HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Killar=Diskriminerade eller är vi skitstövlar?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 14:43 pm    Post subject: Reply with quote

I mitt idealsamhälle så är män och kvinnor lika mogna i vuxen ålder och kan hantera alkohol lika väl. I det samhället finns det inga skäl att bedöma folk utifrån kön. Då kan man ha samma åldersgräns på båda könen, då kan man stryka orden kön, man, kvinna ur alla lagtexter. Tyvärr så är vi inte där ännu, det finns fortfarande anledning att bedöma människor utifrån kön. Jag önskar att det var annorlunda, det är det inte.

För övrigt vill jag tipsa om sidan http://www.feminetik.se både för feminister och icke-/antifeminister. De har en forumsdel där feminister kan diskutera frågor utan att behöva ta upp definitionen av feminism och försvara sina grundläggande ståndpunkter varannan rad. Och en forumsdel där feminister och icke-/antifeminister kan diskutera frågor på ett sansat och vettigt sätt. Verkar tom. vettigare för antifeminister än antifeminist.nu tycker jag.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Sry, har missat den fråga. Nej jag tycker inte det är riktigt samma sak. Har inget riktigt bra argument för det, annat än att det ena är föränderligt, det andra inte.

Det är ju samma sak och det vet du.
I båda fallen är det en generalisering av "gruppen" jag kommer inte in pga att jag är kille och invandraren kommer inte in för att han är invandrare. Jag ser inte skillnaden alls?

Fairlane wrote:
Ja krogpersonalen ska säga nej till mer alkohol om någon är full. Däremot finns det ju många som blir rätt jobbiga långt innna man kan kalla dem fulla. Därtill har vi förstås bråket med de som är fulla och som nobbas mer alkhol. Slutligen har vi dem då redan inne på krogen störandes övriga gäster.

Jaha? nu blir dom störiga långt innan dom är fulla? Var det inte "hanteringen" av alkoholen som du prata om?!?!?! Så vad menar du egentligen Fairlane?! Nyss sa du "Problemet är de som druckit mer alkohol än de kan hantera", "Det är iallafall min erfarenhet att det är fulla unga killar som missköter sig". När jag sa precis samma sak som du sa nu.

Fairlane wrote:

Dvs, ditt alternativ är höj åldern för båda. Om man kommer med förslaget "kom med ett förslag" så har man inte föreslagit något.

Tja vad skall jag säga? Vi båda tycker att det är fel som det ser ut just nu, borde vi då inte disskutera fram ett nytt alternativ och istället vara nytänkande?
När jag säger försök att bli bättre på att stoppa störiga personer redan innan dom kommer in, tycker du inte att det är bra för att många blir fulla där inne och blir störiga.
När jag tycker att krogen isåfall skall bli bättre på att neka fulla människor mer alkohol, säger du att det inte är bra för att folk blir störiga innan dom blir fulla WTF?!

Fairlane wrote:

Normala gränser i Stockholm är 18/18, 20/18, 23/20, 27/27. Jag vet inte vad du räknar som medelålders män, men det är inte precis frågan om 45/18. Kommer en kille med sin jämnåriga flickvän kommer de normalt in. Det är gäng med yngre grabbar man hellre stoppar. Rätt vanligt är det väl dessutom att killen i ett förhållande är äldre.

Jo, det är säkert vanligt med att killen är äldre, men vad fan hjälper det dom paren som inte är det? skall vi skita i dom och säga "Sorry, men skaffa dig en äldre herre så blir det bättre!" Och jag som är ett år äldre än min flickvän hjälper det knappast heller, också på kompisgäng kan det skilja några år. Och att paren normalt kommer in? No way, aldrig hänt här. Senast det var att inte båda kom in var förra helgen. Där var det så "olyckligt och tråkigt" att killen är ett år yngre än sin flickvän.
Hon tycker säkert att detta är jättebra att hon är tjej och inte "drabbas"?

Fairlane wrote:

Vad är det man är rädd för? Att vissa tjejer föredrar att gå på ställen med lite mognare killar? Är det därför man ska hindra dem att göra det? För vill de gå med jämnåriga finns det självklart gott om ställen för det också.

Det finns väl "mognare"(om nu mogenheten är det nummret som står på körkortet) killar på krogen med, bara för det är 18 på ett ställe och 20 på ett annat så innebär det inte att det bara är den åldergruppen som hänger där. Så dom borde nog inte gå nöd på mogna killar om dom nu söker det, så man hindrar dom knappast. Sen vet jag inte om du missa detta heller:
För snart blir det väl som du sa med Bilförsäkringen, att vi killar får gå ut på krogen några år senare än tjejerna, inte ett jävla ställe som släpper in dessa "högriskobjekt" som du så vackert kallar dom. Och halva kompisgruppen eller pojkvännen får hitta på annat. Hur kul är det för dom(unga, båda könen) egentligen om det blir såhär? - så att gå ut med jämnåriga verkar ju försvinna mer och mer, iallafall ur min synvikel. Min kompisgrupp börjar nu växa ifrån problemet att kunna gå ut tillsammans, som iallafall jag tyckt har ökat. Tråkigt om det skall öka för nästa generation.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Fairlane wrote:
Sry, har missat den fråga. Nej jag tycker inte det är riktigt samma sak. Har inget riktigt bra argument för det, annat än att det ena är föränderligt, det andra inte.

Det är ju samma sak och det vet du.
I båda fallen är det en generalisering av "gruppen" jag kommer inte in pga att jag är kille och invandraren kommer inte in för att han är invandrare. Jag ser inte skillnaden alls?

Men det gör jag Razz
Män i långt mycket högre grad än kvinnor har enorma duster med testosteronet under deras uppväxt, främst i tonåren. Detta gör att män i klart högra grad är våldsbenägna än kvinnor. Visst kan den sociala bakgrunden spela roll men då de manliga individerna i en väldans massa djurarter är de klart mer aggresiva så tar jag det som empiriskt bevis för att män är mer våldsbenägna. En fysiologisk skillnad som inget, utom möjligen kastrering, kan ta bort.

Om en undersökning kom fram till att invandrare är mer våldsbenägna så lär den även komma fram till att det är sociala skillnader. Samma undersökning lär isådana fall också komma fram till att svenskar i samma situation också är mer våldsbenägna vilket visar på att det inte är invandrarna som är mer våldsbenägna. Därmed stänger du ute en invandrare gör du det för att personen är en invandrare och då är det rasism eller invandrarfientlighet. Krogen skulle inte heller stänga ute hela gruppen utan endast vissa ur gruppen.

Däremot är männen från Djursholm fortfarande laddad med precis lika mycket testosteron som männen från Alvik. Att stänga ute män under viss ålder prickar in den våldsamma gruppen exakt och effektivt.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 16:14 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Jag ser inte skillnaden alls?

Skillnaden är att invandraren klassas som invandrare hela sitt liv, medan den unge mannen inte klassas som en ung man resten av sitt liv.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Jaha? nu blir dom störiga långt innan dom är fulla? Var det inte "hanteringen" av alkoholen som du prata om?!?!?! Så vad menar du egentligen Fairlane?! Nyss sa du "Problemet är de som druckit mer alkohol än de kan hantera", "Det är iallafall min erfarenhet att det är fulla unga killar som missköter sig". När jag sa precis samma sak som du sa nu.

Jag ska försöka förklara hur jag menar. Krogen har skyldighet att inte servera en klart berusad person. Nu finns det ju väldigt gott om personer som i nyktert tillstånd är lugna och fina, men såfort de blir lite onyktra blir stökiga. Att vara lite onykter behöver ju inte vara samma sak som att vara klart berusad (=full). Dvs det är en gradskillnad.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Tja vad skall jag säga? Vi båda tycker att det är fel som det ser ut just nu, borde vi då inte disskutera fram ett nytt alternativ och istället vara nytänkande?
När jag säger försök att bli bättre på att stoppa störiga personer redan innan dom kommer in, tycker du inte att det är bra för att många blir fulla där inne och blir störiga.

Så sa jag inte. Jag sa att krogarna redan idag försöker stoppa folk som är störiga innan de kommer in. Det går säkert att få dem ännu bättre på det, men det kommer inte ensamt att lösa problemet. Fler idéer behövs. Gärna nytänkande som sagt.
[SM]Harvey Wallbanger wrote:

Jo, det är säkert vanligt med att killen är äldre, men vad fan hjälper det dom paren som inte är det? skall vi skita i dom och säga "Sorry, men skaffa dig en äldre herre så blir det bättre!" Och jag som är ett år äldre än min flickvän hjälper det knappast heller, också på kompisgäng kan det skilja några år. Och att paren normalt kommer in? No way, aldrig hänt här. Senast det var att inte båda kom in var förra helgen. Där var det så "olyckligt och tråkigt" att killen är ett år yngre än sin flickvän.
Hon tycker säkert att detta är jättebra att hon är tjej och inte "drabbas"?

Ok, jag vet flera personer som jobbat som dörrvakter Stockholm och som släpper in folk på det viset. Hur det ser ut i Borås har jag ingen aning om.
Nej den tjejen tycker säkert inte det är jättebra att hon får komma in, men inte pojkvännen. Inte heller kommer hon tycka det är jättebra ifall hon inte får komma in där när hon går ut med en väninna.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Det finns väl "mognare"(om nu mogenheten är det nummret som står på körkortet) killar på krogen med, bara för det är 18 på ett ställe och 20 på ett annat så innebär det inte att det bara är den åldergruppen som hänger där. Så dom borde nog inte gå nöd på mogna killar om dom nu söker det, så man hindrar dom knappast.

Det var bara ett svar på att åldergränserna var satta för att medelålders män skulle drägla efter 18-åringar. Sanningen är dock den att en tjej som är 18 gärna kollar efter en kille som är 20 eftersom han är lite mognare än hennes jämnåriga manliga vänner. Samma med en tjej på 20 som hellre kollar efter en kille på 23. Därefter försvinner skillnaderna. Självklart finns det mogna unga killar också. Tyvärr har dessa killar lite svårt att synas tillsammans med sina omogna jämnåriga som hoppar runt i en stor grupp över dansgolvet så att alla som närmar sig flyger all världens väg.

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Sen vet jag inte om du missa detta heller:
För snart blir det väl som du sa med Bilförsäkringen, att vi killar får gå ut på krogen några år senare än tjejerna, inte ett jävla ställe som släpper in dessa "högriskobjekt" som du så vackert kallar dom. Och halva kompisgruppen eller pojkvännen får hitta på annat. Hur kul är det för dom(unga, båda könen) egentligen om det blir såhär? - så att gå ut med jämnåriga verkar ju försvinna mer och mer, iallafall ur min synvikel. Min kompisgrupp börjar nu växa ifrån problemet att kunna gå ut tillsammans, som iallafall jag tyckt har ökat. Tråkigt om det skall öka för nästa generation.

Jag tror inte vi får se det att alla 18/18 ställen slår igen. Det finns för mycket pengar där och som du själv skrev, pengarna styr.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Skillnaden är att invandraren klassas som invandrare hela sitt liv, medan den unge mannen inte klassas som en ung man resten av sitt liv.

Point Taken!
Om det skulle vara ett fåtal invandrare, men ändå marjoriteten av alla som missköter sig sig på krogen så skall man inte införa något sådan här metod som problemlösning pga orättvisor allt där intill. Men när det gäller just "unga män" går det utmärkt.


Fairlane wrote:

Jag ska försöka förklara hur jag menar. Krogen har skyldighet att inte servera en klart berusad person. Nu finns det ju väldigt gott om personer som i nyktert tillstånd är lugna och fina, men såfort de blir lite onyktra blir stökiga. Att vara lite onykter behöver ju inte vara samma sak som att vara klart berusad (=full). Dvs det är en gradskillnad.

Då är jag med på vad du menar.

Fairlane wrote:

Så sa jag inte. Jag sa att krogarna redan idag försöker stoppa folk som är störiga innan de kommer in. Det går säkert att få dem ännu bättre på det, men det kommer inte ensamt att lösa problemet. Fler idéer behövs. Gärna nytänkande som sagt.

Men då sätter vi väl igång och tänker nytt så vi kan ha samma åldersgräns på krogen på ett vettigt sätt. Istället för att fortsätta argumentera om att ha längre åldergräns för tjejer, som vi båda tycker är fel?

Fairlane wrote:

Ok, jag vet flera personer som jobbat som dörrvakter Stockholm och som släpper in folk på det viset. Hur det ser ut i Borås har jag ingen aning om.
Nej den tjejen tycker säkert inte det är jättebra att hon får komma in, men inte pojkvännen. Inte heller kommer hon tycka det är jättebra ifall hon inte får komma in där när hon går ut med en väninna.

Okej, då är det inte Borås för våran del iallafall, som jag sa tidigare. Så här funkar det inte.
Jo, det borde väl vara tråkigt då med när hennes vänninor skall till ett ställe där pojkvännen inte kommer in och tvinga honom stanna hemma?

Fairlane wrote:
Det var bara ett svar på att åldergränserna var satta för att medelålders män skulle drägla efter 18-åringar. Sanningen är dock den att en tjej som är 18 gärna kollar efter en kille som är 20 eftersom han är lite mognare än hennes jämnåriga manliga vänner. Samma med en tjej på 20 som hellre kollar efter en kille på 23. Därefter försvinner skillnaderna. Självklart finns det mogna unga killar också. Tyvärr har dessa killar lite svårt att synas tillsammans med sina omogna jämnåriga som hoppar runt i en stor grupp över dansgolvet så att alla som närmar sig flyger all världens väg.

Som jag sa i tidigare post: Så bara för att det är 20 för båda könen på ett ställe, så finns det inga 23åriga killar som hon kan träffa där?
Uppenbarligen så måste en tjej gå till ett 20/23 ställe för att hitta dessa killar. Jag tror nog att tjejjer är fullt kapabla till att gå till ett 20/20 ställe och välja ut dom "mognare" äldre killarna som hon tydligen? söker på deras beteende.
Detta då om nu en tjej skulle vara ute för att "ragga", och är inte ute med ett kompisgäng/klasskamrater eller pojkvän. Att det skulle vara 20/20 på ett ställe är väl inget förhinder för en tjej som söker äldre killar, jag tror dom klarar sig fint även om det inte finns 20/23 ställen.

Fairlane wrote:
]
Jag tror inte vi får se det att alla 18/18 ställen slår igen. Det finns för mycket pengar där och som du själv skrev, pengarna styr.

Nej det tror inte jag heller, men tydligen skulle det inte gå bra för den krogen? i säkerhets synpunkt. Sönderslagen inredning, spyor på golvet, slagsmål, dåligt rykte m.m. enligt vissa argument som kommit fram här.
Så jag började undra vilken krog som vill ha det så (om nu detta skulle vara fallet)

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,555712,00.html

Intressant enkät.
Lite synpunkter på denna?

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

Om vi bortser ifrån att Aftonbladets journalister inte behärskar svenska språket och skriver en rubrik som antyder att var femte person blivit misshandlad av en tjej, så är mina kommentarer som följer.

10% har blivit slagna i ett förhållande. Riktigt skrämmande. Vad tänker dessa killar med? Nu sa sig endast 2% av killarna ha gjort något av det som omtalades i artikeln, så är det så att de inte ens begriper att de slår??? Dumskallar isåfall. Jag utgår ifrån att de inte menar när man skojbrottas i sängen och man sen råkar göra illa varann av en olyckshändelse. Isåfall är jag skyldig också, liksom att jag åkt på stryk, men så ser inte jag det.

10% har blivit hotade av sin partner. Illa, illa. Inte heller här verkar killarna begripa att de gjort så.

9% har blivit sexuellt utnyttjade. FFS boys! Sex har man gemensamt när båda vill, inte bara när du vill, dumskalle!

Vad jag personligen sett så vet jag två personer som slagit sin partner. Båda personerna gjorde det när argumenten tröt. Båda personerna gjorde det upprepade gånger. Detta var inför andra människor, hur det är när de är ensamma vet jag självklart inte. Båda dessa som slog sin partner var tjejer. Confused

Något som också omtalas i artikeln är att många förändrar sig och slutar att umgås med sina vänner. 23% av tjejerna har slutat att umgås med sina vänner när de träffat en kille. Jag tror den siffran stämmer mycket väl, kanske är den till och med större. Dock tror jag inte alltid det är killens krav som gör det. Det känns som något som är vanligt bland yngre tjejer (under 20). Detta tråkiga scenario har jag sett hur många gånger som helst. En tjej håller på med ett fritidsintresse. Hon träffar en kille som spelar ishockey (fotboll, handboll etc etc). Hon slutar med sin grej och står och kollar på hans träningar istället. Sad

Allt i artikeln är inte heller negativt. Att man ändrar åsikt behöver ju inte alls vara fel om man gör det av egen fri vilja och för att man fått bra argument för det.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Det är rätt konstigt det där med dessa undersökningar.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon i min umgängeskrets som slagit sin flickvän eller hotat henne på något sätt.
Inte heller har jag hört talas om att någon tjej som blivit utsatt, och då ska man ändå veta att jag arbetar inom omsorgen, och det betyder att jag under 5 år haft ca: 60 olika kvinnliga arbetskompisar, om ens det räcket.

Fast det klart, skulle dessa siffror stämma så är det rätt skrämmande, men jag tror faktiskt inte på dem.

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 13:46 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Det är rätt konstigt det där med dessa undersökningar.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon i min umgängeskrets som slagit sin flickvän eller hotat henne på något sätt.
Inte heller har jag hört talas om att någon tjej som blivit utsatt, och då ska man ändå veta att jag arbetar inom omsorgen, och det betyder att jag under 5 år haft ca: 60 olika kvinnliga arbetskompisar, om ens det räcket.

Fast det klart, skulle dessa siffror stämma så är det rätt skrämmande, men jag tror faktiskt inte på dem.


Den stora frågan man får då är: Berättar man om det för folk eller måste man fråga dem och försöka få dem att berätta att de råkat ut för något.

Inte går runt och berättar för alla att man blir misshandlad i sitt förhållande, eller?

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

från aftonbladet längre ner.Mera siffror och en checklista.

"Så ser du om han är farlig
Varningstecken på att du är i ett kontrollförhållande:
Din pojkvän är mycket svartsjuk.
Han vill inte att ni går var för sig på fest.
Han vill alltid att du ska ringa om du varit ute själv.
Han vill vara med dig jämt.
Han är kritisk mot dina kompisar och tillåter inte att du har killkompisar.
Han gillar inte att du har tajta kläder, korta kjolar eller smink.
Han vill inte att du pratar om er relation med familj eller vänner.
www.roks.se eller www.kvinnojour.com hittar du telefonnummer till tjejjourer över hela landet. "

Borde vara mera så här:
Så ser du om din partner är farlig
Varningstecken på att du är i ett kontrollförhållande:
Din partner är mycket svartsjuk.
partnern vill inte att ni går var för sig på fest.
partnern vill alltid att du ska ringa om du varit ute själv.
partnern vill vara med dig jämt.
partnern är kritisk mot dina kompisar och tillåter inte att du har kompisar av det motsatta könet .
partnern gillar inte att du har sexiga kläder.
partnern vill inte att du pratar om er relation med familj eller vänner.
www.roks.se eller www.kvinnojour.com hittar du telefonnummer till tjejjourer över hela landet. "

Så tycker jag att den borde se ut.
Ändar åsikt kan vara av godo anser jag också.
------------------------------------------------------------------------------------
Hela undersökningen som finns längre ner på sidan.


Var tionde ung kvinna har utnyttjats sexuellt
Så här svarar personer i åldern 15-24 på frågor om fysiskt och psykiskt våld i relationer. Undersökningen är gjord av Sifo på uppdrag av Titan och TV 4.
Har du själv någon gång slagit, hotat eller sexuellt utnyttjat någon i ett förhållande?
Kvinna
Ja, slagit 8%
Ja, hotat 2%
Ja, sexuellt utnyttjat 0%
Inget av ovanstående 90%

Man
Ja, slagit 0%
Ja, hotat 0%
Ja, sexuellt utnyttjat 2%
Inget av ovanstående 98%


Har du någon gång blivit slagen, hotad eller sexuellt utnyttjad i ett förhållande?
Kvinna
Ja, slagen 10%
Ja, hotad 10%
Ja, sexuellt utnyttjad 9%
Inget av ovanstående 82%

Man
Ja, slagen 6%
Ja, hotad 2%
Ja, sexuellt utnyttjad 2%
Inget av ovanstående 92%


Har det hänt att du gjort något av följande i ett förhållande för att vara din partner till lags?
Förändrat ditt sätt att vara.
Kvinna:
Ja 26%
Nej 69%
Vet ej 4%
Man:
Ja 28%
Nej 68%
Vet ej 4%
Slutat umgås med vissa vänner.
Kvinna:
Ja 23%
Nej 77%
Vet ej 1%
Man:
Ja 26%
Nej 74%
Vet ej 0%
Förändrat hur du klär dig/ser ut.
Kvinna:
Ja 19%
Nej 80%
Vet ej 2%
Man:
Ja 20%
Nej 80%
Vet ej 1%
Ändrat fritidssysselsättningar.
Kvinna:
Ja 11%
Nej 87%
Vet ej 2%
Man:
Ja12%
Nej 87%
Vet ej 1%
Bytt åsikter.
Kvinna:
Ja 21%
Nej 77%
Vet ej 2%
Man:
Ja 21%
Nej 72%
Vet ej 7%


Jag tycker att det är ganska många siffor som är i närheten av varandra.Nån som hittat hur många män respektive kvinnor som svarat?
För att det tycker ajg spelar roll.Det kan typ vara 100 killar och 2000 tjejer osm svarat. Och då är ju dock siffrorna inte korrekta i helhetssynpunkt.

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 13:54 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,554015,00.html
Där står det att det var "lagligt" fram till 1982 att slå sin kvinnliga Partner.
Så alltså skulle jag kunna dra slutsatsen att det är de som är äldre än 20 år som slår sina kvinnor.
jag tror att om 10 år eller så när de flesta som föddes på 80-talet och 90-talet blivit äldre så minskar kvinnovåldet så att säga.Ren spekualtion och förhoppning.

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:00 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Remoulade wrote:

Den stora frågan man får då är: Berättar man om det för folk eller måste man fråga dem och försöka få dem att berätta att de råkat ut för något.

Inte går runt och berättar för alla att man blir misshandlad i sitt förhållande, eller?


Nä det är ju såklart inget man springer runt och berättar om, men träffar man samma människa dag ut och dag in så tycker jag ändå man borde märka när något är fel. Och man märker när något är rätt också, i mina ögon är de jag känner väldigt lyckliga i sina förhållande

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

Cool enkät där...

Men förövrigt så börjar jag förstå ännu mer varför dom inte släpper in 18+ på krogar/båtar.. Ni bitchar ju kring detta ämne värre än andra saker som känns mer viktiga. Detta med 18+ på krogar/båtar osv har alltid funnits och hoppas det alltid kommer vara kvar så man slipper ett gäng hyper-nervösa-hormon-bomber på krogarna.

Ex nu i helgen var det nån liten 18 åring snorunge som skulle hoppa på min brorsa bara för att min bror (som var apfull) kramade om alla på en fest hejdå, Snorungen tog illa upp och kallade brorsan för en jävla bög. Brorsan som är 31 år (det var en 40 års fest för att tillägga) garvade och fråga varför han hade sån jävla bögnojja när han hade på sig lackskor som passade in på omslagsbild på OKEJ! Då flyger snorungen på min bror med ett strypgrepp. Jag flyger på snorungen och snorungens brorsa (21 år kanske vette fan?) flyger på min brors fru och min flickvän.

Haha vilket ruckus, Jag och min bror var på festen ensamma. Dom som bråkade var alla bästa polare från jobb, bandylaget osv. Det slutade i att vi fick alla emot oss men vi skötte oss fint, kom hem med nått blåmärke på benet och lite blod på skjortan som efter inspektion inte tillhörde någon av oss.

Men det kan ju visa vad en valp kan förstöra på en annars vuxen fest, Hade det fjunet inte vart där skulle aldrig något ha hänt och festen skulle ha fortsatt till nästa dag. Nej tacka vetja 23+...
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

Skinhead wrote:
Cool enkät där...

Men förövrigt så börjar jag förstå ännu mer varför dom inte släpper in 18+ på krogar/båtar.. Ni bitchar ju kring detta ämne värre än andra saker som känns mer viktiga. Detta med 18+ på krogar/båtar osv har alltid funnits och hoppas det alltid kommer vara kvar så man slipper ett gäng hyper-nervösa-hormon-bomber på krogarna.

Ex nu i helgen var det nån liten 18 åring snorunge som skulle hoppa på min brorsa bara för att min bror (som var apfull) kramade om alla på en fest hejdå, Snorungen tog illa upp och kallade brorsan för en jävla bög. Brorsan som är 31 år (det var en 40 års fest för att tillägga) garvade och fråga varför han hade sån jävla bögnojja när han hade på sig lackskor som passade in på omslagsbild på OKEJ! Då flyger snorungen på min bror med ett strypgrepp. Jag flyger på snorungen och snorungens brorsa (21 år kanske vette fan?) flyger på min brors fru och min flickvän.

Haha vilket ruckus, Jag och min bror var på festen ensamma. Dom som bråkade var alla bästa polare från jobb, bandylaget osv. Det slutade i att vi fick alla emot oss men vi skötte oss fint, kom hem med nått blåmärke på benet och lite blod på skjortan som efter inspektion inte tillhörde någon av oss.

Men det kan ju visa vad en valp kan förstöra på en annars vuxen fest, Hade det fjunet inte vart där skulle aldrig något ha hänt och festen skulle ha fortsatt till nästa dag. Nej tacka vetja 23+...


Mjo, det låter ju som om du är en otroligt mogen och trevlig kille! Rolling Eyes

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:48 pm    Post subject: Reply with quote

Skinhead wrote:
Cool enkät där...

Men förövrigt så börjar jag förstå ännu mer varför dom inte släpper in 18+ på krogar/båtar.. Ni bitchar ju kring detta ämne värre än andra saker som känns mer viktiga. Detta med 18+ på krogar/båtar osv har alltid funnits och hoppas det alltid kommer vara kvar så man slipper ett gäng hyper-nervösa-hormon-bomber på krogarna.

Ex nu i helgen var det nån liten 18 åring snorunge som skulle hoppa på min brorsa bara för att min bror (som var apfull) kramade om alla på en fest hejdå, Snorungen tog illa upp och kallade brorsan för en jävla bög. Brorsan som är 31 år (det var en 40 års fest för att tillägga) garvade och fråga varför han hade sån jävla bögnojja när han hade på sig lackskor som passade in på omslagsbild på OKEJ! Då flyger snorungen på min bror med ett strypgrepp. Jag flyger på snorungen och snorungens brorsa (21 år kanske vette fan?) flyger på min brors fru och min flickvän.

Haha vilket ruckus, Jag och min bror var på festen ensamma. Dom som bråkade var alla bästa polare från jobb, bandylaget osv. Det slutade i att vi fick alla emot oss men vi skötte oss fint, kom hem med nått blåmärke på benet och lite blod på skjortan som efter inspektion inte tillhörde någon av oss.

Men det kan ju visa vad en valp kan förstöra på en annars vuxen fest, Hade det fjunet inte vart där skulle aldrig något ha hänt och festen skulle ha fortsatt till nästa dag. Nej tacka vetja 23+...

Wow! Cool! Du och din bror gjorde inget fel utan allting var "snorungen" på 18 år. Visst hade säkerligen 18åringen börjat bråka utan anledning men vad har det med resterande 18åringar världen runt att göra? Jag vet massvis av 30-35åriga människor som älskar makt och älskar bråk. Enligt vad du skrivit så verkar du vara en sådan person.

_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:50 pm    Post subject: Reply with quote

Tror inte det handlar så mycket om att man är fjun eller "gammal å grå", fjunet kommer säkert vara helt puckad när han blir äldre också, bara det att han kanske inte är på fester å slåss då utan det är väl dem idioterna som istället slår sin fruga, eftersom det är det enda han klarar av.

Man slåss inte för att man är ung, man slåss för att man fått fel uppfostran, knasig uppväxt eller helt enkelt bara inte är rätt gängad

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 14:55 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Man slåss inte för att man är ung, man slåss för att man fått fel uppfostran, knasig uppväxt eller helt enkelt bara inte är rätt gängad

Amen!
Fast sen så mognar man ju med åldern efter vad jag hört..
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 15:16 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
Tror inte det handlar så mycket om att man är fjun eller "gammal å grå", fjunet kommer säkert vara helt puckad när han blir äldre också, bara det att han kanske inte är på fester å slåss då utan det är väl dem idioterna som istället slår sin fruga, eftersom det är det enda han klarar av.

Man slåss inte för att man är ung, man slåss för att man fått fel uppfostran, knasig uppväxt eller helt enkelt bara inte är rätt gängad


Tror det var det vettigaste jag läst här på länge! Smile

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 16:46 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
[SSRF]Remoulade wrote:

Den stora frågan man får då är: Berättar man om det för folk eller måste man fråga dem och försöka få dem att berätta att de råkat ut för något.

Inte går runt och berättar för alla att man blir misshandlad i sitt förhållande, eller?


Nä det är ju såklart inget man springer runt och berättar om, men träffar man samma människa dag ut och dag in så tycker jag ändå man borde märka när något är fel. Och man märker när något är rätt också, i mina ögon är de jag känner väldigt lyckliga i sina förhållande


Oberts, jag vill inte verka förminskande eller någonting. Det är kanske så att kvinnorna på ditt jobb är väldigt lyckliga i sina förhållanden.
Men jag vill bara säga att det inte syns på ytan.
Att bli misshandlad hemma är så himla mycket mer än att bli slagen blodig varenda dag.
En kvinna som blir misshandlad fysiskt eller psykiskt är inte en kvinna som föddes med svag mentalitet per automatik. Innan en man slår sin kvinna bryter han ner henne sakta men säkert, målmedvetet.
Jag tänker inte dra hela den psykologiska faktorn, men jag tycker alla som inte är insatta i dessa frågor BÖR läsa på, för annars verkar de väldigt ignoranta när de sedan uttalar sig i frågan.
En misshandel pågår mentalt hela tiden, det handlar om belöningssystem. Är kvinnan snäll, höjs hon till skyarna är hon stygg och olydig så bestraffas hon. Det betyder att en kvinna som blir misshandlad låt säga en gång i månaden kanske får väldigt mycket "kärlek" därimellan.
Till och med kvinnor som blir misshandlade varje dag, och då räknar jag även psykisk misshandel, skäms så mycket för sin situation, skäms över att de är så svaga som är kvar så att de aldrig berättar, utan tvärt om lägger på en fasad om att allt är så himla bra i deras relation till och med inför sina bästa vänner.
Kom ihåg att en normal kvinna inte tolererar att bli slagen i sitt förhållande. Det är inte så att hon går ut på en dejt, får ett knytnävsslag över ansiktet och tycker det är okej och fortsätter att dejta. En fysisk misshandel i en relation kommer efter en lång tid av nerbrytning och därför kan den som slår aldrig kunna skylla ifrån sig och säga att det är en impulshandling.

Jag ber er alla att vara uppmärksam på vad som händer i er omgivning, strunta inte i lägenhetsbråken, var inte rädda för att lägga er i. En kvinnas liv kanske finns att rädda då man ringer polisen. Situtationen kanske inte är livshotande just då, men kan vara en ringklocka för den misshandlade att det är dags att dra sig ur innan......det är försent.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 17:19 pm    Post subject: Reply with quote

Självklart så slåss inte alla killar på 18+ men det har ju emd hormonerna att göra, Morsan sluta vara så jävla pinsam, men farsan osv osv...

Jag är inte guds bästa barn, Jag disskuterar heldre än jag slåss, och startar sällan om aldrig ett bråk, men vill någon ha bråk och han är oresonabel och fortsätter så är det klart jag inte låter min familj eller mig själv får ta stryk.

Det är ju bara så att ungdommar 18+ har mer hormonrubbningar än en 25 - 30 åring, Ni är ju fan tickande steroidbomber fast mindre och smalare Laughing

A-I:
Mjo, det låter ju som om du är en otroligt mogen och trevlig kille!

Så du menar att du låter någon puckla på din familj och flickvän och står bara och kollar på ? Nej det är inte jag, slår någon en tjej ska han fan få en jävla massa smällar av mig som såg det.. Så är det bara, en polisanmälan i det skedet är inte att tala om, alla var fulla som ägg och min tjej var nog inte en ängel hon heller men inte ska en stor biffig karl kasta ner en kvinna för en ståltrappa och sen försöka slå henne... Nej du där gär min gräns, Familj och Barn skulle är något jag försvarar...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies