HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Playleague - en ny liga att räkna med

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 16:05 pm    Post subject: Playleague - en ny liga att räkna med Reply with quote

Tröttnat på r60? Gillar inte Clanbase? Testa Playleague. En helt ny 5on5 liga, så ny att den inte startat än. Den 20 januari 2005 drar den igång. Första säsongen kommer det att finnas sammanlagt 24 lag, åtta lag i tre divisioner. Med trådar på Fragbite och nyheter på Counter-Strike.nu, så lär denna liga bli en liga att räkna med. Den är redan känd och har inte ens startat än, snacka om bra PR från skaparnas sida. Jaja, jag själv vet inte speciellt mycket om denna liga, så jag sätter mig ned en stund med KettuneN för att prata lite om ligan, trevlig läsning:



Hej kettuneN, hoppas att du mår bra. Själv är jag magsjuk. Jag tror att ingen på maffia vet vem du är – kan du presentera dig lite kort?
Hejsan dcH-! Jag heter Jonas KettuneN och nickar KettuneN som mitt efternamn, jag har hållit i gång massa invite-kanaler som för nollelva osv.


Hur kommer det sig att du skapade en CS-liga?
Det var så att jag och spOxe från iosJR har haft olika invite-kanaler helt själva. Så då kom vi på att vi ville göra något tillsammans för vi är IRL m8's, så vi satt först och snacka om att göra en kommunity men det blev inget av det. Så vi kom på att göra en Liga för alla CS- älskare.


Jaså, sp0xe har man ju hört talas om från iosJR tiden. Varför skall man registrera sig på just er liga, erbjuder ni något som ingen annan liga gör?
Vi startade ligan för exakt sex dagar nu och vi har fått massa erbjudanden av folk, om priser och det går fin fint för oss. Man ska registrera sig hos oss för vi är något helt nytt och kommer bli stora. Priserna kommer vara fina och dem är nästan vad alla vill ha. Tyvärr får jag inte prata om vad "priserna är" men det är nog därför just ni ska registrera er.


Jaså, priser låter smarrigt. Fast då kommer den stora frågan: kommer det att kosta pengar att deltaga?
Det kommer inte kosta något, för priserna vi får kommer att vara gratis för oss och vi vill att så många som möjligt vill vara med och då vill vi inte att det ska kosta något.


Ni heter ju Playleague, ordet Play står ju för lek eller spel, är det en ”lekliga”?
Det är mer som en "spel"liga, men ordet lek är egentligen inte så dumt, för CS är ett spel och det är som en lek som allt annat man spelar och gör. Men jag tar det som SpelLiga.


Fast kommer den att vara seriös, likt r60?
Det kommer bli seriöst som r60, ja.. Inge oseriöst som folk kanske tror.


Hur kommer man att kunna registrera sig som lag i er liga?
Nu i början kommer det vara till admins och senare när hemsidan är fixad kommer varje lag kunna registrera sig på hemsidan.


Vet ni om något topplag kommer att deltaga?
Vi får tyvärr inte nämna de lagen för tillfället för då kanske dem inte deltar på grund av att inga är registrerade till Ligan. Det skulle nog inte se så bra ut för klanen då.


Så det är "stora" lag som visat intresse?
Det är både dem stora och dem som inte är lika bra.


Vad för funktioner kommer ni att använda er av, om ex. en konflikt mellan två lag uppstår, vad kommer då att hända?
Vi kommer att ta tag i båda lagen och se vad dom säger. Har båda lagen gjort lika mycket fel kommer nog matchen spelas om. Har det ena laget inte läst reglerna på hemsidan som kommer finnas där, får dem skylla sig själva. Inte vårt problem att dem inte läser "reglerna". Kanske låter lite omoget men man kan inte spela om matcher på grund av att något annat lag gör något man inte får.


Vad blir ert mål med ligan, vad vill ni få ut av den?
Vi vill att alla lag som kommer delta ska bli stora som alla topplagen och visa att dom som inte är sponsrade också kan slå alla topplag.


Då vill jag tacka så mycket för intervjun och önska er all lycka med ligan, ordet är ditt:
Ja, hoppas att många topplag registrerar sig, så ligan kommer bli stor. Jag vill också tacka DreaG och cha0s för den lilla hjälp jag fick men mest TACK till spOxe för en underbar start och jag hoppas vi kan hålla denna nivå.

http://www.playleague.inc.se/ #playleague

//dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 16:27 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet vem Kettunen är. Han spamma mig en massa gånger om dan att man ska in i kanalen Razz
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 17:25 pm    Post subject: Reply with quote

Intressant repotage! Fint intitiv dch!
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 17:55 pm    Post subject: Reply with quote

Mmm mer sånt här! Skitbra.

Vi håller på att diskuterar om vi ska försöka komma med i någon liga eller om vi ska skita i det. Vi är rätt kräsna och vill därför spela i div3 som lägst på r60 t ex.

Fragbite är ju i gång och där lär vi få vänta ett tag innan man kan hoppa in.

Ja, och nu har vi ett till alternativ på liga, som dessutom ser rätt stabilt ut.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 18:55 pm    Post subject: Reply with quote

[18:52:46] [+spOxe-_-pL] #playleague stor cup den 10-11 december med playsome biljetter i potten

Jag som trodde priset var hemligt

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det där handlar ju om en cup de ska anordna. Inte ligan Question
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

Hey!!! Inget fel på ClanBase ju. Jag är admin där, så det är väl inga problem?!

Jo, det är faktiskt en jävla massa problem... Men INTE på min ladder... (Som nästan ingen lirar, 2on2.swe Smile )

Men jag tycker i alla fall att detta var bra.

Och jag vet vem KettuneN är. Han spelade i ios.jr, bra spelare... Ibland. Han ville trya för våran klan Gun-IT, men pallade inte att spela särskilt mycket. Smile

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 23:24 pm    Post subject: Reply with quote

siLL har inte tröttnat på R60 , vi har bara legat i vila. Men nu har motivationen kommit tillbaka o vi mötte 2 BRA klaner igår o vann båda , de gör ju inte de hela sämmre.
_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 23:30 pm    Post subject: Reply with quote

Då vill mIx veta vilka klaner siLLidiLL mötte? Razz


Ni som har lite koll angående den här ligan får gärna skriva här vad ni hört om ligan, klanerna som tänkt sig vara med osv.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 02, 2004 9:47 am    Post subject: Reply with quote

mIx! wrote:
Då vill mIx veta vilka klaner siLLidiLL mötte? Razz


Ni som har lite koll angående den här ligan får gärna skriva här vad ni hört om ligan, klanerna som tänkt sig vara med osv.


Är nog ingen som har speciellt mycket information just nu. Däremot så verkade inte detta svar speciellt lovande:


"Vad för funktioner kommer ni att använda er av, om ex. en konflikt mellan två lag uppstår, vad kommer då att hända?Vi kommer att ta tag i båda lagen och se vad dom säger. Har båda lagen gjort lika mycket fel kommer nog matchen spelas om. Har det ena laget inte läst reglerna på hemsidan som kommer finnas där, får dem skylla sig själva. Inte vårt problem att dem inte läser "reglerna". Kanske låter lite omoget men man kan inte spela om matcher på grund av att något annat lag gör något man inte får. ".

Så varje gång det blir konflikt skall dessa två admins finnas till hands för att se vad som hänt. Antingen måste de skaffa måååånga fler admins eller så kommer det sluta med att de säger "ja, ni har rätt ni vinner". Utan att ha tittat på "the real deal". Men jag hoppas och tror att de fixar det.

Sedan har jag tittat lite vad för folk som är i kanalen, har sätt HELA Icoy klanen, eller vad de nu heter. Dem som vann över SK och en massa andra storlag. Sedan så ser jag att #Arena är där. Annars har jag inte sett några större lag direkt..

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 15:57 pm    Post subject: Reply with quote

Antingen är det mitt internet som inte funkar, men jag får inte upp hemsidan.
Någon här som luskat ut vad priserna är och kan skriva dem? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 17:46 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Antingen är det mitt internet som inte funkar, men jag får inte upp hemsidan.
Någon här som luskat ut vad priserna är och kan skriva dem? Very Happy

Sidan i sig verkar vara under all kritik tyvärr. Tog åratal för mig att få upp den, och när jag väl fick det, så blev jag inte glad Razz

Angående priserna kan du läsa vad Martin skrev! Very Happy

RaZZa wrote:
[18:52:46] [+spOxe-_-pL] #playleague stor cup den 10-11 december med playsome biljetter i potten

Jag som trodde priset var hemligt

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

Läste i deras topic att en ny sida kommer upp på tisdag.
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies