HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Krister Pettersson hjälte, eller?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sun Oct 03, 2004 16:57 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:

Jag skall se om jag kan hitta den, men för mig känns det som att många inom vänster hycklar när de säger att alla ska ha samma rättigheter och samma värde. Om alla ska ha samma rättigheter och värde kan jag för mitt liv inte begripa varför inte dessa rättigheter skall gälla rika människor och utslagna människor. Rika människor är svin som trampar på andra, alltså kan man ta deras saker och gärna sätta en kula i huvudet på dem. Utslagna människor är inte vatten värda och deras rättigheter inför lagen kan man också skita i och istället sätta en kula i huvudet på detta patrask.

Ledsen, men det är ett stort hyckleri att säga sig kämpa för rättvisa och sen skita i det när det gäller vissa människor.


Ja kan inte riktigt svara på det, då jag inte företräder hela vänstern. Faktiskt företräder jag bara mig skälv.
Föresten så redovisade jag bara den philosofiska grund på vilken tanken om allas like värde vilar på. Det är ju ändå så att vi alla dömmer och katorigeserar våra medmäniskor varje dag, det är en sak som vi inte slipper ifrån. Det har tydligen att göra med hur vår hjärna fungerar. Det är inte något fel med det så länge vi är medvetna om det och inser att det vi tycker kanske är fel.

Personligen är jag imot dödsstraff, då jag anser det vara destruktivt för samhället och att konsekvenserna av ett eventuelt justitiemord är grava.
Men jag kan personligen anse att vissa personer förtjänar dödsstraff, exempelvis Usama.
När det gäller Pettersson är frågan rent akademisk, då han faktiskt är död.
Back to top
View user's profile Send private message
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:04 pm    Post subject: Reply with quote

Fatwreck wrote:
Jag tycker det verkar tveksamt att det ens var han som dödade olof palme. .


Tyvär kommer mordet på Palme antagligen sluta som mordet på Kennedy, med en massa teorier, konspirationsteorier, böcker, eventuella filmer o.s.v.
Det skulla vara om någon vet något some han eller hon inte säger fören på sin dödsbädd. Problemet är förstås, om det nu var Pettersson så är det nu försent.

Jag hörde en teori i veckan som gick ut på att han skjöt fel person. Att han var ute efter någon annan, men att han i mörkret och ruset tog fel. Men som sagt, det lär vi aldrig få veta.
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Oct 03, 2004 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Japp, snackades om att han var ute efter att döda knarkar kungen Sigge Cederberg (tror han hette så). Sigge var knarkarkung och Pettersson var skyldig honom pengar. Pettersson hade vart på besök hos Sigge en dag och Sigge hade visat Pettersson, sin revolver som han hade gömd i lägenheten. När Pettersson hade gått en stund senare, märkte Sigge att revolvern var borta. Det snackades om att revolvern var av samma typ som palme mördades med.

Sigge tog kontakt med TV3 och polis om revolvern, han var då på sin dödsbedd - cancer. Ett par dagar efter sitt uttalande till TV3 och polis dog Sigge, av cancern.

*EDIT* Så det sades att Pettersson egentligen ville skjuta Sigge och förväxlade då honom med Olof Palme, detta är bara teorier och snack - inget säkert. De vet ju som sagt inte vem som mördade Palme.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Freekill



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 80

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 2:03 am    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:

Men om ni vägrar förlåta denna mannnen, hur ska ni då kunna förlåta er närmaste då?


Hehe, bra där.. ;P Kan tyvärr inte säga att jag håller med ens en halv sekund. Däremot kan jag svara på din fråga; Därför att vi älskar våra närmaste, men inte Christer Pettersson. Duger svaret?

Själv ser jag det så att jag lägger 99% av mina känslor på nära och kära och KANSKE 1% på resten av världen, dvs folk jag inte känner och aldrig träffat osv, ni hajjar. För mig är det viktigare att mina vänner mår bra än nån som bor 2000 mil bort som jag aldrig kommer veta vem det är eller ens höra talas om och som aldrig kommer påverka mitt liv över huvud taget.

Jag kan inte allt om Olof Palme. Men om det är så att han verkligen var bra för Sverige och kunde gjort det till ett ännu bättre land, och Christer Petterson dödade honom, då tänker inte jag förlåta det bara för att han råkar ha dött. Det är väl en jäkligt dålig anledning till att förlåta nåt som verkligen inte är bra egentligen. Palme är fortfarande död och vi lever kanske i ett sämre samhälle bara för det. Så länge skadan finns kvar så finns det ingen anledning att förlåta bara för att orsaken är död.

Däremot var Christer Petterson ganska rolig att lyssna på ibland Smile Min personliga åsikt är att han nog egentligen var jävligt intelligent. Man måste faktiskt inte vara hjärndöd för att börja med knark och sånt skit. Du kan halka in i träsket på många sätt och sen är man fast. Man kan även vara väldigt intelligent och ändå samtidigt ha nåt fel i huvet. (observera att intelligens inte alltid är samma sak som goda gärningar). Dessvärre så hjälpde det uppenbarligen honom inte speciellt mkt i livet :/
Jag tänker på saker han sa (som jag inte kommer ihåg exakt vad, men ja kommer ihåg min känsla och va ja tänkte) när folk försökte knäcka honom med vassa frågor och påståenden, men de slutade med att de var dom själva som såg dumma ut och fick gå där ifrån med lång näsa. Sånt tycker jag alltid är kul.. haha Smile
Och den förmågan har jag respekt för oavsett vem som har det (observera att respektera en egenskap inte är samma sak som att respektera personen i helhet)

Ninjja wrote:

Killen är död, men du säger ändå att det är okej att vara arg på killen ännu!


Hitler är oxå död. Så folk har alltså inte rätt att vara arga på honom heller? =)

_________________
Hass @ #Oldschool-wb
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 11:20 am    Post subject: Reply with quote

Freekill, mycket bra sagt. Du själv verkar vara intelligent, den goda intelligensen då Smile

Håller med dig till fullo.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Oct 09, 2004 0:28 am    Post subject: Reply with quote

Hmm...Krister Petterson är väl inte en människa som gjort något gott för mänskligheten som stort. Ingenting som skulle få honom att förtjäna ett minnesmärke.

Men han har varit åtalad för Palmemordet och frikänd. Många verkar ta för givet att han var skyldig ändå.
Men tänk er att det faktiskt ÄR så att han är oskyldig för mordet (vilket han juridiskt är), tänk på hur många år av hans liv som blivit förstörda av att vara i rampljuset, misstänkt för att vara mördaren till den mest älskade mannen i Sverige. Det måste vara ett helvete rent ut sagt. För det tycker jag man kan förtjäna en bänk, en bänk där man kan sitta och begrunda,.,.,.begrunda ett system, ett samhälle där det tillåts att en oskyldig man blir förföljd för ett mord han ej begått bara för att ingen skyldig hittats.
Hade en mördare fällts hade Krister Petterson varit ett minne blott.

De pengar Christer Petterson tjäna på att ställa upp i media är pengar han faktiskt förtjänar. Efterfrågan styr priset, och tydligen fanns det en hel bunt med människor som ville se honom i rampljuset.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies