HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Anti-depressiva medel...

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 19:45 pm    Post subject: Anti-depressiva medel... Reply with quote

Vad är det för något?
Vad har dom för verkan?
Varför ska man ta dom?
Vad gör dom för en?
Biverkningar?


Lite frågor jag skulle vilja få svar på. Har läst en del på nätet om det och jag fick svar på det. Men här på SM finns det också människor som kanske kan berätta lite mer om dom här medicinerna. För er "känner" man bättre än dom man läste om på andra sidor. Känns bättre att få svar härifrån än ute i det okända.

_________________
*gulp* *puss* *smack* *host* *harkel*..m.m...!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 20:10 pm    Post subject: Reply with quote

de här har jag tyvärr inte provat, men det är iaf godkända naturläkemedel så..
det bästa vore väl att gå o prata med en läkare som kan skriva ut medicin till dig, annars tycker jag naturläkemedel låter bra.. dricka te Smile


Läkemedelsverket wrote:
Hyperiforce droppar (Hypericum perforatum, Melissa officinalis, Humulus lupulus) 1997-01-09
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lindrig oro.

Johannesört Salus, örtte, tepåse (Hypericum perforatum L.) 2004-04-27
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet och lindrig oro.

Johannesört Salus, örtte (Hypericum perforatum L.) 2004-04-27
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet och lindrig oro.

Libramin, tabletter (Hypericum perforatum) 2002-03-20
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet, vid lindrig oro och mot tillfälliga insomningsbesvär.

Movina tabletter (Hypericum perforatum) 1997-09-04
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet, vid lindrig oro och mot tillfälliga insomningsbesvär.

Neurokan, tabletter (Hypericum perforatum) 1999-03-10
Godkänd indikation: Traditionellt använt vid lätt nedstämdhet, vid lindrig oro och mot tillfälliga insomningsbesvär.


mer info om johannesört..
http://www.mpa.se/naturlakemedel/mono/johanort1.shtml
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

Vet du du namnet på preparatet kan du titta i FASS

http://www.fass.se/
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed Sep 08, 2004 20:36 pm    Post subject: Reply with quote

Johannesört visst gör man inte hirkum pirkum på johannesört? Shit asså, man blir tillfälligt blind om man dricker för mycket. Har man märkt av Razz niemela är det inte bättre att pröva gå till en psykolog och sen kanske ta anti d medel?
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
_marauder



Joined: 02 Nov 2002
Posts: 1815
Location: Lund

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 0:20 am    Post subject: Reply with quote

När man är lycklig sker en frisättning av seratonin (5-HTP) i hjärnan. Vissa personer har naturligt låga halter av seratonin, och kan därför vara behjälpta av mediciner som stimulerar frisättningen av det.

Det är nog vanligare dock att människor är olyckliga av andra orsaker, och ändå får antidepressiva mediciner utskrivna. Lite som att käka ipren när man har en spik i foten istället för att dra ut spiken och plåstra om.

Kan också notera att exstacy verkar genom att frisläppa väldigt stora mängder seratonin, som en "trubbig" form av antidepressiva mediciner.

_________________
"The better you look the more you see" - Victor Ward
XP1700+ @ 2400MHz (210x11.5) (JIUHB - 0308MPMW) | Epox 8RDA+ | 2x256 MB Corsair XMS3200 | Hitachi Deskstar 7K250 160GB| Radeon 9800 PRO 380/340 @ 410/360 | 3dmark '01: 18203
Back to top
View user's profile Send private message
t0k



Joined: 16 Oct 2003
Posts: 107

PostPosted: Thu Sep 09, 2004 7:21 am    Post subject: ... Reply with quote

_marauder wrote:
När man är lycklig sker en frisättning av seratonin (5-HTP) i hjärnan. Vissa personer har naturligt låga halter av seratonin, och kan därför vara behjälpta av mediciner som stimulerar frisättningen av det.

Det är nog vanligare dock att människor är olyckliga av andra orsaker, och ändå får antidepressiva mediciner utskrivna. Lite som att käka ipren när man har en spik i foten istället för att dra ut spiken och plåstra om.

Kan också notera att exstacy verkar genom att frisläppa väldigt stora mängder seratonin, som en "trubbig" form av antidepressiva mediciner.


---------------------------

Precis... jag har käkat en del anti... och kan säga att man ska tänka både 1 och 2 ggr innan man slänger i sig det! Som marauder sa, extsasy frisläpper VÄLDIGT mycket serotenin och i och med det så förlorar kroppen mer och mer av sin normala (som med anabola, kroppen slutar produsera testosteron för den får redan så stora mängder av preparaten man tar) Så har man käkat mycket e, som jag SadKAN det bli så att man kan hamna i depressioner, och i en del fall MYCKET svåra!

Det finns en hel drös med olika medel, en del e faktiskt bara skit... men vissa funkar (iaf på mig) jag käkar Remeron nu och dom har en sömngivande efekt så jag kan sova gott på nätterna Smile

Mig har dom faktisk inte hjälp så mycket, förrutom med sömnen, mitt ex käkade också några kommer inte ihåg namnet på dom men hon blev bara sämre av dom... och bivärkningarna e samma som pillrena, det finns en hel drös där me, allt från magont till skrumplever, det e lite olika vilka man käkar! Jag tycker iaf att detta e den SISTA utvägen, man ska verkligen satsa på att bli frisk utan dom, för det kan bli ett helvete sen att sluta med dom när man e så beroende av att må bra av ett piller! Vad som e viktigast e den andra behandlingen, för du blir aldrig helt frisk av bara piller man måste ha hjälp från en psykolog lr nått... iaf om man har andra prob. förrutom droger!

Värt att nämna e kanske också att vissa droger, tex hasch mixtrar mycket med hjärnan (nu kommer vissa säkert tänka, skitsnack...men men så sant det e! Jag har rökt i fan i mer än 10 år och jag vet vad jag snackar om, man tar skada... så det viktigast e att man e drog fri INNAN man börjar så man vet att det verkligen e psyket det e fel på och inte drogerna som spökar! För går man på anti piller då så kan det slå helt fel, då kan man bli beroende av dom för resten av livet!

Hoppas nån har nytta av detta iaf, tack för mig!

_________________
-----------------------
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies