HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Krister Pettersson hjälte, eller?
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 14:49 pm    Post subject: Krister Pettersson hjälte, eller? Reply with quote

De senaste dagarna har Expressen och Aftonbladet präglats av nyheter kring Krister Pettersson, den misstänke Olof Palme mördaren. Som de flesta redan vet så avled han för inte allt för många dagar sedan. Krister hade fått ett slaganfall, ramlat och slagit i huvudet. Han svimmade, hittades och lades i en respirator - där han tillbringade sina sista dagar i livet. Krister Petterssons dog av sina hjärnblödningar, 57 år gammal.

Krister Pettersson har haft ett liv fullt av narkotika, alkohol och kriminalitet. Supa och knarka var det han kunde. Han var ett tag under skoltiden väldigt lovande skådespelare men det slutade med att han blev utkastad efter att ha stulit från de andra elverna.

1986 mördades Sveriges statsminister Olof Palme, det var en sen kväll, Olof och hans fru hade precis tittat på bio och var påväg att hem - utan livvakter. Denna kväll blev en historisk kväll, Olof Palme blev skjuten, två skott avfyrades från gärningsmannens revolver och statsministern var död. Mördad. Olofs fru Lisbeth blev vittne till mordet och pekade på senare tid ut Krister Pettersson, som mördare till hennes man och Sveriges statsminister. Krister Pettersson som kantats av kriminalitet, knark, bråk och alkohol under hela sin uppväxt, var enligt många kapabel till detta. Han hade (innan Palme mordet) mördat en 22-åring, som hade råkat puttatill Krister på stan - då Krister blev sur, puttade upp 22-åringen mot en vägg och satte en bajonett i magen på den unge mannen. Krister Pettersson gick ofta med kniv eller bajonett i jackan eller byxan. Han var ofta påverkad och hade problem redan som liten.

Krister Pettersson kände Christer Fylking, journalist på TV3 och barndomskamrat till Krister. De båda har växtupp tillsammans i Solna och Fylking har ofta sett Krister bli omhändertagen av polisen, nästan så att det inte blev överasskande längre. TV3 har gjort ett långt repotage om Krister Pettersson, om hans missbruk, barndom och nu - hans död.
Men det jag undrar över, är varför han ses som en stackare som hamnat fel i livet, en person som gjort ett par misstag som en vanlig svensson. Varför? Han har brutalt mördat en ung man på 22-år med en bajonett, han är misstänkt för mord på statsministern och har tillbringat de flesta av sina dagar på en parkbänk i Solna, med sina "drickarkamrater". Där har han suttit, år ut och år in, druckit flaska efter flaska, tagit kalkyl efter kalkyl. Det skrivs ofta och görs ofta repotage om denna missbrukaren. Självklart gör media det, självklart blir svenska folket uppmärksamma, inget fel i det. Fast han ses mer som något bra och en person som det är synd om, mer än som en mördare likt Anna Linds dräpare.

Nu pratas det om att han ska få en "minnesbänk" i Sollentuna, där han och hans kamrater satt och knarkade och drack. Varför? Visst, det är hans suparpolare som vill göra denna bänken hederligen och till ett minne. Fast det är även annat folk som inte hade kontakt med Pettersson som ville göra denna bänk till en minnesbänk. Sjukt! En minnesbänk till en mördare och missbrukare? Då kanske de kan göra bänken i min förort till en minnesbänk, brukar sitta ett par feta gubbar där och halsa vodka.
Krister Pettersson dog av hjärnblödningar. Det skrevs i tidningarna att det var "stor sorg, Krister Pettersson har gått bort." Han fick ju denna uppmärksamhet "bara" för att misstänks vara Olof Palmes mördare men det verkar vara en god sak. Känns nästan lite osmakligt att göra en minnesbänk till en mördare! Kanske Svartenbrandt och Thomas Quick ska få en egen stad uppkallad efter sig?

//dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag sörjer inte det minsta, och jag fattar inte heller den "stora sorg" som har spridit sig. Killen var en narkotikaberoende mördare. Han har visat sig flera gånger vara en fara för sammhället och enskilda individer.
Det enda "tråkiga" med hans bortgång är att hans hjärna kanske innehöll viktig information, som nu är borta för alltid.

Och det där snacket om minnesbänk? herregud vad fjantigt! Visst, sätt upp minnesbänken. Jag ger den 2 timmar, sen kommer den vara vandaliserad. Inte för att jag kommer sörja bänken heller....

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:14 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker du har lite förmodar mot C.P. --> "Supa och knarka var det han kunde." Och vad vet du om det?
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

dSmile wrote:
Tycker du har lite förmodar mot C.P. --> "Supa och knarka var det han kunde." Och vad vet du om det?


det är ju rätt lätt at förutsätta då det är det enda han gjort dom senaste 15 åren iaf, förutom då sätta sprätt på dom slantar han har fått av tv3 och andra bolag för att ställa upp på dokumentärer och annat skit för att mer eller mindre få han att erkänna.
Pengarna som han har fått har han satt sprätt på jävligt fort och ändå så har han vart bostadslös under stor del av tiden .

Om du hade sett insider igår så hade du inte kommit med den kommentaren.

I övrigt är det en riktigt bra redogörelse för hur det ser ut idag, GJ dch till en bra och informativ artikel.

Sen må det vara att killen har mördat,knarkat,supit och kostat gemmene man åtskilliga slantar i socialbidrag osv.

Men tänk lite på att han är faktiskt död och jag personligen brukar tycka att vila i fris kan vara lite respekt för dom döda om än dom har varit svin i sitt liv.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Tycker knappast han förtjänar någon bänk !! Sörjer inte alls för hans död !
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:25 pm    Post subject: Reply with quote

Jag såg på "Insider" på TV3 igår kväll, där hade han sagt att han kastat ut ungefär 700 000kr på droger och annat skit - på ett år. Frågan var "Hur mycket pengar har du tjänat på dokumentärer, modelljobb osv.?"

Ja, han har agerat modell. (även om det är svårt att tro).

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

dcH-
Quote:
tagit kalkyl efter kalkyl


Jag tror du menar Kanyl Razz

Men alla "ond" & "goda" blir ju "kändisar" så är det bara...

Mycket bra skrivet !

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Jag sörjer inte Christer Pettersson. Jag tycker inte det var bra att han dog och jag tycker inte att han ska få en minnesplats (mer än sedvanlig på kyrkogård). Han var en människa som inte utmärkte sig på ett sätt som gör att han förtjänar ett speciellt minnesmärke. Alla människor har samma värde, så ett minnesmärke är för mig att hedra något särskilt som vederbörande gjort och jag kan inte komma på att han gjort något som berättigar till ett eget minnesmärke. Att han var viktig för sina vänner förstår jag, det är väl alla? Alltså ska alla människor ha en minnesplats? Det får man, på kyrkogården.
_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[200sx]Lunki
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 18 Feb 2003
Posts: 33
Location: Eskilstuna, Sverige

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 15:45 pm    Post subject: Reply with quote

Skönt att se att det åtminstonde är fler än jag som tycker att det här är helt sjukt. "Minnesmärken" ska man uppföra efter folk som gjort något gott för samhället lr enskilda individer och inte lowlife scum som Christer Pettersson.

Olof Palme och Anna Lindh är däremot fullt värdiga för monument över hela landet.

_________________
"Memento te mortalem esse"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:25 pm    Post subject: Reply with quote

Det roliga med detta är att ingen verkar tänka på det faktum att det kan gå fel för folk i livet. Är ni helt säkra på att han mördade 22-åringen brutalt och att det bara inte va självförsvar?

Sedan, Dch, jag vet att du inte är gammal nog för att varit vid livet när detta skedde. Så var har du fått all information ifrån? Media? Man kan inte lita på media alls, allt är otroligt vinklat.

Nu är det inte så att jag försvarar någon, jag bryr mig faktiskt inte om petterson lever eller är död, jag levde inte när Olof Palme levde så jag är inte direkt engagerad i det där, och jag tycker inte petterson borde få nått minnesmärke. Däremot ville jag bara säga att alla här pratar som om dom vore så säkre, och många verkar komma nära att mena "Jag såg det på TV så det måste vara sant".

Men som sagt, jag försvarar ingen, själv tycker jag att missbrukare och alkholister är jobbiga som sitter över hela stan och är högljudda. Sätt dem på behandlingshem och få dem att sluta. Så ingen behöver anklaga mig för att jag stödjer "mördare". jag ville bara säga att ingen vet vad som hände, så vi behöver väll inte skapa en dålig stämning genom att anklaga folk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har fått informationen av media och folk som levde under den tiden, farsan, morsan, lärare etc.
_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:51 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:

Sedan, Dch, jag vet att du inte är gammal nog för att varit vid livet när detta skedde. Så var har du fått all information ifrån? Media? Man kan inte lita på media alls, allt är otroligt vinklat.


Ursäkta mitt offtopicsnack, men vart ska man annars få informationen ifrån?

För övrigt jag kan säga att jag håller med Fair fullt ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

Ursäkta för de hårda orden, men jag står forfarande för dem. Man kan finna ursäkter för många handlingar i folks liv, men mig veterligen har Pettersson inte gjort någon ansträgning för att glädja någon i hela sitt liv.
Om man vill ha någon some exempel för att illustrera uttrycket "ett förspillt liv" torde P vara den man söker. En man som redan i tidiga år slog in på den bana av superi, stöld, misshandel och i övrigt ett generelt destruktivt levene. En man som gjorde detta utan ånger eller reflektion.

Mina åsikter kan låta reaktionära och moralistiska, men jag har lite övers för de som inte ens försöker bättra sig, om inte för sin egen skull.

Om minnesmärket har jag ingen åsikt, ondare människor har fått statyer och gator uppkallade efter sig. Det synes mig bara vara lite smaklöst. Jag tror för övrigt inte den allmänna opinoinen skulle tillåta det.


Last edited by Wobin_Hood on Sat Oct 02, 2004 16:28 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ELKER / Laneby



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 153

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

Wobin_Hood wrote:
[size=24]inlägget raderat, långt över gränsen skridit på detta!!

Gud, det var skönt att säga!


Är du helt jävla rubbad eller? Så kan man ju för fan inte säga om en människa, även om han är död eller levande, var mördare eller inte. Så säger man bara inte... :@

_________________
www.Laneby.com
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Falcon Bayerskt



Joined: 08 Aug 2003
Posts: 389
Location: Alingsås/Nossebro

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 17:36 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle det uppföras ett minnesmärke i form av en bänk varje gång ett rötägg dog så skulle det bli svårt att ta sig fram.

Men självklart skall han ha en gravsten.....om inte annat för att folk ska kunna gå dit och pinka på den.

CP är död och det skall alla vara glada för. Nu kostar han oss skattebetalare ingenting längre.

*edit* Jag vet att det var omoget skrivet, jag är ju ändå 32. Men det är faktiskt min åsikt, alla har vi olika.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 17:41 pm    Post subject: Reply with quote

Wobin_Hood wrote:
inlägget raderat, långt över gränsen skridit på detta!!

Gud, det var skönt att säga!


Nae, det var lite osmakligt .. Som elker sade, han är ju fortfarande en människa!

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

Bara en fråga igentligen???

Men har ni aldrig ställt er frågan hur mycket skit Christer Petterson fick ta när han var misstänkt som mördare?
Låt han var för fan bara vara död, jag varken sörjer eller bryr mig om honom!

Eftersom de inte har något bevis på honom så varför ska ni gå omkring o fälla domen själva då eller? Blir ni en bättre människa?

Jag såg inte på dokumentären på TV3, för
#1, Det är TV3, TV3 är motsvarigheten mot aftonbladet på TV bara
#2, Vart dokumentärer om honom innen
#3, Han är död och dog för 1 vecka sen

Detta är provoserande inlägg för visa kan jag anta, o detta ska bara er att få tänka lite Razz

**edit**

Quatar min morsa lite Very Happy

Det är inget att göra åt detta, det är bara nyhetgrejer det här bara
Back to top
View user's profile Send private message
Richard Olsson



Joined: 20 Apr 2004
Posts: 626

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte riktigt varför alla verkar helt säkra på att Krister Petterson va den person som dödade Olof Palme, han blev ju faktiskt friad. Och käraste fru Palme kanske inte riktigt kunde se att det var han, sånt är svårt i sådana situationer, hon kollade nog först på sin nedskjutne make.

Visst var han också en knarkare, men hans liv var väl ingen dröm efter misstankarna, alla svenskar verkar vilja tro på vad fan som helst bara för att få en lösning. Första bästa som man misstänkte blev i resten av sitt liv utpekad som en mördare, och inte vilken mördare som helst. Tror inte någon gillade att Olof Palme blev mördad, och jag tror inte heller nån då gillade Krister Petterson. Jag förstår inte hur han kunde fortsätta leva sitt liv ansed som en mördare, när han också kanske var oskyldig.

Och mordet på 22:åringen tvekar jag att han lyckades komma undan med då alla vet om det. Han satt sitt straff, men bara för att han dödat någon tidigare i sitt liv så måste han döda igen. Vafan hände med att ge någon en andra chans.
Och derox har helt rätt med att säga "man kan inte tro på allt som sägs i media". Man får oftast bara höra ena sidan av sanningen, och uppenbarligen verkar alla tro på den första sidan de fick höra.

En bänk kanske är lite mycket kanske, jag vet inte. En sådan bänk skulle i sådant fall bara berätta om svenskarnas dömande attityd och att vi tror på vafan media nu säger oss.

PS. Wobin_hood, vad är ditt problem. Det där var fan det mest idiotiska jag nånsin hört .DS

_________________
Jag vann en poesi-tävling
I'm naked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:23 pm    Post subject: Reply with quote

Sörjer och sörjer, trist för hans närstående. Personligen kände jag honom inte, jag skall inte döma honom efter vad andra säger och media. Visst fan förtjänar han en minnesplats som alla andra, men det jag inte tycker är att Anna Lindh och andra mördade ministrar/viktiga personer överhuvudtaget skall få en massa minnesplatser. Då skall man göra så med alla men det fungerar ju inte?

Personligen anser jag att det är lite läskigt att människor hänger sig kvar så länge vid mord osv. Om då folk går och hatar folk för dessa händelser kommer enligt mig någon människa inse detta tillfälle och finna en syndabock för detta och då kommer folk lyssna på det, Yoda uttrycker sig väldigt bra kring detta i star wars filmerna. Jag kan inte det han säger direkt på tungan med en del säger han "dark side means hatred hatred means suffering och innan det säger han nått innan.

Om vi byter plats på detta så han säger hatred means darkside darkside means suffering. Hoppas ni förstod Razz

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Richard Olsson wrote:
Jag vet inte riktigt varför alla verkar helt säkra på att Krister Petterson va den person som dödade Olof Palme, han blev ju faktiskt friad. Och käraste fru Palme kanske inte riktigt kunde se att det var han, sånt är svårt i sådana situationer, hon kollade nog först på sin nedskjutne make.

Visst var han också en knarkare, men hans liv var väl ingen dröm efter misstankarna, alla svenskar verkar vilja tro på vad fan som helst bara för att få en lösning. Första bästa som man misstänkte blev i resten av sitt liv utpekad som en mördare, och inte vilken mördare som helst. Tror inte någon gillade att Olof Palme blev mördad, och jag tror inte heller nån då gillade Krister Petterson. Jag förstår inte hur han kunde fortsätta leva sitt liv ansed som en mördare, när han också kanske var oskyldig.

Och mordet på 22:åringen tvekar jag att han lyckades komma undan med då alla vet om det. Han satt sitt straff, men bara för att han dödat någon tidigare i sitt liv så måste han döda igen. Vafan hände med att ge någon en andra chans.
Och derox har helt rätt med att säga "man kan inte tro på allt som sägs i media". Man får oftast bara höra ena sidan av sanningen, och uppenbarligen verkar alla tro på den första sidan de fick höra.

En bänk kanske är lite mycket kanske, jag vet inte. En sådan bänk skulle i sådant fall bara berätta om svenskarnas dömande attityd och att vi tror på vafan media nu säger oss.

PS. Wobin_hood, vad är ditt problem. Det där var fan det mest idiotiska jag nånsin hört .DS



word
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies