HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Därför älskar jag Swedish Maffia!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

jösses, nu fick jag huvudvärk av att läsa det här.
Nåja, pratade lite med en kompis som pluggar historia... krigshistoria för att vara exakt och just nu skriver om Rommel. Enligt hans åsikt (som jag nog kan kalla fackmannamässig med över 100p historia) finns det två olika ståndpunkter om Rommel som har tagits upp här ovan. Den ena är att han var dum i huvudet på ett sätt, den andra att han var dum i huvudet på ett annat. Summan av kardemumman är att han var nazist enligt historikerna, hitlersympatisör eller inte. Dåså, diskuterat klart om det nu?

provade att spela lite på gnu häromdagen hos en kompis, måste säga att jag inte vart imponerad. Det var faktiskt så tråkigt att jag droppade efter tio minuter. Vill jag spela public gör jag det, vill jag mixa/pracca så gör jag det. gnu är imo lite utav ett mellanting. De som vill kasta bort pengar kan väl få göra det på et gnukonto, jag trivs bättre här Smile

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 18:56 pm    Post subject: Reply with quote

mts jag vill gärna se litteratur där det finns bevis på att Rommel var en nazist. Skulle faktiskt vara intressant att läsa, men jag tror faktiskt mer ändå på vittnen som författarna intervjuat.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 19:14 pm    Post subject: Reply with quote

neon.B wrote:
hmm.. jag läste just om dom 5 första posterna här.. och om man läst allt märker man att vid gubbslems post "då tycker jag du kan stanna där" vände hela denna topic till att bli en massa jidder om nazityskland och om folks skill. Nu ska jag posta ett svar som INTE e offtopic Razz (äegda)

Jag håller med!!!! Maffia äeger!. när jag vart o lirat på maffia o sen av någon anledning (nån kompis inne där eller nåe) byter server känner jag att jag "tappar" koncentrationen.. På maffia finns chansen att någon säger "gj neon" eller "synd där". men när man går in på andra servrar anser dom oftast att man fuskar arslet av sig om man klarar en 5on1 situation. Sådär , där hade vi lite såkallat OnTopic Smile


Mycket bra, mycket bra neon.B!

99,99999999% av mitt inlägg var en ren hyllning till maffia, så jag känner mig lite skyldig till att topicen spårade ur, men om jag e ledsen för det vet jag inte. Razz Wink Very Happy

btw: maffia e bäst

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
kan man få fråga varför det skulle vara just komunister skulle gärna se att du nyansera dig lite för i mina öron låter det såm ett påhopp på alla oss som tror att komunismen har en bra tanke och en tanke som kan hjälpa mång,

Hehe, lugnt. Anledningen till att jag valde just kommunister i exemplet var att jag trodde att det var den sidan som Strei skulle ha absolut svårast att acceptera att arbeta med/för. Det fanns ingen värdering i övrigt i valet.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

som sagt.... sluta lek admins ni som gör det det är det som skiljer sig tycker jag o allt folk som tror dom är nått de inte är
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 23:53 pm    Post subject: Reply with quote

PP|KeubaN wrote:
som sagt.... sluta lek admins ni som gör det det är det som skiljer sig tycker jag o allt folk som tror dom är nått de inte är


Hehe, vad exakt menar du med "sluta lek admins ni som gör det" Question
Att folk postar upp cheaters och varnar folk på servrarna eller?

Förklara för mig.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
CrazySailor



Joined: 17 Oct 2002
Posts: 118

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 0:13 am    Post subject: strei Reply with quote

Jag har spelat på maffia och läst på maffias forum så länge det excisterat, men jag har aldrig mött en så dryg och korkad människa som du. Att du bestrider hurvida Rommel var nazist eller inte visar ju bara var du står, du kan ju inte på fullaste allvar tro att de män som ledde Hitlers arméer gjorde det utan hans fulla samtycke. Och att sen bestrida att de var nazister... ojoj så fel. Visst har du bytt nick, men att du överhuvudtaget från början väljer det nick du hade (Julius) Streicher, en av de värsta antisemiterna med de grövsta åsikterna i nazityskland, och dessutom anser att han var en stark ledare.
Är du 14år kan jag förstå att världsbilden inte är klar, är du äldre kan jag bara skämmas för hur ignorant och korkad människan kan bli.

Och vet du vad strei, kom inte med en massa halvfärdiga påhopp för jag lovar dig att dessa inte tar dig lång väg...
Back to top
View user's profile Send private message
Delreich



Joined: 06 Nov 2002
Posts: 1649
Location: Linköping

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 0:26 am    Post subject: Reply with quote

Kaptein_S wrote:
Skills scmills...

Har en det morsomt når en spiller så er vel det viktigst? Og maffia har de
absolutt morsomste serverene å spille på, på grunn av de fantastisk kjekke menneskene her.

jag håller med kaptenen... err.. tror jag iaf, inte riktigt säker på vad han skrev, men det verkar vara vettigt Wink

_________________

http://www.leasticoulddo.com/
http://www.questionablecontent.net/
http://www.frozenreality.co.uk/comic/bunny/
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 6:23 am    Post subject: Re: strei Reply with quote

[SSRF]CrazySailor wrote:
Jag har spelat på maffia och läst på maffias forum så länge det excisterat, men jag har aldrig mött en så dryg och korkad människa som du. Att du bestrider hurvida Rommel var nazist eller inte visar ju bara var du står, du kan ju inte på fullaste allvar tro att de män som ledde Hitlers arméer gjorde det utan hans fulla samtycke. Och att sen bestrida att de var nazister... ojoj så fel. Visst har du bytt nick, men att du överhuvudtaget från början väljer det nick du hade (Julius) Streicher, en av de värsta antisemiterna med de grövsta åsikterna i nazityskland, och dessutom anser att han var en stark ledare.
Är du 14år kan jag förstå att världsbilden inte är klar, är du äldre kan jag bara skämmas för hur ignorant och korkad människan kan bli.

Och vet du vad strei, kom inte med en massa halvfärdiga påhopp för jag lovar dig att dessa inte tar dig lång väg...


Säg mig, är man yrkesmilitär vilket generalerna var (speciellt de preussiska). Du vet att de hade inget val att gå med Hitler, än om de hatade honom eller ej? Du om någon borde läsa Gerd von Rundstedts "dagskrifter", där han skriver om lite olika typer utav ämnen.

Ju djupare man kommer in i ämnet desto mer saker som varit oklara får vi för oss, det skulle inte förvåna mig om du har baserat allt detta på vad någon annan har sagt. Läs en bok - bilda en egen uppfattning isåfall.

Det fanns _EN STOR DEL_ nazistgeneraler och dylikt under andra världskriget men jag kan garantera att det var inte alla som gillade sin tjänstgöring. Hoppas du vet att t om fienden respekterade Rommel som en anti nazist under kriget? Rommel utvek sig från den "vanliga" typen utav general då han verkligen bestred Hitler, han hade inte haft sitt jobb kvar om inte Hitler insåg att han skulle kunna användas som propaganda för att höja kämparmoralen i sitt land.

Mts, alla har sina olika uppfattningar om Rommel men jag litar på hans yttre, om man läser en bok som är skriven av en amerikanare så har han oftast inte ens rört fiendens arkiv. Läste en gång en biografi om Rommel där bara amerikanska arkiv använts, ja den var ju inte precis bra.

Gillar inte ordformen du skrev där du menar att alla som ledde Hitlers arméer var nazister . Jag anser det vara väldigt korkat, och att man är ute på mycket hal is om man går ut och säger att alla tyska generaler var nazister. Preussarna slogs för att det var deras plikt, sen kom det en hel del nykomlingar. De flesta av dessa gick då till organisationen SS, men inte Rommel...

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 7:41 am    Post subject: Re: strei Reply with quote

strei wrote:
[SSRF]CrazySailor wrote:
Jag har spelat på maffia och läst på maffias forum så länge det excisterat, men jag har aldrig mött en så dryg och korkad människa som du. Att du bestrider hurvida Rommel var nazist eller inte visar ju bara var du står, du kan ju inte på fullaste allvar tro att de män som ledde Hitlers arméer gjorde det utan hans fulla samtycke. Och att sen bestrida att de var nazister... ojoj så fel. Visst har du bytt nick, men att du överhuvudtaget från början väljer det nick du hade (Julius) Streicher, en av de värsta antisemiterna med de grövsta åsikterna i nazityskland, och dessutom anser att han var en stark ledare.
Är du 14år kan jag förstå att världsbilden inte är klar, är du äldre kan jag bara skämmas för hur ignorant och korkad människan kan bli.

Och vet du vad strei, kom inte med en massa halvfärdiga påhopp för jag lovar dig att dessa inte tar dig lång väg...


Säg mig, är man yrkesmilitär vilket generalerna var (speciellt de preussiska). Du vet att de hade inget val att gå med Hitler, än om de hatade honom eller ej? Du om någon borde läsa Gerd von Rundstedts "dagskrifter", där han skriver om lite olika typer utav ämnen.

Ju djupare man kommer in i ämnet desto mer saker som varit oklara får vi för oss, det skulle inte förvåna mig om du har baserat allt detta på vad någon annan har sagt. Läs en bok - bilda en egen uppfattning isåfall.

Det fanns _EN STOR DEL_ nazistgeneraler och dylikt under andra världskriget men jag kan garantera att det var inte alla som gillade sin tjänstgöring. Hoppas du vet att t om fienden respekterade Rommel som en anti nazist under kriget? Rommel utvek sig från den "vanliga" typen utav general då han verkligen bestred Hitler, han hade inte haft sitt jobb kvar om inte Hitler insåg att han skulle kunna användas som propaganda för att höja kämparmoralen i sitt land.

Mts, alla har sina olika uppfattningar om Rommel men jag litar på hans yttre, om man läser en bok som är skriven av en amerikanare så har han oftast inte ens rört fiendens arkiv. Läste en gång en biografi om Rommel där bara amerikanska arkiv använts, ja den var ju inte precis bra.

Gillar inte ordformen du skrev där du menar att alla som ledde Hitlers arméer var nazister . Jag anser det vara väldigt korkat, och att man är ute på mycket hal is om man går ut och säger att alla tyska generaler var nazister. Preussarna slogs för att det var deras plikt, sen kom det en hel del nykomlingar. De flesta av dessa gick då till organisationen SS, men inte Rommel...


Hemskt ledsen att jag fortsätter offtopic men det här är ju löjligt! Varför överhuvudtaget ha ett sådant nick? Övertygad nazist eller inte, han kämpade för tyskland, tredje riket och sånt tjafs. Vart vill du komma med det här? Har du tagit på dig uppgiften att rentvå Rommels namn? Jag måste säga att jag är dåligt insatt i andra världskriget (aldrig varit särskilt intresserad) men jag tycker att det är lika konstigt som att försvara någon av stalins militära officerare eller vilken förkämpe för diktatur som helst.

_________________
eru eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hemskt ledsen att jag fortsätter offtopic men det här är ju löjligt! Varför överhuvudtaget ha ett sådant nick? Övertygad nazist eller inte, han kämpade för tyskland, tredje riket och sånt tjafs. Vart vill du komma med det här? Har du tagit på dig uppgiften att rentvå Rommels namn? Jag måste säga att jag är dåligt insatt i andra världskriget (aldrig varit särskilt intresserad) men jag tycker att det är lika konstigt som att försvara någon av stalins militära officerare eller vilken förkämpe för diktatur som helst.



Word

Arrow Maffia = Cool Laughing Twisted Evil Very Happy Smile Never Sad Mad or Crying or Very sad

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
musse
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 385

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 9:15 am    Post subject: Reply with quote

provade att spela lite på gnu häromdagen hos en kompis, måste säga att jag inte vart imponerad. Det var faktiskt så tråkigt att jag droppade efter tio minuter. Vill jag spela public gör jag det, vill jag mixa/pracca så gör jag det. gnu är imo lite utav ett mellanting. De som vill kasta bort pengar kan väl få göra det på et gnukonto, jag trivs bättre här Smile[/quote]

Ja har spenderat lite deg på ett gnu konto o dom har jag inte kastat iväg som du säger.... Tycker inte att du ska bilda uppfattningen att gnu är skit för inte du gillade det under de 10 minuterna du spelade... Varför du inte gillar är väl kanske för att du inte fraggar lika mycket där heller?

_________________
Ingenting är omöjligt! Det omöjliga tar bara lite längre tid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 9:55 am    Post subject: Reply with quote

...eller också så kan det vara så att det inte är samma attityd i chatten som det är på maffia. Alla spelar nämligen inte för att fragga mest eller ens mycket utan spelar för att ha kul. innebär det att man hela tiden gör korkade saker, må det så vara. Smile
_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 10:01 am    Post subject: Reply with quote

åå herregud att det spårade ut så här..


Jag tycker att maffia är den bästa communityn på hela internet! ALLA får ha sina åsikter om annat =) men detta va min åsikt och maffia e bäst i världen Wink!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 13:44 pm    Post subject: Re: strei Reply with quote

[SSRF]Galactus wrote:
strei wrote:
[SSRF]CrazySailor wrote:
Jag har spelat på maffia och läst på maffias forum så länge det excisterat, men jag har aldrig mött en så dryg och korkad människa som du. Att du bestrider hurvida Rommel var nazist eller inte visar ju bara var du står, du kan ju inte på fullaste allvar tro att de män som ledde Hitlers arméer gjorde det utan hans fulla samtycke. Och att sen bestrida att de var nazister... ojoj så fel. Visst har du bytt nick, men att du överhuvudtaget från början väljer det nick du hade (Julius) Streicher, en av de värsta antisemiterna med de grövsta åsikterna i nazityskland, och dessutom anser att han var en stark ledare.
Är du 14år kan jag förstå att världsbilden inte är klar, är du äldre kan jag bara skämmas för hur ignorant och korkad människan kan bli.

Och vet du vad strei, kom inte med en massa halvfärdiga påhopp för jag lovar dig att dessa inte tar dig lång väg...


Säg mig, är man yrkesmilitär vilket generalerna var (speciellt de preussiska). Du vet att de hade inget val att gå med Hitler, än om de hatade honom eller ej? Du om någon borde läsa Gerd von Rundstedts "dagskrifter", där han skriver om lite olika typer utav ämnen.

Ju djupare man kommer in i ämnet desto mer saker som varit oklara får vi för oss, det skulle inte förvåna mig om du har baserat allt detta på vad någon annan har sagt. Läs en bok - bilda en egen uppfattning isåfall.

Det fanns _EN STOR DEL_ nazistgeneraler och dylikt under andra världskriget men jag kan garantera att det var inte alla som gillade sin tjänstgöring. Hoppas du vet att t om fienden respekterade Rommel som en anti nazist under kriget? Rommel utvek sig från den "vanliga" typen utav general då han verkligen bestred Hitler, han hade inte haft sitt jobb kvar om inte Hitler insåg att han skulle kunna användas som propaganda för att höja kämparmoralen i sitt land.

Mts, alla har sina olika uppfattningar om Rommel men jag litar på hans yttre, om man läser en bok som är skriven av en amerikanare så har han oftast inte ens rört fiendens arkiv. Läste en gång en biografi om Rommel där bara amerikanska arkiv använts, ja den var ju inte precis bra.

Gillar inte ordformen du skrev där du menar att alla som ledde Hitlers arméer var nazister . Jag anser det vara väldigt korkat, och att man är ute på mycket hal is om man går ut och säger att alla tyska generaler var nazister. Preussarna slogs för att det var deras plikt, sen kom det en hel del nykomlingar. De flesta av dessa gick då till organisationen SS, men inte Rommel...


Hemskt ledsen att jag fortsätter offtopic men det här är ju löjligt! Varför överhuvudtaget ha ett sådant nick? Övertygad nazist eller inte, han kämpade för tyskland, tredje riket och sånt tjafs. Vart vill du komma med det här? Har du tagit på dig uppgiften att rentvå Rommels namn? Jag måste säga att jag är dåligt insatt i andra världskriget (aldrig varit särskilt intresserad) men jag tycker att det är lika konstigt som att försvara någon av stalins militära officerare eller vilken förkämpe för diktatur som helst.


Jag vill ge Rommel en rättvis bedömning av hans agerande. Vadå? Vad har det med mitt och göra? Har någon uttryck obehag med strei på forumet i denna tråd? (UTOM DIG GUBB) Magnus uttryckte det så iaf att jag inte uttryckern något dumt så.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 15:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har genom maffia träffat väldigt trevliga personer,
och dem snackar jag med på IRC och här i forumet.
Det är maffia för mig just nu, här kan man snacka me sköna personer.
Jag har helt slutat att spela på SM-servrarna eftersom att jag känner att
jag blir mer, vad ska man säga.. kanske fel ordval men, tillfredsställd på Gnu.
På Gnu spelar jag cs o på maffia pratar jag med människor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 17:26 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
Quote:
Bra att du har illusionen att det är enbart eliter på gnu.

när sa han att det endast fanns eliter på gnu?

Quote:
Dock så skulle jag inte kalla dig elit i detta sammanghang då enda gången jag hört talas om dig är just på maffia.

hänger du på så många andra "kända" ställen?

Quote:
Jag ska dra en liten parallel till mina ungar här.
Fram till att dom var ca 6 år så trodde dom på tomten precis som du tror att för att man spelar på gnu och betalar pengar för att komma in på servrarna så är man jätteduktig på att spela cs.
Visst att en liten klick av deras spelare är säkert eliter och jäkligt skillade.
Men bara för den klicken så är inte alla där det bästa som suttit bakom en dator.

Du värkar inte ha någon aning om vad det är för ställe eller varför de flesta väljer gnu.
Jag tror du har din egna illusion.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 18:08 pm    Post subject: Reply with quote

strie vissa saker blir man bevisligen "hängd" för på maffia , och prata "gott" om någon i den nazistiska armén till hör en av många saker ...
_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

syper wrote:
FLU | Quest wrote:
Quote:
Bra att du har illusionen att det är enbart eliter på gnu.

när sa han att det endast fanns eliter på gnu?

Quote:
Dock så skulle jag inte kalla dig elit i detta sammanghang då enda gången jag hört talas om dig är just på maffia.

hänger du på så många andra "kända" ställen?

Quote:
Jag ska dra en liten parallel till mina ungar här.
Fram till att dom var ca 6 år så trodde dom på tomten precis som du tror att för att man spelar på gnu och betalar pengar för att komma in på servrarna så är man jätteduktig på att spela cs.
Visst att en liten klick av deras spelare är säkert eliter och jäkligt skillade.
Men bara för den klicken så är inte alla där det bästa som suttit bakom en dator.

Du värkar inte ha någon aning om vad det är för ställe eller varför de flesta väljer gnu.
Jag tror du har din egna illusion.


knasig Quote men men..

syper uttala dig om vad du sett strei skriva i sm till mig och övriga och kom med samma kommentarer sen..

Tills dess läs min sign..

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Oct 14, 2004 19:11 pm    Post subject: Reply with quote

Har jag snackat med dig i sm quest? Va?! Nenene det kan inte stämma jag minns iaf inget..
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies