HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Längre freezetime & kortare roundtime!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 9:07 am    Post subject: Reply with quote

Ifall något ska göra med freezetimen på maffia servrarna så är det att sänkas, man hinner köpa allt manuallt utan script o allt....tycker det inte ska vara någon freezetime alls för då kan man få till en ORDENTLIG rush istället!
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 9:22 am    Post subject: Reply with quote

ZixX wrote:
Very Happy precis.. tycker inte man ska behöva stressköpa, man ska ju kunna grubbla över vad man ska ha ,vart man ska osv.. Menar du Fenan att du hinner trycka: (b4,2)(b1,3)(b6)(b7)(b8,1)(b8,3*2)(b8,4)(b8,5)(b8,6) = ak,dgl,väst,skott,flash*2,he,smoke,deffkit.. på 1 sek!!?

Tips, köper du AK så kan du spara lite tid på att inte köpa deff-kit. Razz
Annars kan du spara tid på att trycka 'o' (eller vilken knapp du nu har istället för 'b8'. Jag brukar hinna med att köpa armor, vapen, ammo, HE, flash utan några problem. Det är inte ofta jag köper både primary och secondary vapen. Man kan ju också köpa det sista när man påbörjat rushen.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 9:52 am    Post subject: Reply with quote

haha, okej då byter vi ut ak mot colten så blir det rätt! ^^
Back to top
View user's profile Send private message
PlumSum



Joined: 04 Dec 2002
Posts: 958
Location: Iggesund

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 11:26 am    Post subject: Reply with quote

jag brukar hinna köpa det mesta å om jag ej skulle hinna så tar jag det i fraten eller skiter jag i det för så viktigt e inte allt Razz
_________________
Mod är bara vad den fege tar till när han inte törs!


#devil&saint
www.devilandsaint.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 13:00 pm    Post subject: Reply with quote

precis, som fair och plum skriver, är ni inte färdiga så handla medans ni springer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 14:12 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
jamen, va gör ni på er tid?? jag fattar inte.

fatta mig inte fel, för mig kvittar det om jag står å fryser i 2 sekunder till, det e skit samma.

För vissa som spelat spelet längre än 3 månader här inne och FORTFANDE inte kan köpa på mindre än 3s tycker jag e väldigt skumt. Jag undrar vad ni gör?!


"Gillar du inte och vänta så kan jag föreslå ett spel som q3 eller unreal t.ex."

Där satt den perfekt! Nej, egentligen. Vad gör det att vänta 1-2 sekunder så alla hänger med? Vet att alla här skriver "Jag kan köpa på sioså snabbt, det kan alla som spelat i 3 år.

Visst jag kan köpa på 2 sekunder utan script jag med, inte det jag vill skryta om, utan förklara en sak.
Har ni sett en nybörjare spela? Då han klickar på en knapp och sedan ska kolla på bilderna om vapnena, och fråga kompisen vilket som är bäst?
Eller kanske ångra sig eller går in i fel meny, eller ska ha defusekit med sig för lagkamraterna gnällde rundan innan...

Ett av alternativen kanske är lite överdrivet men, finns dom som ej kan springa och handla samtidigt osv.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 16:42 pm    Post subject: Reply with quote

Det är väldigt ofta som jag ser folk stå kvar i basen och köpa efter
att freezetimen är slut. Är det för mkt begärt att höja freezetimen med
1-2 sek? NI sitter ju ändå och väntar när ni är döda, är det så farligt med
några extra sekunders väntan?
I princip varje runda måste jag springa och köpa samtidigt, och hinner
jag inte köpa innan jag är ute ur buyzonen måste jag springa tillbaka,
vilket ofta medför block.
Kan man annat än tjäna på att höjja freezetimen, egentligen?
Jag menar, 2 sekunders extra väntan kan ju inte spela så stor roll.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Fri Aug 06, 2004 17:21 pm    Post subject: Reply with quote

jag är på en höjning. Är det ingen av oss som hinner köpa som stör sig på att man måste vänta på alla andra i början?
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Sat Aug 07, 2004 3:08 am    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
jag hänger inte med på längre freezetimetalk:

om man inte är 6 år, inte vet (vid dethär laget) var olika vapen är placerade i menyerna eller om man handlar med MUSEN Shocked Shocked så fattar jag att det kan ta lite tid.

men att trycka (old style menus):
b 4 3, b 6, b 8 2, b 8 3, b 8 4, b 8 6 (eller equipment key, eller ha knappar för primary och secondary ammo) kan inte ta längre tid än max 2 sekunder. Vad gör ni på er köptid egentligen?


Jag vet precis vart allt är, men jag hinner likt förbannat inte att köpa. Jag tror det beror rätt mycket på att jag jämnt ochj ständigt har högst ping på hela maffai så det laggar rätt mykcet när jag köper! Ett vanligt "köpkommando" jag använder. f1 - 43, f2 - f2 - f2, f4 - 2, f4 -4, r4, 3, f4 - 3, f4 - 5, f4 - 7. Just detta skulle jag väl kanske hinna med på 2-3 sekunder. Men svårare blir det när man ska ha en extra bra picka med.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Aug 18, 2004 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

ähh bara att lära sig vara lätt på handen Razz
går att få det mesta t.o.m. om man använder det gammla hederliga "b" commandot Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 0:46 am    Post subject: Reply with quote

Freezetime borde åtminstonde vara 2-3 sekunder. Även fast vissa killar gillar att springa iväg och leka internetheroes, så finns det folk (som tillexempelvis är T) Som vill hålla ihop, spela ett lagspel även fast det är public. på 2 sekunder hinner man köpa OCH skriva: "b2, kom igen nu."

Tycker det är frustrerande, när man väl har bra spawn, och man råkar köpa fel,eller inte hinner köpa allting, så har man sumpat den där chansen att komma till den lilla extra possen, som gör att man kanske vinner rundan, eller åtminstonde plockar 2-3 pers.

varför inte köra såhär: Mp_freezetime 2 , och Mp_roundtime "1.75"

Det är 1:45. ta tillexempel D2: "Nu ska vi storma lången" kallar vi detta för:

20 sekunder för att komma till lången. 5-10 sekunder tills awp:aren backar eller blir dödad, eftersom awparen brukar få minst en där på Pub. Vad som är viktigt att man inte bara rushar fram, utan avvaktar (Inte campar)

15-20 sekunder i gropen kanske, tills någon har eventuellt fått ut awparen eller han som eventuellt kollar lången. Springa upp, planta: 10-13 sekunder.

där har vi 55 - 65 sekunder. Sen om bomben skulle gå solo och bli dödad eller något annat olämpligt har man ungefär 30-40 sekunder att rätta till misstaget.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[DaMn]



Joined: 20 Apr 2003
Posts: 526
Location: Söderköping

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 8:23 am    Post subject: Reply with quote

annars fixar man bara ett buy script så slipper man allt det där.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 9:33 am    Post subject: Reply with quote

[DaMn] wrote:
annars fixar man bara ett buy script så slipper man allt det där.


Då säger jag det här när andra sagt det till dig i andra topics..

Läs alla inlägg och dra en slutsats sen!!

Om du inte läser allt kommer enbart dina post anses som totalt onödiga och faktiskt i mina ögon rätt dumma.

Det finns alltså folk som skrivit att dom har köpscript och inte hinner med innan FT är över.

_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 9:49 am    Post subject: Reply with quote

In Love, kunde inte säga det bättre själv! Very Happy
Och till ni som köper allt och hinner skriva (Alla storma b2!) på 1 sek .. skulle det vara så farligt att höja freezetimen med 1-2 sek så alla han köpa + skriva?
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 10:24 am    Post subject: Reply with quote

Jag brukar iofs inte skriva så mycket precis vid rundans start så det kan jag inte kommentera. Antingen skriver jag i slutet av rundan innan eller så skriker jag need backup och tokrushar och hoppas att folk följer med (funkar rätt ofta).

Och ja jag stör mig på att jag inte får springa iväg när jag handlat klart utan måste stå och vänta på att folk med köpscript ska hitta rätt tangenter. Samma personer som sen hittar alla tangenter och aimar som gudar när det väl kommer till spelet?! De gånger jag spelar med längre freezetime blir jag lika irriterad varje runda att jag inte får springa.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 11:00 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Jag brukar iofs inte skriva så mycket precis vid rundans start så det kan jag inte kommentera. Antingen skriver jag i slutet av rundan innan eller så skriker jag need backup och tokrushar och hoppas att folk följer med (funkar rätt ofta).

Och ja jag stör mig på att jag inte får springa iväg när jag handlat klart utan måste stå och vänta på att folk med köpscript ska hitta rätt tangenter. Samma personer som sen hittar alla tangenter och aimar som gudar när det väl kommer till spelet?! De gånger jag spelar med längre freezetime blir jag lika irriterad varje runda att jag inte får springa.


Håller med dig Fairlane.. Så fär min del får gärna freezetime vara kortare
Razz

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dcH-



Joined: 13 Sep 2003
Posts: 1352
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Om man skall köpa, Ak, skott, He, flash, flash, smoke, kevlar, deff. Så tar det tid och jag tror inte NÅGON skulle klara det på 1sek!

Jag tycker också att freezetime borde höjas, runt 4 sekunder är väl bra? Då hinner ALLA, köpa. Roundtime tycker jag redan är bra, spelet blir intensivt och campare är inte lika vanliga här som på andra servrar.

_________________
"Jag är inte osmart, jag har bara otur när jag tänker".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 16:05 pm    Post subject: Reply with quote

På gamers har dom ju mkt längre freezetime och där tror jag nog dom flesta har spelat längre än dom på maffia.. Så det spelar ingen roll om du vet vart allt är och hur länge du har spelat.. Ni måste förstå att det kan ändå ta några sekunder att köpa allt!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 16:13 pm    Post subject: Reply with quote

En som är duktig på att sikta för fördel av det. Den som är snabb på att köpa får fördel av det. Jag har inga problem med kort freezetime. Däremot blir jag lite halvnojig av att ha köpt klart och sedan trycka på "w" och inget händer.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Aug 19, 2004 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

ZixX wrote:
På gamers har dom ju mkt längre freezetime och där tror jag nog dom flesta har spelat längre än dom på maffia.

Kanske, kanske inte. Många här har spelat sen tidig beta.
Quote:
Så det spelar ingen roll om du vet vart allt är och hur länge du har spelat.. Ni måste förstå att det kan ändå ta några sekunder att köpa allt!

Somliga lär sig handla fort, andra lär sig att aima. Jag kan handla fort, men inte aima. Det har inget med hur länge man spelat att göra. Men ett script som gör att du behöver trycka på 3 tangenter för att få allt hinner du väl med på 1 sekund eller 2?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies