HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Därför älskar jag Swedish Maffia!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

strei.. jag tycker fortfarande att dina svaar låter som att noobs inte hör hemma på gamers. Men men.. Det där om att gubbslem inte kan se skill bara för att hon inte enligt dig är skillad är det värsta bullshit någonsin. ALLA kan se skill, ffs. tror du sponsorer etc e bra på cs lr? omg, tänk lite
_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 14:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det är en sak att kunna döma om man är bra eller inte, det är en annan sak att sätta någorlunda jämlika personer i jämförelse. För detta behöver man enligt mig veta vad som allmänt klassas som skills, sen kan folk ha olika uppfattningar om detta. 13steps, finns böcker där författarna har intervjuat personer som kände rommel, de har även intervjuat hans familj kring olika frågor. Jag kan dock erkänna att jag var ute på lite väl hal is kring detta om att se skill men jag står delvis för vad jag har sagt, det finns folk som har mycket skön attityd på gamers men skillnaden är själva upplägget utav community.

Som musse tidigare sa så fokuserar communityt på själva cs liret. Maffia däremot fokuserar på lite mer umgänge, det medför att folk som inte är lika "seriösa" lirar där. Inget fel med det för de som valt att lira här, men är man van med gnu så är det en omställning. Maffia är nog ett bra ställe att gå i pension på för att sedan lägga av totalt, jag gillar maffias forum för här kan man verkligen diskutera. Ibland med seriösa och ibland med oseriösa men oftast slutar det i en trevlig debatt.

neon.B för mig så skulle det vara skönt att slippa alla "noobs" på gamers ja. Fan fren du tog mig på sängen ! det är jag som ligger sist på statsen fast jag har förklätt mig ^__^

neon.B sponsorer har väl ändå erfarenhet, eller rättare sagt en bra sponsor har erfarenhet och kan därmed sortera spelare i olika fack för att sedan göra ett val från det.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

Men snälla. Publicstats har väl för fan inget med att göra hur bra man egentligen är? Som jag sa tidigare, vissa har olika spelstilar på public och matcher. Publicstats bevisar att man sitter och trycker mycket för att få många lätta frags alternativt man skiter i laget och kör enmannarshower.

Har du verkligen rätt att kalla folk noobs då? De flesta kanske bara har en dålig dag, där inget funkar. Killen kanske käkar mat samtidigt som han spelar. Eller kanske pratar i telefon i en timma.

Quote:
Jag tror du döljer nåt. Jag tror du är lika sopig som oss andra på maffia men försöker dra en gås om att du "minsann spelar på gnu" och att du där spelar grymt skillat, bara för att få "respekt" av andra spelare


Jag tror lite på det där också. Verkar som så i allafall. Nu menar jag direkt inte ordagrant, sa ta inte åt dig på ordet sopig. För jag har inte spelet vare sig public eller match mot/med dig.

:Edit: Strei: Nej, jag har aldrig i hela mitt liv spelat en SML-match. Var inte med i 2bad då Smile

_________________
Squadron är min lekkamrat


Last edited by miklo! on Wed Oct 13, 2004 16:07 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 15:22 pm    Post subject: Reply with quote

mIx! wrote:
Men snälla. Publicstats har väl för fan inget med att göra hur bra man egentligen är? Som jag sa tidigare, vissa har olika spelstilar på public och matcher. Publicstats bevisar att man sitter och trycker mycket för att få många lätta frags alternativt man skiter i laget och kör enmannarshower.

Har du verkligen rätt att kalla folk noobs då? De flesta kanske bara har en dålig dag, där inget funkar. Killen kanske käkar mat samtidigt som han spelar. Eller kanske pratar i telefon i en timma.

Quote:
Jag tror du döljer nåt. Jag tror du är lika sopig som oss andra på maffia men försöker dra en gås om att du "minsann spelar på gnu" och att du där spelar grymt skillat, bara för att få "respekt" av andra spelare


Jag tror lite på det där också. Verkar som så i allafall. Nu menar jag direkt inte ordagrant, sa ta inte åt dig på ordet sopig. För jag har inte spelet vare sig public eller match mot/med dig.


Jag dömer inte ut någon efter att jag lirat med honom under en timme eller två utan under en längre tid märker man vem som är bra och vem som inte är bra. Detta märks än om det är public, jorå du har spelat mot mig när du lira i 2bad.se i sm league förra våren. Ape vs 2bad - ape vann iofs var nog ingen av oss speciellt heta på den tiden.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

det verkar som att nån här har missat att många på maffia spelar för att ha kul...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 15:52 pm    Post subject: Reply with quote

Gnu har blivit riktiga skit servrar med massa n00bs som wajnar bara, det skiljer inte mycket på spelstandarden om man jämför gnu o maffia..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:04 pm    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
Gnu har blivit riktiga skit servrar med massa n00bs som wajnar bara, det skiljer inte mycket på spelstandarden om man jämför gnu o maffia..


Beror ju på vilka som man jämför med. Sara spelar man inte på gnu för att man har roligt?

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:

Jag tycker fortfarande att du borde vara lite försiktigare med vad du säger, vad gjorde Rommel som var dåligt? Snälla vill ha ett enkelt och formellt svar på den frågan, för du har väl exempel på dina uttal eller?


Rommel var en av Hitlers mest hängivna beundrare, ända till slutet och det påtvingade självmordet. Endel påstår att när han förstod att Hitlers tid nalkades sitt slut, enbart då tillsammans med andra vågade göra ett försök att få bort honom från makten.
Rommels taktiker var ofta skoninsklösa och riskfyllda för sina soldater. Han hjälpte Hitler ta mycket stora landytor vilket i sin tur förlängde kriget.
Vad soldaterna gjorde mot befolkningen där de strövade fram är knappast barnkammarsagor. Lemlästning, våldtäkter och div andra skojjiga och påhittiga grejjor mot zigenare och icke arier är sådant som följde i fotspåren där nazisterna drog fram.
En man som storartat och karriärlystet hjälpte nazi/hitler-tyskland, är för mig en man att alltid förakta oavsett hans innersta ideologiska hållning.



strei wrote:

Att jag nickade streicher var beklagligt, så om jag har förstått det rätt då har du en stark tro i att jag är nazist eftersom att du direkt drog paralellen till att jag menade att streicher var mäktig och att jag inte menade att jag själv ägaren till nicket är mäktig?

Jag har ingen stark tro alls gällande dig. Du hävdar att du inte är nazist och så må vara, men din vilja att offentliggöra och din beundran för nazisoldater ger människor olika vibbar om hur dina tankar ligger. Så fungerar det i livet förstår du, lär dig leva med det. Du kommer bli ifrågasatt, och alla är inte lika snälla som jag som säger det rakt ut. De flesta kommer gå tysta och tänka onda tankar om dig UTAN att säga något.

strei wrote:
Ditt temperament är som sagt konstant, det behövs en kraft för att du skall lugna ner dig.

När folk förolämpar mig och är dryga behövs inte någon speciell kraft, ett enkelt "förlåt" räcker.

strei wrote:

Jag tackar dig dock för att du skrev med feta bokstäver att det var din åsikt kring Rommel då det kan finnas lättpåverkade små barn överallt som kanske köper ditt skitsnack.
Nämde jag något om bajs?

strei wrote:
Jag tycker ditt nick är amuserande, visst uppkom det från att du tror att "gubbslem" sprutar ur mäns ögon när vi ser bröst? Det jag menade med din spelstil var att den ibland kunde vara rätt så tråkig men det är väl bara jag som tycker det här verkar det som (vet att några håller med men vill inte ställa sig upp mot de högre makterna).
Du har nog missförstått mig lite gällande mitt nick, men jag är glad att det amuserar dig. Och beträffande min spelstil så är jag ledsen att den in är lika amuserande för dig som mitt nick är, men jag är inte ute på servrarna för att få dig att skratta när jag spelar. Lekfull blir man när man spelar tillsammans med lekfulla människor och du är inte en av dem.
..och du Strei....de som håller med dig om att min spelstil är tråkig, tycker nog inte deras åsikt är värd att komma offentligt eftersom det i sammanhanget verkar ganska bittert och småsint.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

[FB]Sara wrote:
det verkar som att nån här har missat att många på maffia spelar för att ha kul...


ha, sara e nog den som har mest rätt här just nu Razz maffia e skojj.!
God bless Maffia

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jag anser fortfarande inte att du är helt korrekt gällande Rommel. Rommel var hård, han krävde mycket av sina mannar men han var rättvis. Han skickade dem aldrig i självmord eller någonform utav "skoningslösa" uppdrag.

Dessa övergrepp som du talar om hände, men nu är det ju som så att när Rommel själv ledde anfallen genom att vara vid fronten var det endast divisioner ur wehrmacht och inte SS. Jag säger inte att wehrmacht var helt oskyldiga men att direkt koppla ihop dem till övergrepp är fel tycker jag då det var SS som utförde dessa handlingar. Dock har det i varenda krig förekommit övergrepp och andra typer utav våld mot civila, sen skulle jag vilja ställa dig en fråga kring att han hjälpte Hitler.

Han var officer innan kriget, han var tvungen att utföra de orders han fick, jag skulle vilja se dig stå upp mot nazityskland helt själv, sa han emot skulle inte SS tveka att skjuta honom. Hur du än vrider och vänder på det kommer du alltid att hitta samma bevis, Rommel var ingen trogen nazist. Rommel var ingen best som mördade allt han fick tag på. Rommel var en man av heder som slogs för sitt land och inte nazismen.

En stor del av Wehrmacht och högt uppsatta politiker (även folk inom nazistpartiet) låt Hitler bygga upp landet och ekonomin. Sen när det är klart gör vi oss av med honom. Hursomhelst, enligt mig hade han inget val, kring att välja om han vela strida eller ej, det var en självklarhet då han visste att sa han nej vore han död. Lovar dig att du inte skulle vara så kaxig då också när hemska tortyrtjänstemän som gärna utförde "achtung" på dig var dig i häcken.

Sen din kommentar kring bajs visar ju bara på att du är 40 år men beter dig som en 10 åring.

Känns rätt så tufft att en liten 14åring utmanar en 40åring på en debatt.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
Han var officer innan kriget, han var tvungen att utföra de orders han fick, jag skulle vilja se dig stå upp mot nazityskland helt själv, sa han emot skulle inte SS tveka att skjuta honom. Hur du än vrider och vänder på det kommer du alltid att hitta samma bevis, Rommel var ingen trogen nazist. Rommel var ingen best som mördade allt han fick tag på. Rommel var en man av heder som slogs för sitt land och inte nazismen.

Om du blir officer i svenska försvarsmakten och kommunisterna kom till makten och beordrade dig att anfalla andra länder, skulle du göra det då?

Personligen ser jag det mer hedrande att säga nej, än ja.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:41 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:

Sen din kommentar kring bajs visar ju bara på att du är 40 år men beter dig som en 10 åring.

Känns rätt så tufft att en liten 14åring utmanar en 40åring på en debatt.


*ler* Smile

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:47 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
strei wrote:
Han var officer innan kriget, han var tvungen att utföra de orders han fick, jag skulle vilja se dig stå upp mot nazityskland helt själv, sa han emot skulle inte SS tveka att skjuta honom. Hur du än vrider och vänder på det kommer du alltid att hitta samma bevis, Rommel var ingen trogen nazist. Rommel var ingen best som mördade allt han fick tag på. Rommel var en man av heder som slogs för sitt land och inte nazismen.

Om du blir officer i svenska försvarsmakten och kommunisterna kom till makten och beordrade dig att anfalla andra länder, skulle du göra det då?

Personligen ser jag det mer hedrande att säga nej, än ja.


Jag är på tok för feg att säga nej, så jag skulle nog förmodligen vara tvungen att säga ja. Jag hade dock förmodligen konspirerat kring kommunismen för att jag skulle inte tåla att de kom till makten (än mindre kanske nazismen).

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:49 pm    Post subject: Reply with quote

[SSRF]gubbslem wrote:
strei wrote:

Sen din kommentar kring bajs visar ju bara på att du är 40 år men beter dig som en 10 åring.

Känns rätt så tufft att en liten 14åring utmanar en 40åring på en debatt.


*ler* Smile


*zMAJL*

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

Det är inte fel att vara feg, men att vara feg och bli avgudad för det känns i mina ögon lite underligt. Rommel bidrog till att Nazityskland kunde behålla makten över europa längre än vad som annars hade varit möjligt. Under den tiden mördades många människor runt om i världen, allt för att han var en fegis, ehrm, jag menar en stor härförare. Rolling Eyes
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 17:06 pm    Post subject: Reply with quote

Har fått intrycket att det bara är en massa småbarn som sitter och gnäller, vill träffa "kändisar" och vill vara hippa bara för att de lirar på Gnu (då är de sååå duktiga). Ohh nu drällar jag bara, är så jäkla hungrig Razz
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
strei wrote:
Han var officer innan kriget, han var tvungen att utföra de orders han fick, jag skulle vilja se dig stå upp mot nazityskland helt själv, sa han emot skulle inte SS tveka att skjuta honom. Hur du än vrider och vänder på det kommer du alltid att hitta samma bevis, Rommel var ingen trogen nazist. Rommel var ingen best som mördade allt han fick tag på. Rommel var en man av heder som slogs för sitt land och inte nazismen.

Om du blir officer i svenska försvarsmakten och kommunisterna kom till makten och beordrade dig att anfalla andra länder, skulle du göra det då?

Personligen ser jag det mer hedrande att säga nej, än ja.




kan man få fråga varför det skulle vara just komunister skulle gärna se att du nyansera dig lite för i mina öron låter det såm ett påhopp på alla oss som tror att komunismen har en bra tanke och en tanke som kan hjälpa mång,

Det du säger låter som kalla kriget skräck propagande......... Jag gissar att jag komer få 15 medelande om att "men se vad dom gjorde med det ryska folket Bla Bla Bla" jo visst men det var Stalinism o inte komunism....... det komunistiska manifestet propagerar alldrig någonstans att man ska döda och förtrycka.

Jag skriver det inte som påhopp utan bara en liten förfrågan att vi inte tar dena diskution till sandlådan och börjar kasta olika ismer mot varandra i någon form av "min isme är bätre än din"


Ps. om ni på något vis käner er kränkta eller att jag sparkar på fairlane så har ni misförståt något någonstans i det jag skrev och jag är inte sugen på yterligare en 10 sidor lång diskus om komunismens vara eller inte vara Ds.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 17:20 pm    Post subject: Reply with quote

strei wrote:
[DaMn] wrote:
Gnu har blivit riktiga skit servrar med massa n00bs som wajnar bara, det skiljer inte mycket på spelstandarden om man jämför gnu o maffia..


Beror ju på vilka som man jämför med. Sara spelar man inte på gnu för att man har roligt?


Beror på .. jag tror maffianarna e aningen mer laid back om man nu ska jämföra.. jag vet att när min brorsa och hans polare spelade på gnu så var det för att de siktade högt när det gällde cs iaf.. dem va äckligt seriösa och det verkade inte särkilt kul
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 17:45 pm    Post subject: Reply with quote

[FB]Sara wrote:
strei wrote:
[DaMn] wrote:
Gnu har blivit riktiga skit servrar med massa n00bs som wajnar bara, det skiljer inte mycket på spelstandarden om man jämför gnu o maffia..


Beror ju på vilka som man jämför med. Sara spelar man inte på gnu för att man har roligt?


Beror på .. jag tror maffianarna e aningen mer laid back om man nu ska jämföra.. jag vet att när min brorsa och hans polare spelade på gnu så var det för att de siktade högt när det gällde cs iaf.. dem va äckligt seriösa och det verkade inte särkilt kul


Jopp, enligt mig vänder sig gnu mest till de lite mer seriösa. Det finns dock en hel del klanlösa på gamers, största delen är klanlösa.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

hmm.. jag läste just om dom 5 första posterna här.. och om man läst allt märker man att vid gubbslems post "då tycker jag du kan stanna där" vände hela denna topic till att bli en massa jidder om nazityskland och om folks skill. Nu ska jag posta ett svar som INTE e offtopic Razz (äegda)

Jag håller med!!!! Maffia äeger!. när jag vart o lirat på maffia o sen av någon anledning (nån kompis inne där eller nåe) byter server känner jag att jag "tappar" koncentrationen.. På maffia finns chansen att någon säger "gj neon" eller "synd där". men när man går in på andra servrar anser dom oftast att man fuskar arslet av sig om man klarar en 5on1 situation. Sådär , där hade vi lite såkallat OnTopic Smile

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies