HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Panasonic NV-GS11 videokamera
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 0:35 am    Post subject: Panasonic NV-GS11 videokamera Reply with quote

Hej, har nyligen köpt en web-videokamera. skivan man fick med innehåller usbdrivrutiner, webkameradrivisar, arcsoft sowtware suite, DV studio. men med DV studio kan man bara lägga över bilder från den. men jag vill ju kunna ta över filmer oxå. har gjort EXAKT som manuelen. nån som kan hjälpa mig med att hitta rätt program? för tillfället använder jag pinnacle studio men jag fattar nada av det. hur ska jag få datorn att känna igen kameran och göra en mapp i den här datorn?

frågor;
vad ska jag ha för program?

vad ska jag göra för att datorn ska automatisk skapa en mapp där alla filerna videoklipp ligger, som den gör med allt annat?

hur ska jag göra med pinnacle studio?

vill ju få den o funka på datorn. det va det jag hade tänkt mig o använda den till

tack på förhand! // olle

_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 15:23 pm    Post subject: Re: Panasonic NV-GS11 videokamera Reply with quote

ZhypeR wrote:
Hej, har nyligen köpt en web-videokamera. skivan man fick med innehåller usbdrivrutiner, webkameradrivisar, arcsoft sowtware suite, DV studio. men med DV studio kan man bara lägga över bilder från den. men jag vill ju kunna ta över filmer oxå. har gjort EXAKT som manuelen. nån som kan hjälpa mig med att hitta rätt program? för tillfället använder jag pinnacle studio men jag fattar nada av det. hur ska jag få datorn att känna igen kameran och göra en mapp i den här datorn?

frågor;
vad ska jag ha för program?
jag ska packa för att åka hem, men jag kan ge dig ett tips för denna:

Gå till panasonics hemsida och klicka dig fram till den modell och ladda ned mjukvara för den.
Detta gäller för all hårdvara: alla drivare/program du får med är 2 år för gamla och helt eller delvis obrukbara.
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 15:46 pm    Post subject: Reply with quote

modellen fanns inte på hemsidan. letade igår.. ska ta o leta lite till då. tack
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

hittade nu på den svenska panasonichemsidan.. som jag fattade det så går det inte överhuvudtaget att föra över filmsnuttar från den.. vad är det för skitsak?!?!? "medföljer: USBkabel för överföring av STILLBILDER. mm"
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 19:47 pm    Post subject: Reply with quote

vad spelar du in film på?

en kassett? eller ngt typ av minneskort?

För det står att du har S-video ut på den, så troligen kan du överföra filmer mha Video-ut-porten till motsvarande video-in-port.

Spelar du in på en kasett så tvibvlar jag starkt på att du kan överföra filmer via USB-kabeln.
Back to top
View user's profile Send private message
ScoTT



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 569
Location: Näsviken ; Hudik

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1033628/index.html
_________________
Mvh ScoTT
Back to top
View user's profile Send private message
ScoTT



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 569
Location: Näsviken ; Hudik

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 21:32 pm    Post subject: Reply with quote

ZhypeR wrote:
hittade nu på den svenska panasonichemsidan.. som jag fattade det så går det inte överhuvudtaget att föra över filmsnuttar från den.. vad är det för skitsak?!?!? "medföljer: USBkabel för överföring av STILLBILDER. mm"


Har du ens funderat på att läsa bruksanvisningen ? Smile
Där står det att man måste ha firewire kabel för att föra över filmen, och stillbilderna som lagras på dvbandet förs över med usb kabel.

_________________
Mvh ScoTT
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

jag har tokläst manualen.. tack så mkt grabbar. men jag har inte tv-in. edit; DV-Band spelas det in på. det följde inte med nån kabel till firewire? har firewire på syrrans dator. jag har ett sån där Gul tv-ut hål i grafikkortet. inte S-video, nån gul.
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

ZhypeR wrote:
jag har tokläst manualen.. tack så mkt grabbar. men jag har inte tv-in. edit; DV-Band spelas det in på. det följde inte med nån kabel till firewire? har firewire på syrrans dator. jag har ett sån där Gul tv-ut hål i grafikkortet. inte S-video, nån gul.
vanligt videoport då. kabel köper du i din "audio"-butik (typ expert)
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

vad heter kabeln? pappa är cable-guy Smile RCA? sån har jag på rummet. men hur ska jag få det o funka?
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:41 pm    Post subject: Reply with quote

eller. jag gör såhär: jag "lånar" syrrans firewire kort. sen måste jag få det o funka. hur får jag det o funka? vart kan man tanka drivrutiner för sånt? har program så det räcker till att föra över till datorn med firewirekabel genom kameran. tack på förhand
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Sun Aug 01, 2004 23:53 pm    Post subject: Reply with quote

ett problem bara.. finns ju ingen firewireutgång på kameran. bara nån "DVutgång" vad har man DV-utgång till? fick ju inte med nån DV-Kabel?
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Aug 02, 2004 2:32 am    Post subject: Reply with quote

har hon firewirekort som expansionskort??
hon har inte bara en utgång på baksidan då? eftersom normalt har man firewire på sitt moderkort och så sitter firewireporten på en expansionskortplats (som bilden visar)
Eftersom det blir lite svårt att "låna" en firewireport som sitter på moderkortet.... (om du inte byter dator)



firewire.jpg
 Description:
 Filesize:  10.4 KB
 Viewed:  26602 Time(s)

firewire.jpg


Back to top
View user's profile Send private message
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Mon Aug 02, 2004 11:39 am    Post subject: Reply with quote

tydligen så var det på framsidan. men jag kan ju alltid använda hennes nu när hon är borta. men först; clas ohlson o köpa firewire. behövs ju bara några centimeter. ha det så bra. tack alla som hjälpt mig
_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 02, 2004 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

när det gäller Firewire och USB.. tänk på att det finns några olika kontakttyper mindre och större

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZhypeR



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 354

PostPosted: Wed Aug 04, 2004 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

sådär. nu har jag fört över filmer. massa roliga skratt osv. Wink 2 sömnlösa nätter för o få det o funka. för er som kanske har samma problem

Fixa Pinnacle studio
Fixa firewire kabel.
LEK!!


tack grabbar.

_________________
2.5 ghz - 512 ddr ram PC2700@333mhz - GF4 MX440 - DVD-rom - CD-rom/burner@48x - ATX miditower - 100 fps!
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Aug 23, 2004 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

Va och köpte firewirekort och kabel för 299kr på Kjell & Company (typ som claes ohlsson) så nu ska jag också leka =)
_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sella
Guest





PostPosted: Mon Apr 21, 2008 15:28 pm    Post subject: firewire Reply with quote

om man köper en dv-kabel kan man då sätta in den i datorn o föra över filmer fast man har kasset?
Back to top
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Mon Apr 21, 2008 18:28 pm    Post subject: Re: firewire Reply with quote

sella wrote:
om man köper en dv-kabel kan man då sätta in den i datorn o föra över filmer fast man har kasset?

Jag skulle kunna tänka mig att så här 4 år senare så är problemet fixat. Very Happy

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Apr 21, 2008 20:51 pm    Post subject: Re: firewire Reply with quote

Cat wrote:
sella wrote:
om man köper en dv-kabel kan man då sätta in den i datorn o föra över filmer fast man har kasset?

Jag skulle kunna tänka mig att så här 4 år senare så är problemet fixat. Very Happy

Om du hade varit lite alert i plugget och inte bara suttit längst bak och tvångstryckt mazariner, så hade du nog sett att han faktiskt ställde en fråga.
Cat, nu är du så god och hjälper sella. Ingen gillar dryga jävlar.

Välkommen hit sella, glöm inte registrera dig! Very Happy

/ Anders

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies