolan som formar svinen, Svenskfödda som Invandrare/Flyktingar. Det har inget med religion eller hudfärg att göra...

Tänk på det själv nästa gång om du skulle råka göra något dumt och åkte dit, Även du kan ändra dig om du bara lägger manken till...

Lycka till och hoppas man får se dig på #sm igen...
Jag förlåter dig 100% om du lovar att lära känna lite sköna "svartskallar" som slåss och bråkar och har sig, För att sedan se att när dom växer upp fattar dom vilka jävla nötter dom är och påbörjar ett "normalt svenssoN" liv och betalar skatt till vår A-Kassa och vårt förövrigt raserade välfärdssamhälle...

Keep it cool oi!boy
Back to top
View user's profile Send private message
Mellow^



Joined: 27 Apr 2003
Posts: 129
Location: Gothenburg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

Låt mig få säga ett ord eller två.

Jo men grej är att han är bannad, eller tar jag mig om tvefoten?

Ha Fairlane, försök att hitta ett fel där då!

_________________
BUGGAH!! =)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
qbit



Joined: 14 Apr 2003
Posts: 365

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

TheMighty. dcH- wrote:
Permbanned: Tack, du verkar vara jäkligt klok måste jag säga! Smile
Jag har fått erbjudande från dot.spot om ett skribentjobb, har även börjat "frilansa" för Fragbite. Tack för de vänliga orden! Smile

Mr_grievs: Vadå missbruka sin makt? Får jag inte ta ett avslut av mitt skribentjobb? Skulle jag bara hoppat av och ingen visste vart jag tog vägen? Är det inte sjystare om jag tar ett avslut, berättar varför och tackar för mig. Precis som jag skrev innan så ville jag inte (även om jag visste) starta en lång diskussion, jag ville bara berätta varför jag hoppar av. Borde det skrivas i "I'm banned, why?"? Nä, precis. Du borde kanske läsa alla poster som gjorts i denna topic och se vad jag respektive andra har skrivit innan du börjar tjattra om saker som jag redan svarat på.


Ligger mycket i det han säger, om admins har bannat honom så borde vel han få ta upp diskutionen live? Självklart ska han få skriva varför han lämnar maffia. Vore ganska konstigt om han inte fick avsluta sin karriär så.


Sen 13steps: Ärligt du skrev att du inte förstog varför han blev skribent. Han skriver tusen gånger bättre än vad du gör och ändå klagar du? Han är en schysst kille som gjorde ett misstag som han ångrar, endå drar du ner honom i skiten ännu mer. Om han duger åt dotspot och fragbite så är han överklass för maffia.

Maffia består av klyftiga admins och trevliga spelare alla gör fel, admins också. Jag tycker dch förkänar en chans till.

"Bara för att han är stammis så ska man inte se genom fingrarna"

Har sett killar inne på servrarna som skrivit värre saker än dch gjorde, och då har de fårr 2 veckors ban, inte som i dchs fall PERM. Dessutom det Dch skrev kan ju misstolkas, enligt admins själva tillochmed. Ni misstolkar den och sätter perm fattar inte? Han skriver ju att det itne var så han menade då får ni vel anta att det var så? :S

over and out.

_________________
Det var en gång, och den var sandad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:43 pm    Post subject: Reply with quote

qbit wrote:
TheMighty. dcH- wrote:
Permbanned: Tack, du verkar vara jäkligt klok måste jag säga! Smile
Jag har fått erbjudande från dot.spot om ett skribentjobb, har även börjat "frilansa" för Fragbite. Tack för de vänliga orden! Smile

Mr_grievs: Vadå missbruka sin makt? Får jag inte ta ett avslut av mitt skribentjobb? Skulle jag bara hoppat av och ingen visste vart jag tog vägen? Är det inte sjystare om jag tar ett avslut, berättar varför och tackar för mig. Precis som jag skrev innan så ville jag inte (även om jag visste) starta en lång diskussion, jag ville bara berätta varför jag hoppar av. Borde det skrivas i "I'm banned, why?"? Nä, precis. Du borde kanske läsa alla poster som gjorts i denna topic och se vad jag respektive andra har skrivit innan du börjar tjattra om saker som jag redan svarat på.


Ligger mycket i det han säger, om admins har bannat honom så borde vel han få ta upp diskutionen live? Självklart ska han få skriva varför han lämnar maffia. Vore ganska konstigt om han inte fick avsluta sin karriär så.

Måste jag påminna om vad som står i första posten?

dcH- wrote:

Halloj alla maffianer!
Nu är det dags för mig att hoppa av som skribent, efter att jag blev bannad igår från #SM så ser jag mig som besegrad, dem fick som dem ville, jag hoppar av. Efter en del gnagg om invandrare och rasister så blev jag bannad då admin hade en annan åsikt än vad jag hade och då blir det +b. Tråkigt, men så är det. Jag medger att jag sade saker som jag skulle utvecklad, likt "jag tycker att rasism är helt ok", det tycker jag egentligen inte och det finns ingen ursäkt för ett sådant uttalande, jag har inget emot svarta, långa eller tjocka. Däremot så känner jag hat mot invandrare som förstör för oss andra, genom att våldta, råna och mörda. Jag tycker att rasister gör rätt som spöar skiten ur dem bråkmakarna, det ska dem banne mig ha! Invandrare som kommer hit och bara sitter vid TVn och inte gör någonting, eller skaffar jobb och lever som en vanlig svensson, spelar ingen roll - de är lika värda som oss andra. Men dräggen ska bort!

Svenskar som bråkar osv. skall också bort, de ska in i fängelser, men hellre en svensk som förstör än en invandrare som kommer hit och förstör, att komma till ett annat land och begå kriminella gärningar är det värsta som finns! Som jag sagt innan och i IRC-kanalen, jag har inget problem med hudfärg eller liknande, bara det att folk kommer till ett land och begår brott. Finns inget värre. Det jag skrev nu berättade jag igår på IRC, tyvärr så ignorerar vissa användare och admin detta och ser mig som en rasist, vilket resulterar att jag får den goa bankicken "Rasist, bye bye.".

Tragiskt, ja. Jag tycker att det är befängt att man inte får uttrycka sig varken på IRC eller forumet, dessa språkpoliser och besserwissers skall alltid ha någonting att klaga på och tycker man inte som dem så är det bara att sticka. När jag kom hit så tyckte jag att det var så förbannat roligt, det gjorde jag tills igår också, nu är jag bara sur och besviken. Jag trodde aldrig att detta skulle hända bara för att jag uttryckte mig och sade mina åsikter.

Sedan vill jag säga att min klan, The mighty inte har med mig eller mina åsikter att göra, de tycker helt annat, i alla fall de flesta. De har inte ens med denna diskussionen att göra - så dra inte in dem bara. Sedan har jag bestämt mig för att inte "hänga ut" person som bannade mig igårkväll eller dem som tyckte att jag skulle sticka bara för att jag tyckte annat, jag vill heller inte så några kommentarer om dessa personer, däremot kan de som var delaktiva berätta att de var med osv. osv. Endast den admin som gjorde detta får gå fram, ingen annan skall peka på honom, vill han vara anonym så får han det.


Jag vill tacka för denna tid jag haft på forumet, servrarna och på IRC. Har vart så grymt trevligt och jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, finns så otroligt skönt folk här - synd bara att inte alla vågar uttrycka sig då de är rädda för att bli bannade eller liknande (som i mitt fall), har pratat med säkert 5-9 personer som håller med om detta. Jaja, gjort är gjort och troligtvis kan jag inte ändra någonting, vill tacka alla. Speciellt dessa personer: Volvo, Sorcerer, gubbslem, Elker, ninjja, xitor, makrillo, krejsisejlor, Culero^, Dennis (Dellan), Zmasken, Derox... Jaja, har ju glömt en massa, det vet jag. Er som jag skrivit har givit mig en massa skratt i alla fall!

Tack för min tid och tack Mortal som gav mig chansen att få vara skribent för denna underbara skara människor! Tack!

Allt det som är markerat i texten hör hemma i "Why am i banned?".
Att ta en diskussion om varför man är bannad, i news, är jävligt fel, och därför flyttades den till GD. Enda anledningen till det vad jag kan förstå är att man vill smutskasta Maffia, pga att man fick en smäll på fingrarna. Missbruk av makt för att få opionionen med sig, angående en ban som är en sak mellan en själv och administratörerna på Maffia.

Det tycker jag är fel, ifall du inte kan förstå det dch, så tänk igen. Smile
Med större makt, kommer större ansvar.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

Enligt mig ska en skribent få skriva en nyhet om att han lämnar och kort om varför. Det han däremot INTE ska göra är att i den artikeln skriva ett "försvarstal", vilket var fallet nu. Denna del av det hela ska ligga i "I'm banned"-forumet, detta då hans status av skribent (inte admin, väl?) inte ska ge honom någon särbehandling gentemot en vanlig svensson som gjort något liknande. Om det i en nyhetsartikel står en (ganska barnslig) (bort)förklaring så utövar detta ett visst inflytande på många av de som läser. På ett sätt som ett vanligt inlägg i ett forum inte gör.

Nu efter att ha läst loggen fattar jag inte hur folk kan tycka det är "överdrivet" eller ett "missförstånd". Bara att läsa de här raderna:

[19:10:01] <dcH-> Rasism är helt rätt okej imo.
[19:10:07] <dcH-> Oj
[19:10:09] <dcH-> Skrev fel
[19:10:11] <dcH-> Är helt okej imo.

Nu kan det ju vara så att du helt enkelt inte vet vad rasism är (Det verkar iaf inte så när du försöker "förklara" dig). En rasist hatar människor på grund av deras härkomst, punkt slut. Han bryr sig inte det minsta om personen i fråga är kriminell, arbetar med välgörenhet, är bankdirektör, läkare, knarkare, polis eller något annat. Han gör ingen skillnad på om personen aldrig kvitterat ut ett enda socialbidrag eller inte fått så mycket som en p-bot i hela sitt liv.

Säger du att det är bra att rasister går och slår ner invandrare betyder det att du stödjer rasismen. Säger du att det är bra att rasister slår ner kriminella invandrare betyder det samma sak. Säger du att det är bra att någon/några slår ner kriminella invandrare, igen samma sak. Om det däremot är att någon/några ska slå ner alla kriminella så är du bara korkad.

Sen är det också oerhört barnsligt att hata Göteborg och göteborgare för att... tja, jag vet inte varför egentligen? Själv är jag inte speciellt förtjust i något av Stockholmslagen och jag skrattade gott när AIK blev nedflyttade. Men hatar jag AIK's spelare, fans, tränare, materialförvaltare, eller för den delen Solnas invånare? Nej, knappast.

EDIT: Magnus sa det som står i första paragrafen i detta inlägg mkt bra.

Och "www.folkmord.nu"... "Sveriges nationella folkstorm", ger inte det lite associationer till Hitlers Volkssturm? Eller om du tar och läser en enda mening så får du nog intrycket av att den är hyfsat främlingsfientlig. Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger per dygn...

Vilken poäng du än har kan byggas upp med statistik, det handlar bara om att formulera det på rätt sätt. Någon enstaka gång skriver seriösa tidningar saker som kan främja dessa rörelser, ofta skriver de saker som går rakt emot detta. Kan man hitta länk till artiklar på Aftonbladet.se som motbevsiar nynazisternas poänger på "folkmord.nu" (eller "nationell.nu")? Knappst.


Last edited by Lathund on Mon Dec 13, 2004 15:58 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:51 pm    Post subject: Reply with quote

TBC wrote:
Låt mig få säga ett ord eller två.

Jo men grej är att han är bannad, eller tar jag mig om tvefoten?

Ha Fairlane, försök att hitta ett fel där då!

Tja, det var väl inte så svårt? grej borde väl vara grejen? Razz

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
TBC wrote:
Låt mig få säga ett ord eller två.

Jo men grej är att han är bannad, eller tar jag mig om tvefoten?

Ha Fairlane, försök att hitta ett fel där då!

Tja, det var väl inte så svårt? grej borde väl vara grejen? Razz

och som pris för det får fairlane en lussebullsdeg med skumma grejjer i (typ sånt man finner i lysrör)

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

[19:10:01] <dcH-> Rasism är helt rätt okej imo.
[19:10:07] <Sorcerer> öhh va?
[19:10:11] <dcH-> Är helt okej imo.
[19:10:20] <Sorcerer> wtf vadå HELT OKEJ!?

[19:10:48] <[KACFM]Volvo240> nazister är tokigare

[19:11:16] <dcH-> Nazisterna avgudar Hitler och är allmäna dårar, Rasister vill få ut invandrare från Sverige.

Dch- vill alltså ha ut invandrare från Sverige? 85% av dem som sitter i fängelse är ju invandrare, enligt Dch- (usch bort med dem tycker du?)

Dch- har ingen imot att invandrare blir nerslagna av rasister, det är bra tycker du? Du verkar ju ha ett hat mot svarta.

Bor bara negrer hos dig, och du skulle gärna kefta mot 1 neger (som du utkallar det) om denna kallade dig svenne jävel.
Om denna då kallade dig Svennejävel, vill du då alltså att rasistgäng ska komma och slå ner han för att är "inne i ditt mark och käftar"?

Har några frågor som jag vill ha svar på av Dch- om det skulle kunna gå..
Vad tycker du är bra inom rasism/rasisterna?
Varför har du inget imot dem?

VIP straffas hårdare? Min åsikt
Du var väl visst som någon VIP?
Har för mig att du hade +v i #SM, det är status i alla fall, betyder att man är omtyckt av Maffia Admins.
Du jobbade som någon sorts nyhets skrivare, det måste ju innebära lite, att få lägga ut saker i news på maffia, liknande VIP? Hade du +res. slot också?

När man är VIP, kan man inte undgå och säga att man inte visste reglerna i alla fall. En VIP är ju en sådan person som Maffia litar på osv. denna person borde ju då inte bete sig som en som inte känner till reglerna, dvs. bör straffas hårdare enligt mig.

Du har test-skrivningar på bland annat Fragbite, om vi skulle posta dem dessa loggor om vad du tycker.. Eller om din "chef" var svart, skulle han vara intresserad av det om du tycker att han ska ut från Sverige? Eller att det är helt okej att svarta åker ut ut sverige.

Efter att fått svar på dessa, skall jag inte kommentera mera, blev intresserad av att veta mer från Dch- efter att ha läst loggorna.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 17:10 pm    Post subject: Reply with quote

Men nu börjar detta ältas något ordentligt.... Han har ju redan skrivit vad och hur han menade. Alla svar har du väl i stort sett i hela topicen reboot.

Varför ska man göra det värre för dch än vad det redan är och skicka ut loggar till fragbite och dot.spot när det handlar om dch och _maffia_ ? Han är femton år och tycker det är störtlöjligt om en admin känner att han vill skicka loggar till de community han provskriver för...

Dont ält!

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mellow^



Joined: 27 Apr 2003
Posts: 129
Location: Gothenburg

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
TBC wrote:
Låt mig få säga ett ord eller två.

Jo men grej är att han är bannad, eller tar jag mig om tvefoten?

Ha Fairlane, försök att hitta ett fel där då!

Tja, det var väl inte så svårt? grej borde väl vara grejen? Razz


nej nu tar du och lyssner på mig pysen.
Det är så här va, jag skrev det med mening skulle bara se om du svarade på mitt forums inlägg, vilket du gjorde.
Fast jag fick ju ändå inte rikigt svar på frågan va?

Gör detta med all rätt Fair ---> Razz Razz Razz

_________________
BUGGAH!! =)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Mon Dec 13, 2004 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

Är jag lat om jag frågar om nån kan dra en kort sammanfattning på dessa sidor för en vilsen person som ja.. Very Happy
_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies