HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Längre freezetime & kortare roundtime!
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 10:42 am    Post subject: Längre freezetime & kortare roundtime! Reply with quote

Freezetimen som är nu tycker jag nästan är för lite. Om man tex. får bra spawn vill man ju iväg direkt rundan börjar, men det hinner man ju nästan aldrig om man ska köpa vapen med alla tillbehör.. så kanske 2-3 sek skulle vara bättre? Också en lite grej till.. Roundtime.. 2-3 min max.. det ska inte ta mer än 2-3 min för t att ta sig från t-spawn till b-plats och planta?! Och om man då dör direkt typ efter 30 sek och nån lamer/nybörjare inte vet vad han ska göra lr bara campar så ska man måsta sitta och vänta i eviheter på att tiden ska ta slut.. så lite kortare roundtime tack!
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 11:00 am    Post subject: Re: Längre freezetime & kortare roundtime! Reply with quote

ZixX wrote:
Freezetimen som är nu tycker jag nästan är för lite. Om man tex. får bra spawn vill man ju iväg direkt rundan börjar, men det hinner man ju nästan aldrig om man ska köpa vapen med alla tillbehör.. så kanske 2-3 sek skulle vara bättre?

Hinner du inte handla? Jag hinner handla utan köpscript, så det ska gå, annars kanske ett köpscript är på sin plats?
Quote:
Också en lite grej till.. Roundtime.. 2-3 min max.. det ska inte ta mer än 2-3 min för t att ta sig från t-spawn till b-plats och planta?! Och om man då dör direkt typ efter 30 sek och nån lamer/nybörjare inte vet vad han ska göra lr bara campar så ska man måsta sitta och vänta i eviheter på att tiden ska ta slut.. så lite kortare roundtime tack!

Om jag inte minns helt fel är en rund 2,25 och det verkar överensstämma med dina önskemål och att det inte ska ta mer än 2-3 minuter att planta?

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Höja Freezetime och sänka roundtime är jag med på.

Höja Freezetime så alla hinner med och rusha eller gå till något annat ställe, mycket surt när man ska någon stans så kommer spelare efter.

Rountime 1,5-1,7, så det blir lite mer speed. Oftast är det de, men ibland inte. Koncentrationen på att få en rush taktik som T kanske ökar och hela laget blir med för att freezetimen är högre.

Jag begär inte detta eftersom det är stört omöjligt att få något till nåt test-projekt om man inte är Huvudadmin/VIP. Bara som ett test, jag säger bara att jag skulle inte klaga.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

Gillar du inte och vänta så tycker jag du ska spela ett annat spel, Q3 eller UT förslagsvis
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

Hinner handla och får stå o vänta i spawn i 2-3 sek och det känns som en evighet Sad så sänk den isådana fall =D
Back to top
View user's profile Send private message
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 13:47 pm    Post subject: Reply with quote

lol hinner du handla och stå och vänta i 2-3 sek när freezetimen ligger på typ 1-1.5 sek!
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

IskallaVindar//PeTTy wrote:
Hinner handla och får stå o vänta i spawn i 2-3 sek och det känns som en evighet Sad så sänk den isådana fall =D


Hinner också handla och stå still länge, fast tänkte mer på dom som inte kan handla snabbt. Så att alla kommer iväg samtidigt till ett och samma ställe, fast det hjälper kanske inte, för alla vill kanske inte storma eller inta en bombplats.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Gillar du inte och vänta så tycker jag du ska spela ett annat spel, Q3 eller UT förslagsvis


Han hinner ju inte köpa. Han vill ju hellre vänta lite efter att han köpt.

--

Jag hinner fan inte heller köpa, och jag har även köpscript som jag inte använder så där ofta, en vanesak att köpa själv. Jag vill också att man ska höja roundtimen med 1-2 sekunder. Som på clanwars.

Sen sänka roundtimen tycker jag också är perfekt 2.00
Varför ska man alltid få höra, gillar du inte att vänta bla bla bla? Börja lira schack! Det spelar la fan ingen roll om q3 är snabbt i sig. Man får vänta efter att man dött, på spelare som inte hjälper till ett skit i och med att dem har kröpit fram. Händer mig ofta att man ser på radarn att en eller flera hänger efter, men sen när man hoppar ut genom valvet mot långa t ex så har jävlarna backat. Då sitter man där och hinner sova en liten stund.

När det gäller cw, är det mer acceptabelt att vänta. I och med att det är taktiska drag man gör då. Det är det verkligen inte på public.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | mIx! wrote:

Jag vill också att man ska höja roundtimen med 1-2 sekunder. Som på clanwars.


Du menar freeztime:n (utifall någon skulle bli konfunderad).
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 16:01 pm    Post subject: Reply with quote

Jag hinner inte heller köpta ibland, skulle gärna vilja ha en högre freezetime.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 16:12 pm    Post subject: Reply with quote

jag hänger inte med på längre freezetimetalk:

om man inte är 6 år, inte vet (vid dethär laget) var olika vapen är placerade i menyerna eller om man handlar med MUSEN Shocked Shocked så fattar jag att det kan ta lite tid.

men att trycka (old style menus):
b 4 3, b 6, b 8 2, b 8 3, b 8 4, b 8 6 (eller equipment key, eller ha knappar för primary och secondary ammo) kan inte ta längre tid än max 2 sekunder. Vad gör ni på er köptid egentligen?
Back to top
View user's profile Send private message
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 8:20 am    Post subject: Reply with quote

Vissa hinner inte köpa då spelar det ingen roll om man vet vart alla vapen är mm.. skulle det vara så farligt om man höjde freezetimen med 1-2 sek så alla han köpa!?
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 9:27 am    Post subject: Reply with quote

För mig tar det ungefär 0.0001 sekunder att köpa allt jag behöver, utan scripts. (Hey! Kan man inte sikta som folk måste man ju vara bra på nått annat Razz ) Så jag skulle inte gilla extra freezetime

Meeeeeen om det nu visar sig att det finns en hel del personer som inte har samma gåva som jag, så kanske man kan lägga på en sekund

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 11:16 am    Post subject: Reply with quote

McQwert wrote:
För mig tar det ungefär 0.0001 sekunder att köpa allt jag behöver, utan scripts. (Hey! Kan man inte sikta som folk måste man ju vara bra på nått annat Razz ) Så jag skulle inte gilla extra freezetime

Meeeeeen om det nu visar sig att det finns en hel del personer som inte har samma gåva som jag, så kanske man kan lägga på en sekund


jag hoppas du överdrev! annars vettefan om inte du ska satsa på guinnes rekord bok detta året Razz jag menar en tiotusendel av en sekund utan byscript Razz heh damn!

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]Raskolnikov



Joined: 09 Feb 2003
Posts: 727
Location: sthlm

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

Tjaa en eller två sekunder till så att man hinner handla OCH skriva något åt sina lagkompisar innan man stormar iväg till döden. Med lite mer tid så kanske man skulle kunna ha några rudimentära taktiker Tror det skulle förbättra spelet (men vad vet jag...har ju inte spelat på veckor)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

Fenan wrote:
jag hänger inte med på längre freezetimetalk:

om man inte är 6 år, inte vet (vid dethär laget) var olika vapen är placerade i menyerna eller om man handlar med MUSEN Shocked Shocked så fattar jag att det kan ta lite tid.

men att trycka (old style menus):
b 4 3, b 6, b 8 2, b 8 3, b 8 4, b 8 6 (eller equipment key, eller ha knappar för primary och secondary ammo) kan inte ta längre tid än max 2 sekunder. Vad gör ni på er köptid egentligen?


Konstigt att det gör det för mig då, och för många andra verkar det som.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

jamen, va gör ni på er tid?? jag fattar inte.

fatta mig inte fel, för mig kvittar det om jag står å fryser i 2 sekunder till, det e skit samma.

För vissa som spelat spelet längre än 3 månader här inne och FORTFANDE inte kan köpa på mindre än 3s tycker jag e väldigt skumt. Jag undrar vad ni gör?!
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 15:10 pm    Post subject: Reply with quote

Jag funderar på vad jag ska köpa, kollar hur mkt pengar jag har och
funderar samtidigt på vart jag ska springa.
Sen så trycker jag givetvis fel ganska ofta och måste börja om.
Bara det tar lång tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZixX



Joined: 02 Aug 2004
Posts: 22

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

Very Happy precis.. tycker inte man ska behöva stressköpa, man ska ju kunna grubbla över vad man ska ha ,vart man ska osv.. Menar du Fenan att du hinner trycka: (b4,2)(b1,3)(b6)(b7)(b8,1)(b8,3*2)(b8,4)(b8,5)(b8,6) = ak,dgl,väst,skott,flash*2,he,smoke,deffkit.. på 1 sek!!?
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Thu Aug 05, 2004 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

Hinner man inte bestämma vad man ska ha när man väntar på nästa runda och ändå är död, alternativt den lilla stunden mellan rundorna?
Har ni $0 när en runda är slut kanske ni direkt kan utesluta att köpa AWP. Tid till att stå och vela är ingenting jag tycker ska ges mer än den som finns. Däremot kan man ju förstå om det finnas depparjeppar som inte är så flinka i fingrarna och sure... skulle kunna bjuda på en sekund, då hinner ju en annan snacka lite med polarna och skriva ett par taktiker.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Requests? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies