HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Därför älskar jag Swedish Maffia!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ett bra tag sen.. Wink
Må vara att jag är gammal men minnet har jag kvar, det kan väl börja vara ett tag sen nu iaf så jag kan inte tidsbestämma det men....
Sen vette tusan om jag hette Barbatos eller Quest just då.

Snacket var just GNU iaf..

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 20:23 pm    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
strie vissa saker blir man bevisligen "hängd" för på maffia , och prata "gott" om någon i den nazistiska armén till hör en av många saker ...


Precis som att du skulle bli "hängd" på flertalet av de communitys som finns överhuvudtaget..
hmmmm undrar varför???

Låt mig ställa frågan

Varför tror du?

Kom inte dragandes med aryez topicen nu eftersom den är utagerad från alla vinklar.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
sundevil wrote:
strie vissa saker blir man bevisligen "hängd" för på maffia , och prata "gott" om någon i den nazistiska armén till hör en av många saker ...


Precis som att du skulle bli "hängd" på flertalet av de communitys som finns överhuvudtaget..
hmmmm undrar varför???

Låt mig ställa frågan

Varför tror du?

Kom inte dragandes med aryez topicen nu eftersom den är utagerad från alla vinklar.


För att det finns trångsinta människor inom alla communitys ?

Finns tex en tysksoldat som vägrade och avrätta mer judar , så han ställde sig bland dom och blev skjuten , är han ett lika stort monster som dom som sköt han ?

För mördat oskyldiga det hade han gjort , och att inte alla gjorde som han måste bero på att dom helt enkelt gillade och leva för mycket.
Som Rommel tex , han skulle kunna begått självmord , men han gjorde det inte utan han kämpade vidare för NaziTyskland , men gjorde han det för att han var nassist eller för att han gillade och leva ?

Hur som helst så var Rommel en utomordentlig ledare , som inte sysslade med utränsningar osv , utan han var på slagfältet precis som dom allierade´s fälthärrar var.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
Nåja, pratade lite med en kompis som pluggar historia... krigshistoria för att vara exakt och just nu skriver om Rommel. Enligt hans åsikt (som jag nog kan kalla fackmannamässig med över 100p historia) finns det två olika ståndpunkter om Rommel som har tagits upp här ovan. Den ena är att han var dum i huvudet på ett sätt, den andra att han var dum i huvudet på ett annat. Summan av kardemumman är att han var nazist enligt historikerna, hitlersympatisör eller inte. Dåså, diskuterat klart om det nu?


Tycker den Quoten är tillräcklig!!
Och ja visst det var hedervärt av den killen som vägrade och även andra som gjorde precis samma sak.

Kom med rena och klara bevis på att Rommel inte var nazze så har vi nåt att diskutera, tills dess så är allt annat spekulationer.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
mts wrote:
Nåja, pratade lite med en kompis som pluggar historia... krigshistoria för att vara exakt och just nu skriver om Rommel. Enligt hans åsikt (som jag nog kan kalla fackmannamässig med över 100p historia) finns det två olika ståndpunkter om Rommel som har tagits upp här ovan. Den ena är att han var dum i huvudet på ett sätt, den andra att han var dum i huvudet på ett annat. Summan av kardemumman är att han var nazist enligt historikerna, hitlersympatisör eller inte. Dåså, diskuterat klart om det nu?


Tycker den Quoten är tillräcklig!!
Och ja visst det var hedervärt av den killen som vägrade och även andra som gjorde precis samma sak.

Kom med rena och klara bevis på att Rommel inte var nazze så har vi nåt att diskutera, tills dess så är allt annat spekulationer.


mts quote är lika mycket fakta som något annat som sagts här iof.
Sen , vem skriver historian ? vinnarna eller förlorarna ?

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
FLU | Quest wrote:
mts wrote:
Nåja, pratade lite med en kompis som pluggar historia... krigshistoria för att vara exakt och just nu skriver om Rommel. Enligt hans åsikt (som jag nog kan kalla fackmannamässig med över 100p historia) finns det två olika ståndpunkter om Rommel som har tagits upp här ovan. Den ena är att han var dum i huvudet på ett sätt, den andra att han var dum i huvudet på ett annat. Summan av kardemumman är att han var nazist enligt historikerna, hitlersympatisör eller inte. Dåså, diskuterat klart om det nu?


Tycker den Quoten är tillräcklig!!
Och ja visst det var hedervärt av den killen som vägrade och även andra som gjorde precis samma sak.

Kom med rena och klara bevis på att Rommel inte var nazze så har vi nåt att diskutera, tills dess så är allt annat spekulationer.


mts quote är lika mycket fakta som något annat som sagts här iof.
Sen , vem skriver historian ? vinnarna eller förlorarna ?


Gamla argument om vem som skriver vad.
Håller inte längre eftersom historien inte enbart är skriven av dom som "vann" längre..

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:30 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.susning.nu/Erwin_Rommel

Ingen säker fakta tyvärr , men jag återkommer.


Quote:
Rommel var aldrig någon nazist utan var på klassiskt preussiskt viss lojal mot Tyskland och Wehrmacht. Rommel var en av de få som efter kriget visade sig vara oskyldig till alla anklagelser om krigsbrott.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

Rimmar illa då man var general för just Hitler.

Och jepp även jag har läst det där, men jag ser inte att man kan påstå att han inte var nasizt bara för att han inte blev dömd för krigsbrott.

fakta kvarstår han slogs för Hitler och bistog Mussolini i Nordarfika med sina Afrikakorps.

Jag ser inte det som ett ställningstagande att man icke är nasizt.

Tror inte så många nadra ser det så heller, men vi är väl bara trångsynta så klart.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:47 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
Rimmar illa då man var general för just Hitler.

Och jepp även jag har läst det där, men jag ser inte att man kan påstå att han inte var nasizt bara för att han inte blev dömd för krigsbrott.

fakta kvarstår han slogs för Hitler och bistog Mussolini i Nordarfika med sina Afrikakorps.

Jag ser inte det som ett ställningstagande att man icke är nasizt.

Tror inte så många nadra ser det så heller, men vi är väl bara trångsynta så klart.


Och hans inblanding i attentaten emot Hitler visar ?
Det var det som slutligen blev hans död , ser det som ett starkt tecken på att han inte var nassist , men som sagt då man inte perssonligen var där , får man förlita sig på andra uppgifter , och om du har något som motbevisar mig så läser jag gärna detta.

Om man tror att samtliga befäl i Hitlers armé var Nasister så kan man nog ses som en smula trångsynt ja...

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

Nazist eller inte, han bidrog till många människors död, direkt genom de slag han deltog i, indirekt genom att hans krigsföring förlängde kriget. Att se det som hedersamt har jag lite svårt för, men jag har lite svårt för att se krigsinsatser som hedersamma, oavsett vem som utfört dem.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:51 pm    Post subject: Reply with quote

Good, då är jag trångsynt.

Men jag är en jävligt stolt och rakryggad trångsynt norrbottning.

jooo kolla upp lite vad dom som satt åtalade i Nürnbergrättegångarna sa om hitler och sitt ansvar inom hela den historien..

Inte många som man skulle få till nasizter om man ska tro på vad dom själva sa.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:55 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Nazist eller inte, han bidrog till många människors död, direkt genom de slag han deltog i, indirekt genom att hans krigsföring förlängde kriget. Att se det som hedersamt har jag lite svårt för, men jag har lite svårt för att se krigsinsatser som hedersamma, oavsett vem som utfört dem.


Alla som deltog i kriget bidrog till människors död vilket är fel och sjukt osv
MEN han var det enda (?) befäl som direkt ordervägrade till hitler DET ser _jag_ som hedersamt.


Quote:
Good, då är jag trångsynt.

Men jag är en jävligt stolt och rakryggad trångsynt norrbottning.


Jag är inte våldsammt uppen jag heller , men jag kollar runt lite och ser till de fakta jag har innan jag svarar/anklagar...

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

sundevil wrote:
Alla som deltog i kriget bidrog till människors död vilket är fel och sjukt osv
MEN han var det enda (?) befäl som direkt ordervägrade till hitler DET ser _jag_ som hedersamt.

Tyvärr kom kritiken först när det var uppenbart att Tyskland var förlorade i kriget. Innan var det inga problem att anfalla andra länder.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.vitabussar.se
_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 15:03 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
sundevil wrote:
Alla som deltog i kriget bidrog till människors död vilket är fel och sjukt osv
MEN han var det enda (?) befäl som direkt ordervägrade till hitler DET ser _jag_ som hedersamt.

Tyvärr kom kritiken först när det var uppenbart att Tyskland var förlorade i kriget. Innan var det inga problem att anfalla andra länder.


Tänkte mest på när han vägrade och avrätta oskyldiga i tex Afrika.
Dom gick ut offensivt , men när världen fattade vad som hände så fick dom duktigt med stryk ( vilket jag är evigt tacksam för ).




Quote:
http://www.vitabussar.se


Vad är det som jag ska finna där ?

Känner redan mycket väl till dom resorna.

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Oct 15, 2004 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Men om rommel tagit ställning mot hitler och nazismen offentligt hade han ju blitt avrättad. då hade även jag gjort som rommel och lytt order.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Sat Oct 16, 2004 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

musse wrote:
provade att spela lite på gnu häromdagen hos en kompis, måste säga att jag inte vart imponerad. Det var faktiskt så tråkigt att jag droppade efter tio minuter. Vill jag spela public gör jag det, vill jag mixa/pracca så gör jag det. gnu är imo lite utav ett mellanting. De som vill kasta bort pengar kan väl få göra det på et gnukonto, jag trivs bättre här Smile


Ja har spenderat lite deg på ett gnu konto o dom har jag inte kastat iväg som du säger.... Tycker inte att du ska bilda uppfattningen att gnu är skit för inte du gillade det under de 10 minuterna du spelade... Varför du inte gillar är väl kanske för att du inte fraggar lika mycket där heller?[/quote]

lorten du har ju eget account varför lirade du på en kompis account för Very Happy

_________________
G´s up Hoe´s Down
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Moopheus



Joined: 05 Oct 2004
Posts: 3
Location: Sweden, Gothenburg

PostPosted: Sun Oct 17, 2004 12:38 pm    Post subject: Swedish Maffia #5 Reply with quote

När jag joinade Swedish Maffia #5 så blev jag inte alls bemött såsom du säger dig ha blivit bemött..
För det första hade jag stats på ett ungefär 7/1.
Då, nästa runda, börjar alla kalla mig för "bög", "jävla idiot", "jävla fjortisdjävel" och liknande.
Jag själv fattade ju klart inte vad dom menade och frågade: "Vad snackar ni om?" Dom svarade: "Du hackar din jävla bögdjävel!! Lägg av!! Annars bannar jag dig!!!"

Då fick ja då självklart nog som fan och leava servern.
Men däremot på SM server #4 (Min "hemserver"), é d go stämning utan en massa skitsnack.

Ha d..
Alex.

_________________
[SM]MoopheuS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Sun Oct 17, 2004 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ju ingen skillnad på servrarna det är bra folk ena dan på den ena server och en annan dag är det bara idioter där
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 9:33 am    Post subject: Re: Swedish Maffia #5 Reply with quote

Moopheus wrote:
När jag joinade Swedish Maffia #5 så blev jag inte alls bemött såsom du säger dig ha blivit bemött..
För det första hade jag stats på ett ungefär 7/1.
Då, nästa runda, börjar alla kalla mig för "bög", "jävla idiot", "jävla fjortisdjävel" och liknande.
Jag själv fattade ju klart inte vad dom menade och frågade: "Vad snackar ni om?" Dom svarade: "Du hackar din jävla bögdjävel!! Lägg av!! Annars bannar jag dig!!!"

Då fick ja då självklart nog som fan och leava servern.
Men däremot på SM server #4 (Min "hemserver"), é d go stämning utan en massa skitsnack.

Ha d..
Alex.


tror knappast att samma folk söker sig till samma serverar. jag sj går in där jag ser att det e gött folk. om det inte e nåe lirare inne, väljer jag bara den första bästa servern.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies