HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
SM vs [FAG] i r60 match

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 21:00 pm    Post subject: SM vs [FAG] i r60 match Reply with quote

Banan är de_aztec och lagen som möts är vårt kära SM och klanen med det lite udda namnet [FAG]. Det är en r60 match och det är prestige upp över huvudet. Med 9 tittare på den stabila HLTV'n så ska det visa sig bli en rolig och offensiv match.

För att ni ska "pusha" på minnet lite, så skriver jag dagens line-up:

Hedstrom
Plumsum
Skumil
Fr[]dolf
Harvey_w

Dagens match spelas på det inte allt för obekanta banan De_aztec. Vårt kära Maffia började i underläge, som terrorister. Första rundan såg välintränad ut och så är nog fallet. Fyra spelare springer halva bro och hoppar sedan ned i vattnet och återvänder hem. En sitter kvar vid port och håller koll. Det hela slutar sedan med en halv rush över bro, he slängs och flash flashar. Kriget har nu börjat, men tar snabbt slut. Vårt Maffia hinner planta, men det sluter med ett 3v1 läge, med skum som ensam terrorist. Skum skjuts ned efter ett par magasin och bomben hinner bli deffad. Misslyckad första runda, [FAG] hade för kraftigt försvar.

Andra rundan blev mer eller mindre misslyckad, efter en snabb rush över bro så dog en CT. [FAG] Stog stabilt och väntade in rushen med både Famas och Mp5. Alla dog.

Den tredje rundan är ett måste att vinna för att få någon chans, vilket de gjorde. Med Ak och Galil den tredje rundan, så rushades det förfullt från både vatten och port. Spelare från Maffia bokstavligen torterade [FAG] spelarna, paniken spred sig i motståndarlaget, yard och mitt var nu i Maffias förvar. Ingenting såg ut att kunna stoppa våran kära Maffiaklan när de så vackert sköt in kulor i [FAG]s kroppar. Ett poäng var nu taget och [FAG] ledde bara med fjutta 2-1, men med ett arsenal stort som ett fotbollslag.

Offensiven i Maffia var hög och man märkte att spelarna inte gillar något duttande i ett hörn med en awp. Här ska det gå snabbt, striderna blev oftast kortvariga, men mycket händelserika! [FAG] släppte ofta vattnet och det blev obevakat, vilket självklart utnytjades av Maffia, oftast två eller tre spelare sprang upp och mejade ner motståndarlaget. Spelare kom från alla håll, men [FAG] spelarna visste vad de skulle göra och visste vart de hade sina medspelare, vilket resulterade i att de lätt kunde omringa Harvey och gänget.

Efter ett antal misslyckade rundor så står det 7-2 till CT, kraft och taktiker fanns det gått om men marginalen var inte på våran sida - denna gång.
Den 10:nde rundan blev det ordentligt med skjutande, kulorna ven genom luften och slow-motion var ett faktum. Hs efter hs, våra spelare nästan skämdebort oss HLTV tittare med vackra headshots. I rundans slutskede var det två mot en läge för oss, det såg tight ut för CT, men efter ett antal misstag av våra spelare, så lyckades han skjuta två snabba hs och vi förlorade rundan som vi egentligen borde vunnit.
Vi förlorar med 13-3 som terrorister.

Nu är det dags för nya tag och överläge på banan Aztec, som CT.
Första rundan börjar vi med tre spelare som ställer sig vid mitten, en gömmer sig vid CTport och den sista gömmer sig vid B. Efter ett par sekunders avvaktande, så rushar terroristerna med sina burrstande glockar. Ett par killar dör snabbt på mitten, våran "smygare" vid porten får även han se sig som spectater ganska snabbt. Bomben plantas och CT utrotas.

Andra rundan möts CT av Ak47:or och Galil, det avvaktas en del och [FAG] verkar ha förväntat sig en storm av Maffia. Det avvaktas i ungefär 20 sekunder, sedan bryter helvetet loss. Terroristerna tar över både vatten, yard och mitt med sina Ak47:or och Galil's. Terroristerna plantar och Maffia dör ut, än en gång.

Den tredje rundan spelar våra idoler med både Colt och Famas, Famasskotten ekar i högtalarna och T-porten plågas rejält av de smattrande kulorna. Det är nu mer offensivt än den andra rundan, men det avvaktas en del. Tyvärr så förlorar vi även denna rundan efter ett 2v1 underläge.

Fjärde rundan har nu startat och den måste vinnas. Maffiaspelarna använder sig nu av deagle och famas. Terroristerna rushar och ser ut att komma lite överallt och vi dör sakta, men säkert ut. Vi förlorar matchen med 17-3. En ren besvikelse, men de var helt enkelt för bra. [FAG] spelarna hade marginalerna på sin sida, men de hade även mer finslipade taktiker och uppvärmingen. Kanske [FAG] praccade ett par timmar innan matchen, vilket inte Maffia gjorde. Aja, vi tar nästa match, jag är säker. Lycka till nästa match och hoppas att det går bättre då!

//dcH-

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 21:17 pm    Post subject: Reply with quote

Kändes som jag var där dcH, bra jobbat! Smile

Bättre lycka nästa gång Maffia!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 21:26 pm    Post subject: Reply with quote

Skitbra skrivet må jag säga... synd att vi inte levererade ;(

På onsdag möter vi ledarna i ligan (SwedenGames) hoppas vi kan skrälla till det då Wink
Nice skrivet dcH- mycket bättre än jag trott ;P

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

synd [SM]! mera mera mera dch- MERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

utsökt skrivet!

Men skulle vilja bli informerad då maffia spelar och om man kan kolla på hltv Smile

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedstrom



Joined: 30 Nov 2002
Posts: 347
Location: Frankrike

PostPosted: Sun Sep 05, 2004 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

Spelar r60 ligamatcher på onsdagar och söndagar klockan 20:00 (om det inte blir ändrat vilket det inte offta blir). Hltv:ip brukar vara hltv.maffia.dk:27020

Nån av oss i klanen brukar spamma ut ip precis innan vi drar igång också så bara att titta in om det känns rätt =)

_________________
---------------------------------------------------------- May the HT be with you/me/everyone ----------------------------------------------------------
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 0:21 am    Post subject: Reply with quote

Den tredje rundan spelar våra idoler med både Colt och Famas,

behöver ju inte överdriva "idoler" Razz
Back to top
View user's profile Send private message
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 7:27 am    Post subject: Reply with quote

PeTTy wrote:
Den tredje rundan spelar våra idoler med både Colt och Famas,

behöver ju inte överdriva "idoler" Razz


Vadå? Razz Talade ju sanning Wink

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 9:23 am    Post subject: Reply with quote

alltid roligt med matchrapporter, det får ni gärna skriva oftare.

SM, ni måste ju vara mer HT!

_________________
Se An Inconvenient Truth!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[APE]beaT!



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 476
Location: stockholm

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Om Swedish Maffia vill möta oss Skvadhack (APE), så är det bara att ta kontak med oss. För oss passar nästan vilken tid/dag som helst Smile
_________________
| AMD64 [P3] | 3,2 [0,6]gHz | 1GB[256]RAM | 19 [17] tum | 160 [100] GB HD | Audigy 2 <- Slå den datorn om du kan....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Displace



Joined: 27 Aug 2004
Posts: 12
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 10:09 am    Post subject: Reply with quote

Fint...
_________________
/BS Clan Displace

Pentium4 3.0 GHz 800 MHz buss ^ 512 MB DDR RAM 433 MHz ^ Creative ATI Raedon 9800XT 256 MB ^ 160 GB HDD SATA 7200 RPM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
keubanen



Joined: 12 May 2003
Posts: 275
Location: Eskilstuna

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 14:27 pm    Post subject: Reply with quote

smaart o förlora.... =) men ni vann väll matchen på clan_1mill som vi i PP fick värma er på =) (PP vs SM = 25-7)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 16:35 pm    Post subject: Reply with quote

hmmm vann inte vi den pcwn Razz
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Sep 06, 2004 16:36 pm    Post subject: Reply with quote

PP|KeubaN wrote:
smaart o förlora.... =) men ni vann väll matchen på clan_1mill som vi i PP fick värma er på =) (PP vs SM = 25-7)


Jojjomen! Vi vann med 17-6!
13-3 när vi var T och 3-3 som CT Very Happy

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Tue Sep 07, 2004 13:44 pm    Post subject: Reply with quote

[APE]beaT! wrote:
Om Swedish Maffia vill möta oss Skvadhack (APE), så är det bara att ta kontak med oss. För oss passar nästan vilken tid/dag som helst Smile


LYCKA TILL ATT SKRAPA IHOP EN SERIÖS 5ON5.

Personligen så vill jag gärna möta SM, blev lite trist när vi lirade sist när jag mixxade mot er allmänt otrevlig iofs så var mixxen kanske lite för bra Wink

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> News All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies