HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tror ni på spöken?
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:50 pm    Post subject: Tror ni på spöken? Reply with quote

Ja, som topicen lyder, tror ni på spöken och andra läskiga väsen? Har ni upplevt något ni vill dela med er? Läste den här tråden på fragbite, och vissa historier är mer trovärda än andra.

Tycker att alla ska läsa inlägg #162 av zodiax: http://www.fragbite.com/?threadID=20641&commentPage=2#comments

RIKTIGT läskigt.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

Läste på gnu. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, men jo jag tror nog på spöken eller någon form utav "övernaturligt" liv.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

Ja jag tror på övernaturliga grejor.
Finns flera i släkten som har sett/vart med om såna saker.


Last edited by Volvo 240 on Sun Aug 29, 2004 21:21 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 20:58 pm    Post subject: Reply with quote

inte en chans
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

Svårt att säga faktiskt är lite tveksam till det
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror osså faktiskt att de finns nått övernaturligt liv....


och ja han zodiax berättelse var fan riktigt läbbig ! ..kommer inte vela kolla in i skärmen sen när ja stänger av datan ^^

btw #139 är osså rätt läskigt

_________________


Last edited by SilentPredator on Sun Aug 29, 2004 21:24 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:14 pm    Post subject: Reply with quote

Säger som Faint! vet inte riktigt vart ja står i den frågan Smile
_________________
Hardstyle... Is my style!!!

Also Known as gaFFa.!

#Teknist @ QuakeNet
http://www.mp3.com.au/gaffa
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:15 pm    Post subject: Reply with quote

Jag och min morbror låg och sov i samma rum på gården.
Mitt under natten så vaknar jag upp och känner känslan om att jag inte är ensam i rummet, det känndes som om någon stod bakom mig. Som den ärke-fjolla jag är så vågade jag inte vända mig om utan försökte somna om istället. I samma sekund så vaknar min morbror med ett ryck och flämtar till. Han sa att han drömde en sak och att han skulle berätta det dagen efter.
Vid frukostbordet så berättar han att i hans dröm så drömde han att i det rummet som vi sov i stod ett litet barn vid min säng och lutade sig över mig, tittade och sen gick ut ur rummet.

Jag har aldrig mer sovit i det rummet...
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:20 pm    Post subject: Reply with quote

"#193 npz^
ja gud, zpöken. kallas wh mannen."

hahahah! *sitter och skrattar åt alla som driver med det*

Andar: Ja "Spöken": Nej
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:26 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Jag och min morbror låg och sov i samma rum på gården.
Mitt under natten så vaknar jag upp och känner känslan om att jag inte är ensam i rummet, det känndes som om någon stod bakom mig. Som den ärke-fjolla jag är så vågade jag inte vända mig om utan försökte somna om istället. I samma sekund så vaknar min morbror med ett ryck och flämtar till. Han sa att han drömde en sak och att han skulle berätta det dagen efter.
Vid frukostbordet så berättar han att i hans dröm så drömde han att i det rummet som vi sov i stod ett litet barn vid min säng och lutade sig över mig, tittade och sen gick ut ur rummet.

Jag har aldrig mer sovit i det rummet...


ahh ja den berätta du i nån annan äldre spök topic..brr läbbigt ! ..ibland när jag e ensam hemma så känns de ibland som nån kollar på mig..och när ja vänder mig om känns de som något försvinner snabbt..och ibland hör jag osså saker i huset Confused ...lääskigt Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:26 pm    Post subject: Reply with quote

jag har läst #162 förr... blev redigt rädd men jag tror bara det var någon hade brutit sig in i hans hem och sedan skadat honom på något sätt
Back to top
View user's profile Send private message
OneSideRed



Joined: 04 May 2004
Posts: 265
Location: Landskrona / Skåne

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:28 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator: har också haft den kännslan några gånger... det är hemskt att känna sig iaktagen men inte kunna förstå varför...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Men ey! #162 driver med er (tror jag). Alla sitter ju och läser hans historia vid datorn...Vem utav oss blev inte lite rädda? Vilka av oss kollade inte lite runt axeln? Det gjorde jag iaf Laughing Laughing .
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag satt ensam hemma förut när jag läste det, satt och glodde in i skärmen och kolla spegelbilden. Men det kom fan ingen.

Visst, det är ju ett bra sätt att skrämma upp någon på. Men hela berättelsen i sig är för trovärdig anser jag. I och med att han påstår sig ta tabletter för att somna, och för att han sluta skolan i ett år.

Så jag tror jag "faller" för berättelsen.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:56 pm    Post subject: Reply with quote

nä tror inte spöken. finns nog vetenskapliga förklaringar till allt eller så är det helt enklt bara hjärnan som driver med en.

angående #162, grymt läskig historia.. tror inet att det var ett spöke, förmodligen någon som brutit sej in i hans hus och sedan slagit ner honom eller så har hans hjärna spelat honom ett spratt och han svimmat och slagit i huvudet i något. fast iofs sa han att han inte visste vad som hänt och om han slagit i huvudet så han kunnat hitta blod nånstans.
en lite grej bara.. han sa att han såg en man i skärmens spegelbild ståendes 1 mm bakom honom. sitter man lagom nära skärmen så kan man knappast se en person i helfigur om den står precis bakom en. förmodligen kan man bara se bålen och det verkar lite konstigt på något sätt.
Imorrn ska jag skriva uppsats på engelskan och guess what, man ska skriva en spökhistoria.. tack för inspirationen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | mIx! wrote:
Jag satt ensam hemma förut när jag läste det, satt och glodde in i skärmen och kolla spegelbilden. Men det kom fan ingen.

Visst, det är ju ett bra sätt att skrämma upp någon på. Men hela berättelsen i sig är för trovärdig anser jag. I och med att han påstår sig ta tabletter för att somna, och för att han sluta skolan i ett år.

Så jag tror jag "faller" för berättelsen.


Nu vet inte jag så mycket om det, men det verkade som att han hade varit vaken ett bra tag! Kan man nog se lite saker som inte finns. Det gjorde jag iallafall när vi gjorde basker provet. Man ser något, tittar lite nogrannare så försvann det.
En kille såg (han sov iofs...tror jag) Mitch Bucannon ifrån Baywatch springa i skogen med sina röda babyxor och sin röda livboj och skrev att alla skulle upp och vara marshfärdiga om 5min....
5min senare står han marshfärdig för att sedan fatta vad han höll på med och gick och la sig igen.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 22:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, jag har hört en massa roliga historier angående det där med baskerprovet. En gammal flickväns bror gjorde då lumpen. Väldigt roande att lyssna på det där. Men har man inte typ varit vaken i fler än 3 dagar? 3-6 har jag för mig? Inte en blund på 3-6 dagar då alltså. Då kan man förstå att man inbillar sig en massa saker. Smile
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 22:17 pm    Post subject: Reply with quote

en film om spökerier : http://www.ebaumsworld.com/ghosts.html
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 22:30 pm    Post subject: Reply with quote

Nej, jag tror inte på spöken, men jag är allvarligt rädd för dom..
Smile

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Aug 29, 2004 22:33 pm    Post subject: Reply with quote

En läskig sak som har hänt mig som jag inte kan förklara var när vi (Citrus) satt och lirade r60 2 på natten. Vi hade sökt ganska länge (do'h! 2 på natten juh) efter motstånd och äntligen fick vi några som ville spela. Vi fick ip/pass osv. och drog in på servern. Vi väntade bara på att moxx (Jimmy) skulle komma in (han hade gått för att hämta cola, som vanligt Rolling Eyes ). Då helt plötsligt hör jag konstiga viskningar i hörlurarna. Jag tror givetvis att det är moxx (eller någon annan) som sitter och skummar sig och säger något i stil med "vad gör du moxx?". De andra frågar likadant men vi får inget svar och viskningarna fortsätter. Jag tabbar ur CS för att se om någon haxxat sig in i vår vent eller om det är moxx som drygar sig men när jag tittar i vår citruskanal så lyser det inte grönt på någon och viskningarna är fortfarande där. Jag talade om det för de andra och vi tyckte givetvis att det var jätte skummt. Sen kom moxx tillbaka...trodde vi, men det visade sig att han varit där ganska länge och hört samma viskningar fast inte lyckats prata med oss. Scary!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies