HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Mer aktivt av admin!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 11:02 am    Post subject: Reply with quote

Tar återigen upp ett alternativ från gnu (Jag vet att ni kanske inte har resurser till detta) men dom har mix servrar som går ut på att man går in poå en server med 10 slots,så är det ett script som säger vilket lag man ska vara med i,sen när det är 10 spelare inne startar Gathern och den avbryts om 2 personer hoppar ur från den,sen när det gått 12 rundor är det dags att byta lag och sen drar den igång igen och när matchen är slut sparas resultatet och går in på en slag ranking..som sagt ni kanske har bristande ekonomi eller ngt för att genomföra detta men det är en väldigt bra sak.

Perfekt för clanlösa personer och sådana som vill lära sej att bli bttre på tp och så
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 11:29 am    Post subject: Reply with quote

Berglund wrote:
Tar återigen upp ett alternativ från gnu (Jag vet att ni kanske inte har resurser till detta) men dom har mix servrar som går ut på att man går in poå en server med 10 slots,så är det ett script som säger vilket lag man ska vara med i,sen när det är 10 spelare inne startar Gathern och den avbryts om 2 personer hoppar ur från den,sen när det gått 12 rundor är det dags att byta lag och sen drar den igång igen och när matchen är slut sparas resultatet och går in på en slag ranking..som sagt ni kanske har bristande ekonomi eller ngt för att genomföra detta men det är en väldigt bra sak.

Perfekt för clanlösa personer och sådana som vill lära sej att bli bttre på tp och så


Det sitter inte i hårdvaran, det sitter i att nån måste bygga hela systemet, jag tror inte gnu bara låter vem som helst ta del av deras script.
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Går ju alltid att kolla med dom annars är det inget att göra åt
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det fungerar utmärkt som det är idag. Spelar mycket på dagarna och ser inte så många/allvarliga grejjer som dte krävs en admin till för att åtgärda. Jag kan tycka att det hojtas för mycket om småsaker..känns ibland som det finns endel stammisar som bara vill ha "admin-makten".

Är det någon förskräckligt förskläcklig inne på en server funkar det till 85% av gångerna med att hojta !admin [orsak] inne i #sm, och vips finns det någon där som åtgärdar problemet. Annars får man rapportera i cheaters/lamers. Alla andra smågrejjer brukar lösa sig med vänliga tillsägelser. Vi måste ju komma ihåg att det är stört omöjligt att skydda oss från idioter dygnet runt, tror det kan bli värre med för många som har adminrättigheter, då ökar ju sannolikheten att ännu fler gör som fairlane och admin abusar. Wink

Men det här är ju som sagt min upplevelse av det hela Smile

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Har inte läst så många posts i topicen.
Men jag tycker såhär, att det kan ju knappast skada om man tar in lite fler admins?
Men å andra sidan tycker jag att det funkar bra som det är. Så för min del
spelar det ingen roll om man tar in några fler admins eller ej.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 13:17 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Jag tycker att en bra admin tar tag i problem som verkligen finns. En bra admin struntar i att folk ber honom kicka person X som spelar efter reglerna, men inte på det sätt som andra spelare vill.


word
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 15:30 pm    Post subject: Reply with quote

tanken med en TP server var juh att det bara skulle gå in sådana som vill ha TP på den servern, inte att admin skulle kicka alla som inte kör med TP på den. Aja, bara en idé.
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 16:29 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
Det där med fler admins är idag inte aktuellt eftersom det är för tillfället 20+.

Det är väl inte antalet admins som man räknar, det är väl kvaliten och hur aktiv adminen i fråga är ? vi kan ju ha 200 admins som knappt är inne och spelar så mycket.. Eller så kanske vi har 10 admins som brinner för maffia och cs lirandet som kan sköta detta på ett mycket snyggare sätt.

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
FLU | Quest wrote:
Det där med fler admins är idag inte aktuellt eftersom det är för tillfället 20+.

Det är väl inte antalet admins som man räknar, det är väl kvaliten och hur aktiv adminen i fråga är ? vi kan ju ha 200 admins som knappt är inne och spelar så mycket.. Eller så kanske vi har 10 admins som brinner för maffia och cs lirandet som kan sköta detta på ett mycket snyggare sätt.


Du får förlåta mig men vet du hur mycket tid dom admins som finns idag lägger ner på maffia??

Jag personligen har lätt 4-5 timmar per dag samtidigt som jag jobbar heltid,bygger om min kåk, har 3 barn som jag hjälper med läxor går på föräldramöten,skjutsar på sånglektioner,fotboll,körer,klassfester etc etc...

Utöver det så har jag en fru som oxå kä'nner för att umgås med mig en viss tid av dygnet och kanske ha enn normalt liv samtidigt som hon oxå jobbar heltid etc etc etc...

Och jag är inte ett undantag i detta fall utan många som är admins har dessa åttaganden som gäller familj jobb och andra vardagliga sysslor.

Anledningen till att dom som är admins på maffia är över 20 bast är ju inte för inte utan det är faktiuskt en kvalitetssäkriung för er spelare oxå.
För ett tag sen så var det en kille som var admin som var av det yngre slaget och jag tror aldrig någon admin fått fler klagomål på sig än den killen på att vara obarmhärtig osv.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
DiRoZ wrote:
FLU | Quest wrote:
Det där med fler admins är idag inte aktuellt eftersom det är för tillfället 20+.

Det är väl inte antalet admins som man räknar, det är väl kvaliten och hur aktiv adminen i fråga är ? vi kan ju ha 200 admins som knappt är inne och spelar så mycket.. Eller så kanske vi har 10 admins som brinner för maffia och cs lirandet som kan sköta detta på ett mycket snyggare sätt.


Du får förlåta mig men vet du hur mycket tid dom admins som finns idag lägger ner på maffia??

Jag personligen har lätt 4-5 timmar per dag samtidigt som jag jobbar heltid,bygger om min kåk, har 3 barn som jag hjälper med läxor går på föräldramöten,skjutsar på sånglektioner,fotboll,körer,klassfester etc etc...

Utöver det så har jag en fru som oxå kä'nner för att umgås med mig en viss tid av dygnet och kanske ha enn normalt liv samtidigt som hon oxå jobbar heltid etc etc etc...

Och jag är inte ett undantag i detta fall utan många som är admins har dessa åttaganden som gäller familj jobb och andra vardagliga sysslor.

Anledningen till att dom som är admins på maffia är över 20 bast är ju inte för inte utan det är faktiuskt en kvalitetssäkriung för er spelare oxå.
För ett tag sen så var det en kille som var admin som var av det yngre slaget och jag tror aldrig någon admin fått fler klagomål på sig än den killen på att vara obarmhärtig osv.

är Fall ung?

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 18:08 pm    Post subject: Reply with quote

ska jag vara ärlig så ska vi vara glada här på maffia att vi har dom adminsen som vi har faktiskt!
Det är inte dom som har fel utan det är VI som har fel attityd!
´Jag erkänner att min attityd kan vara JÄTTEfel ibland, o det är inte rätt. Men att skylld på att adminsen är inte aktiva pågrund av TP på servern, det är inte direkt deras uppgift att se till att det blir Tp på servern utan VÅRAT ansvar att vi ska göra så det blir TP, men det går inte göra ett bra TP på en publik server för det finns alltid olika spelstilar och olika klaner.
Många vill kanske inte heller varje dag följa laget utan vill istället ställa sig i ett hörn till det är 1 min kvar sen smyga iväg för att planta på den andra bombplatsen!
Men att säga att TP m.m är dåligt pågrund av inaktivtet bland adminsen är ju tokfel. Det är vårat ansvar själva att se till. Men ni måste också ha tålamod för dom som vill smyga runt i en hel runda också istället för att säga om han förlorar "Vad gör du för något? PLANTA" och om han vinner så låter det "Bra gjort, gud va snyggt!" m.m det är alltid skillnad på hur folk beter sig....men men
Back to top
View user's profile Send private message
Fall
Master Admin
Technician


Joined: 29 Sep 2002
Posts: 1310

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

PP|Rex0z wrote:
är Fall ung?

Beror väl på vad man jämför med.
Jag är inte yngst iaf bland admins.

Själv är jag inte direkt aktiv inne på serverna längre, vilket beror på de är så mycket annat o göra.
Hade mycket mer tid över när man bodde hemma o pluggade..
I 2½ år har jag nu jobbat och haft egen lägenhet.
Det blir helt enkelt mindre tid över..
Det blev spelande för clanen och på serverna som minskade.

Vi kommer att ta in fler admins.
Men vi är rätt långsamma med ta beslut då vi vill inte ta in fel person.
Bla vill vi gärna alla befintliga admins för fram sina åsikter om en möjlig kandidat.

Ah just det, jag är 23 förövrigt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fall wrote:
Ah just det, jag är 23 förövrigt Smile


Ung och oförstörd...


tycker lätt att de admin som finns gör sitt jobb för de första dessa admin får ingen lön.... då gör så gott de kan få tänka på att vissa har ett liv utanför CS världen

och som de skrivs många admin har familj/jobb nåting de har att göra under större tiden av dygnet....

sätt er själva i samma situation så får ni se att de inte blir så enkelt....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

FLU | Quest wrote:
DiRoZ wrote:
FLU | Quest wrote:
Det där med fler admins är idag inte aktuellt eftersom det är för tillfället 20+.

Det är väl inte antalet admins som man räknar, det är väl kvaliten och hur aktiv adminen i fråga är ? vi kan ju ha 200 admins som knappt är inne och spelar så mycket.. Eller så kanske vi har 10 admins som brinner för maffia och cs lirandet som kan sköta detta på ett mycket snyggare sätt.


Du får förlåta mig men vet du hur mycket tid dom admins som finns idag lägger ner på maffia??

Jag personligen har lätt 4-5 timmar per dag samtidigt som jag jobbar heltid,bygger om min kåk, har 3 barn som jag hjälper med läxor går på föräldramöten,skjutsar på sånglektioner,fotboll,körer,klassfester etc etc...

Utöver det så har jag en fru som oxå kä'nner för att umgås med mig en viss tid av dygnet och kanske ha enn normalt liv samtidigt som hon oxå jobbar heltid etc etc etc...

Och jag är inte ett undantag i detta fall utan många som är admins har dessa åttaganden som gäller familj jobb och andra vardagliga sysslor.

Anledningen till att dom som är admins på maffia är över 20 bast är ju inte för inte utan det är faktiuskt en kvalitetssäkriung för er spelare oxå.
För ett tag sen så var det en kille som var admin som var av det yngre slaget och jag tror aldrig någon admin fått fler klagomål på sig än den killen på att vara obarmhärtig osv.

Du får inte ta det personligt queSTT!!!! Det var inte så jag mena.. Men jag tror ni aktiva admins VET vilka som är mindre aktiva... Jag kan tills nästa gång radda upp vilka admins jag anser som mycket aktiva..

Jag vet att du har en familj jobb att sköta.. klagar inte på de.. Men att säga att vi tar inte in fler admins för att det är för många tycker jag iaf är fel. Ta ifrån adminposten från den personen och ge den till någon annan som har tid att spela 10 timmar per da om det finns någon.

Sen eftersom att jag fattar att du snackar om sec i en senare topic så kan jag säga att denna kille va ett barn.... han va max 10 i huvvet.. tyvärr

_________________
>>>Kallar du mig fjolla, klipper jag till direkt<<<
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 20:18 pm    Post subject: Reply with quote

Men herregud. Då är ju frågan om man verkligen ska vara admin om man inte har den tiden över. Behöver ju inte brusa upp sig så för det. Skulle tro att det flesta har förståelse att man vill umgås med sin familj istället för att spela cs liksom.. Razz Very Happy Smile Smile Cool Laughing Very Happy Razz Wink Wink Wink

Snyggt skrivet diroz! Rätt på alla punkter.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 20:38 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, jag känner att "min" topic har spårat ur lite. Jag var aldrig ute efter att säga att några admins var slöa, och andra inte.

Admins gör ett strålande jobb, på vilket sätt det nu månde vara!

Jag var ute efter att vi inte ska ha vissa som _bara_ är fragkåta eller _aldrig_ hänger efter bomben. Det tycker jag är tråkigt, men det kanske är nåt man får stå ut med när det gäller public.

Admins jobbar gratis, dom gör det helt av egen fri vilja och alla gör det kanonbra på sitt sätt. Men jag tycker ändå att admins kanske kan vara lite hårdare med slapar och sånt; bara för att göra vissa individer uppmärksamma på att det ligger en bomb på andra sidan banan som väntar på denne. (ok, extremt fall, men min poäng kommer fram hoppas jag)

Snälla, gör itne detta till en topic om det behövs mer admins eller om dom som finns är kassa eller så. Håll med om mitt förslag kritisera det, förkasta det om ni känner för det, men snälla, håller iallafall närheten av topic. Tack.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 3:46 am    Post subject: Reply with quote

Lite snabba tankar om adminskap på Maffia.

Jag gillar att Maffia har höga krav på vilka som får bli admins. Makt gör lätt dumma saker med människor. Tolka mig inte fel nu, men för människor som inte är så visa på livet (läs: oftare yngre folk), så kan det ibland vara svårt att uppehålla den professionalism som maffia strävar efter. Det lär inte vara en slump att alla admins är äldre, då man generellt har lite lättare att se saker i perspektiv då.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 11:51 am    Post subject: Reply with quote

Tror inte på slappandet då tar de bort hela poängen med att ha så lång roundtime som vi har. Sänk den så har dom inte tid att ligga i hörnen och titta efter scoutande motstråndare, enklare kan det inte bli.
_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 13:39 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Hedstrom wrote:
Tror inte på slappandet då tar de bort hela poängen med att ha så lång roundtime som vi har. Sänk den så har dom inte tid att ligga i hörnen och titta efter scoutande motstråndare, enklare kan det inte bli.
Bara för att du drar upp en jäääättegammal tråd ska jag oxå trycka den tillbaka i ditt ansikte.
Kortare roundtime tar bort en stor del av spelet.
Man ska inte behöva rusha (eller stressa) varje runda. Man måste ges tillfälle att kunna ta det lugnt, speciellt när det gäller public då det kan ta längre tid att få ihop folk till en bra taktik, eller att få dem att fatta hur taktiken ska gå till.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 13:41 pm    Post subject: Reply with quote

är lite inne på hedströms förslag, att sänka roundtime en smula gör ju att folk som campar och inte gör vad de ska göra slayas lite oftare.
Angående folk som basecampar är det väldigt väldigt svårt att se skillnad på en som släntrar efter och tar hand om alla rushande CTs, kan dra ett praktexempel:
Dust2, alla sticker till B alternativt cat förutom en eller två som står kvar i Tspawn med awp och plockar folk genom portarna, är det basecamp eller smart spel? döm själva. Jag har blivit whinad på när jag gjort på det sättet, även på prodigy att man står kvar i bas som är det bästa stället att plocka rushande poliser på när de andra dragit åt ett håll. Hur kan en admin se om jag campar eller hjälper det andra laget?
Visserligen behöver inte den här typen av "smart" spel gå till överdrift vilket ofta är fallet, att för många kör solospel och spelet blir passivt och tråkigt, då kanske det är dags för admin att ryta lite i teamsay och slappa folk. Det är skönt med maffias admins att de håller en bra nivå (praest, fairlane och mortal undantagna efterssom de älskar att abusa mig illa när jag mot all förmodan skjuter dem) just genom att vara ganska passiva, inte använda tsay, ljud osv i onödan som sker typ överallt på andra servrar.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies