HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Därför älskar jag Swedish Maffia!
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 21:20 pm    Post subject: Därför älskar jag Swedish Maffia! Reply with quote

Det är awp_battle, jag har precis connectat till servern och drar slutsatsen att rundan redan pågått i ungefär 30 sekunder, jag beslutar mig att sätta mig i ett hörn och försöka titta igenom banan lite, banan är lagom stor, ett hus täcker mig och min kropp. PANG! "Testing Testing" dödade mig med ett klockrent headshot. Otroligt snyggt tänkte jag och fortsatte spela med min kära awp, ja, ni fattar säkert vad detta leder till. Headshot runda efter runda, stämmningen på servern blev snabbt aggressiv och folket började dra sig från servern. Jag kände hur jag började bli varm i kroppen av ilska, nu jävlar får det vara nog!

Efter ett par rundor började det komma in nytt folk på servern, banan ändrades till awp_map eller liknande, ett par personer som nyss joinat taggade till efter att par rundor, medan den där "Testing Testing" fortsatte sin brutala tystnad. De som nyss joinat servern, drog iväg snabbt, men "Testing Testing" var kvar, hur orkar han? Vad var meningen? Tyckte han kanske att det var roligt att förstöra för andra, kanske han har haft ett knasigt liv?

För min egen säkerhet så har jag bestämt att inte lämna ut serverns namn, då detta kan smutsa ned dem rejält. Jag vill ju inte riskera bomber under rullatorn, hästhuvuden under sängen eller pingisbollar i skorna, eller, ja..

För att som omväxling spela på en server med bara awp/aim banor, så möts jag av detta. Då är det så extremt tillfredställande att återvända till sitt kära hem - Swedish Maffia. Inget fusk, inget gnäll och inga attitydproblem. Det är så skönt. Tycker att Madtrax, Mortal, Fall och alla andra admins är värda ett grymt stort "tack", TACK!

PsS Det finns så många admins här på maffia, alla gör en och annan del på maffia, forumet, ventrilo, servrarna, ja, allt. Vissa vill vara anonyma, andra vill skina, upp till dem. Jag skrev bara ett fåtal admins (de som grundade Swedish Maffia), men kom ihåg, alla gör sin del i jobbet och gör Swedish Maffia till en stor och skön kommunity. D.S

//dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dead Legend



Joined: 03 Jul 2003
Posts: 7
Location: Vetlanda

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 22:15 pm    Post subject: Reply with quote

Håller helt med!!!!

Jag har varit och spelat på några andra servrar än maffia men det har alltid slutat med att jag gått tillbaka till maffias servrar lika snabbt som en skölpadda rusar över vägen....

Tur att maffia finns !!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 23:13 pm    Post subject: Reply with quote

En sköldpadda rusar över vägen...

inte så snabbt? Smile

Vissa servrar är bra, andra är dåliga. Själv lirar jag knappt public, om än för att umgås, och då blir det SM eller G.NU.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 0:00 am    Post subject: Reply with quote

In love wrote:
En sköldpadda rusar över vägen...

inte så snabbt? Smile

Vissa servrar är bra, andra är dåliga. Själv lirar jag knappt public, om än för att umgås, och då blir det SM eller G.NU.


Tror han av lite ironisk Razz

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 9:05 am    Post subject: Reply with quote

mysigare sällskap på gnu
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 9:59 am    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
mysigare sällskap på gnu

Då tycker jag att "ze mighty Streicher" kan stanna där

*ontopic*
Jag har faktiskt vänslat på ett community som heter Klubben GOS
www.klubben.nu
Där var det - och nu citerar jag cat - "Så sött så att man får diabetes"

Otroligt trevliga människor på servrarna, med någon slags dominansregel som gör att man inte får ha en kd högre än 2.0 för då kan man bara köpa pistoler minus deagle.

Nåväl, jag letade mig in på forumet för att se vad som diskuterades där, jag sökte på neger, invandrare, feminism, jante, politik, rasism osv.. men jag hittade ingenting, eller jo, det enda jag hittade var välkomsttopics, en välkomsttopic för VARJE ny registrerad användare, sida upp och sida ner. Då ställde jag en fråga om vad som hände på forumet, varför ingen pratade om någonting och fick till svar av en admin att "här vill vi inte diskutera politik och andra samhällsaker, här diskuterar vi cs och vilka som har godast hamburgare och dyl". För de ville bara vara sockersöta vänner och trodde forumet skulle kollapsa om det började diskuteras saker. Så då blev det en liten diskussion om vad man fick diskutera. Confused
Inte heller fick jag heta gubbslem, för det förolämpade alla män, men det godtog jag och hette ellinor.

Denna admin som var imot politiska feministiska diskussioner råkade vara kvinna med namnet "Jessica(*)(*) " hade en tjej som avatar där brösten ploppade fram och en signatur som var liknande. Då satte jag dit en avatar som en rosa penis som blev en svart pistol och nickade "ellinor (_)(_)::: D " Det var inte populärt så jag bytte snabbt tillbaka. Därefter startades en liten klen diskussion om dubbelmoral (nästan inge sa någontin öppet, många pm kom till mig där de berättade om "förtrycket")
Saken blev utredd och lugnet förflöt tyckte jag, men då stängdes forumet ner i 3 dagar. När det väl öppnades så fick jag ett hotbrev från "ägare" där det stod att ägare, admins och spelare reagerat över min attityd. Inga namn ingenting. Eftersom jag inte visste vilka dessa ägare, admins och spelare var, och vilka jag skulle prata med, så lade jag ut den offentligt i forumet och bara positiva signaler kom från de "vanliga" forumsanvändarna. Alla tyckte det var onödigt att ta upp en sak som redan varit utagerad. Jag tror jag var omtyckt av de flesta där, en frisk fläkt så att säga. På servrarna var jag i alla fall omtyckt. Men det spelar ingen roll nu, för efter den händelsen så blev jag bannad från forumet och servrarna, inget jag sörjer faktiskt.

Så det jag kommit fram till är att de flesta cs-servrar bara innehåller massa fula kisson som säger fula saker. Och så finns det ett community(klubben) som är sockersötare än maffia därför att det är förbjudet att tjafsa och dessutom så urbota tråååkigt.
Därför blir kontentan att maffia är en unik plats i cs-världen, där vi faktiskt får tycka och tänka olika, där vi samsas under samma tak trots våra dispyter och ett community där vi får ifrågasätta admins och ägare hur mycket vi vill och bara får en massa svar tillbaka, det känns rättvist. Snacka om tålamodiga människor det "bor" här! På maffia är det så högt i tak att vi inte når upp fast vi står på Kebnekaises topp och det är helt underbart! Very Happy

edit* hade lagt ut felaktig länk

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..



Last edited by TheMighty. Mistress on Tue Oct 12, 2004 11:44 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 11:36 am    Post subject: Reply with quote

jaså du blev bannad där, där ser man Confused
skulle va intressant å höra mer om förtrycket där.


Maffia är bäst!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

skenhelighet är sköna saker
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]tjusju



Joined: 10 Nov 2002
Posts: 385
Location: UDDEVALLA korpens stad

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 13:34 pm    Post subject: staffan gos Reply with quote

*väldigt offtopic*

# Fyra stycken nya admins har tillsatts. Dessa är LockStock, Nordic, Salvi och Runner. Vad vi sett hittills har vi all anledning att tro att dessa kommer tillföra väldigt mycket till vår spelserver.

(Taget från klubbens hemsida)

Inte trodde jag att staffan var så gosig av sig

_________________
nya innesporten är motorvägsbowling
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

som gobbe ska du veta att staffan varken stavar locKstock eller är gosig

Skäms!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

var det inte bara madtrax och mortal som grunda SM ??? Har för mig att Fall kom senare..eller har ja fel ??? Rätta mig isåfall !


Iallafall så e maffia bäst ! Smile O kommer förhoppningsvis alltid o vara d !

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 14:18 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
var det inte bara madtrax och mortal som grunda SM ??? Har för mig att Fall kom senare..eller har ja fel ??? Rätta mig isåfall !


Iallafall så e maffia bäst ! Smile O kommer förhoppningsvis alltid o vara d !


Den information jag fått så var alla tre delaktiga i det hela, självklart är alla admins det. Men att dessa tre var med enda från starten..

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 14:28 pm    Post subject: Reply with quote

Själv tror jag att jag uppskattar maffia för att det ger mig makten att förtrycka andra som inte är admins. Twisted Evil
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Själv tror jag att jag uppskattar maffia för att det ger mig makten att förtrycka andra som inte är admins. Twisted Evil


Tror jag med... du är jävulens jävul!

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 17:40 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
mysigare sällskap på gnu

håller med i vissa fall, det blir jobbit här ibland när "wannabe" admins kliver in o likadant på forumet så blir det jobbit när "vissa" tror de äger stället.

men annars är det bra här =)
inge cheat iaf =)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 19:02 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:
strei wrote:
mysigare sällskap på gnu

Då tycker jag att "ze mighty Streicher" kan stanna där



Haha, hoppas du inte begrundar det för att jag tyckte att du spelade lite för segt på maffia. Hade du tänkt en gång och kanske två ggr på gnu hade jag förstått men på maffia? Vem visar du dig vara duktig för? Jag kanske ligger väldigt mycket efter men enligt mig är sm asskoj att rusha och doe på, fast på gnu kan man lira lite mer "seriöst". Därför uppstod kanske lite otrevligheter mellan dig och mig.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
[SSRF]gubbslem wrote:
strei wrote:
mysigare sällskap på gnu

Då tycker jag att "ze mighty Streicher" kan stanna där



Haha, hoppas du inte begrundar det för att jag tyckte att du spelade lite för segt på maffia. Hade du tänkt en gång och kanske två ggr på gnu hade jag förstått men på maffia? Vem visar du dig vara duktig för? Jag kanske ligger väldigt mycket efter men enligt mig är sm asskoj att rusha och doe på, fast på gnu kan man lira lite mer "seriöst". Därför uppstod kanske lite otrevligheter mellan dig och mig.

Man visar för sig själv och sina kompisar, varför spela oseriöst?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 19:58 pm    Post subject: Reply with quote

Öh... Det är väl knappast så att folk byter spelstilar på olika servrar. Låter ju helt galet... Okej, om man möter riktiga nybörjare kanske, men hur skoj är det...

Inte fan försöker man visa upp sig när man spelar public över huvudtaget? Eller är det bara jag som känner sås?. I många fall har en person olika spelstilar varierande på vad man spelar, CW/Public dvs.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 21:21 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:

Haha, hoppas du inte begrundar det för att jag tyckte att du spelade lite för segt på maffia. Hade du tänkt en gång och kanske två ggr på gnu hade jag förstått men på maffia? Vem visar du dig vara duktig för? Jag kanske ligger väldigt mycket efter men enligt mig är sm asskoj att rusha och doe på, fast på gnu kan man lira lite mer "seriöst". Därför uppstod kanske lite otrevligheter mellan dig och mig.

ok, så du spelar jätteseriöst på gnu men inte på maffia? jag har sett dig ett par gånger smyga runt och leka jätteelit på sm:s servrar, hur spelar du då på gnu?
ja jösses... det är ett spel, ha skoj och var dig själv oavsett var du är, att dina stats blir sämre för att du leker lite på gnu gör dig väl knappast till en sämre människa?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 22:26 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
[SSRF]gubbslem wrote:
strei wrote:
mysigare sällskap på gnu

Då tycker jag att "ze mighty Streicher" kan stanna där



Haha, hoppas du inte begrundar det för att jag tyckte att du spelade lite för segt på maffia. Hade du tänkt en gång och kanske två ggr på gnu hade jag förstått men på maffia? Vem visar du dig vara duktig för? Jag kanske ligger väldigt mycket efter men enligt mig är sm asskoj att rusha och doe på, fast på gnu kan man lira lite mer "seriöst". Därför uppstod kanske lite otrevligheter mellan dig och mig.


Näe,vet du vad. Att du var dryg på servern förvånar mig inte ett dugg och är inte direkt anledningen varför jag vill se dig härifrån. Hade jag varit admin hade jag bannat dig långt härifrån för länge sedan pga både ditt nick(streicher) och din avatar(rommel). Att dessutom ha "ze mighty streicher" som nick ute på servraran är för mig förbannat magstark.En mäktig nazibödel, det är väl underbart! Mad

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies