HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Problem med inloggning i xp

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 6:48 am    Post subject: Problem med inloggning i xp Reply with quote

Min burk har funkat hur fint som helst tills igår. Det började med att jag installerade mitt nya adsl och lite små strul som sedan fixades. Sen idag fick jag ett nytt problem när jag har skrivit in mitt lösenord i inloggningen så låser sig nästan datorn i det första läget innan man är inne på skrivbordet men efter ca 1 min går den in till skrivbordet för att sedan låsa sig där en längre stund. Stänger man dock av processen systemrun så kommer ikonerna upp direkt. Någon som vet vad som kan ha orsakat detta fel och lösningen på detta är.....
_________________
Dator. Msi KT4v, Xp 2500 @ 3.0 Gef 4 ti 4800se 1024ddr pc3200 TWINMOS via...
#Error.se and www.clanerror.tk and Error.se @ r60
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte om systemrun är en giltig process överhuvudtaget, men jag gissar att den inte är det. Mest troligt är det en trojan, antingen Backdoor.Robi eller Backdoor.Laphex (de träffar jag fick på google).

Sök på systemrun.exe så är de första två träffarna symantec securityresponse, med info om hur du blir av med den.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies