HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Online Poker
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 6:30 am    Post subject: Re: hojhoj Reply with quote

BR|Kitano wrote:
Lade in 300 spänn på expekt igår...tar upp till 4 bankdagar...är lite sugen nu asså sedan jag såg svensken Daniel Larsson komma tvåa på WPT turneringen på Aruba och sno hem 2 miljoner...

puss

4 bankdagar???
På 24h kan man spela direkt, plus att de kan reglerna. Very Happy

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 8:06 am    Post subject: Reply with quote

Tog ca 32s på expekt när jag skulle spela SM Wink Samma som på alla andra ställen jag testat, det går rätt snabbt med kreditkort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 9:17 am    Post subject: Reply with quote

va? när jag satte in pengar på expekt så tog det misan inte många minuter innan jag kunde spela, utbetalningarna tar iofs nånn dag. samma på andra ställen jag provat.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:49 am    Post subject: Reply with quote

Sätter jag in pengar på expekt så e dom på mitt konto när jag tryckt på ok knappen....o då kör jag pengar direkt från mitt mastercard.
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 10:53 am    Post subject: Reply with quote

vågar inte spela om pengar. Jag är ingen "Gambler" när det gäller poker, med andra ord: Jag är inte bra på det.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:32 am    Post subject: Reply with quote

Jag spelar ju online-poker. På ladbrokes, men enligt den där Fairlane så har 24h poker mindre rake, man kanske borde byta?
Jag har spelat poker i kanske...ja lite drygt ett halvår, men jag har spelat som en vettig person i två månader. Det går ganska bra, har gått plus totalt, inklusive min inlärningsperiod så det känns schysst. Jag spelar mest på tiomannabord men har glidit över till sexmanna för att det gått lite knackigt på tiomannaborden på sistone. Jag lever inte på pokern men jag drygar ut min lön ganska ordentligt med den.
Men jag spelar inte för inkomsterna egentligen, det är mest för att jag gillar spelet väldigt mycket (även om jag kan ha sagt andra saker efter en bad beat i ventrilon Laughing ). Det är ett väldigt intressant spel som handlar mycket om självdisciplin och att läsa andra människor, samt veta vilka händer man vill betala för ifall de eventuellt skulle slå in. Väldigt intressant faktiskt. Jag spelar dagligen, en timme eller två.
Eftersom jag spelar poker själv och gör så på ladbrokes som ligger i england så grinar jag inte direkt över att jag slipper skatta pengarna Smile
Jag tycker faktiskt inte att Staten har så mycket att göra med vad jag gör för mina pengar i utlandet, även om det nu är hårklyverier. Jag ser hellst inte att det blir skatt på det. Det är kanske en lite barnslig och egoistisk synpunkt på det hela men pengarna jag tjänar på poker spenderar jag ju i Sverige trots allt, så dom får sin skatt på allt jag köper istället, det är inte helt svart iaf.
Fairlane wrote:
BR|Kitano wrote:
Lade in 300 spänn på expekt igår...tar upp till 4 bankdagar...är lite sugen nu asså sedan jag såg svensken Daniel Larsson komma tvåa på WPT turneringen på Aruba och sno hem 2 miljoner...

puss

4 bankdagar???
På 24h kan man spela direkt, plus att de kan reglerna. Very Happy
Det kan man på ladbrokes med, tror det har och göra med vad man har för inbetalningsmetod. Jag har Visakort, och det klirrar in direkt på pokerkontot, däremot tar det 3-5 bankdagar att ta ut pengarna tillbaka till kontot.

Om man känner sig obekväm med att lämna ut sitt kortnummer etc på hemsidor, så kan man alltid öppna ett nytt konto på sin bank för bara internettransaktioner. Dvs du får ett nytt kort som du betalar med, så du för över pengar från ditt riktiga konto till internetkonto, sedan för du över pengarna från internetkontot direkt till pokersajten. Ifall någon nu skulle sno ditt kort etc så är det kontot tomt. Det har jag funderat på att göra länge, men jag är så jävla slö bara!
Sen det där med att en bra spelare inte går back, det är ju lite fel. Poker ÄR trotts allt ett spel där man satsar pengar på att vissa kort ska komma eller att ens hand är den bästa. Det kommer alltid finnas stunder då du läst situationen fel eller att fel kort kommer upp. Då gäller det att ha disciplin nog att lägga sin hand, men gå back. Det gör alla. Finns många professionella pokerspelare som "gulat", dvs totalt knäckt sin ekonomi på poker. En Duktig spelare minimerar sin förluster men ser till att vinna så mycket som möjligt ur de situationer de kan det, men undantag finns alltid när det gäller "hazardspel". Ingenting är säkert.
Om man ska ge sig in i cashgames, så rekommenderar jag att man läser en bok eller två på ämnet. Man måste lära sig saker som potodds, implicita odds och procenten på att det kort du drar efter kommer upp för att avgöra om det är lönsamt att syna eller höjja en pot för att sedan vinna den. Jag har läst Dan Glimnes Pokerhandboken, det är en bra nybörjarbok som går igenom väldigt mycket om alla pokerspelstilarna (hold'em, 7 card stud, Omaha etc etc). Theory of poker av David Sklansky ska också vara bra enligt många, inte läst den själv dock. Men se till att du har kött på benen innan du ger dig in i det på allvar, annars är du fisken och du kommer gå ifrån bordet med en krok i munnen varje gång.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!


Last edited by Kultur on Tue Oct 26, 2004 11:45 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 11:38 am    Post subject: Reply with quote

Du betalar inte skatt på dina pokervinster från 24h heller. Skillnaden är att 24h betalar sin skatt i Sverige och anställer personal i Sverige.

Nackdelen med 24h är som sagt att siten är mindre så det finns inte alltid spel av den typ man önskar sig oavsett om det är FL/PL/NL, SH eller inte.

Annars gillar jag siten.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

Spelar en del på Paradise och Ladbrokes (inte bestämt mig för vilken jag gillar bäst än) men bara för playmoney än så länge.

Förstår att det är skillnad på spel mellan playmoney och realmoney, men eftersom jag inte direkt är någon pokerräv så lär jag mig en del ändå.

När jag känner mig mogen ska jag pynta in en femhundring, sen får det bära eller brista Smile

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:50 pm    Post subject: Reply with quote

Har läst "Winning Low Limit Hold'em" av Lee Jones, och det är en mycket bra bok om det är just Limit HE man vill spela. Den rekommenderas även starkt av många proffs och andra duktiga spelare, och jag kan säga att den hjälpt mig en hel del. Även om jag inte spelar cash games för tillfället. Sen när man har spelat rätt mycket och vill ta ännu ett steg så är det väl Sklansky/Malmuth's böcker man ska läsa. Och Doyle Brunsons Supersystem. Supersystem 2 (Den första skrevs på 70-talet typ) kommer runt årsskiftet tror jag, så vänta på den isf. Har själv inte läst någon av dessa mer avancerade böcker, men man borde tydligen göra det Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

ska läsa den i nästa vecka lathund.. har en polare som läst den och efter det så gick han fan plus direkt den lilla råttan!
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 23:59 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Har läst "Winning Low Limit Hold'em" av Lee Jones, och det är en mycket bra bok om det är just Limit HE man vill spela. Den rekommenderas även starkt av många proffs och andra duktiga spelare, och jag kan säga att den hjälpt mig en hel del. Även om jag inte spelar cash games för tillfället. Sen när man har spelat rätt mycket och vill ta ännu ett steg så är det väl Sklansky/Malmuth's böcker man ska läsa. Och Doyle Brunsons Supersystem. Supersystem 2 (Den första skrevs på 70-talet typ) kommer runt årsskiftet tror jag, så vänta på den isf. Har själv inte läst någon av dessa mer avancerade böcker, men man borde tydligen göra det Wink


Det är ju no limit som är roligast Very Happy

Om man inte orkar läsa och vill lära sig ändå så kan man ladda ner Howard lederers secrets of no limit hold'em eller den mer avancerade uppföljaren.
den första är mycket hur spelet går till och så...

4 bankdagar!!! betalade via postgiro Cool Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 9:14 am    Post subject: Reply with quote

Jag spelar bara no limit i turneringar, har ingen lust att spela det i cash games. Dock behöver man en hyfsad bankroll för det då det är "no fold'em" i riktigt låga limits. Och om jag minns rätt så bör man ha minst 100x BB för att kunna spela bra, och alltså en bankroll på minst $600 för ett $3/$6 bord. Vilket ju iofs inte är så mycket egentligen, men om man som enda inkomst har studiebidragets 950kr/månad så väntar man nog ett tag Wink Har årsmedlemskap på PSO, så jag håller mig mest där. Bra kvalitet på spelet utan att man förlorar ett öre Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 9:32 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Dock behöver man en hyfsad bankroll för det då det är "no fold'em" i riktigt låga limits. Och om jag minns rätt så bör man ha minst 100x BB för att kunna spela bra, och alltså en bankroll på minst $600 för ett $3/$6 bord.

Siffran 300xBB är den jag har hört.

Vilket som är roligast/tråkigast, lättast/svårast av no limit, pott limit och fixed limit är en smaksak. Själv gillar jag pottlimit, men det säger ju många är svårast!? NL, kräver att man kan ta rejäla svängningar. Att sätta sig med en liten summa på ett NL-bord är vansinne. Man måste ha en rejäl stack för att kunna spela optimalt. Vågar man inte spela med en rejäl stack ska man nog undvika NL.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 10:42 am    Post subject: Reply with quote

En fråga till er som spelar på andra siter än 24h. Följande scenario är rätt vanligt:

Du bettar efter river och får en syn. Du visar upp dina kort och motståndaren muckar sina.

Om du nu begär en handhistory från siten, får du då så motståndarens kort?

Enligt normala regler så har den synade rätt att se synarens kort eftersom båda stoppat in lika mycket i potten. Däremot anses det lite oartigt att begära att se dem, men som sagt du har rätt att se dem. Det kan vara rätt värdefull information om hur en motståndare spelar. 24h visar motståndarens kort i detta läge.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 13:14 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
En fråga till er som spelar på andra siter än 24h. Följande scenario är rätt vanligt:

Du bettar efter river och får en syn. Du visar upp dina kort och motståndaren muckar sina.

Om du nu begär en handhistory från siten, får du då så motståndarens kort?

Enligt normala regler så har den synade rätt att se synarens kort eftersom båda stoppat in lika mycket i potten. Däremot anses det lite oartigt att begära att se dem, men som sagt du har rätt att se dem. Det kan vara rätt värdefull information om hur en motståndare spelar. 24h visar motståndarens kort i detta läge.


Det är ju sjukt värdefullt.. de får man inte på de ställena jag lirar på iaf... :/

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
En fråga till er som spelar på andra siter än 24h. Följande scenario är rätt vanligt:

Du bettar efter river och får en syn. Du visar upp dina kort och motståndaren muckar sina.

Om du nu begär en handhistory från siten, får du då så motståndarens kort?

Enligt normala regler så har den synade rätt att se synarens kort eftersom båda stoppat in lika mycket i potten. Däremot anses det lite oartigt att begära att se dem, men som sagt du har rätt att se dem. Det kan vara rätt värdefull information om hur en motståndare spelar. 24h visar motståndarens kort i detta läge.


Det är ju fel...man behöver nte visa sina kort om man inte gått all in väl?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 18:46 pm    Post subject: Re: ddd Reply with quote

BR|Kitano wrote:
mIx! wrote:
Jag lånar tråden lite. Vilket program eller från vilken sida är det bäst att spela poker då? Jag vill träna mig innan jag kör med real money va.. Gratis är gott också...

Så vilket ska man köra på? Vart finns det bra spelare som spelar gratis osv. Upplysning skadar icke!


Alltså, det finns ju www.Partypoker.com där du spelar med playmoney...men sedan finns det oxå s.k. Freerolls där du spelar utan insats men med en chans att vinna riktiga pengar, t.ex. www.expekt.com eller www.ladbrokes.com.

Det finns inga riktigt bra spelare på dessa turneringar men helt klart spelare som är okej iaf.

De riktigt bra spelarna spelar för bra mycket mer pengar...det finns bord där du kan sätta dig ned med 20,000 dollar och värre...


Skojar du med mej :S:S:S! baraför att man lirar freeroll betyder det inte att det inte finns eliter på poker som splelar! sedan så betyder det verkligen inte att de som spelar me de stora pengarna behöver vara så mkt bättre! de kan vara rikemansgossar som bara tycker det e kul att göra av me lite pengar heh men självklart lockas de bättre lirarna te de stora pengarna men det betyder inte att det e dåliga lirare som lirar freeroll som man kan lira då och då Wink

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 20:16 pm    Post subject: Reply with quote

Grejen med playmoney, och till mindre del även freerolls, är att man förlorar inget om man åker ut på sista plats, och därför spelar man inte som bäst. Det spelar egentligen ingen roll vad man spelar om, bara det är något som man helst vill behålla. Men däremot är det inte säkert att mer pengar = bättre spelare, dock skulle jag bestämt hävda att när det gäller kvalitet på spelarna så real money > playmoney.

Själv spelar jag, som jag tidigare nämnt, på pokerschoolonline. Man betalar då en månads/årskostnad men aldrig några pengar i själva spelet. Men de har ett system med bankrolls och rankings som gör att alla ändå gör sitt bästa, och man slipper att 4 pers går all in på första given vid varje bord i en turnering osv, så spelet håller betydligt högre klass än en genomsnittlig billig (typ $10 buyin) turnering. Man kan även vinna sponsring till WPT, eller till precis vilken turnering man vill. Finns även en mängd artiklar och annat material där. Rekommenderas av flera proffs, och jag tycker det är riktigt bra. Trevlig stämning bland spelarna också, lätt att få igång diskussioner om strategi eller allt möjligt pokerrelaterat även mitt under turneringar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 20:20 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns hyffsade spelare som spelar freerolls, men att hitta riktigt bra spelare där gör man nog inte. Vem sitter 5 timmar för att vinna 20 dollar om man är en bra pokerspelare? Very Happy
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

BR|Kitano wrote:
Fairlane wrote:
En fråga till er som spelar på andra siter än 24h. Följande scenario är rätt vanligt:

Du bettar efter river och får en syn. Du visar upp dina kort och motståndaren muckar sina.

Om du nu begär en handhistory från siten, får du då så motståndarens kort?

Enligt normala regler så har den synade rätt att se synarens kort eftersom båda stoppat in lika mycket i potten. Däremot anses det lite oartigt att begära att se dem, men som sagt du har rätt att se dem. Det kan vara rätt värdefull information om hur en motståndare spelar. 24h visar motståndarens kort i detta läge.


Det är ju fel...man behöver nte visa sina kort om man inte gått all in väl?

Jo, om du och jag har satsat lika mycket i potten så har jag rätt att se dina kort. Dvs om du synar mig. inte om vi båda lägger oss tidigare mot någon som höjer ännu mer.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 24, 25, 26  Next
Page 3 of 26

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies