HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
bannad utan information
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
granis
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 7:55 am    Post subject: bannad utan information Reply with quote

hej.

jag har nyligen börjat spela på era servrar, ett par nätter nu.
kallar mig "Felix Laranga" som är mitt anon-nick jag kör med..

spelade rätt så bra alldeles nyss (för mig då), typ 26:7 på de_train, sen byttes bana till de_nuke.. jag joinade ct (tryckte auto) sprang fram till långstegen, gick uppför den. blev bannad.

det stod inte att jag var bannad förens jag reconnectade, så det stod alltså ingen info *när* jag blev bannad+kickad.. vet ju ffs inte varför jag blev bannad. lite synd när jag gillar era servrar så mkt ;(

här är en länk till mina stats (för wonid m.m.) ->
http://stats.maffia.dk/stats/player_RmVsaXggTGFyYW5nYQ.php
Back to top
admin_
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 7:59 am    Post subject: jo sörru Reply with quote

har bevis på att du använde OGC. så försök inte :\
Back to top
granis
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 8:01 am    Post subject: Reply with quote

BEVIS?

visa _gärna_ bevisen! är MEST intresserad av vad som gör en standard-halflife användare till fuskare!

om du pratar om en skjuten _S_A_S_ (eller om det var sac) genom golvet så såg jag när han klättrade upp dit.

kämpigt läge för mig att försöka bevisa min oskyldighet, kom gärna med förslag :\
Back to top
admin_
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 8:03 am    Post subject: Reply with quote

tja, har 3 spelade hade speccat dig och ditt sikte gick som en magnet mot motsåndarens huvud, vilket ansågs vara onormalt. här är du inte välkommen mer. inse!
Back to top
Guest






PostPosted: Sat Dec 14, 2002 8:04 am    Post subject: uhm Reply with quote

förresten, varför loggar in en admin in, med ett användarnamn? Smile
Back to top
admin_
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 8:05 am    Post subject: Reply with quote

därför att vi gör så här? orkar inte tjabba med dig mer. häng med b-man till nån annan server nu ist.
Back to top
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 9:45 am    Post subject: Reply with quote

svårt o säga tycker jag är inget har demo Sad det låter iaf inte som han fuskat ( han låter oskyldig)
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 10:30 am    Post subject: Reply with quote

Ehm... Vem är admin_ ??



Wonid: 2285924
Playername: Felix Laranga
Bantime: 14400 min
Reg date: 2002-12-14 07:26
Reg by: Ena

Reg description:
Säger gärna cp fast jag varnat han 2ggr
Språket, stilen
Har screenshot
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sat Dec 14, 2002 10:40 am    Post subject: Reply with quote

coolt, speciellt att jag såg varningen.

hursomhelst, skoj server. hej då
Back to top
granis?
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 10:55 am    Post subject: Reply with quote

ett tips i all vänlighet eftersom ni tydligen håller hårt på regler (fast bara för mig Razz ).

om någon skriver t.ex "damp", och ni tycker att damp är en allvarlig sjukdom som det inte bör skojas om, KICKA personen samt varna.

en ban bör endast ges efter minst 2 upprepningar.


så sköter jag min server jag drivit i ca 1 år, den funkar relativt bra, har gjort det hela tiden med.
Back to top
salt_katt



Joined: 25 Oct 2002
Posts: 420
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:15 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Säger gärna cp fast jag varnat han 2ggr
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
granis den onde
Guest





PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:21 am    Post subject: Reply with quote

salt_katt wrote:
[SM]Fren wrote:
Säger gärna cp fast jag varnat han 2ggr


varna med antingen admin_psay eller någon annan funktion, jag kollar inte "public chat" så mkt när jag spelar intensivt, då dör jag.
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:30 am    Post subject: Reply with quote

granis? wrote:
ett tips i all vänlighet eftersom ni tydligen håller hårt på regler (fast bara för mig Razz ).

om någon skriver t.ex "damp", och ni tycker att damp är en allvarlig sjukdom som det inte bör skojas om, KICKA personen samt varna.

en ban bör endast ges efter minst 2 upprepningar.


så sköter jag min server jag drivit i ca 1 år, den funkar relativt bra, har gjort det hela tiden med.
Killen... det står när du connectar att du inte ska använda "offencive language" vilket kan resultera i kick/ban.

Om inte det räcker eller om du inte tolkar att kalla nån cp för förolämpande så ska du nog skaffa dig en verklighetsuppfattning.
Sen att du inte läser vad folk skriver är upp till dig. Varningen har utelats både en och 2 ggr. hjälper inte det kan vi inte hjälpa dig.
Sen att du själv är admin och häver ur dig sånna saker är beklagligt...
Tycker du det är ok att poliser snattar oxå?

Vi har våra regler här på sidan där det står att du inte ska använda sånt språk ller namecalling osv osv
Det står i connect-texten att du inte ska använda ovårdata språk osv osv
En admin säger åt dig 2 ggr att du ska vårda språket...

Vad mer krävs? Ett skriftligt brev hem i brevlådan? En kungörelse på tv3 direkt? Inslag p å60 minutes? Flygblad över stan?
Näe du. Dessa varningar räcker gott och väl när det sunda förnuftet hos folk tryter.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:36 am    Post subject: Reply with quote

okej, du lyckades bra med att överargumentera mig eftersom jag inte orkar motivera att du gjorde fel..

hursomhelst, i framtiden, kanske *DU* kan skriva till folk som är lite på kanten att bli bannade(?), m.h.a. admin_psay som är ett _privat_ meddelande och garanterat SYNS.

känns förresten bra att jag blev bannad (mhmm, inte stolthet), för det var ett effektivt sätt att få mig att sluta spela på en server där adminaccess delas ut till förste bäste person som är bansugen (kicka först ffs).
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
okej, du lyckades bra med att överargumentera mig eftersom jag inte orkar motivera att du gjorde fel..

hursomhelst, i framtiden, kanske *DU* kan skriva till folk som är lite på kanten att bli bannade(?), m.h.a. admin_psay som är ett _privat_ meddelande och garanterat SYNS.

känns förresten bra att jag blev bannad (mhmm, inte stolthet), för det var ett effektivt sätt att få mig att sluta spela på en server där adminaccess delas ut till förste bäste person som är bansugen (kicka först ffs).
FYI skriver vi oftast en tsay (som GARANTERAT syns) när det är nåt som knasar men det ska inte behövas. Ditt sunda förnuft ska stoppa dessa ord redan innan de nått dina fingrar. Där sket det sig tydligen, hur kan du då påstå att vVI borde gjort si och så??
Sen är du inte bermbanad som du kan se på min första post.
Tempban sätter vi för att folk ska ta en funderare på varför de blivit banade.

JAG gjorde fel?? vad har JAG gjort??? "inte orkar motivera" brukar betyda att man inte KAN motivera utan försöker slingra sig.

Slutligen vill jag bara påpeka att vi inte vill bli av med spelare. speciellt inte sånna som du som faktiskt insett att de gjort fel och säkerligen kommer skärpa sig.
Att du påpekar eventuella brister i vårt system ser jag oxå som en bra sak... då de är befogade.
Alla kan ha sina dåliga dagar, admins som spelare. I detta fall var det spelaren eftersom admin gav dig 2 varningar.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sat Dec 14, 2002 11:53 am    Post subject: Reply with quote

rajt, ban som ban.

i mina ögon var det en permban.
rm -f ~/cs/mafia_servers.txt

tacka vet jag gamers och matrix ;(
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
rajt, ban som ban.

i mina ögon var det en permban.
rm -f ~/cs/mafia_servers.txt

tacka vet jag gamers och matrix ;(
jahopp... konstigt att det i våran banlist står:

Wonid: 2285924
Playername: Felix Laranga
Bantime: 14400 min
Reg date: 2002-12-14 07:26
Reg by: Ena

Sen att han kanske banade dig permanent på just DEN servern kan jag inte svara på. Men du har ju ändå perm"banat" dig själv så...
Back to top
View user's profile Send private message
Skrotnisse



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 173

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 20:44 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
känns förresten bra att jag blev bannad (mhmm, inte stolthet), för det var ett effektivt sätt att få mig att sluta spela på en server där adminaccess delas ut till förste bäste person som är bansugen (kicka först ffs).


Anonymous wrote:
tacka vet jag gamers och matrix ;(


varför fortsätta tjafsa om det då?
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 22:30 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
okej, du lyckades bra med att överargumentera mig eftersom jag inte orkar motivera att du gjorde fel..
Jo och du kan ju säkert hitta en argument om du bara orkar!!! Säkert! GG

Anonymous wrote:
hursomhelst, i framtiden, kanske *DU* kan skriva till folk som är lite på kanten att bli bannade(?), m.h.a. admin_psay som är ett _privat_ meddelande och garanterat SYNS.
Jo eller så är det så här, som Fren säkert redan ha påvisad!
1: Folkvett borde få dig och inse att man inte gör så!
2.a Varningen Du har sagt att du är en stammis, Reger finns på sidan, det finns OÄNDLIGA Topics om detta!
3:e Varningen kommer när du connectar.
4:e Varningen kommer från EnA
5:e Varningen kommer från EnA
Sen hävdar du att du inte har sett den?!?! och säger att krävs ett jävla privmess från oss som förklarar att det är FEL och säga CP till allt och alla, ge dig för fan!

Anonymous wrote:
känns förresten bra att jag blev bannad (mhmm, inte stolthet), för det var ett effektivt sätt att få mig att sluta spela på en server där adminaccess delas ut till förste bäste person som är bansugen (kicka först ffs).
Bansugen?! det var inte vi som skrev CP?!, om du skulle följa våra regler skulle du inte bli bannad!
Och nu helt plötsligt hävdar du att för att du skall fatta så skall du ha ett privmess och sen skall du kickas, men sen MÅSTE du väl fatta, eller?

Anonymous wrote:
tacka vet jag gamers och matrix ;(
Jo du får gärna spela där om du känner att du inte kan följa våra regler, vi vill inte ha sånna som dig (som inte följer reglerna) här ändå.
Och eftersom du har en egen server föreslår jag att du gör den till en din drömserver där man alla skall säga Fitta,CP,Hora till varandra! Smile

btw: vi har drivit servers i Ca. 3år, funkar mer än bra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Sat Dec 14, 2002 22:48 pm    Post subject: Reply with quote

Finns rätt många spelare också som kör med att dom har Mutat alla.. då försvinner vanliga skriveriet.. men den gröna texten eller vad det är kvarstår..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies