HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Sköldar?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  

Tycker ni att maffia servrarna ska tillåta sköldar?
Nej
60%
 60%  [ 48 ]
Ja
35%
 35%  [ 28 ]
Vet inte
5%
 5%  [ 4 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 80

Author Message
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 9:04 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Om skölden är bug-fri kommer den komma tillbaka, hur mycket ni än hatar den Razz


HAHA!!


Skölden är tråkig, det är en bra awm-are också, en god ak47-användare är rätt ledsam, deagle-hs-med-ett-skott-hela-tiden känns fuskigt och framför allt tycker jag att vi skall lägga in ett antimp5onGute-script.

Med detta facit i hand så känns det som vi kan ta bort alla vapen och eftersom det inte går,( sanning med modifikation, ni hajjar ) så får man nog finna sig i att även skölden kommer finnas/användas så länge den inte innhåller buggar.

_________________
Hela bollen måste ligga stilla
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 11:53 am    Post subject: Reply with quote

Att dra en sån jämnföring tycker jag inte alls kan stämma över huvud taget. Folk har spelat cs 1+ dag/år (Razz) Och därav lärt sig vapnet. Oftast då efter ett par år. Tror inte det är någon som blir bra på någon månad. Hur som helst. Skölden, den kan vem som helst använda sig av. Det är ju bara att sätta sig ner i ett hört och ha skölden framme. Wow, dem kan inte döda mig nu! Grymt! Jag sitter fan kvar här. Sen när han reloadar eller inte orkar med mig längre så kan jag ta bort skölden och skjuta ett skott, sen kan jag ta fram skölden igen.

Det där är även ett scenarie från alla gånger jag "mött" någon sköldsnubbe. Vilket är skittråkigt och lamt. Dem flesta nybörjarna kan väl möjligtvis sätta sig i ett hörn med övriga vapen. Men inte många som spelat spelet ett tag.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | mIx! wrote:
Att dra en sån jämnföring tycker jag inte alls kan stämma över huvud taget. Folk har spelat cs 1+ dag/år (Razz) Och därav lärt sig vapnet. Oftast då efter ett par år. Tror inte det är någon som blir bra på någon månad. Hur som helst. Skölden, den kan vem som helst använda sig av. Det är ju bara att sätta sig ner i ett hört och ha skölden framme. Wow, dem kan inte döda mig nu! Grymt! Jag sitter fan kvar här. Sen när han reloadar eller inte orkar med mig längre så kan jag ta bort skölden och skjuta ett skott, sen kan jag ta fram skölden igen.

Det där är även ett scenarie från alla gånger jag "mött" någon sköldsnubbe. Vilket är skittråkigt och lamt. Dem flesta nybörjarna kan väl möjligtvis sätta sig i ett hörn med övriga vapen. Men inte många som spelat spelet ett tag.
Är det hans fel att du är ett fragkått (heter det så?) pucko som sprejjar ett helt magg mot en pansarvägg?
Låt honom sitta där då.. han kan varken planta eller deffa därifrån.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Nej

Det värsta som hänt cs, bort me den!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:

Är det hans fel att du är ett fragkått (heter det så?) pucko som sprejjar ett helt magg mot en pansarvägg?
Låt honom sitta där då.. han kan varken planta eller deffa därifrån.


Vad kan han göra med skölden då? Faktiskt ingenting som är vettigt.
Den tillför ingenting, visst letar man så kanske man kan hitta nån bra grej med den, framförallt som terrorist då, alltid kul att vara T när nån stört-puckad idiot i CT köpt en sköld som han naturligtvis dör med. För att storma t.ex. lilla på dust 2 som T med en sköld i spetsen är rätt fett.

Men räknar man på det så är nackdelarna tredubbelt så många som fördelarna med skölden

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kanzinho



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 907
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Herr Oberst wrote:
[SM]Fren wrote:

Är det hans fel att du är ett fragkått (heter det så?) pucko som sprejjar ett helt magg mot en pansarvägg?
Låt honom sitta där då.. han kan varken planta eller deffa därifrån.


Vad kan han göra med skölden då? Faktiskt ingenting som är vettigt.
Den tillför ingenting, visst letar man så kanske man kan hitta nån bra grej med den, framförallt som terrorist då, alltid kul att vara T när nån stört-puckad idiot i CT köpt en sköld som han naturligtvis dör med. För att storma t.ex. lilla på dust 2 som T med en sköld i spetsen är rätt fett.

Men räknar man på det så är nackdelarna tredubbelt så många som fördelarna med skölden


Jajamensan!
Sedan tror ni verkligen att en CT köper skölden för att "nu ska jag hjälpa mitt lag till en deff" SVAR: NEJ iaf inte än, nu kommer de flesta köpa skölden för att retas, för att campa, för att bara helt enkelt vara lama! men wtf? shit happens? hoppas bara att det kommer lite goa trix som alla lär sig av och det blir kul att spela med den eller imot den (hitta spelaren me sköldens svagheter)..DOCK inte hitta nya buggar man kan utnyttja....

_________________
carpe diem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

Vad har dom ändrat? Kan man skada personen bakom skölden förutom om man kommer bakifrån?
Lägg inte in skölden, ber er. Kommer bli så förbannad då en med sköld ställer sig ivägen och vägrar dö, och en fiende springer bakom han med sköld och knäpper mig.
Nog för att jag kommer använda skölden om den kommer in på servrarna.
Lär ju gå och ställa sig med teammates på nåt speciellt sätt så ingen kan bli träffad Smile eller storma med 2 sköldkillar längst fram...

Fast skölden kan ni ju sätta in på dom servrarna som kommet bli "fun-servers". ja, om det nu blir det.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 15:37 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:

Lägg inte in skölden, ber er. Kommer bli så förbannad då en med sköld ställer sig ivägen och vägrar dö, och en fiende springer bakom han med sköld och knäpper mig.


Det är ju just det som är MENINGEN om en eller två killar med sköld kan komma överens med övriga laget om tp så är det ju meningen att dom med sköld ska gå före och skydda dom bakom så dom bakom kan knäppa terroristerna på så sätt att dom blir minimalt skadade, att skölden sen släpper igenom kulor på så vis att den som står BAKOM en sköldare tar skada, eller att man inte kan skada en sköldare om man skjuter på honom bakifrån eller från sidan är exempel på buggar som får mig att vara lite skeptisk till skölden, men skulle den vara buggfri så ska den helt klart in, den är ett bra verktyg när det är tp-anda på servrarna.

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Tue Jul 27, 2004 16:44 pm    Post subject: Reply with quote

Jo lägg in skölden på public om buggarna med den är fixade, som jag antar att de är. Annars kan ni ta bort awp auto-sniper och hela köret också.
Back to top
View user's profile Send private message
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 1:02 am    Post subject: Reply with quote

mjäe awp och auto-snipers är en del av spelet som används ganska ofta.
Sköldar är inte direkt poppis vanligtvis förutom på vissa pub-servrar
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 1:07 am    Post subject: Reply with quote

"ånej! Jag möter motstånd när jag spelar. så ska det inte vara! det ska bort!"

Hörrni.. ska vi inte ta bort alla vapen?

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 1:40 am    Post subject: Reply with quote

Nej Fren. Då kan man knappt döda varandra. Vi nöjer oss med skölden. Tack på förhand.
_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 1:50 am    Post subject: Reply with quote

Konkurens utveklar eller nåt sånt, så in med skölden.
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 1:52 am    Post subject: Reply with quote

Very Happy

Last edited by ninjja on Wed Jul 28, 2004 13:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Jag hatar skölden för det första!
För det andra är det nån mer än jag som har testat att bära en sådan en sköld?
Att skjuta på en gång med pistol är knappast det lättaste! Man SNUSKIGT klumpigt med en sådan!
JAg personligen tar en AK5 för en sådan sköld RL
Så nej tack till Sköld i CS också Very Happy
nja.. det argumentet håller ju inte riktigt för att ta bort den...
Att jämföra den med IRL är ju inte det smartaste eftersom det finns många fler vapen som det är större skillnad med jämfört IRL och CS.
AWP tex... springa som en tok, hoppa sidledes ut från ett hörn, sikta in sig och skjuta HS på en kille 100 meter bort...?
Nej, inga jämförelser med verkligheten tack. Verkligheten är läskig.

Hittills har jag inte sett EN enda bra förklaring till varför den ska bort. Bara en massa "Nej den framkallar bara camping".
Det lustiga med det är att det är samma personer som säger det som springer omkring som human på wc3-servern...

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Lubbe



Joined: 16 Jul 2004
Posts: 3
Location: Svergie

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

Självklart att den ska bara vara med det är ju en del av spelet tror ni SWAT går in bland terrorister med bara en puffra? Laughing men kan bli lite trist om alla använder den hela tiden det endå man måste lära sig är att inte slösa hela ammot på skölden istället när dom börjar skjuta så skuter man dom ''poff'' Cool
_________________
#Clanusb / Battlefield Vietnam Klan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 16:08 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker inte att det är en självklarhet att skölden ska få infinna sig bara
för att det äe en del av spelet. Man spelar cs för att det är kul.
Det är inte kul med sköld. Varför måste vissa vara så principfasta?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 17:55 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp =]~ wrote:
Jag tycker inte att det är en självklarhet att skölden ska få infinna sig bara
för att det äe en del av spelet. Man spelar cs för att det är kul.
Det är inte kul med sköld. Varför måste vissa vara så principfasta?


Smaken är som baken... jag tycker det är kul med sköld, SPECIELLT om man kan få igång någon form av tp så en eller två eller kanske tom. tre springer först med sköld och resten bakom, sedan finns det ju småsaker som att ta bort skölden, sätta ett hs, fram med skölden igen, eller något som jag har film på som jag fortfarande inte fattar hur jag gjorde: kutar med awp håller på o dummar mig lite o switchar glock-awp glock-awp (innan awp-delay), sen dyker det plötsligt upp en sköldare, jag drar glocken som jag har på burst och sätter ett burst rakt i skallen på spelaren, själv hoppades jag bara att jag skulle träffa Laughing sen så finns det ju täcka-den-som-deffar, 3 pers med sköld här som ställer sig runt den som deffar är ju hur bra som helst.

Bara fantasin sätter gränserna för vad man kan göra med skölden !

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Wed Jul 28, 2004 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

som sorc säger så finns det faktiskt otroligt många möjligheter till att förbättra TP när man använder sköld.
Visst, det kan bli otroligt svårt för T om CT använder skölden effektivt,
men isf kanske de får försöka få igång lite TP de med. Wink
iaf, rätt använd kan skölden vara otroligt skoj, fel använd *läs: killen som sitter och campar med skölden istället för att deffa* - otroligt tråkig.

mina 2 renhorn.

_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Thu Jul 29, 2004 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

som frekvent användare av skölden tycker jag att vi kan skippa den på maffia, folk är tillräckligt irriterade på awpare å kapitlet "sköld" tycker jag är avklarat. Vi behöver inte skölden... dessutom var det ngn som sa att den sabbade till statsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies