HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Online Poker
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sat Jun 02, 2007 1:14 am    Post subject: Reply with quote

Asså jag måste fråga mer erfarna spelare om något. Det är nämligen så att när jag spelar sit & go eller turneringar brukar mina resultat vara väldigt bra. Väldigt sällan jag inte hamnar på top-5 eller vinner prissumma och då och då vinner jag. Det är jag nöjd med. Men så fort jag spelar cash game så går det skit, jag spelar skit. Asså jag vet inte riktigt vad man ska göra ska jag hålla mig till turneringar och sit & go då eller ska jag spela på lägre nivåer i cashgame för att lära mig? Jag är inte sådär jätteserös spelar men en pokerkassa på ett par hundra men det är ju inte roligt om man förlorar menar jag.


Vad tycker ni?

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sat Jun 02, 2007 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att du ska köra på riktigt låga bord, och lära dig lite hur det fungerar.

Har en turnering idag på svenska spel som jag kvalade in i kl 18.15... När är fotbollen???

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Jun 02, 2007 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
Jag tycker att du ska köra på riktigt låga bord, och lära dig lite hur det fungerar.

Har en turnering idag på svenska spel som jag kvalade in i kl 18.15... När är fotbollen???


Den hinner du se. Försnacket börjar 7 och matchen börjar 8.


Razz

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sun Jun 03, 2007 2:33 am    Post subject: Reply with quote

n3uro wrote:
Jag tycker att du ska köra på riktigt låga bord, och lära dig lite hur det fungerar.

Har en turnering idag på svenska spel som jag kvalade in i kl 18.15... När är fotbollen???

Ja men pokern på låga bord är ju värdelös och tråkig, inte ens värt att sätta sig ner och spela för engagemanget sjunker så fort man sätter sig ned.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Wed Jun 13, 2007 23:05 pm    Post subject: Reply with quote

När jag började spela poker så hade jag samma "symptom" balzamon. Skillnaden mellan Cash Game och Turneringar/SnG summerar jag bäst genom att hävda följande:

I Cash Game är du tvungen att skapa din egen image och din egen spelstil, medan turneringen och sit&gon skapar en image och en spelstil ÅT dig. En image och spelstil som du kan anta än medan du själv funderar på vad du egentligen är för en slags spelare.

Tryggheten i SnG och Turneringar är att valen du tvingas göra på många sätt är annorlunda från dem i CG. Jag ska inte säga att de är ENKLA; för då hoppar alla turneringsspelare på mig. Hur man bäst ska lägga upp sitt spel för att lyckas ta sig in the money i turneringar/sitngo är en hel vetenskap bland de som spelar på högre nivåer.

På lägre nivåer är det dock mer på svart&vitt. Mörkerstrukturen tvingar fram en ytlig slags action som tvingar en att ta ställning till om man vill gå ALL-IN eller folda. Traditionellt spel försvinner till förmån för lotto så att säga.

Turneringar/Sit&go passar också nybörjare på så sätt att de ofta lämpar sig för att slowspela och MJÖLKA motståndarna genom att ge dem frestande odds -- relativt sett handlar det ju om en mkt större del av deras stacks än i CG. Det lönar sig även att gå med i familjepotter om man inte är alltför synivrig postflop. Och om det finns något typiskt för alla nybörjare så är det:

1. De älskar att slowspela en monsterhand. Även med en massa drag och massa motståndare på bordet.

2. De har en oerhörd förmåga att INTE BETTA ordentligt.

3. En sjuklig drift att spela och syna familjepotter



Det tog flera månader innan jag började vinna någorlunda stadigt på CG. Det handlar jättemkt om TÅLAMOD. Hälften är vunnet om du slutar limpa in i en massa onödiga potter hela tiden. Men det handlar också om att skapa en identitet för sig själv. Om att lära sig hur man GENERERAR action på ett bord, i motsats till att låta bordet (mörkerstrukturen) generera alla dramatik åt en.

Något som nybörjare har väldigt svårt för i Cash Games är att höja någon. I Turneringar är spelet mycket mer inriktat på BET-SYN än det är i cash games. Misstänker du att du har den bästa handen vid ett givet tillfälle i CG så HÖJER du, såvida inte motståndaren är känd för att vara aggressiv och överbetta mot såna som bara synar (men att bara syna ner någon helt kallt på känslan att de bluffar är något som kräver mkt träning).

Det som i princip alla nybörjare saknar är modet (eller intelligensen?) att höja tillbaka på en bet. De har sjukliga drifter att slowspela. Sjukliga drifter att CHECK-SYNA (inte check-höja, utan checka och sedan helt sonika syna). Det är också därför deras potter stannar på 1/4 eller mindre av storleken som den en skicklig spelare lyckas uppbringa med exakt samma hand mot en nybörjare.

När man väl lärt sig att arbeta bort dessa dåliga vanor. Då kan man börja definiera sig själv som spelare. Är man konservativ? Aggressiv? Superaggressiv? Tight Aggressive? Loose Aggressive? Vilken stil passar en bäst? Vilken stil ska man använda mot vilka motståndare?

Cash Game handlar också om att acceptera faktumet att man ALLTID kommer att ha dagar/veckor där man förlorar. Hur bra man än spelat så är det oundvikligt. Detta är nog det svåraste för vissa personer. Att acceptera att förlust är en viktig del av spelet. Samt att kunna kontrollera sin besvikelse/frustration. Väldigt många förväntar sig att bara vinna och vinna dag ut och in. Så funkar det inte...

Så mina stora tips till nybörjare i CG:

1. Se över din sjukliga drift att slowspela. Slowspela är OKEJ under vissa omständigheter, men det bör inte vara normen på vilken ditt spel bygger. Om du slowspelar för fel anledningar är det alltid motståndaren som dikterar hur mkt du vinner/förlorar i en given pott. Det är aldrig du själv som har KONTROLL över potten. I turneringar/sit&go på låga nivåer spelar det inte så stor roll då ni ändå i vilket fall trycker in alla eller en stor del av marker i mitten. Men i CG är det låga blinds. Pottstorleken är då beroende av hur du och din motståndare agerar under handen.

2. Sluta limpa hela tiden. Alltid ser man dessa nybörjare syna BB med skitkort. Sen när någon höjer känner de sig bundna till potten och MÅSTE bara syna. "Jag kan ju få flush med Q6s", tänker de. Du MÅSTE sluta limpa tills du har listat ut vad du är för en slags spelare. Om det visar sig att du är superaggressiv. Ja då får du för all del spela som Daniel Negreanu och Sam Farha. Men först måste du börja jobba bort ovanan att helt slentrianmässigt syna ALLTING.

3. Spela inte för högt. Vet att ingen nybörjare lyssnar på det här rådet. Det gjorde inte jag själv heller. Spelar du för högt spelar du inte naturligt. Du spelar som någon som är skiträdd för att förlora pengarna. Eller motsatt någon som har så lite inne att han/hon inte bryr sig.

4. Respektera den statistiska variansen. Det finns dagar då klave kommer upp 10 ggr irad trots att du valt krona varenda gång. Och det finns motsatta dagar. Det är denna insikt om poker som är den viktigaste som en pokerspelare någonsin kan komma att få. Då inser man plötsligt hur DUMT det är att stoppa in hela sin bankroll på ett och samma bord. Du måste ha en så stor bankroll att du klarar av att rida ut en extrem varians i spellyckan samtidigt som du VET att du är bättre än genomsnittet på den nivån du spelar.

5. Respektera högre nivåer. Att gå upp en nivå innebär en helt annorlunda psykologisk verklighet. Ju högre du spelar, desto mer handlar det om psykologi. Desto mer re-raises kommer du se. Desto mer provokationsbluffar. Desto mer höjningar preflop.



Det finns en oerhörd komplexitet till CG. Jag suger på Turneringar/Sit&Gos idag. För jag har inte spenderat lika mkt tid på att utvecklas i det området som jag gjort i CG. Dynamiken i turneringar ändras lika mkt som den i CG när man går upp i nivåer. Det är SVÅRT.


Last edited by LaLuSh on Wed Jun 13, 2007 23:34 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Wed Jun 13, 2007 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror personligen att det är mkt svårt att lära sig poker utan den insiskt erfarenheten av att förlora ger. Det är mycket ovanligt att man bara börjar vinna direkt när man börjar spela poker. Jag vann inte på flera månader. Sen gick jag jämt ut i ytterligare några månader, kanske ett halvår t.o.m. Till slut började vinsterna överstiga förlusterna. En skön men dyrköpt känsla.

Jag har haft flera tillfällen där jag tiltat bort stora delar av min BR även sen jag började vinna. Kan man inte lära sig av dessa incidenter, och klarar man inte av att ta en paus från pokern när detta händer; Klarar man inte av att komma tillbaka en erfarenhet starkare av detta utan att låta en påverkas. Ja då bör man inte alls spela poker.

Jag skulle nog vilja hävda att majoriteten av de vinnande CG-spelarna där ute LÄR sig och utvecklas med utgångspunkt från sina förluster. Inte genom de perioder där de konstant vinner...

De perioderna är blott en produkt av något man fått erfara den hårda vägen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Jun 14, 2007 7:50 am    Post subject: Reply with quote

miklo! wrote:
n3uro wrote:
Jag tycker att du ska köra på riktigt låga bord, och lära dig lite hur det fungerar.

Har en turnering idag på svenska spel som jag kvalade in i kl 18.15... När är fotbollen???


Den hinner du se. Försnacket börjar 7 och matchen börjar 8.


Razz


Haha, ville bara säga att du hade helt rätt, jag åkte ut efter en halvtimme. Smile

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Thu Jun 14, 2007 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Tack för tipsen LaLush. Jag har bara spelat "seriöst" i en månad nu ungefär och det är fortfarande samma visa. CG går dåligt s&g går riktigt bra. Nu spelar jag väldigt mycket Sit&Go med 6 spelare totalt. Det är väldigt vädligt sällan jag inte hamnar headsup och inthemoney i den sortens sit&go och det känns som jag lär mig mycket där också så det får bli en fortsättning där tills jag känner att jag är "redo" för att spela CG och turneringar på högre nivå.

Det känns som jag gör nybörjarmisstaget du talade om lalush, att inte ha tålamodet vid CG. Det jag stör mig på i CG så mycket det är att blindsen oftast är helt obetydliga. Att bluffköpa sig till blindsen är strunt samma om man inte spelar med blinds på över en dollar kanske men då blir pottarn alldeles för höga för min nivå. Det är den sortens spel jag gillar i turneringar där blindsen till slut spelar en stor roll i spelet.

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Jun 14, 2007 17:39 pm    Post subject: Reply with quote

Då kanske du ska hålla dig till turneringarna, CG är väl mest för att tjäna pengar och inte för att det är roligt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sun Jul 22, 2007 23:25 pm    Post subject: Reply with quote

Makrillo wrote:
Då kanske du ska hålla dig till turneringarna, CG är väl mest för att tjäna pengar och inte för att det är roligt.
Vadå? det är ju roligt att tjäna pengar!

Jag återuppväcker den här tråden, bara liiiite för att få skryta av mig.

Jag har varit inne i alla semestrars slutfas nu, nämligen depression och ångest, som jag spenderat hemma i compton (knivsta) sippin' 40's n' blazin some chronic (druckit folköl och försökt petta tjejer utanför högstadiediscot). För att lätta upp tillvaron lite så slungade jag in 200$ på mitt konto på primanätverket för att spela ett par av deras fina turneringar. Har puttat runt ett par hundralappar på Svenska spel men där är det lönlöst att spela turneringar om man har ett konto på prima (Guarantee-turneringar).

Turneringen gick åt helvete som vanligt men cashgamet jag spelade vid sidan om för att inte dö av tristess under "högsta kortet jag sett på en timme är en knekt"-perioden av turneringen gick destå bättre. Jag fortsatte under veckan att spela endast cashgames och så här bra har jag nog inte spelat innan. Det är ingen markant förändring som har skett, men mitt kortsnitt känns ganska identiskt från innan och plusset på mitt konto under blott en vecka känns betydligt större än vanligt.
Jag har tillslut lyckats hitta en lycklig median mellan ultimat slaskare och tightare än en mormons rövhål. Dessutom brukar jag kunna hålla mig borta från att bluffa bort ungefär en miljard dollar per session.
Just nu har jag ~1400$ på kontot vilket ger mig en plusvinst på lite drygt 8000kr.

Annorlunda från innan är att jag totalt sket i vad jag hade avsett till rulle (200$) gentemot vilken nivå jag spelade på.
Jag tog en chansing i början och körde ,5/1$ NL 6-manna (pallar knappt med 10-manna... FFAAAAN va tråkigt det är!) som gick rätt bra.
Under veckan har jag lallat runt på allt från ,25/,5$ till 1,5/3$. Nästan allt TLNL, bara en smula omaha.
Just nu kör jag 3 bord ,5/1$ och ibland kryddar jag till det med ett 1/2$ eller 1,5/3$ om bordet ser ut att ha ett bra värde.
Vi får se hur det ter sig nu, jag kommer nog ta ut ungefär 2000kr för att kunna glassa lite extra tills nästa löning men resten stannar nog på kontot.
Nu gäller det bara att orka ordna datorn (ja... samma...) och skaffa internet så jag slipper sitta på internetcafén och se orolig ut när jag knappar in mitt lösenord!
Nu ska jag grinda ett par timmar till!

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sat Aug 04, 2007 13:46 pm    Post subject: Reply with quote

Stora skillnaden mellan turn, och cg är att om du gör ett misstag i en turre så är det oftast slut. Du åker ut och får börja om.

Om du gör ett misstag i cg, reloadar du och kör vidare, det kan till och med stärka din image att lira dåligt eller spela en hand så sjukt knäppt. (spelare får svårare att sätta dig på en specifik hand)

Jag lirar 90% cg nuförtiden, ibland kör jag lite HU sngs. Men det gäller att lira i samma nivå som du lirar cg. Det är ingen idé att efter att man lirat några år att gå tillbaka till den nivån SNG man började med. Det måste kännas om man förlorar.

Låt oss säga att du lirar .5/1 NL (100 Buy in)

Att sitta å lira 10$ är värdelöst. För det första (om du har bankrullekraven) spelar du alldeles för lågt för att det ska vara optimalt för din bankrulle, för det andra "bryr" du dig inte om du förlorar de 10$, menar.. det är ju bara 1/10 buyin.



CG är roligare för mig. det är mer direkt action, du spelar mer psykologikrig med dina andra lirare, säg att du lira SNGs på prima/party/ftp. Då är chansen inte så stor att du kommer med samma lirare igen. Men på CG så sitter du kvar och kan fortsätta och lira mot "samma" fiskar. Smile

Pokern rullar på och går relativt stabilt, men även om man tjänar mer än vad man får i lön per månad så är det inget jag vill ha som enda sysslar. Jag orkar inte med att leva i osäkerhet, man vill ha en stabil framtid och inte sitta när man e 30 utan någon som helst erfarenhet av ett riktigt jobb. Kanske dör pokern ut? Spelarna blir bättre? Det blir svårare att vinna? Plötsligt kommer man i en downswing som varar i 6 månader? Ne.. isch isch, skaffa ett arbete och ha det som bonus vid sidan om.

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Feb 04, 2008 7:02 am    Post subject: Reply with quote

> Makrillo has left the tournament in 2nd place, winning $500)

Beslutade mig för att köra in 500kr på kontot och köra lite STT och en MTT, slutade med 3630 kr att ta ut. på fyra timmars spel. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Mar 19, 2008 6:26 am    Post subject: Reply with quote

YO! Drar liv i grejerna här, spelar för fullt online numera och det går helt ok.

Fortfarande väldigt mycket turneringar men också väldigt mycket mer cg, ca 1/2$.

Läste Phil Hellmuths bok - Lär dig spela poker som proffsen, fick inte ut mycket av, var mest om limit-holdem vilket jag knappt spelar alls.

Någon som fortfarande spelar eller? Funderar eventuellt på att delta i ECOOP nu som börjar om typ 70 dagar vilket är European championship of online poker, Main Event har buy-in på ca 1000$ vilket är lite mycket men har några satteliter som ska spelas och vi får se hur sugen jag är för stunden då det blir aktuellt, första pris är då ca 330,000$.



Btw, tips på NLH-böcker?

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Mar 19, 2008 9:22 am    Post subject: Reply with quote

Har kommit tvåa i tre MTTs nu och femma i en så jag har cashat ut runt 4000 dollars på två månader och satt in kanske... 300.
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Jävlar va nice makrillo! Vart spelar du då?
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Wed Apr 02, 2008 23:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ladbrokes. Funderar på att byta till FullTilt så att jag kan kolla mig själv med Sharkscope.
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Fri Apr 18, 2008 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har fulltilt men jag tyckte det var en ganska krånglig klient, men det är ju kul när det är många duktiga spelare som spelar där.
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sat Apr 19, 2008 0:18 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
Jag har fulltilt men jag tyckte det var en ganska krånglig klient, men det är ju kul när det är många duktiga spelare som spelar där.

Vad är det som är skoj med att spela mot duktiga spelare? Smile

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sun Apr 20, 2008 8:38 am    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Balzamon wrote:
Jag har fulltilt men jag tyckte det var en ganska krånglig klient, men det är ju kul när det är många duktiga spelare som spelar där.

Vad är det som är skoj med att spela mot duktiga spelare? Smile
hehe jag har alltid undrat över varför i helvete man vill spela mot proffs när man är rookie...

Siter som t.ex Pokerstars lever ju på att de senaste tre WSOP-vinnarna nu sponsras av Pokerstars, varav detta gör att fisken flockas trots att pokerstars har något utav det mest snåla bonusutbudet av alla siter. Dessutom tillåter inte Pokerstars rakeback av någon sort, vilket också är riktigt ruttet. Det som räddar dom är att så pass mycket fisk spelar på siten att kompetenta spelare fortfarande tjänar på att spela där.

Jag har börjat spela på en site som heter fatbetpoker, en liten fristående klient (som t.ex Ladbrokes) som inte har så många spelare att erbjuda, men tamefan alla är totalt ruttna. Dessutom kan man få 50% rakeback via de vanligare rakebacksiterna. De som spelar mycket Texas holdem NL kontantspel på de lägre nivåerna lär uppskatta siten. Spelarna är i stort sett endast lös-passiva, så man behöver inte vara blyg med sina värdebets direkt.
Bristerna är att siten inte har turneringar värda tiden överhuvud taget, SnG är som vanligt. Alla andra spelformer har väldigt få spelare, även så vanliga spel som Texas FL är nästan öde.

Annan info värd att nämna är att valutan som gäller på borden är Euro, vilket kan vara en nackdel för de som vill utnyttja tillfället nu när dollaren är lika het som en Zloty direkt efter andra världskriget...

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Jul 22, 2008 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

jag spelar lite nu... sitter på 0,25/0,50$ NL och tragglar, dollarn är ju billig så det känns inte så farligt när man sätter in en tia Smile Körde en freeroll idag och slutade på 1102 plats av typ 8800 så jag var nöjd! Very Happy Spelar på Pokerstars.com men vet inte vad som är bäst... Kör på nu iaf, man lär ju sig iaf Smile

Men det är ett riktigt kul tidsfördriv! Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25, 26  Next
Page 23 of 26

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies