HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad????
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jan 16, 2003 23:52 pm    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[SBLH]kefflu wrote:
Bannad borde man bara bli om man fuskar eller super tkar eller är riktigt elak mot någon som är sämre! Thats it! Admins på servrar som bara bannar folk utan anledning är bara skitt! Rätta mej om jag har fel? Inget man kan göra dock, admin snubben får ju banna vem han vill LOL!
Förstår att du resonerar så efter att ha spelat på matrix eller nån annan lam server (no ofence m@trix).
Här på Maffia har vi inriktat oss på en problemfri spelupplevelse varpå våra admins är mycket hårdare mot fjantar.

Och att vi skulle ha överseende med 10-åringar finner jag befängt. De ska inte ens spela CS.
Rekommenderad 15-årsgräns vettu. Borde vara 18 ffs. Bara för att Muffinman inte ska få spela Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Fri Jan 17, 2003 1:01 am    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[SM]Fren wrote:
[SBLH]kefflu wrote:
Bannad borde man bara bli om man fuskar eller super tkar eller är riktigt elak mot någon som är sämre! Thats it! Admins på servrar som bara bannar folk utan anledning är bara skitt! Rätta mej om jag har fel? Inget man kan göra dock, admin snubben får ju banna vem han vill LOL!
Förstår att du resonerar så efter att ha spelat på matrix eller nån annan lam server (no ofence m@trix).
Här på Maffia har vi inriktat oss på en problemfri spelupplevelse varpå våra admins är mycket hårdare mot fjantar.

Och att vi skulle ha överseende med 10-åringar finner jag befängt. De ska inte ens spela CS.
Rekommenderad 15-årsgräns vettu. Borde vara 18 ffs. Bara för att Muffinman inte ska få spela Twisted Evil


Det är aldrig en 10-årings fel att han spelar cs. Det är ju hans föräldrars fel.

Säg mig ärligen Fren, skulle inte du spelat cs som 10-åring om dina föräldrar hade tillåtit det.

Jag vet själv att jag alltid köpte cd's med "Parental Advisory: Explicit Lyrics"-texten på fodralet.

Dock är det ju kanske rätt att banna dom, endast p.g.a. sin ålder, men den är ju inte lätt att vara 100% säker på.
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Fri Jan 17, 2003 14:36 pm    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Och att vi skulle ha överseende med 10-åringar finner jag befängt. De ska inte ens spela CS.
Rekommenderad 15-årsgräns vettu. Borde vara 18 ffs. Bara för att Muffinman inte ska få spela Twisted Evil


Haha! Men i psyket så är jag 10 år äldre än dig, dvs 10 år.... Så du borde inte få spela heller om man räknar bort allt det där med årtal o shit! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Fri Jan 17, 2003 19:54 pm    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[SM]Fren wrote:
[SBLH]kefflu wrote:
Bannad borde man bara bli om man fuskar eller super tkar eller är riktigt elak mot någon som är sämre! Thats it! Admins på servrar som bara bannar folk utan anledning är bara skitt! Rätta mej om jag har fel? Inget man kan göra dock, admin snubben får ju banna vem han vill LOL!
Förstår att du resonerar så efter att ha spelat på matrix eller nån annan lam server (no ofence m@trix).
Här på Maffia har vi inriktat oss på en problemfri spelupplevelse varpå våra admins är mycket hårdare mot fjantar.

Och att vi skulle ha överseende med 10-åringar finner jag befängt. De ska inte ens spela CS.
Rekommenderad 15-årsgräns vettu. Borde vara 18 ffs. Bara för att Muffinman inte ska få spela Twisted Evil


Håller helt med dig Fren...jag har en dotter som är 11 och gillar Quake 3 arena...tyvärr lät jag henne spela och det lär inte hända igen...

Sämre humör och grövre språk från en tjej får man leta efter...jag har konsekvent satt en gräns för hur ungarna ska bete sig om dom ska spela spel som det är åldersgräns på....Vänta tills åldern är rätt vill säga
Back to top
View user's profile Send private message
BishaMon!



Joined: 11 Jan 2003
Posts: 4
Location: Sthlm , Sweden

PostPosted: Fri Jan 17, 2003 21:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jag förstår inte vad folk inte förstår!

Admin kan göra vad han vill ... sluta gnäll ...
Likadant överallt ... alla forum/spel har gnälliga personer som gnäller på
alla admins ... följ reglerna så blir det inget gnäll !!! Confused

Om det ska vara så svårt att följa dom , sätt upp en egen server där
du skapar en glad stämning utan regler då ! Evil or Very Mad

P.S. Lycka Till !

Hade slutat spelat CS förlänge sedan om det inte var för Maffia...
Tack Maffia för en underbar server lista . Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SBLH]Mad Max



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 9
Location: Sweden, Eslöv

PostPosted: Fri Jan 17, 2003 21:41 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med Fren.
Där borde vara 18 års gräns på CS. I Texas så förbjöd dem CS i hela staten för att det var för våldsamt tyckte dem.

dem borde vara hårdare här i sverige också. och absolut föräldrarna borde vara hårdare. Tycker det är bra av dig quest att ha dem regler du har för dina barn helt rätt.

Kan hända att jag inte e så gammal men jag vet att barn och "ungdomar" tar till sig allt mer av våldet dem får se eller spela.....


*off subject vet men ville ha det sagt nu när ni ändå prata om ålder här med*
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Jan 18, 2003 0:13 am    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[KACFM]Old_Dog wrote:
[SM]Fren wrote:
[SBLH]kefflu wrote:
Bannad borde man bara bli om man fuskar eller super tkar eller är riktigt elak mot någon som är sämre! Thats it! Admins på servrar som bara bannar folk utan anledning är bara skitt! Rätta mej om jag har fel? Inget man kan göra dock, admin snubben får ju banna vem han vill LOL!
Förstår att du resonerar så efter att ha spelat på matrix eller nån annan lam server (no ofence m@trix).
Här på Maffia har vi inriktat oss på en problemfri spelupplevelse varpå våra admins är mycket hårdare mot fjantar.

Och att vi skulle ha överseende med 10-åringar finner jag befängt. De ska inte ens spela CS.
Rekommenderad 15-årsgräns vettu. Borde vara 18 ffs. Bara för att Muffinman inte ska få spela Twisted Evil


Det är aldrig en 10-årings fel att han spelar cs. Det är ju hans föräldrars fel.

Säg mig ärligen Fren, skulle inte du spelat cs som 10-åring om dina föräldrar hade tillåtit det.

Jag vet själv att jag alltid köpte cd's med "Parental Advisory: Explicit Lyrics"-texten på fodralet.

Dock är det ju kanske rätt att banna dom, endast p.g.a. sin ålder, men den är ju inte lätt att vara 100% säker på.

Givetvis skulle jag ha spelat om jag fick. Skulle fanimig ha spelat även om jag INTE fick Razz
Och ja, det är föräldrarnas ansvar att uppfostra barnen, men det är admins uppgift att hålla allt ont borta från servern.
Därför banar jag Olle 12 år och Patrik 27 år utan vidare omsvep.
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Old_Dog



Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1195
Location: Gothenburg / Sweden

PostPosted: Sat Jan 18, 2003 1:08 am    Post subject: Re: give him a break Reply with quote

[quote= "[SM]Fren"]
Därför banar jag Olle 12 år och Patrik 27 år utan vidare omsvep.[/quote]

*GULP* Rolling Eyes Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 20:17 pm    Post subject: Reply with quote

låt oss (snorjärsarna) lära sig den hårda vägen. annars sitter det inte.
men perm ban är kanske lite hårt. säg ett halvår Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Naganon



Joined: 03 Dec 2002
Posts: 21
Location: Stockholm, Nacka

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 21:34 pm    Post subject: Reply with quote

jo grabbar! jag har lärt mig min läxa nu =( . När jag blev unbannad, gick jag raka vägen in på nån av SM servrarna och började lira i ca 6 timmar i sträck (älskar verkligen SM). Men sen så var det nån snubbe som fick in ett finfint HS på mig. jag tänkte säga en ful sak men istället så skrev jag en fin komplimang till honom =)
Jag har lärt mig min läxa och det var inte mening till att göra nått ont i början heller! men jag ska sköta mig väldigt mycket i forts. och jag tackar SM för att ni finns!

PS: jag började spela som n00b i 1.3 och blev bra för att jag lirade på era servrar! jag har lirat och lirat och lirat! blivit bättre och bättre och bättre!
thx 2 you swedish maffia =) thx
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies