HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Killar=Diskriminerade eller är vi skitstövlar?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:22 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:
In love wrote:
Hahahahahahaha!!!

Nu kanske ni undrar vad jag skrattar åt?

"Det är alla dumma jävla mäns fel"

Formulera dig bättre tösen.
Hörru du lilla gubben! Nu tycker jag att du ska tagga ner lite, kamma mustachfjunen och gå på flera svenskalektioner. Återkom sedan med en ursäkt.

Vilken Ursäkt? För vad? för att jag sa att du skulle formulera dig bättre? Mustaschfjunen? Svenskalektioner? Jag klarar min svenska alldeles ypperligt, så jag förstår inte vad du vill säga med det? Att jag är dålig på svenska, och att jag inte klarar av att hantera det svenska språket? Du har fel. Jag kan min svenska.


In love wrote:
För det första: "Män som män är inte dummare, trögare, visare, förståndigare, bättre eller sämre än kvinnor." Det har du själv slagits för i och med att du erkänner dig själv som "Feminist". Så med andra ord, om du får säga "Det är alla dumma jävla mäns fel", så får jag lov att säga: "Satans jävla dumma inkompetenta kvinnor som får mens en gång i månaden". GÖR jag det? NEJ! För det funkar inte riktigt så. Tycker du att män är dumma i huvudet. Håll det för dig själv. Jag själv ansåg det som ett personligt påhopp i och med att jag är man.
Om du ser det som påhopp betyder det att du är en av de dumma skrikiga och skräniga männen som krögarna vägrar släppa in på krogen.

Nej. Men dra inte alla över en kam, så kanske du lär dig att förstå världen. Kan du inte förstå världen kan du inte säga saker som rör den. "Hej, jag är kvinna. Jag anser mig vara mer värd än alla andra män. Män är dumma, och jag är smart". Tycker du verkligen det, eller var du bara tvungen att bli uppmärksammad?

In love wrote:
Synpunkt 2: Denna topicen har spårat ur. Fan vad gulligt.
Denna topic spårade ur då du skrev ditt inlägg, så sluta kasta sten i glashus.

Jag tycker att topicen spårat ur. Eller får jag inte tycka det för dig? Snyft. nu blir jag jävligt ledsen... *Kasnyft*. Nej, jag står fast vid att topicen spårat ur. Och förlåt, jag ska använda Tegelstenar nästa gång.

In love wrote:
synpunkt 3: LocStock, Fairlane och Harvey: Ni har alla 3 rätt. Fast på olika sätt.
Testat med att komma med en egen åsikt?
Se ovan.

Jag gav min egna åsikt på min första åsikt. Du, som är så jävla bra på svenska, vet väl att "Synpunkt" och "Åsikt" är exakt samma saker???

Och ge fan att kritisera min svenska framöver. Även fast jag kanske inte är lika bra på det svenska språket som du, som är 10 år äldre än mig är, så har du INGEN rätt i HELA JÄVLA VÄRLDEN att kritisera mig. Jag går om 3:e ring. Vet du varför? Jag fick IG i svenska B.
För övrigt fick jag IG i 9 ämnen till. Ska du kritisera mig för det också? Eller du kanske ska hänga ut mig i aftonbladet, så att hela JÄVLA VÄRLDEN kan skratta åt mig. Var det ditt syfte eller?

Ska du inte klaga lite på Invandrarnas svenska också? Då kan du kanske känna dig stolt över att ha åstadkommit något.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19


Last edited by n3uro on Tue Oct 26, 2004 10:23 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:23 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker alla män som debaterar för en gemensam åldersgräns skjuter sig litegranna i foten här. Ett stort skäl till att gränserna sattes olika är att de krogar som hade 18 års gräns för båda könen tenderade att fyllas av fulla pojkar. Det var glest mellan tjejerna för de ville helt enkelt inte umgås med fulla pojkar. Säkerligen inte för att varenda pojke som är full är ett svin utan för att bland 100 fulla pojkar finns det kanske 10 svin och garanterat så ska de svina sig med varenda flicka på stället. Dessa flickor tog istället och myglade in sig på ett 20 års hak där mängden fulla pojkar var klart lägre och där testosteronnivån är klart lägre. Jag såg det på den tiden och ser det idag som att skilda åldersgränser är endast ett sätt att skriva detta på papper. Det finns ingen lag som säger detta och därmed kan väktarna/krögaren bestämma att kringå dessa regler ner till laglig ålder.

Sen kan 18 åriga pojkarna debatera för samma ålder och om de lyckas så kan sitta bland ett hav av pojkar och känna sig som en vinnare medans tjejerna myglar in sig på 20 års haken. Själv har jag aldrig orkat bry mig om småsaker som olika åldrar på krogen då det ter sig så extremt småsint i jämnförelse med lägre löner, sämre vård, sämre utvecklingsmöjligheter och alla de andra sätten som gemene kvinna dagligen blir utsatt för.


Vidare så tycker jag att hela debatten skulle ha börjat med en definiering av ordet feminism och sedan debaterra kring detta. Om några ser feminism som kvinnor som vill ta över jorden medans andra ser det som kvinnr som kämpar för att uppnå en mer jämnlik balans i samhället så är det svårt att debattera kring ämnet feminism.


Jag håller med Oberst i det att vi måste bejaka skillnaderna lika mycket som likheterna hos könen. Ett fysiskt tungt arbete kommer tills vidare att vara överrepresenterat av män utav den enkla anledningen att män gratis får högre fysisk kroppstyrka. Kvinnor har generellt högre empatisk förmåga och logiskt så borde vård- och omsorgsyrken överrepresenteras av kvinnor. Sen om empatin kommer ifrån gener eller sociala omständigheter vet jag inte men det känns mindre viktigt idagsläget. Men det är väldigt viktigt att se till att jämna ut löneskillnaderna mellan alla yrken med fysiskt tunga uppgifter och alla yrken inom vård- och omsorg.

Att det även är ett problem att få in kvinnor i styrande positioner ser jag som ett stort problem. Att män ofta får dessa jobb ser jag som delvis ett rekryteringsproblem. Den starke mannen får lätt jobbet över den mer tillbakadragna kvinnan fastän mannens styrka i slutändan kan kväva arbetarnas vilja medans kvinnan istället skulle kunna ha enat arbetarna med ökad produktion och glädje som följd. Givetvis finns det även män som kan ena och kvinnor som kan kväva men jag tror att den starka stora personligheten kan få rekryteraren att tro att den personen är lämpad för jobbet eftersom en chef måste kunna hålla sina arbetare i styr och i min erfarenhet så har klart fler män än kvinnor de personlighetsdragen.

För att inte göra alla människor med stora och starka personligheter ledsna så kan jag tillägga att det finns flertalet situationer där dessa drag är väldigt bra, om inte livsnödvändiga. I en kris eller extrem situation behövs ofta dessa drag för att få de som mer eller mindre brutit ihop mentalt att ta sig samman och utföra uppgiften. Finns det inte tid för gull så är ett gammalt traditionellt rytande klart bättre.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:24 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:

Simone, jag har skummat igenom olika debatter, och jag är mörkrädd. Var mer positiv till världen innan jag gick in på den sajten http://www.antifeminist.nu/. Maken till kvinnofientlighet har jag aldrig stött på, sida efter sida, helt otroligt. Värst är att sidan ska verka så himla seriöst menad, samtidigt som de flesta skribenterna har åsikter som är mycket ogenomtänkta och ibland kvinnofientliga.

btw: här är styrelsen http://www.antifeminist.nu/?sid=8

edit* hittade en länk till något ännu värre http://come.to/fmkf/ Shocked


Jag brukar andas djupt och räkna till 10 Smile , sedan skrattar jag åt eländet. De är så otroligt skräckslagna att det inte ens finns på kartan.
Jepp, de ser seriösa ut och utger sig för att vara intresserade för en öppen debatt, men nåde den lilla feminist som lullar in där och vill diskutera. Det västa är att de är söner, bröder, pojkvänner och äkta män med en kvinnosyn som hör hemma på 1100-talet. De har absolut inga nyanser eller distans alls.

Hu! Vilken länk! Jag är uppenbarligen ful fet och hårig enligt deras definition Smile Hellre det än dum och ignorant i alla fall ....

_________________
~Simone~
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:42 am    Post subject: Reply with quote

Måste inflika att det är hemskt trevligt att se inlägg som Sallows där man kan argumentera o förklara sina synpunkter på ett exemplariskt sätt och dessutom vara väldigt vettig.
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:06 am    Post subject: Reply with quote

Nu har jag hållit tyst väldigt länge. Det är nämligen så, vänner. Jag har slutat blanda mig i dessa diskussioner utav den enkla anledningen att de aldrig leder någon vart. För något år sedan hade vi problem med några få som stångade sig blodiga och ibland inte lyssnade på folks åsikter utan var mest upptagna med att få ut sina egna.
Nu verkar dessa ha ynglat av sig till majoriteten av inläggsskrivare här. Problemet är väl att folk läser så fort de kan för att sen få ut sin reaktion blixtsnabbt som ett inlägg här.
Om man då inte tänker igenom sina reaktioner utan handlar instinktivt vilket man gör om man bara sätter sig ner och slänger ihop ett svar så blir det ofta ytterligheter.
Kärlek eller hat och tyvärr oftast hat verkar det som.

Ordet argumentation verkar överhuvudtaget väldigt få känna till!

Det jag egentligen vill säga är att det enligt mej är småsint som fan att hitta någon grund till diskriminering på grund av olika åldergränser på krogen. Att det dessutom leder till att kvinnor får försvara detta inför ett gäng bortskämda män/killar är fan skamligt!
Om inte vi kan bjuda på lite lägre ålder för kvinnor på krogen efter årtusenden av förtryck så är jag orolig för vad som händer i framtiden.

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:26 am    Post subject: Reply with quote

In love wrote:
Mad Razz Razz Mad


VS

[SSRF]gubbslem wrote:
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Twisted Evil Twisted Evil


(OBS! Förenklad version OBS!)

Hahaha, en av de saker jag saknat med maffia, Gubbslem som vanligt i luven med någon i en hetsig debatt. Very Happy

Är för hungrig och trött för att ge mig in i den för tillfället. Men när slöfockarna på telia behagar att skicka ut mina uppkopplingsuppgifter kan skall jag ge mig ut i "den ilskna debattens himmel". Laughing Razz

Nae, nu får det bli lunch innan bilarna ramlar in och chefen skriker!

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:28 am    Post subject: Reply with quote

In love wrote:
Jag gav min egna åsikt på min första åsikt. Du, som är så jävla bra på svenska, vet väl att "Synpunkt" och "Åsikt" är exakt samma saker???

Dina tre synpunkter är alltså:

1. Ett missuppfattande av gubbslems inlägg (som klargjordes på sida 2?)
2. Att tråden spårat ut
3. Att jag, Loccis och Harvey har rätt på olika sätt.

Är det korrekt uppfattat?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:39 am    Post subject: Reply with quote

Summan av kardemumman är ju bara : Så är det grabbar, Ni får sätta er och vänta eller skaffa falsklegg.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Accuracy International wrote:
In love wrote:
Mad Razz Razz Mad


VS

[SSRF]gubbslem wrote:
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Twisted Evil Twisted Evil


(OBS! Förenklad version OBS!)

Hahaha, en av de saker jag saknat med maffia, Gubbslem som vanligt i luven med någon i en hetsig debatt. Very Happy



Kalla det vad du vill. Jag är sällan med i debatter nu för tiden pga just sådana här omständigheter som In love skapar. Om det beror på hans otillräckliga svenskakunskaper eller att han är för otålig för att läsa igenom en topic INNAN han svarar vet jag inte. Men han är helt klart ute och cyklar i någon annan sfär än i den jag befinner mig.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:56 am    Post subject: Reply with quote

Dock förstår jag inte vad mina Svenskakunskaper har med topicen att göra? Är jag en mindre värd människa för att du är bättre än mig i svenska? Jag sitter inte och mobbar dig för att jag lirar 10 instrument, och är jävligt bra på musik. Eller gör jag det? nej just det.

Du ska vara 29, men beter dig som 15. Allt detta grundar jag på ditt påhopp om mina svenskakunskaper.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 12:23 pm    Post subject: Reply with quote

Skinhead wrote:
. Alltid nån pissfull kaxig 19 åring som ska hävda sin manlighet genom att skrika och gorma och försöka skapa bråk.


Ajfan så den där meningen träffar mig liksom en väldigt väl genomförd högerkrok. Embarassed

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hickenZliZe



Joined: 22 Oct 2002
Posts: 232
Location: Oxelösund

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Swallow: MItt fel,skulle varit tydligare i första inlägget. Och nu tycker jag det räcker med åldersdiskussioner,jag har postat flera andra inlägg som är lite vettigare,jag har förtydligat mig flera gånger.

Måste säga en bra post av dig grabben\mannen.

Det är politiskt korrekt att kalla sig feminist,vet jag menade med
modefeminist.
Politisk korrekthet http://www.yttermera.se/pk/index.html behöver lite humor för att släcka flamandet.

Mitt förtydligande var extremfeminismen, alltså dessa militanta feminister.Jag har ändrat uppfattning ju mera jag läst på under "debatten". www.antifeminist.nu är en bra referensida på olika argument jag som kille kan använda,men sen började jag läsa forumet,och då ändrade jag uppfattning om själva användarna.

Politiska feminismen anser jag ökar sprickan mellan man och kvinna att hela tiden måla ut kvinnor som offer. OM jag vore kvinna skulle jag tycka det var kränkande. Regeringen ska göra ditt och göra datt för eer kvinnor för att männen förtrycker er.
Men kan inte kvinnor i allmänhet klara av sånt själva,om de står på sig, tar tag i det själva,utan politiker som Gudrun?
Ni kvinnor blir itutade hela tiden att ni är svaga av politiker,partier,undersökningar. Och hela tiden förs det en vinklad debatt,för vi män är inte svaga,utan vi slår och fötrycker er hela tiden.

Just my 2 cents och snälla vi kan lämna krogåldersfrågan nu tack.Den leder ingen vart utan vi har konstaterat att troligen är det männens fel att det är så nuförtiden på krogen. Inget som jag är i 20-årsålderna kan göra nåt åt just nu,förutom att vara trevlig när jag är ute och dricker på krogen.

_________________
Kan man rusha mot 8 Ct vara 4 med AWp endast beväpnad med kniv?Jag kan,Överlever man?NEPP
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

augh!

Quote:
Dock förstår jag inte vad mina Svenskakunskaper har med topicen att göra? Är jag en mindre värd människa för att du är bättre än mig i svenska? Jag sitter inte och mobbar dig för att jag lirar 10 instrument, och är jävligt bra på musik. Eller gör jag det? nej just det.


If you had read what she wrote with the _correct emphasis_ that is given by the rules of the swedish language, then you wouldnt have misunderstood what she wrote. THATS THE POINT. not your spelling (which is better than mine is), she never implied that you are stupid, or anything like that. just that your ability to apply a skill in one particular area was lacking. Which it was. The only thing that made you look stupid was the way you completely freaked out and had a massive temper tantrum over something that was cleared up 2 pages ago.


btw, which instruments can you play? Smile

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

hickenZliZe wrote:

Det är politiskt korrekt att kalla sig feminist,vet jag menade med
modefeminist.
Politisk korrekthet http://www.yttermera.se/pk/index.html behöver lite humor för att släcka flamandet.

Mitt förtydligande var extremfeminismen, alltså dessa militanta feminister.Jag har ändrat uppfattning ju mera jag läst på under "debatten". www.antifeminist.nu är en bra referensida på olika argument jag som kille kan använda,men sen började jag läsa forumet,och då ändrade jag uppfattning om själva användarna.

Politiska feminismen anser jag ökar sprickan mellan man och kvinna att hela tiden måla ut kvinnor som offer. OM jag vore kvinna skulle jag tycka det var kränkande. Regeringen ska göra ditt och göra datt för eer kvinnor för att männen förtrycker er.
Men kan inte kvinnor i allmänhet klara av sånt själva,om de står på sig, tar tag i det själva,utan politiker som Gudrun?
Ni kvinnor blir itutade hela tiden att ni är svaga av politiker,partier,undersökningar. Och hela tiden förs det en vinklad debatt,för vi män är inte svaga,utan vi slår och fötrycker er hela tiden.

Du slänger med en hel del ord, "modefeminister" och den "politiska feminismen" utan att definiera vad du verkligen menar, men jag testar att svara på inlägget lite ändå.

Jag anser inte att feminismen är politiskt korrekt. De flesta tjejer jag stöter på och pratar med kallar sig inte feminister, trots att de sympatiserar med åsikterna. De är rädda för att sticka ut och förknippas med mediebilden av feminister som skräniga och rabiata (personligen anser jag att de flesta feminister i media är kvinnor som trotsar den rådande kvinnorollen och vågar ta plats, vilket ger dem en stämpel att vara bitchiga och högljudda).

Jag upplever mig inte itutad av någon att jag är ett offer, eller svag och det är just därför jag är feminist. Feminismen ger mig ett medel för att ta makt över mitt eget liv. Offermentaliteten som många kallar det tycker inte jag är en feministisk grej utan kanske en mänsklig svaghet som förstärks i kvinnor av könsrollen. Alla känner vi oss som offer ibland lite till mans oavsett kön, det är bara att bryta ihop och gå vidare Smile
Feminism är lite för mig som att sätta på sig ett par nya, skarpare glasögon när man granskar problem eller sammhället i stort. Det öpnar möjligheten att fundera över sina reaktioner då man tex tittar på en film och funderar "Hur skulle jag reagerat om det vore en man och inte en kvinna som gjorde...." eller att försöka ställa sig frågan "Gör jag vad jag vill eller vad jag blivit uppfostrad till att göra?"

Gudrun tänjer gränser, vilket är en del av hennes jobb som politiker. Hon tar frågor som ligger henne varmt om hjärtat och för fram dem i ljuset. Vissa saker är bra, andra.. öuhmm.. mindre bra, men hon gör ialla fall något! Feminismen slåss inte mot män, varken som individer eller grupp, utan de strukturer och historiska arv som föder vårt beteende. Feminismen skapar inte spricor utan för samman i och med att man plockar bort schablonbilder och könsroller utan öppnar för alla att vara som de vill vara.

_________________
~Simone~
Back to top
View user's profile Send private message
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

Gubbslem om jag inte minns fel så heter det Svensklektioner och inte svenskalektioner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
Gubbslem om jag inte minns fel så heter det Svensklektioner och inte svenskalektioner.

potejjto potato... du skriver aldrig "dom" utan kan dina ramsor "de ger dem rosor" osv? Det där var inte ett allt för listigt inlägg i den här debatten, fortsätt med sånt i sandlådan.
*ONTOPIC*

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:21 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
[DaMn] wrote:
Gubbslem om jag inte minns fel så heter det Svensklektioner och inte svenskalektioner.

potejjto potato... du skriver aldrig "dom" utan kan dina ramsor "de ger dem rosor" osv? Det där var inte ett allt för listigt inlägg i den här debatten, fortsätt med sånt i sandlådan.
*ONTOPIC*


Ska man klaga på någons svenska så får man fan själv hålla sig till den korrekta..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:22 pm    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
mts wrote:
[DaMn] wrote:
Gubbslem om jag inte minns fel så heter det Svensklektioner och inte svenskalektioner.

potejjto potato... du skriver aldrig "dom" utan kan dina ramsor "de ger dem rosor" osv? Det där var inte ett allt för listigt inlägg i den här debatten, fortsätt med sånt i sandlådan.
*ONTOPIC*


Ska man klaga på någons svenska så får man fan själv hålla sig till den korrekta..


suck... och ännu en som INTE FATTAT POÄNGEN!
btw en svensk är en svensk, en lektion för/om en svensk torde vara en svensklektion
svenska är ett ämne och därför kallas det svenskalektioner...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

så du menar att det heter SvenskAlektion eller är jag helt bakom flötet?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
så du menar att det heter SvenskAlektion eller är jag helt bakom flötet?

det menar jag (ringde för säkerhetsskull till storebror som av en slump råkar vara svenskalärare och han höll med efter en minuts funderande)

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 5 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies