HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Wobbles lilla dagbok [för den ointresserade][SM FAMILY IN SIMS 2]
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu Sep 30, 2004 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte riktigt varför, men jag insåg här och nu att det intresserar mig att läsa det Wobble skriver om sina upplevelser i ett spel han spelar, där man simulerar människors leverne..... äääh... för övrigt är jag farsan, jag drog på henne för ett tag sen...

Jag tyckte det var väldigt intressant, verkar ju vara en riktig hångler där i spelet vilket jag aldrig har varit i verkliga livet, så det är trevligt med lite omväxling.. Razz

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Sep 30, 2004 18:23 pm    Post subject: Reply with quote

hörru! om jag får en son ska han heta theodor Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Sep 30, 2004 19:30 pm    Post subject: Reply with quote

Hahahaha!! Detta var hur underhållande som helst!!
Wobble, du är ett geni! Very Happy Very Happy

Väntar med stor förväntan på nästa avsnitt Very Happy

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Thu Sep 30, 2004 21:31 pm    Post subject: Reply with quote

haha kan knappt bärga mig tills nästa avsnitt Very Happy
maken till intriger har jag aldrig sett Smile

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 0:27 am    Post subject: Reply with quote

haha vilken dokusåpa!!!
låter nästan som "tre kronor" detta..

_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 7:05 am    Post subject: OH NO! Reply with quote

Fairlane DÖD!

japp tyvärr guden har lämnat oss. Hoppas nu verkligen folk förstår att detta är i ett spel och inte IRL *you never know*. Fairlane har som sagt gått över till andra sidan. PÅ sista tiden har ju fairlane som sagt ägnat mer tid åt flaskan och datorn än att vara social o vara normal o så ni vet. Så en natt fredagen den ?? kl 03:47 visade sig döden för fairlane och började förbryllat leta i några papper efter hans namn eller dylik. När inte det gick så ringde han några samtal innan han kom rätt och slog sen med sin lie över Fairlane som förvandlades till en urna. Fairlanes död kom verkligen itne som en chock för dom övriga eftersom inte en kotte brydde sig FASTEn jag ställde upp urnan mitt jämte dom vid matbordet *Hmm undrar om den blir en fin brevpress?*.

Barna skrik hörs i huset

Jajamensan Sara har lyckas föda ett barn. jag missade hela akten då jag satt på min vanliga plats inne på toaletten men det blev iallfall en välskapt liten pojke. Pojkens fader va vi ju alla välldigt nyfikna på hela tiden och för att ta reda på det så kollade jag snabbt in barnens släkt träd *snacka om at det finns allt i spelet alltså Very Happy*. Och vinnaren blev som får betala understöd tills den dör är *trummvirvel* ingen mindre än biggi fatti Mortal. Jajamensan mortal lyckades på nått sätt puta undan ölmagen han han förskaffat sig när man spelar för mycket dator etc etc och lyckas skapa en liten pojke. Pojken vars namn har blivit okänd tills ett namn har bestämmts *man kan ändra namn i fusk Very Happy*. Så några förslag?. finns nämligen 2 regler för att namnen skall bli godkänt
1. Personen skall existera på SM Forum
2. Personen skall vara en rolig och allmän gullegris
Start looking Smile. Sara har även blivit välldigt moderlig och vill nu göra följande 4 saker.
1. Krama okänd
2. leka med okänd
3. gulla med okänd
4. se okänd växa upp
*Måste till läggas att Sara har fått tillbaka sin läckra figur nu när magen försvann =)*


Veckan som gått

Har mer eller mindre varit som förra veckan med några skillnader. Robert & Mortal har lyckas få sparken från deras jobb då dom föredrog långa mornar istället för hård slit från 9 till 5. Nimda är fortfarande helt förstörd efter hans lilla bränna mackor försök så han e den enda som har röd humör mätare *Sara har topp av nån konstig orsak*. Mortal e en av flera som försöker prata med nimda och leka me dhan så han blir gladare. När itne det funkar försöker Lupus och Mortal med att hångla framför nimda och se om det går bättre. Av HELT naturliga orsaker så gör det ju inte det för slut resultatet blev att Nimda stog och spydde och mådde allt utom bättre. Gubbslem har blivit något av en wannabie städtant. Ser henne överallt där hon plockar upp tallrikar och städar toaletter och skrubbar diskbänkar*Måste sägas att det finns VÄLLDIGT många tallrikar överallt i huset mest i Mortals sovrum*. Fall har på nått sätt efter det att dubbelsängs tortyren har tagit slut blivt bästisar med varje person i huset. För er som inte visste så va han en dödlig fiende till alla innan med andra ord inga ord utdelades bara grymma slagsmål.
Lupus har gått o totalt kärat ner sig i Sara hans största dröm är att hångla och att förlova sig med sara. tog då en titt på saras *känslor för lupus* och när lupus hade 100/90 hade Sara *host* 60/20 *host*.

Wobble har betett sig mer o mer weird på sistonde tycker jag. Han och mortal har börjat laga ofantliga mängder mat hela tiden och dom stiger i matlagnings exp hela tiden men den enda som käkar maten e mortal. Ex på mortals frukost en dag. Han går upp lagar frukost till HELA huset och serverar det på bordet och sen sätter han sig och äter upp tallrik efter tallrik totalt 7 st tallrikar med flingor käkar han upp INTE undra på att killen e överviktig. Annars inget speciellt o berätta. Tycker ändå vi borde ha en tyst min för Fairlane i spelet. han kom han slogs och han föll omkull som en gammal utarbetad gubbe Twisted Evil .


har nu för övrigt bestämmt mig för ett namn. Men det kommer att komma på nästa uppdatering som eventuellt blir imorron eller på måndag som senast. Det som e att se fram emot då e när Saras "okänd" blir från bebis till liten kid. Och vilka övriga Simmar kommer komma in i ålderdomen och eventuellt gå ett lika hårt möte som Fairlane.

jag tror själv att dom nästa som kommer lämna Sims2 och åka upp till SIm City Heaven kommer nog vara Fall eller gubbslem för det är dom 2 som e närmast att förvandlads till åldringar. SÅ nu gäller det sig att gubbslem skaffar sig en avkomma.!!.


Från en sak till en annan

Har fått ett par PM där folk undrar hur jag spelar Sims2 med denna familjen. Jo det e välldigt enkelt. sitter bara framför datorn och sätter på mellanfart och sen bara o kolla och sakta ner när det verkar hända nått extra intressant.


SM-Familjens Movie på väg

Jajamensan den grymma Sims2 filmen om den stora familjen SM-Familjen kommer innom kort att kunna laddas ner. I Filmen kommer det vara en snabb rund tur av huset och högarna av tallrikar. Följt av en presentation av varje medlem och även en hel del highlights så som
- Mortal leker under täcket med sällskap
- Fairlane dör Sad Evil or Very Mad
- Familje Slagsmål
Och så klart mycket mycket mer.


Last edited by Wobble on Fri Oct 01, 2004 8:12 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Linu_z



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 299

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 7:09 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker att barnet ska heta Lajne! Han är liten söt och gullig.. Quest skulle gå bra oxå!!!
_________________
Dator. Msi KT4v, Xp 2500 @ 3.0 Gef 4 ti 4800se 1024ddr pc3200 TWINMOS via...
#Error.se and www.clanerror.tk and Error.se @ r60
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 7:40 am    Post subject: Reply with quote

Eftersom att Sara är en [FreezeBitch] så bör hon ju föda en till!! Surprised Very Happy
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 8:14 am    Post subject: Reply with quote

Har uppdaterat senaste inlägget
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 8:19 am    Post subject: Reply with quote

Wobble wrote:
Har uppdaterat senaste inlägget
snyft
_________________
Toalettpapper binder samman människor i samhället.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 8:25 am    Post subject: Reply with quote

hahahhahahaha.. jag har inte läst den här tråden förrän nu och gissa om jag blir förvånad när jag ser att jag är med i berättelsen! Laughing

skitroligt att läsa, och det där med att bränna upp saker det händer irl också! hahahaha
senast i förra veckan så lade jag in en bulle i mikron för att tinas men missade att jag ställt in wattalet fel (digital mikro) så bullen började brinna. jag var ju självklart inte i köket då utan upptäcker efter en stund att det luktar bränt. Den lukten gick inte ur lägenheten på tre dagar!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 8:45 am    Post subject: Reply with quote

Nimda wrote:
hahahhahahaha.. jag har inte läst den här tråden förrän nu och gissa om jag blir förvånad när jag ser att jag är med i berättelsen! Laughing

skitroligt att läsa, och det där med att bränna upp saker det händer irl också! hahahaha
senast i förra veckan så lade jag in en bulle i mikron för att tinas men missade att jag ställt in wattalet fel (digital mikro) så bullen började brinna. jag var ju självklart inte i köket då utan upptäcker efter en stund att det luktar bränt. Den lukten gick inte ur lägenheten på tre dagar!


Säger bara att Simmarna är exakt på pricken som dom i verkligheten . Nimda är ett bra exempel. Frågan e bara e Mortal tjock IRL ? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 9:09 am    Post subject: Reply with quote

Wobble wrote:

Säger bara att Simmarna är exakt på pricken som dom i verkligheten . Nimda är ett bra exempel. Frågan e bara e Mortal tjock IRL ? Very Happy

Hahaha, nepp, han är vältränad Very Happy Cool

Mortal in the flash

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 9:14 am    Post subject: Reply with quote

Daim med. men fick rätt med ansiktet men ikke magen.
*springer o gömmer sig för Mortals kommande vrede när Sims filmen kommer*
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 9:35 am    Post subject: Re: OH NO! Reply with quote

Wobble wrote:
Fairlane har förresten blivit en gammling nu. Han åldrades rätt snabbt och han har även nu dom senaste 4-5 dagarna ägnat mer tid åt baren än åt datorn *vart är världen på väg igentligen?*

Stämmer precis med verkligheten!

Quote:
Fairlane slår alla som försöker sno hans dubbelsäng. *han är även den ENDA som ingen är vän med*.

Stämmer också perfekt! Very Happy

Wobble wrote:
Fairlane DÖD!

japp tyvärr guden har lämnat oss. Hoppas nu verkligen folk förstår att detta är i ett spel och inte IRL *you never know*. Fairlane har som sagt gått över till andra sidan.

Snart stämmer kanske detta också!?
Quote:
PÅ sista tiden har ju fairlane som sagt ägnat mer tid åt flaskan och datorn än att vara social o vara normal o så ni vet.

You bet!

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 9:39 am    Post subject: Reply with quote

Everybody misses Fairlane..


Om man kanske skulle skapa en till familj med bara folk som har dött ?.. Hmm..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wobble



Joined: 26 Apr 2003
Posts: 606
Location: Tomelilla *OMG!*

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 9:44 am    Post subject: Reply with quote

Kan ju inte bara skriva om The Sims 2 i denna Very Happy skall ju vara min lilla röst ut till er :d *ohh kände mej tuff där Very Happy*

Sitter nu här på komvux en fredag upptäckt att jag lukta lite mer svett än vanligt.. *inte bra o stress cykla till skolan i tjock vinter jacka*
Och sakll snart har religon. fick tillbaka matte prövet idag.. vilket gick som jag hoppades fick G iallfall G+ tillomed. har snott med mig syrrans super fula moppe hit med så skall se om jag kan volta med den på en gammal pensionär på vägen tillbaka eller nått likande Twisted Evil . Annars blir det gaming gaming gaming and gaming hela dagen och hela helgen en hel drös med polare kommer över och det kommer nog bli extrema mängder Bf 1942 / DC och silent heroes. Det e så nämligen att dom vill inte spela CS mot moi längre eftersom alla vet ju att King Wobble kicks ass when drunk and loaded =).

Joo fasen har ju fått DH biljetter nu .. Jabbadabba doo..
Så nu e fråga n sakll det bli en SM hörna tro Very Happy . allt går med våld och vaselin =).

Ne nu skall jag gå iväg och fortsätta mixxa med Sims 2 Filmen på skolans uber sega datorer.. *hmm*


adios..
until then take care now bye bye bye then
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 16:53 pm    Post subject: Reply with quote

Detta är ju helt underbart wobble!

Kollar in här varje dag för att se om det hänt något med Sim-familjen, BB och alla andra långsamma dokusåpor kan slänge sig i väggen. I din sim-familj snackar vi riktiga intriger, ungar som föds och folk som dör och grejer Smile

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:01 pm    Post subject: Re: OH NO! Reply with quote

Wobble wrote:


*Måste till läggas att Sara har fått tillbaka sin läckra figur nu när magen försvann =)*


wohoo praise the lord! Surprised Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Oct 01, 2004 19:10 pm    Post subject: Re: OH NO! Reply with quote

Äh du dricker ju whisky Fair, det är bara bra inget annat Smile
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 2 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies